aA
Specialistai sako, kad itin svarbu keliuose pasirinkti saugų greitį. Tai – taisyklė, kurią privalo prisiminti kiekvienas vairuotojas. Nesvarbu, ar tai – patyręs ir puikiai vairavimo meną išmanantis asmuo, ar pradedantysis. Štai Eglė (tikrasis vardas redakcijai žinomas) pasakoja savo istoriją, kai užmiršus šią svarbią taisyklę teko patirti skaudžią nelaimę. Moteris nori įspėti visus, kad niekas nekartotų jos klaidos.
Eglė nesitikėjo, kad kelionė šitaip pasibaigs: automobilis apsivertė padangomis į viršų, lūžo stuburo slanksteliai
© DELFI

Skubėjo į gimtinę

Mergina 2016 metų gruodį vėlai naktį leidosi į kelionę iš sostinės į Aukštaitiją, o keliaudama namo ji žinojo, kad anksti ryte teks vykti į darbą. Tad nusprendė šiek tiek paskubėti ir taip tikėjosi sutaupyti laiko miegui.

„Norėjau greičiau parvažiuoti namo, tad šiek tiek „paspaudžiau“, o kelio danga buvo slidi – automobilio galą pradėjo mesti į šoną. Pamenu, kad dar bandžiau automobilį ištiesinti, tačiau jis metėsi į kitą šoną. Pamenu ir kelis paskutinius dalykus. Vienas jų – kelio stulpelis, kurį mačiau pro keleivio langą. Tada supratau, kad šonu skrendu į jį“, – prisimena mergina.

Ji pasakoja, kad transporto priemonė ėmė staigiai verstis. Tąkart ji galvojo apie tai, kada automobilis sustos vietoje, o laikas tiesiog sustingo.

„Vertimosi metu bandžiau keletą kartų atsistoti. Vis atrodydavo, kad automobilis vėl pradeda verstis, kai tik bandau atsikelti. Paskutinis dalykas, kurį prisimenu – atsimerkiau automobilyje, tačiau jis gulėjo ratais aukštyn, o aš buvau prilipusi prie stogo“, – pasakoja pašnekovė.

Kelionė baigėsi traumomis

Avarija nebuvo tokia sėkminga, kurios tąkart tikėjosi mergina. Jai lūžo du stuburo slanksteliai ir buvo diagnozuotas smegenų sutrenkimas.

„Ligoninėje gulėjau savaitę, o pasekmes jaučiau gerokai ilgiau. Kadangi buvau studentė, pirmus kelis mėnesius buvo sunku mokytis, koncentruoti dėmesį. Nugaros skausmą jaučiu iki šiol“, – atvirauja Eglė.

Nors automobilis buvo sugadintas taip, jog jo sutaisyti nebuvo įmanoma, mergina sako, kad finansiniai nuostoliai nebuvo pats baisiausias dalykas.

„Baisiausia buvo psichologinė ir sveikatos būklė. Sudaužiau savo pirmąjį automobilį ir jaučiausi taip, lyg per savo neatsakingumą nuvyliau visą savo šeimą“, – sako ji.

Išmoko keletą pamokų

Mergina pasakoja, kad ji dabar svarsto, jog baisūs dalykai ir įvairios keliuose nuolat vykstančios avarijos, gyvenant užsidarius savų reikalų burbule, atrodo itin toli ir nėra apie mus. Tačiau ji nori atkreipti vairuotojų dėmesį ir sako, kad nė vienas iš mūsų nesame apsaugoti nuo tokių tragedijų.

„Dabar kiekvieną žiemą, iškritus pirmajam sniegui ar nukritus lauko temperatūrai iki minusinės, – pristabdau. Pasirenku tokį greitį, kad būtų saugu. Avarijos prisiminimai mane persekioja nuolat, tad dabar man svarbiausia saugumas“, – pasakoja ji.

Leistinas greitis
Leistinas greitis
© DELFI (P.Garkausko nuotr.)

Ji taip pat pabrėžia, kad į vairavimą ir saugų eismą pradėjo žiūrėti kur kas atsakingiau, o ypač tada, kai kartu keliauja ir kiti asmenys.

Dar lapkričio 15-ąją minėjome Pasaulinę dieną žuvusiems eismo įvykiuose atminti. O Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, dažniausia priežastis, dėl ko įvyksta eismo įvykiai, – saugaus važiavimo greičio nepasirinkimas ar leistino greičio viršijimas.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2019 metais Lietuvos keliuose žuvo 186 žmonės. Lietuvos kelių policijos tarnybos 2020-11-10 patikslintais duomenimis, šiais metais per dešimt mėnesių Lietuvoje įvyko 2 572 eismo įvykiai, kuriuose sužeisti net 2 975 žmonės, o žuvo 135.

Specialistai nuolat pabrėžia, kad saugus greitis dar nėra tas, kurį leidžia kelio ženklai. Tad prieš rinkdamiesi greitį keliuose, vairuotojai privalo įvertinti ne tik kelio ženkluose nurodytą leistiną greitį, bet ir eismo sąlygas ir pasirinkti saugų greitį, kuris visada mažesnis už leistiną.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(30 žmonių įvertino)
4.1333

Top naujienos

Rusija savo karo kainą jau paskaičiavo: kalba yra ne apie Ukrainą, o daug didesnius dalykus (147)

Buvęs užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius , vertindamas vis labiau besieskaluojančią...

Putinas dar nežino, kas iš tikrųjų jo laukia: atsakas gali būti labai asmeniškas (66)

Vakarų šalys svarsto įvairias galimybes nubausti Rusijos prezidentą Vladimirą Putiną , jeigu...

Žiniasklaida: Vokietijos pažadas ukrainiečiams skamba ciniškai Kličko: tai išdavystė (137)

Ukrainos sostinės Kijevo meras Vitalijus Kličko išreiškė nusivylimą dėl to, kad Vokietija...

„Belaruskalij“ pareiškė reikalausianti atlyginti nuostolius dėl LTG nutrauktos sutarties (69)

„Lietuvos geležinkelių“ ( LTG ) grupei nuo vasario 1-osios nutraukiant sutartį su į JAV...

Verslas apie ES direktyvą dėl kurjerių ir pavežėjų darbo: tai būtų mirtis tiek platformų naudotojams, tiek vartotojams

Europai svarstant direktyvą, susijusią su skaitmeninėse platformose dirbančių darbuotojų darbo...

Žinia iš Graikijos: dvikovai tarp „Panathinaikos“ ir „Žalgirio“ – netikėta kliūtis (9)

Kauno „Žalgiris“ antradienį ryte surengė treniruotę, o jos metu pasiekė netikėtos žinios...

Lėktuvas, kuriuo skrido Aušra Maldeikienė, patyrė gedimą ir turėjo leistis avariniu būdu: nenorėčiau pakartoti (8)

Pirmadienį iš Lenkijos skridusi europarlamentarė Aušra Maldeikienė bei kiti keleiviai...

„Janssen“ vakcina nebenaudojama pirminiam skiepijimui, tik revakcinacijai

„Janssen“ vakcina jau savaitę nebenaudojama pirminiam skiepijimui nuo COVID-19, ji toliau...

D+Paulius Jurkevičius

Kai kam Lietuvoje knieti „išsaugoti“ kalbą, o kita valstybė jau kartą tai įgyvendino: ragino būti sąmoningais fašistais

Šiandien sunku patikėti, bet Vakarų Europa su kalbos valymo reiškiniu jau buvo susidūrusi. Tai...