Avarija įvyko spalio 8 d., sekmadienį, apie 14.25 val. kelyje Alytus-Simnas-Kalvarija. Abu automobilius vairavo jauni vairuotojai. Už „BMW 320“ vairo sėdėjo blaivus 1997 m. gimęs vyras, o „VW Passat“ vairavo 1994 m. gimusi moteris.

Įvykio metu vairuotojai nustatytas dešinio klubo sumušimas, nukentėjo ir kartu su ja vykę keleiviai: keleiviui (gim. 1991 m.) nustatytas kaklo sumušimas, keleivei (gim. 1968 m.) – dešinio dilbio ir dešinės blauzdos sumušimai bei dešinės šlaunies poodinė kraujosruva.

Kitam vyrui (gim. 1942 m.) nustatytas dešinės pusės krūtinės sumušimas, o neblaiviam (2.35 prom. alkoholio) vyrui (gim. 1968 m.) nustatyti daugybiniai šonkaulių lūžimai, galvos kirsta žaizda, jis paguldytas į Alytaus ligoninę.

Pažeidusiems KET siūlo perlaikyti teorijos egzaminą

VšĮ Alytaus technikos mokyklos direktoriaus Juozo Adomaičio įsitikinimu, avarija įvyko dėl to, nes „BMW 320“ vairavęs jaunuolis neįvertino eismo sąlygų ir ignoravo kelio ženklus. Direktorius prisipažįsta, kad sužinojęs apie avariją pajuto nusivylimą.

„Avarija įvyko dėl pernelyg didelio greičio ir nepalankių eismo sąlygų – lyjančio lietaus, šlapios kelio dangos. Atliekant posūkio manevrą, šios sąlygos nebuvo įvertintos. Avariją lėmė ir automobilio sandara – vairuotojo automobilis buvo galiniais varomais ratais, tad greitai važiuojant inercija jį išstumia į priešpriešinę eismo juostą. Kitas veiksnys – patirties ir blaivaus proto trūkumas“, – aiškina J. Adomaitis.

Alytaus technikos mokyklos direktorius J. Adomaitis pastebi, kad eismo taisyklės, rodos, galioja ne visiems.

„Atrodo, kelio ženklinimas ir greitį ribojantys ženklai galioja tik protingiems vairuotojams. „Besmegeniams“ jie – kelio dekoracija. Siūlyčiau pažeidusiems KET perlaikyti teorijos egzaminą „Regitroje“, o jo neišlaikiusiems pakartoti teorijos mokymo kursą vairavimo mokyklose“, – sako J. Adomaitis.

Eismo sąlygas apsunkina šlapia kelio danga

Tuo metu vairuotojų mokytojas Gediminas Lisauskas atkreipia dėmesį į tai, kad ši avarija – nepasirinkto saugaus greičio esant sudėtingoms eismo sąlygoms pasekmė.

„Vairuotojas nepasirinko saugaus važiavimo greičio. Esant šlapiai dangai, reikėtų pasiruošti tam, kad iškilus grėsmei būtų galima saugiai suvaldyti ir sustabdyti automobilį – neaišku, koks padangų sukibimo koeficientas buvo šįkart. Avarijos nuotraukose matoma ištisinė ženklinimo linija, skirianti priešingų transporto priemonių srautą“, – aiškina jis.

G. Lisauskas taip pat įsitikinęs, kad vairuotojui trūko patirties valdant transporto priemonę, kadangi automobilis – su galiniais varomaisiais ratais.

Automobilių susidūrimai – dažniausi eismo įvykiai Lietuvos keliuose, pastaruoju metu statistikoje pralenkę anksčiau dažniausiu eismo įvykiu laikytus užvažiavimus ant pėsčiųjų.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, 2016 m. didžiausią visų eismo įvykių dalį sudarė susidūrimai – 35,82 proc., ir užvažiavimai ant pėsčiojo – 31,13 proc. visų eismo įvykių. Pernai viso suskaičiuota 1175 atvejų, kuomet susiduria automobiliai.

LAKD duomenimis, apie 22 proc. avarijų kaltininkų 2016 m. buvo vairuotojai, turintys ne didesnį kaip 4 metų vairavimo stažą. Pati rizikingiausia vairuotojų grupė – vairuotojai, kurie turi vienerių metų vairavimo stažą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (139)