200 milijonų dolerių biudžetas. Ne, kalbame ne apie naujasius „Žvaigždžių karus“, kurių gamyba irgi kainavo tiek pat. Kalbame apie kompiuterinio žaidimo „Žvaigždių karai: Senoji respublika“, pasirodžiusio prieš ketverius metus biudžetą.
© AFP/Scanpix

Kompiuterinių žaidimų rinka jau seniai pelningumu ir gamybos kaštais nė kiek nenusileidžia Holivudo produkcijai.

Tačiau skirtingai nei „Pašėlusį Maksą“, filmuoti viduryje dykumos visai nebūtina. Kurti žaidimus galima čia pat. Tą sėkmingai įrodinėja lenkai, vieną po kito kepantys AAA (vadinamieji aukščiausios kategorijos žaidimai, - aut. past.) lygio žaidimus.

Šių metų pradžioje pasirodęs lenkų bendrovės „Techland“ kūrinys „Dying Light“ pardavė beveik 6 milijonus kopijų, o sausio mėnesį iš perkamiausių pozicijos išstūmė tokius grandus, kaip „GTA 5“ ir „Call of Duty“.

Žaidimų konsolėms dar nespėjus ataušti nuo „Dying Light“, vos po kelių mėnesių pasirodė kol kas sėkmingiausio lenkų projekto „Witcher“ trečioji dalis, per mėnesį pardavusi 4 milijonus kopinjų ir sulaukusi pagyrų iš tokių grandų, kaip „Time“ žurnalas. Ar realu Lietuvai įsiterpti į šią pelningą rinką ir atsiriekti savo pyrago dalį?

Teks palaukti

Didelė dalis Lietuvos žaidimų kūrėjų – dar tik besivystančio startuolio stadijoje. Todėl Lietuvos žaidimų kūrėjų asocijacijos direktorius Gediminas Tarasevičius tvirtina, kad tokios sėkmės dar teks palaukti bent jau penkerius metus.

„Kol kas nėra tokių didelių biudžetų ir žmonių, pasiryžusių investuoti į tokio masto produktus Lietuvoje. Nes pirmiausia vien dėl to, kad nėra daug žmonių, kurie galėtų sudaryti komandą ir kurti tokį produktą“, – tikino pašnekovas.

Gediminas Tarasevičius (KTU nuotr.)
Gediminas Tarasevičius (KTU nuotr.)

Patiems suburti tokią komandą ir finansuoti projektą būtų be galo sudėtinga. Todėl realiausias variantas – pritraukti užsienio profesionalų dėmesį.

„Variantas, kuris pasiteisintų Lietuvoje, jeigu iškiltų komanda su sėkmingu žaidimu asmeniniam kompiuteriui, arba konsolei ir to užtektų užsienio dideliam leidėjui pradėti bendradarbiauti, kuriant tam tikrus produktus. Arba įsigyjant tą kompaniją ir tada toliau vystant tuos produktus čia Lietuvoje“, – sakė G. Tarasevičius.

Lietuvių žaidimai jau „garuoja“ populiarioje parduotuvėje

Tokios istorijos teks palaukti, nes didelė dalis kūrėjų, dar tik bando žengti pirmuosius žingsnius kuriant žaidimus asmeniniams kompiuteriams. Tačiau yra ir perspektyvių kompanijų, kurių žaidimai puikuosis didžiausioje ir populiariausioje pasaulyje „Steam“ parduotuvėje.

„Steam“ suteikia jiems galimybę atsirasti jų parduotuvėje ir čia jau nuo pačių kūrėjų priklauso, kokių rezultatų jie pasieks ir kaip vystys toliau tą produktą, – pasakojo asocijacijos direktorius, – Šiai platformai kuria kompanija „Sneaky box“.

Taip pat Lietuvoje įsikūrusi „JetCat Games“ kuria produktus „Steam“ platformai ir kuria tai, kas šiuo metu artimiausia AAA žaidimui. Tai kalbant apie projektus, šiuo metu kuriamus Lietuvoje, tai jų žaidimas šiuo metu turi daugiausiai perspektyvų. Ne tik savo kokybine išraiška, bet ir kalbant apie sėkmę rinkoje“.

Jei kuriai kompanijai pavyktų sukurti sėkmingą žaidimą ir patraukti didelių užsienio leidėjų dėmesį, atsivertų galimybės kurti daug platesnei auditorijai skirtus ir daug brangiau kainuojančius žaidimus.

Pelningiausia – žaidimai išmaniesiems

Lietuvos žaidimų kūrėjai kol kas daugiausiai koncentruojasi į tai, kas neša daugiausiai pelno. O tai – mobiliosios aplikacijos ir žaidimai išmaniesiems telefonams. „Pinigai mobiliose platformose irgi yra dideli, ypač jei esi didelis ir turi sėkmingų produktų. Ir sėkmės atveju tos pajamos yra tokios, kurių norėtų ir ne vienas AAA žaidimų kūrėjas“, – teigė G. Tarasevičius.

Sukurti žaidimą išmaniajam telefonui daug pigiau ir lengviau, tačiau konkurencija čia milžiniška, o parduoti jį gali būti daug sunkiau, negu pagaminti.

G. Tarasevičius sykiu pasidžiaugė tuo, kad Lietuvos žaidimų kūrėjų bendruomenė yra gana didelė ir viekia vieningai, populiarindami kompiuterinius žaidimus.

„Mūsų bendruomenė didesnė už mūsų kaimynų, už latvių ir estų. Tai, ką turime Lietuvoje, tai pranoksta tas abi valstybes. Ir pas mus ta bendruomenė yra pakankamai vientisa, lyginant su Lenkija, kur tikrai yra daug kompanijų ir pati rinka yra didelė, bet ten šiek tiek ta žaidimų kūrėjų bendruomenė yra pasidalinusi į tokias dvi stovyklas ir konkuruoja tiek dėl valstybinių fondų paramos, tiek dėl dalyvavimo renginiuose“, – teigė pašnekovas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Įspėja apie pavojų – vieno gyvūno kaime gali nelikti (26)

Miškuose masiškai gaišta šernai, afrikinis kiaulių maras (AKM) artėja prie Žemaitijos....

Šiurpi tragedija du brolius paliko be užuovėjos ir mamos (46)

Savaitgalį vieną vilniečių šeimą ištiko baisi tragedija: gaisro metu sudegė visas jų...

Teisėsauga atlieka tyrimą dėl galimos stambaus masto korupcijos Santaros klinikose papildyta SAM komentaru (236)

Teisėsauga trečiadienį pranešė atliekanti tyrimą dėl galimos stambaus masto korupcijos...

Po Rusijos samdinių žūčių – skandalas Dūmoje: įtraukti labai rimti žaidėjai (55)

Kremliaus pastangos nuslėpti netekčių karinėse pajėgose mastą pastaraisiais metais tapo ypač...

Manėte, kad šalta? Pasakė, kokia bus pavasario pradžia (113)

Besiskundžiantiems pastarųjų dienų šalčiais stebintys orų prognozes gerų naujienų neturi. Ne...

„Whirlpool“ visame pasaulyje atšaukia šimtus tūkstančių virdulių (9)

JAV buitinės technikos milžinė „Whirlpool“ paskelbė visame pasaulyje atšaukianti 310...

„Eurovizinėse“ atrankose – skandalas: kaltina sukčiavimu balsuojant (24)

Pirmadienio rytą LRT paskelbė balsavimą ir suteikė progą į atrankas grįžti dviem antrojo...

Karas bepiločiams orlaiviams: siūlo numušinėti virš karinių teritorijų skrendančius dronus (4)

Vyriausybė trečiadienį pritarė pataisoms, kurios leistų numušti bepiločius orlaivius, be...

Smogs arktinis speigas: svarbiausi patarimai, kaip ryte nelikti be automobilio (171)

Ketvirtadienio naktį atšals iki 10–15, šiauriniuose rajonuose – iki 18 laipsnių, dieną...

Dėl JAV sprendimo – didžiuliai Rusijos nuostoliai (242)

JAV administracijos Rusijai paskelbtos sankcijos, įtrauktos į įstatymo aktą „Dėl atoveikio...