aA
Išvengti eismo įvykio galima pasirinkus saugų greitį, įvertinus kelio būklę bei eismo sąlygas, tačiau eismo įvykio padarinius galima sumažinti ir segint saugos diržą. Saugaus eismo ekspertai nustatė, kad vien šis įprotis – užsisegti saugos diržą, Europos Sąjungos šalyse kasmet padėtų išgelbėti 7300 gyvybių.
Keliaujantys automobiliais stebina: tūkstančiai mieliau moka baudas, nei segi saugos diržą
© Shutterstock

Nors prievolė automobilyje segėti saugos diržą įsigaliojo dar 2006-aisiais, neretai vairuotojai ir keleiviai, o ypač sėdintys gale, į šį reikalavimą dar ir dabar numoja ranka. Saugaus eismo ekspertai tikina, kad tokia praktika yra ypač žalinga, mat automobilio priekyje sėdintys žmonės užsisegdami sagos diržą riziką žūti sumažina 45–50 procentų.

Smūgiai gali būti mirtini

Nuvažiavus nuo kelio ar susidūrimo metu saugos diržas padeda žmogui išlikti savo vietoje, neiškristi iš automobilio, o dėl to vairuotojas ar keleiviai patiria mažiau sužalojimų. Kai saugos diržas nėra užsegtas, priekyje sėdinčius eismo dalyvius gali pražudyti stiprus smūgis galva į priekinį automobilio stiklą. Sėdintiems gale tokia rizika taip pat išlieka, ypač sėdintiems viduryje. Vis tik čia atsiranda ir kitas pavojus – automobiliui virstant sėdintys gale gali iškristi pro galinį automobilio stiklą bei būti prispausti to paties automobilio.

Vis tik praktika rodo, kad dažniau nei vairuotojai, saugos diržo nesegi gale sėdintys keleiviai. Tokie eismo dalyviai į savo saugumą numoja ranka ne tik važiuodami su artimaisiais, tačiau ir naudodamiesi pavėžėjimo ar taksi paslaugomis. Pabrėžiama, kad tokiais atvejais vairuotojai turėtų patys imtis veiksmų, ar netgi atsisakyti vežti tokį keleivį.

Nemažiau svarbu prisiminti ir tai, kad sėdintieji gale saugos diržą turėtų užsisegti ir dėl priekyje esančiųjų saugumo. Susidūrimų metu sėdintys gale veikiami smūgio sukeltos jėgos gali prispausti vairuotoją ar priekyje sėdėjusį keleivį bei taip juos dar labiau sužaloti ar netgi pražudyti.

Keliaujantys automobiliais stebina: tūkstančiai mieliau moka baudas, nei segi saugos diržą
© Corbis

Fiksuoja tūkstančius pažeidėjų

Tai, kad saugos diržų problema vis dar išlieka itin aktuali parodo ir pareigūnų išaiškinti Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimai. Mat vien per pirmus tris šių metų mėnesius buvo užfiksuoti 2542 atvejai, kai keliaudami eismo dalyviai nesegėjo saugos diržų. Apie sėdinčiųjų automobiliuose abejingumą savo saugumui byloja ir praėjusiųjų metų statistika. Per 2019-uosius pareigūnai užregistravo 16736 pažeidimus susijusius su saugos diržų ir kitų saugumo priemonių naudojimu.

Pareigūnai nuolat akcentuoja, kad neretai vairuotojų neatsakingų sprendimų aukomis tampa ir mažamečiai vaikai. Netgi suaugusiam žmogui labai svarbu, kad diržas būtų tinkamai sureguliuotas – juostų petį bei dubenį. Mažam vaikui užsegtas saugos diržas lies kaklą ir pilvą, o tai eismo įvykio metu vaiko ne tik neapsaugos, bet gali netgi dar labiau jam pakenkti. Dėl šios priežasties mažesnius nei 135 cm ūgio vaikus privaloma vežti tik jų ūgiui ir svoriui pritaikytose kėdutėse.

Vaikiška kėdutė automobilyje
Vaikiška kėdutė automobilyje
© Gamintojo archyvas

Taupykite ne vaiko gerovės kaina

Tinkama vaikiška kėdutė, gali ne tik išgelbėti vaikui gyvybę, tačiau ir padėti išvengti rimtų sužalojimų. Vaikiškos kėdutės išskiriamos į penkias grupes:

  1. 0 grupės kėdutės skirtos naujagimiams. Šios kėdutės yra pritaikytos vaikams iki 10 kg arba maždaug iki 9 mėnesių, tokia kėdutė automobilyje montuojama išilgai ant galinės automobilio sėdynės.
  2. 0+ grupės kėdutės taip pat naudojamos vaikams nuo gimimo iki 13 kg arba maždaug 15 mėnesių. Tokios kėdutės automobilyje montuojamos prieš jo važiavimo kryptį. Svarbu prisiminti, kad jei šią kėdutę montuosite ant priekinės automobilio sėdynės – privalote išjungti keleivio pusėje esantį oro pagalvės mechanizmą.
  3. I automobilinių kėdučių grupė skirta savarankiškai sėdėti galintiems vaikams. Tokiose kėdutėse vaikas tvirtinamas penkių taškų saugos diržais arba specialiu saugos staliuku. Šios grupės kėdutės tvirtinamos automobilio diržais arba naudojant standžią fiksavimo sistemą.
  4. II grupės saugos kėdutės pritaikytos vaikams nuo 15 iki 36 kg, o jose vežamų vaikų ūgis gali siekti iki 150 cm.
  5. Populiariausios III grupės kėdutės, dar vadinamos paaukštintomis sėdynėmis. Jos nuo kitų skiriasi tuo, kad yra be nugarėlės. Tokios saugos kėdutės yra skirtos vyresniems vaikams nuo 22 kg arba 7-8 metų. Vis tik tėvai turėtų įsidėmėti, kad šios kėdutės turi ir minusų – jos vaiko visiškai neapsaugo nuo šoninio smūgio.


Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.0000

Top naujienos

Naujai viruso bangai rudenį reikia ruoštis jau dabar: modernios priemonės patikrai pasieniuose jau egzistuoja (218)

Atsižvelgiant į jau turimas žinias apie koronavirusą ir sezoniškumą, yra nemaža rizika, kad...

Koronavirusas Baltarusijoje: rizikuoja jau ne tik Lietuva, bet ir visa ES (234)

Iš pradžių Baltarusija neigė koronavirusą ir netgi juokėsi iš galimos pandemijos. Šiuo metu...

Ambicingame 6,3 mlrd. plane Lietuvai pasigedo kelių esminių akcentų: planuojame nubėgti maratoną, bet vos paeiname (90)

Finansų ministerijos pristatyme ilgalaikių investicijų ekonomikos skatinimui plane iš viso...

Orai: atsitraukus lietui aplankys vasariška šiluma (7)

Antradienio naktį Lietuvoje savo pozicijas sustiprins aukšto atmosferos slėgio sūkurys. Debesų...

Vašingtono sprendimas – JAV antausis Maskvai ar dar vienas smūgis Europos kariniam saugumui (329)

Viena vertus, Vašingtonas aiškiai parodė Rusijai jos vietą. Kita vertus, tai rodo ir vis...

Veryga: karantiną bus siūloma pratęsti ir vasarą papildyta 15.15 (968)

Spaudos konferencijoje ministras Aurelijus Veryga sakė, kad karantiną bus siūloma pratęsti ir...

Viktoras Bachmetjevas

Esminiai dalykai: pokalbis su Algirdu Davidavičiumi: ką labiausiai pasaulyje norėtų pakeisti filosofas? (1)

Jūsų dėmesiui jau antroji atsinaujinusios laidos „ Esminiai dalykai “ dalis. Šį kartą...

Vilčių nugalėti koronavirusą teikia jau seniai sukurta vakcina (46)

Didelis sergamumas ir mirtingumas nuo tuberkuliozės . Tokiais liūdnais pasiekimais pasaulyje...

Veždama neįgalų tėvą namo 15-metė dviračiu numynė 1200 km (23)

15-metė Jyoti Kumari išvyko iš savo kaimo ir numynė dviračiu 1200 km, veždama ir neįgalų...

62-ejų Sharon Stone bėgantys metai – nė motais: filmų ikona gerbėjus lepina kadrais vien su bikiniu, nesivargina ir dėl grimo (59)

Amerikiečių aktorė, prodiuserė ir buvęs modelis Sharon Stone surado saulėtąją laikotarpio,...

|Maža didelių žinių kaina