Giraitės problema

Didžiausia problema greitkelyje specialistai vadina Giraitės apsisukimą. Beje, ties šiuo apsisukimu jau sustatyti kelio ženklai ir netrukus prasidės darbai, kurių metų bus prailginta lėtėjimo juosta.

„Planuojami darbai kol kas nėra susiję su apsisukimo uždarymu. Kad būtų panaikintas apsisukimas, važiuojant nuo Giraitės link Klaipėdos apie 2 km bus dviejų lygių sankryža su apjungiamaisiais keliais. Visi galės apsisukti ir grįžti į Giraitę. Bet tam reikia išpirkti žemes, padaryti teritorijų planavimo dokumentą, paruošti techninį projektą, o tai labai imlu laikui, tai užima labai daug laiko. Tai dabar sprendžiamas tik laukimo juostos ilginimas. Ką tai duos? Apsisukimo pavojus išlieka bet kokiu atveju, bet yra pavojus, kad po darbo grįžtantys į Giraitę žmonės užima visą laukimo juostą ir dar netgi išlenda į antrąją eismo juostą. Ją prailginus pagerės situaciją judant link Klaipėdos“, - sako Lietuvos kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos Eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas.

Skaičiuojama, kad lėtėjimo juosta pailgės apie 150 m. Planuojama, kad ateityje ties Giraitės apsisukimu bus pastatyta dviejų lygių sankryža. Tačiau kol kas tai tik neapibrėžti planai.

“Pats ilgiausias procesas – žemių išpirkimas. Visais atvejais tai Lietuvoje buksuoja. Tai ilgas procesas ir užtenka vienintelio žmogaus, kuris nesutinka su pasiūlytomis sąlygomis. Mes turime gerą pavyzdį su „Via Baltica“ atkarpa tarp Kauno ir Marijampolės, kur žemių išpirkimas užtruko apie 10 metų. O visi linčiuoja ir atsisuka į kelininkus: kodėl tokiame apkrautame kelyje nėra 4 eismo juostų kelio? Tai iš esmės susiję, kad labai ilgi žemės išpirkimo procesai“, - sako N. Abukauskas.

Apsisukimas ties Giraite kelyje Kaunas - Klaipėda

Dar viena problema ties Giraitės apsisukimu yra ta, kad išvažiuodami iš degalinės vairuotojai neretai kerta ištisinę liniją, dvi eismo juostas, ignoruoja draudžiančius tai daryti ženklus ir bando apsisukti. Būna ir taip, kad tokiu būdu automobilis stoja skersai antrosios greitkelio eismo juostos. Tačiau ilginti barjerų ties šia vieta neplanuojama.

„Susidūrėme su pasipriešinimu. Turėjome susitikimą su policija, rajono savivaldybe. Tiesiog nutarėme, kad dabar investicijų nedarome, nes KET draudžia išvažiavus iš degalinės kirsti dvi eismo juostas ir stoti į apsisukimą. Tai yra draudžiama. Jei žmonės taip daro, tai jie pažeidžia KET, o policija turi tai kontroliuoti“, - sako N. Abukauskas.

Dar viena problema – apsisukimas ties „Orlen“ degaline, vos išvažiuojant iš Kauno link Vilniaus. Ateityje ir šis apsisukimas bus panaikintas, o kelias į šias teritorijas ves iš kelio Kaunas-Jonava.

Viena problema mažiau

Kur kas džiugesnės nuotaikos judant link Vilniaus. Ties „Tvirtovės“ kavine jau šiais metais bus panaikintas apsisukimas.

„Ši situacija išsispręs dar šiemet. Važiuojant nuo Vilniaus, pravažiavus Grigiškes ir pakilus į kalną, apsisukimas bus uždarytas tada, kai bus įrengta už pusantro kilometro esanti dviejų lygių sankryža. Joje bus galimybė apsisukti. Praėjusiais metais pradėti statybos darbai, kuriuos planuojama užbaigti šiais metais. Užbaigus šį objektą bus uždarytas apsisukimas“, - sako N. Abukauskas.

Tačiau pagrindiniame Lietuvos kelyje problemos tuo nesibaigs. O kol problemos nebus išspręstos, greičiau važiuoti A1 keliu tarp Vilniaus ir Kauno nebus galima.

„Tai kelios koncentruotos problemos, bet jų yra daugiau. Mes turime kelio saugumo gerinimo planą. Pavyzdžiui, greitėjimo-lėtėjimo juostų platinimas visame ruože tarp Kauno ir Vilniaus. Kai kurios iš jų neatitinka reikalavimų. Atitvarinių sistemų atnaujinimas, stipresnių įrengimas, kurios užtikrintų sunkiasvorių transportų priemonių neišvažiavimą į priešpriešinę eismo juostą. Apšvietimo sistemų tobulinimas. Kaišiadorių sankryžos inžinerinis tobulinimas. Tai yra visas kompleksas“, - sako N. Abukauskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (266)