aA
Praėjusiais metais Vilniaus mieste suskaičiuotas 671 eismo įvykis. Kalbant apie avaringiausius ruožus ir sankryžas, vien vairuotojų auklėjimo nepakanka ir tenka galvoti apie efektyvias priemones, didinančias eismo saugumą. Aiškinamės, kas lemia didelį T. Narbuto sankryžų avaringumą ir kaip šios problemos yra sprendžiamos.
Avarija T. Narbuto - Pilaitės gatvių sankirtoje
© DELFI / Domantas Pipas

Lengviausia kaltinti vairuotojus, tačiau to neužtenka

T. Narbuto gatvė Vilniuje išskiriama tarp dešimties avaringiausių gatvių, kuriose fiksuojama daugiausiai eismo įvykių. Viena iš pavojingiausių sankryžų, esančių šios gatvės atkarpoje – T. Narbuto gatvės sankryža su Laisvės ir Pilaitės prospektais.

Prieš keletą dienų šią vietą pažymėjo dar viena baisi avarija. Gruodžio 13 d. apie 11 val. joje susidūrė automobiliai „Toyota Avensis“ ir „Mercedes Benz Viano“. Po susidūrimo abi mašinos nulėkė nuo važiuojamosios kelio dalies, „Toyota“ šonu trenkėsi į stulpą. Automobilyje buvo prispausti du žmonės.

Panašios avarijos šioje sankryžoje įvyksta nuolat – per parą vidutiniškai ją kerta apie 67 tūkst. automobilių. Karoliniškėse gyvenantis Arvydas, kasdien į darbą važiuojantis pro šią sankryžą, teigia, kad pačiam joje yra tekę susidurti su situacijomis, kurios galėjo baigtis eismo įvykiu.

„Kai tik išsilaikiau teises, pamenu, kad ši sankryža mane gąsdino bene labiausiai, atrodė labai paini. Turbūt lengviausia dėl visų eismo įvykių būtų kaltinti neatidžius ir elementarios etikos kelyje nesilaikančius vairuotojus, bet jeigu per kelias savaites tenka įstrigti jau nežinia dėl kelinto susidūrimo susidariusioje spūstyje, galbūt auklėti vairuotojų nepakanka ir reikia kažko daugiau“, – svarsto vairuotojas.

Jo manymu, dažni automobilių susidūrimai reiškia ne tik tai, kad vairuotojai atmestinai žiūri į vairavimą ir klysta, bet ir tai, kad pati kelių sistema galėtų būti tobulintina, diegiamos eismo saugumą didinančios priemonės.

Į avaringumą atsižvelgia ir taiko atitinkamas priemones

Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis patvirtina, kad Laisvės pr. – Pilaitės pr. – T. Narbuto g. sankryža yra viena iš pačių intensyviausių Vilniaus miesto sankryžų, o į tai atsižvelgiant diegiamos eismo saugumą didinančios priemonės. Nors įskaitinių eismo įvykių joje suskaičiuojama ne tiek ir daug, reikia nepamiršti ir neįskaitinių eismo įvykių – žmonės ne visada kviečia policiją.

„Pernai sankryžoje įvyko 4, o šiemet – 3 įskaitiniai eismo įvykiai. Ties šia vieta pėstieji naudojasi viešojo transporto stotelėmis, persėda į kitus viešojo transporto maršrutus, šalia sankryžos yra ne vienas traukos objektas“, – teigia T. Kamaitis.

Šiuo metu atliekama transporto srautų studija, kuri apima Pilaitės prospektą ties sankryža su Laisvės prospektu. Siekiama gerinti Pilaitės rajono susisiekimą su miesto centru. Minėtos studijos sprendiniai turėtų atsiliepti ir sankryžos pertvarkai bei eismo saugumo sąlygų gerinimui.

„Norint pagerinti eismo saugumą bei pagrindinių šviesoforų matomumą sankryžoje, vasario pradžioje prie pagrindinių šviesoforų buvo įrengti papildomi baltos spalvos skydai. Vasarą iš visų sankryžos krypčių buvo įrengti papildomi kelio ženklai „Stop“ linija, kurie nurodo transporto priemonės sustojimo vietą esant draudžiamam šviesoforo signalui“, – pokyčius vardina Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Tomas Kamaitis
Tomas Kamaitis
© DELFI / Kiril Čachovskij

Kitų priemonių sklandesniam ir greitesniam judėjimui užtikrinti Pilaitės prospektu buvo imtasi lapkričio mėnesį. Nuo Sietyno gatvės iki Laisvės pr. (centro kryptimi) buvo įrengta A juosta, kuri skirta viešajam transportui.

Taip pat buvo praplatinta važiuojamoji dalis, kad būtų suformuotos dvi eismo juostos bendram transporto priemonių eismui ir papildomai įrengiama eismo juosta, skirta viešojo transporto eismui.
Anot T. Kamaičio, Vilniaus miesto savivaldybė didelį prioritetą taiko dviračių, viešojo transporto infrastruktūrai, todėl kitąmet nuo Laisvės prospekto iki T. Narbuto stotelės bus nuteista papildoma eismo juosta viešajam transportui.

„Šiemet bus baigtas projektuoti daugiau kaip 5 km dviračių takas palei T. Narbuto gatvę, sujungsiantis Pilaitę su Konstitucijos prospektu. Projektą ketinama pabaigti dar šiemet, o kitąmet prasidėtų ir dviračių tako tiesimo darbai“, – aiškina jis.

2016 m. daugiausiai eismo įvykių Vilniuje užfiksuota Savanorių pr. (156), Ukmergės g. (142), Ozo g. (138), Geležinio Vilko g. (121), Kalvarijų g. (116), Laisvės pr. (111), Antakalnio g. (69), Olandų g. (35), Kareivių g. (30) ir T. Narbuto g. (21).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Apmaudu: jau pasaulio čempiono titulu besidžiaugęs Rapšys finale diskvalifikuotas (148)

Pasaulio plaukimo čempionate Pietų Korėjoje Danas Rapšys antradienį 200 m plaukimo laisvu...

Išvardinti pretendentai į Skvernelio įvardytus ministrų postus (41)

Pasitikėjimą Seime pasitikrinęs ir palaikymo sulaukęs Saulius Skvernelis tvirtino, kad keisis...

Vladimiras Laučius. Ekologinis iškrypimas: apmokestins automobilius, bet iškirs miškus (253)

Punios šilo gamtinio rezervato plėtra sustabdyta aplinkos ministro nurodymu. Visai nestebinanti...

Borisas Johnsonas išrinktas naujuoju JK ministru pirmininku (99)

Antradienio popietę skelbiami Jungtinės Karalystės konservatorių partijos pirmininko rinkimai. Jų...

Užfiksuota: judesio akimirka, dėl kurios Danas Rapšys netapo pasaulio čempionu lietuviai pateikė protestą (18)

Pietų Korėjoje vykstančio pasaulio plaukimo čempionato vyrų 200 metrų plaukimo laisvu stiliumi...

Skvernelis: NT ir automobilių mokesčiai bus įvesti nuo sausio 1 d. papildyta (469)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis tikrinasi pasitikėjimą Seime. Paklaustas, kokių...

Smarkiai padaugėjo sergančiųjų vėjaraupiais: užsikrėsti itin lengva, kaip išvengti komplikacijų? (4)

Vėjaraupiai laikomi nesunkia, vaikiška liga, tačiau gali sukelti rimtą pavojų sveikatai ir...

Kaip „prastumti“ laiką oro uoste, neišleidus nė cento

Ilgas laukimas oro uoste ne visada turi būti nuobodus ar atsieiti daug pinigų. Jei kada teko visą...

Nauja sukčiavimų banga: prisidengę „Swedbank“ vardu, siunčia kompiuterinius virusus (2)

Į DELFI redakciją kreipėsi skaitytojai, kurių elektronines pašto dėžutes pasiekė įtartini...