Panašu, kad liaudyje plačiai paplitęs mitas apie motociklininkų ir automobilininkų nesantaiką yra tiesa. Patys vairuotojai su tuo sutinka ir sako, kad transporto priemonių karas keliuose išlieka amžina problema. DELFI stengėsi išsiaiškinti, dėl ko dažniausiai įvyksta kraupios motociklininkų avarijos, kas dėl to kaltas ir kaip šią problemą išspręsti.

Anot Lietuvos automobilininkų sąjungos prezidento Sauliaus Kundroto, užsitęsęs pavasaris piktina motociklininkus. „Mano nuomone, jaunimėlis nekantrauja pasivažinėti savo motociklais ir neįvertina oro sąlygų, lietaus. Jiems tiesiog būtina išlieti energiją ir važiuoti į gatves”, - sakė pašnekovas.

Vairuotojų nuomone, motociklininkai išvažiuoja į gatves tinkamai nepasiruošę ir neįvertina sudėtingų oro sąlygų. Motociklu nuolat į darbą riedanti Rita Gečiūnaitė pripažįsta, kad šiuo metu tokiu oru važinėti itin pavojinga. Keičiantis oro sąlygoms kelias labai lengvai gali virsti čiuožykla. Tiesa, kaltinti tik motociklininkus nevertėtų.

Taip, pripažįstu, yra motociklininkų, kurie viršija greitį. Tokiais atvejai tikrai esame kalti, nes neįvertiname savo jėgų. Pati taip pat esu dėl to neišlaikiusi motociklo ir slydusi. Vis dėlto reikėtų atkreiptį dėmesį ir į tai, kad kartais avarijos ir nelaimingi atsitikimai įvyksta ir ne dėl motociklininkų kaltės”, - pasakojo motociklo vairuotoja.

Motociklininkė sakė, kad nors yra pradedančioji, jau spėjo kelyje susidurti su tokiomis situacijomis, kuomet automobilių vairuotojai bando piktybiškai užkirti kelią motociklininkui.

„Būna situacijų, kuomet vairuotojai labai supyksta ant kamštį pralenkti bandančių motociklininkų. Iš tiesų esame viena iš nedaugelio Europos Sąjungos valstybių, kurios Kelių eismo taisyklės draudžia motociklininkams aplenkti spūstis netrukdant eismui. Įvertinus atstumus toks manevras nėra pavojingas. Prisipažinsiu taip kartais darau ir pati”, - sakė pašnekovė.

Anot motociklo vairuotojos, problemą spręsti reikėtų specialiomis praktinėmis pamokomis ir motociklininkams, ir vairuotojams. Tuo tarpu Lietuvos automobilininkų sąjungos nuomone, motociklų „nematomumo” problemą išspręsti galėtų technologiniai pokyčiai.

S. Kundroto teigimu, Europoje ir pasaulyje siekiant išvengti susidūrimų su motociklais automobiliuose yra diegiamos specialios saugumo priemonės. Ant šoninių veidrodėlių montuojami davikliai, kurie garsiniu signalu perduoda vairuotojui, kuomet jo transporto priemonę kažkas lenkia. Įdiegus tokią funkciją, automobilių vairuotojai žinotų, kada juos lenkia motociklininkas ir taip galimai būtų išvengta susidūrimo. Tiesa, kol kas neaišku, ar tokie technologiniai pokyčiai Lietuvoje užkirstų kelią motociklininkų žūtims ir galėtų būti naudojami plačiai.

Tiek motociklininkams, tiek vairuotojams būtina pasirinkti saugų važiavimo greitį bei itin atsargiai įvertinti atstumus manevruojant. Negana to, šį apgaulingą pavasarį būtina įvertinti ir pavojingas oro sąlygas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (204)