aA
Neseniai „Pinigų karta“ skaičiavo, ar apsimoka iš virtualios erdvės keltis į realią. Šį kartą skaičiuojama, kiek sėkmės atneša žingsnis į virtualią erdvę.
© DELFI / Domantas Pipas

Atėjusių pirkėjų poreikiai aiškūs, o kaip internautų?

Būtent tai laiku supratę „Camelia“ vaistinės vadovai vieni pirmųjų nusprendė vaistinės prekes pasiūlyti internete.

„Priimdami tokį sprendimą norėjome palengvinti vartotojams vaistinės prekių įsigijimą – nuolat skubantys žmonės dažnai neturi laiko pasirūpinti savo sveikata, todėl vaistinės prekių įsigijimas internetu yra patogesnis, greitesnis, o ir pigesnis būdas“, - naujo verslo modelio idėja dalinasi vaistinės viešųjų ryšių specialistė Vilma Balčiauskaitė.

Anksčiau turėjusi tik prekių katalogą internete, kita Lietuvos vaistinė „Eurovaistinė“ irgi pribrendo atidaryti virtualią vaistinės versiją.

Suprato, kad dažnai žmonės apžiūrinėdavo prekes internetu ir tada ateidavo nusipirkti jų į vaistinę: „Tad palengvinome šį kelią ir nuo 2014 m. pasiūlėme nereceptinius vaistus, kosmetiką ir higienos, plačiąja prasme, prekes užsisakyti internetu“, - apie savo kelią į internetą pasakoja „Eurovaistinės“ valdybos pirmininkė Ingrida Damulienė.

„Kiekvieną ketvirtį augame po 11 proc.“, - skaičius drąsiai sako I. Damulienė.

Fizinei vaistinei būtų svarbiausia patraukli vieta miesto centre, o internetinei – sistemų paieškose.

„Eurovaistinė“ patvirtina šį faktą, nes būtent internetinės platformos kūrimas ir kainavo brangiausiai - 89 tūkst. EUR. Tačiau pinigai – dar ne viskas. Labai svarbu tai, ko nori žmonės, besidarantys vis labiau išrankesni. „Camelia“ vaistinei tai buvo iššūkis – tinkamai atpažinti ir įvertinti vartotojų poreikius bei jų pirkimo įpročius. Tai padarius galima tinkamai kurti internetinę vaistinės platformą ir žinoti, kad klientai bus aptarnauti profesionaliai.

Nors šis barjeras reikalauja didelės pinigų sumos ir kantrybės – tai toli gražu ne reikalavimų pabaiga.

Internetinės komercijos konsultantas Vytautas Vorobjovas įžvelgia ir kitų sunkumų. Jo nuomone, naujokams internete trukdo paties proceso nesupratimas, nes jiems tenka skubėti vykdyti tokius procesus ir veiksmus, kurie nėra būdingi fizinėms parduotuvėms – tai logistinės paslaugos, klientų aptarnavimas nuotoliniu būdų ir kt.

„Kaip atrinkti ir supakuoti prekes, kaip išsiųsti kuo greičiau, kaip profesionaliai susitvarkyti su aptarnavimu“, - vardina naujokių sunkumus.

Parduotuvėms, kurios ir pradeda nuo interneto, viskas kiek paprasčiau. Jos pradeda nuo visų išvardintų procesų, jos mokosi ir auga vienu metu, o tradicinės parduotuvės – tiesiog neturi tokių skyrių, darbuotojų, nusistovėjusių procesų ir, kaip sako V. Vorobjovas, neturi tobulo klientų aptarnavimo ir visi procesai tiesiog pakimba ore.

Internete gali būti ir lengviau nei gatvėje

Kalbant apie tas, kurios pradėjo internete ir augdamos mokėsi visų virtualios prekybos gudrybių, galima paminėti parduotuves, išsikėlusias ir į gatvę. Tokios parduotuvės pasielgė kitaip nei įprasta – pirmiausia įsikūrė internete.

Sėkmingai auganti kvepalų, kosmetikos ir kitų grožio reikmenų parduotuvė „Save24.lt“ sako jau seniai svarsčiusi apie kėlimąsi į fizinę parduotuvę, bet vis nesiryždavo – parduotuvei reikia ir patalpų, ir baldų, ir žmogaus, stovinčio prie kasos.

„Kita vertus, kadangi daug prekių turime vietoje, tai mums papildomai nereikėjo investuoti pinigų jų įsigijimui.

Šiais metais nusprendėme, kad dar vienas pardavimų kanalas visgi būtų ne pro šalį, todėl ir nusprendėme atidaryti fizinę parduotuvę, kad pirkėjai galėtų ateiti, apžiūrėti prekes ir nusipirkti jas vietoje“, - neseniai atidaręs dar ir fizinę parduotuvę „Save24.lt“ pasakoja jos vadovas Ernestas Černius.

Prieš 5 m. panašiai pasielgė ir eglutėmis prekiaujanti internetinė parduotuvė „Eglutės.lt“. „Tuo metu nebuvo tokio verslo kaip eglutės internetu ir norėjosi išbandyti kažką naujo“, - kadaise gimusią idėją prisimena „Eglutės.lt“ projekto vadovas Laurynas Sederevičius.

Fizinės parduotuvės sunkumai – reklama ir nelegalūs konkurentai

Lygindamas internetinę parduotuvę su fizine, „Save24.lt“ vadovas mano, kad jeigu viską gerai suplanuoji – sunkumų nebūna, tačiau, jo nuomone, pripratus prie internetinės reklamos, sunkiau sekasi su reklama fizinei parduotuvei.

Kadangi ši parduotuvė kol kas įsikūrusi nedideliame Marijampolės mieste, E. Černius nusprendė miestelėnams tai pranešti per vietinę žiniasklaidą: „Aišku, tokios reklamos atsipirkimą sunkiau paskaičiuoti lyginant su internetine reklama, kur viską matai aiškiai ir tiksliai“.

Tuo metu „Eglutės.lt“ vadovui sudėtingiau už reklamą yra kova su nelegaliais konkurentais: „Sunkiausia konkuruoti su gatvės prekyba, kuri nėra kontroliuojama valstybinių institucijų ir parduotos eglutės nėra deklaruojamos“, - nusivylimą pareiškia L. Sederevičius.

Šiuo, kalėdiniu laikotarpiu, konkurencija tik didėja ir, žinoma, nelegalūs pardavėjai parduoda Kalėdų medelius daug pigiau – jiems visgi nereikia mokėti mokesčių.

Lietuvoje prekybos tinklai bus priversti keltis į internetą

Minėti parduotuvių sunkumai yra tik dalis. Reikia neužmiršti ir patalpų nuomos, darbuotojų atlyginimų, prekių transportavimo į prekybą ir kitų išlaidų. Parduotuvė gatvėje turi būti patraukli, todėl į tai tenka investuoti ir gana nemažai.

Internetinės komercijos konsultantas V. Vorobjovas pastebi ryškią parduotuvių kėlimosi į internetą tendenciją.

Jo nuomone, pažangiausi pardavėjai yra tokie, kurie pardavinėja ir realioje, ir virtualioje erdvėje.

„Jie leidžia pirkėjams išsirinkti internete ir pasiimti prekę parduotuvėje arba atvirkščiai. Tai ryški tendencija ir tokiems verslininkams sekasi geriausiai, nes jie pasiūlo patogiausias paslaugas vartotojams“, - apie daugiakanales parduotuves pasakoja V. Vorobjovas.

Lietuvoje tradicinės parduotuvės keliasi į internetą vis dažniau ir dažniau.

Didieji elektronikos pardavėjai – jau senokai prekiauja ir internetu. Tiesa, nedrąsiausiai čia žengia drabužių pardavėjai. Tačiau V. Vorobjovo nuomone, tai tik laiko klausimas, nes užsieniečiai jau seniai tai daro ir suteikia vartotojui galimybę grąžinti prekę arba pakeisti, todėl, kaip sako pašnekovas, mūsiškiai bus priversti, jeigu vartotojai to norės.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Dakaro aidas: Vanago šuolis nosimi į žemę ir Gelažninko smėlyje pamestas motociklas (52)

Šių metų Dakaras Lietuvai ypač sėkmingas – parvežti net du rekordai: 24 vieta galutinėje...

Prezidentinę kampaniją Skvernelis pradeda labai rizikuodamas (1254)

Prezidentinę kampaniją Saulius Skvernelis pradeda reitingų duobėje, pirmą kartą jo karjeroje...

Buvę Motiejūno bendraklubiai mato jo dominavimą Kinijoje: D-Mo vieta – NBA lygoje specialiai DELFI iš Londono (29)

Praėjusią savaitę Donatas Motiejūnas sužaidė rezultatyviausias rungtynes savo karjeroje....

Ekspertai įvertino, kas toliau laukia prezidentinėse varžytuvėse (95)

Praėjusią savaitę premjeras Saulius Skvernelis pareiškė, kad kandidatuos prezidento rinkimuose....

Istorinis Dončičiaus vakaras neatnešė sėkmės „Mavericks“ klubui slovėno trigubas dublis (3)

18 taškų, 11 atkovotų kamuolių ir 10 rezultatyvių perdavimų – tokie skaičiai puošia NBA...

Jūsų nusižengimus matys visi – VMI skelbia, kas atsidurs „gėdos lentoje“ (63)

Valstybinė mokesčių inspekcija ( VMI ) pradėjo fiksuoti gyventojų ir įmonių nusižengimus....

Artinasi stingdančio šalčio banga: sinoptikai perspėja iš anksto – viena diena bus ypač nemaloni (12)

Pirmadienio naktį jau kai kur pažnaibys rimtesnis šaltukas. Neigiama temperatūra išliks ir...

Sulaikytas nužudyto Gdansko mero apsaugos vadas (40)

Labdaros renginio , per kurį nužudytas Gdansko meras Pawlas Adamowiczius , apsaugos vadas...

Mačiulis sudalyvavo 10 metų iššūkyje: pažiūrėkite į Lietuvos skaičius (304)

Socialiniuose tinkluose išpopuliarėjusį 10 metų pokyčių iššūkį įgyvendino ir ekonomistas...

Pirkėjai nusigręžia nuo daug žadėjusio rajono: koją kiša vienas „bet“ (188)

Vilniaus šiaurinėje dalyje įsikūręs Santariškių mikrorajonas išsisikiria ne tik kaip medicinos...