Vilnietė Diana į prekybos centrą suskubo ankstų sekmadienio rytą. Kadangi panelė po pietų turėjo planų bei norėjo išvengti prekybos centro apgulties, ji jau apie 11 val. ryto ėjo parduotuvės centro išėjimo link su maišeliu, kuriuose nešėsi išsirinktus batus.

Vos priartėjusi prie išėjimo, sostinės gyventoja netikėtai išvydo kitus, jai daug labiau patinkančius batus. Mergina grįžo į pirmąją parduotuvę ir pardavėjai pareiškė, kad nori grąžinti savo pirkinį. „Pardavėja man pasakė, kad turėsiu laukti iki 4-5 val. po pietų, nes kasoje neturi grynųjų pinigų, o aš tądien buvau pirma klientė ir atsiskaičiau banko kortele, - prisiminė DELFI skaitytoja. - Kadangi netylėjau ir pradėjau sakyti, kad tikrai nelauksiu, ir noriu atgauti pinigus čia ir dabar, pardavėja visgi sugebėjo iš kažkur rasti pinigų“.

Vilnietė piktinosi, kad parduotuvės atstovė elgėsi nemandagiai ir jai pasirodė normalu klientui liepti laukti kelias valandas grynųjų pinigų. Diana taip pat domėjosi, kodėl jai nebuvo pasiūlyta grąžinti pinigų į banko kortelę, kuria ji ir sumokėjo už pirkinį.

Iš ryto grynų pinigų kasoje gali ir nebūti

„Viva batai“ prekybos ir marketingo vadovė Jurgita Buivydienė patvirtino, kad situacija, kai pardavėjai negali iškart atiduoti grynųjų pinigų už grąžinamą prekę, gali susidaryti.

„Problema gali iškilti, jei dar yra pats rytas, o pinigai inkasuoti. Jei klientai dar nebūna pirkę daug prekių, grynųjų pinigų parduotuvė gali ir neturėti. Bet visuomet galima grąžinti pinigus į kliento banko kortelę, kuria buvo sumokėta už batus. Tiesiog pirkėjui reikia parašyti prašymą, kad pinigai būtų grąžinti į sąskaitą“, - teigė batų parduotuvių tinklo atstovė.

„Deichmann avalynės“ marketingo vadybininkė Eglė Melninkaitė teigė, kad jų parduotuvėse atvejų, kai pritrūkstama grynųjų pinigų grąžinimui, nebūna. „Garantuojame galimybę atgauti pinigus už grąžinamą prekę bet kada, nepriklausomai nuo to, ar yra rytas, ar vakaras. Grąžinimo atvejų tikimybė yra numatoma kiekvienoje parduotuvėje“, - kalbėjo parduotuvių tinklo atstovė. Pasak pašnekovės, kol kas pinigai už grąžintus batus atiduodami tik grynaisiais, į banko kortelę susigrąžinti pinigų galimybės nėra.

„Danijos“ parduotuvių tinklo e-komercijos vadovas Mantautas Bieliauskas teigė, kad rytinio atidarymo metu kasos aprūpinamos po 200 Lt. „Visi pinigai gauti iš klientų prieš tai buvusią dieną dėl buhalterinių ir saugumo sumetimų būna inkasuoti ir atiduoti į bankus. Todėl nepardavę prekių už grynuosius pinigus negalime grąžinti prekių už didesnę nei 200 Lt sumą. Tokia problema iškyla tada, kai ryte grąžinti ateina keli klientai arba vienas, pirkęs už didesnę suma“, - komentavo parduotuvių tinko atstovas. Susidūrus su tokia problema, klientų prašoma sugrįžti vėliau: „Dažniausiai siūloma apsilankyti po pietų arba vakarop, kai jau tikrai kasoje bus reikiama pinigų suma“.
M. Bieliauskas teigė, kad dėl techninių problemų pinigų grąžinimas į banko kortelę kol kas „Danijos“ batų parduotuvėse negalimas, tačiau ateityje bus siūloma ir ši paslauga.

Per kiek laiko turi grąžinti pinigus, nereglamentuojama

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartojimo prekių ir paslaugų skyriaus vedėja Rasa Pupienienė komentavo, kad šalies teisės aktai nenumato, per kiek laiko pardavėjas turi grąžinti vartotojo sumokėtus pinigus už prekę: „Tačiau laikytina, jog tai turi būti atlikta per protingą terminą. Pažymėtina, jog svarbus yra pats pinigų grąžinimo faktas, o ne jo forma. Pardavėjas gali pinigus už grąžinamą prekę pervesti į kliento banko sąskaitą arba grąžinti grynais pinigais. Šiuo atveju, jei parduotuvės kasoje nebuvo grynųjų pinigų, pardavėjas galėjo pasiūlyti vartotojui pinigus pervesti į pirkėjo banko sąskaitą, iš kurios ir buvo apmokėta už pirkinį“.

DELFI primena, kad pagal Daiktų grąžinimo ir keitimo taisykles, jei pirkėjui „nepatinka nusipirktos prekės forma, dydis, spalva, modelis ar komplektiškumas, jis turi teisę per keturiolika dienų nuo ne maisto prekių pardavimo dienos, jeigu pardavėjas nėra nustatęs ilgesnio termino, pakeisti ją analogiška preke“. Jei pardavėjas neturi tinkamos prekės, pirkėjas turi teisę per dvi savaites prekę grąžinti ir atgauti pinigus. Tačiau tokia teise pasinaudoti galima tik tuo atveju, jei prekė nebuvo naudota, nesugadinta ir nepraradusi prekinės išvaizdos.

Į pardavėją dėl prekės trūkumų galima kreiptis ir pareikšti pretenzijas per dvejus metus. Tiesiog pirkėjas turi įrodyti, kad trūkumas atsirado iki daikto įsigijimo.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją