aA
Kelyje susidaręs rūkas kartais tampa tikru iššūkiu vairuotojams. Pavasarį, kai temperatūra permaininga – dieną pakyla net iki keliolikos laipsnių, tačiau vakare priartėja prie nulio, rūkas susiformuoja ir rytais, ir naktį. Keliaujantys tokiomis sąlygomis, turėtų įvertinti ne tik eismo sąlygas, bet ir netikėtumo faktorių.
Rūkas
Rūkas
© Shutterstock

Važiuodami plačiu asfaltuotu keliu, kai kurie vairuotojai nesibaimina, kad dėl rūko sunku įžiūrėti priekyje važiuojančias ar priešpriešine eismo juosta atvažiuojančias transporto priemones. Vis tik tokiomis sąlygomis vairuotojai turėtų prisiminti, kad kito automobilio žibintai nėra vienintelis elementas, kurį reikia pastebėti kelyje.

Kelyje – ne tik vairuotojai

Saugaus eismo ekspertai akcentuoja, kad tvyrant tirštam rūkui didžiausias pavojus kyla keliaujantiems pėsčiomis. Neretai dalis pėsčiųjų nepasirūpina savo matomumu, nedėvi atšvaitų, ryškiaspalvių liemenių su šviesą atspindinčiomis juostomis, nesineša žibintuvėlių, o tokiomis sąlygomis vairuotojui pastebėti kelkraščiu žygiuojantį pėsčiąjį tampa kone neįmanoma.

Dėl šios priežasties pėstiesiems patariama tvyrant rūkui apskritai niekur nekeliauti, palaukti, kol oro sąlygos pasikeis arba kelionę tiesiog atidėti. Jeigu tai nėra įmanoma, reikėtų apsiginkluoti visomis įmanomomis šviesą atspindinčiamos priemonėmis, įsijungti žibintuvėlį. Itin svarbu ir tai, kad einama būtų prieš transporto priemonių važiavimo kryptį.

Sėdintys prie vairo turėtų prisiminti ir tai, kad bet kuriuo metu į kelią gali išbėgti laukiniai žvėrys. Tvyrant rūkui vairuotojas gali nepastebėti ant kelio stovinčio briedžio, stirnų, ar kitų gyvūnų, todėl vienintelis būdas, kaip galima išvengti nelaimės – pasirinkti saugų greitį.

Vilniaus gatves užklojo tirštas rūkas: nematyti net šviesoforų
Vilniaus gatves užklojo tirštas rūkas: nematyti net šviesoforų
© Asmeninins albumas

Tik saugus greitis

Vairavimo instruktoriai pabrėžia, kad visais atvejais, kai eismo ir oro sąlygos suprastėja, vairuotojai turėtų pasirinkti saugų, už leistiną mažesnį, važiavimo greitį. Tik judėdami lėčiau, vairuotojai turi daugiau laiko, per kurį gali sureaguoti į staiga iš rūko išnirusią kliūtį, laukinį žvėrį ar einantį žmogų.

Saugų greitį reikėtų pasirinkti ir dėl to, kad susidarius rūkui kelias tampa slidesnis. Dėl drėgnos kelio dangos, automobilio padangos su keliu sukimba prasčiau, todėl prireikus staigiai stabdyti, laikas, per kurį automobilis sustos, bus ilgesnis.

Klausiantiems, koks greitis važiuojant rūke yra saugus, ekspertai vieno atsakymo neturi. Visgi rodiklis ganėtinai paprastas – greitis turi būti toks, kad netikėtai kelyje išnirus kitam eismo dalyviui, gyvūnui ar kliūčiai, vairuotojas galėtų iš karto sustabdyti automobilį.

Tuo atveju, jei tirštas rūkas tvyro intensyviame kelyje, pavyzdžiui, automagistralėje, visiškai nesvarbu, kad vairuotojas mato priešais važiuojančius automobilius. Atstumas turėtų būti didesnis ir dėl to, kad kelyje netikėtai eismo sąlygos gali pasikeisti, ir dėl to, kad kelio danga drėgna ir sustoti gali būti sunkiau nei įprastai.

Rūkas
Rūkas
© Shutterstock

Praneškite apie save

Kiekvienas vairuotojas, įvažiavęs į rūke paskendusį kelio ruožą, turėtų įjungti rūko žibintus. Šie šviesos šaltiniai priekyje labiau apšviečia kelkraščius, todėl vairuotojai gali lengviau pastebėti, kas vyksta šalia kelio. Rūko žibintai gale – signalas kitiems vairuotojams, kad priekyje automobilis. Žinovai neslepia – yra eismo įvykių, kai tvyrant rūkui skubantis vairuotojas atsitrenkė į priekyje lėčiau važiavusį automobilį.

Tiesa, nors rūko žibintai gelbėja važiuojant sudėtingomis eismo sąlygomis, tolimųjų šviesų vairuotojams jungti nepatariama. Tolimieji žibintai apšvies ore tvyrančias smulkias rūko ir drėgmės daleleles, tad užuot matęs toliau, vairuotojas prieš save matys tik baltą sieną.

Susidarius itin tirštam rūkui, saugaus eismo ekspertai pataria imtis ir papildomų saugumo priemonių – įjungti avarinę šviesos signalizaciją. Tiesa, jei nusprendėte, kad eismo sąlygos tapo per daug sudėtingos ir tęsti kelionės nebegalite, reikėtų vengti sustoti kelkraštyje. Patariama, kad tokiomis sąlygomis vairuotojai turėtų sustoti tam skirtose poilsio aikštelėse, degalinėse arba bent jau nusukti iš pagrindinio kelio. Vis tik jei tokių sustojimo vietų arti nėra, reikėtų sustoti kuo arčiau dešiniojo kelio krašto ir įjungti avarinę šviesos signalizaciją.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Kasiulevičius ir Ambrozaitis apie naują COVID-19 bangą rudenį: gali būti, kad vaistai jau bus

Lietuviams pakankamai neblogai laikantis karantino, sveikatos apsaugos sistema kol kas nepatiria itin...

Greitųjų koronaviruso testų jau galima rasti internete: ką būtina apie juos žinoti (173)

Greituosius koronaviruso COVID-19 testus nesunkiai jau galima rasti ir internete, oficialiose ir...

Užkalnis. Kaip gyvensime, kai karas baigsis? (325)

„Kada baigsis visos tos nesąmonės? Kada viskas sugrįš, kaip buvo iki šiol?“ – tokį...

Po mirčių Ukmergėje – administracijos direktoriaus atsakas: nematau nė vienos padarytos klaidos (101)

Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktorius Darius Varnas laidoje Delfi diena...

Stiprėjantis vėjas ir krituliai į kiemą nevilios

Ketvirtadienį nuo Skandinavijos atkeliaujančios debesų juostos į daugelį Lietuvos rajonų atneš...

Tragiška avarija prie Lentvario: automobilis keliskart vertėsi ir sustojo prie užrašo „Hell“, vairuotojas žuvo (48)

Tragiška avarija Vilniaus pakraštyje, prie Lentvario, Lentvario g. , įvykio trečiadienio vakarą,...

Atidėjus ministerijų jungimą, kartojasi kraustymosi į Kauną scenarijus (74)

Vyriausybei atidėjus Ekonomikos ir inovacijų bei Energetikos ministerijų jungimą, valdančiųjų...

Eurolygos čempiono patarimas „Panathinaikos“: jums reikia ne Obradovičiaus, o Šaro (3)

Atėnų „Panathinaikos“ klube praeityje rungtyniavęs ir 2011-aisiais Eurolygą laimėjęs Aleksas...

COVID-19 atvejų pasaulyje – 913 tūkst., mirčių nuo šios ligos – per 45 tūkst. (18)

Pasaulio sveikatos organizacija trečiadienį vakare paskelbė naujausią naujojo koronaviruso...

PSO kelia nerimą koronaviruso pandemijos „greita eskalacija“ (26)

Pasaulio sveikatos organizacija ( PSO ) trečiadienį pareiškė, kad jai kelia nerimą pastaruoju...

|Maža didelių žinių kaina