Kokiam etapui priklausau?

Kaip aiškina ESO Paslaugų tarnybos direktorius Renaldas Radvila, pirmasis vartotojo žingsnis elektros liberalizavimo procese yra išsiaiškinimas, į kurį etapą jis patenka.

„Sužinoti, kuriam etapui priklausote, yra keli būdai. Jei patekote į pirmąjį etapą, iš visuomeninio tiekėjo turėjote gauti apie tai informuojantį laišką, kuriame nurodoma, kad iki 2020 m. gruodžio 10 d. privalote pasirinkti nepriklausomą tiekėją. Kitas būdas – užsukti į ESO svetainę ir prisijungus prie skilties „savitarna“ pasitikrinti, kuriam etapui yra priskirtas jūsų objektas. Taip pat visada galima paskambinti trumpuoju informacijos numeriu 1852 ir pasiteirauti apie jūsų suvartojamas elektros kiekius“, – pasakoja R. Radvila.

Etapai, jų terminai ir kas į juos patenka:

I etapas. Patenka gyventojai, sunaudojantys > 5000 kWh per metus. Iki 2020 m. gruodžio 10 dienos turite pasirinkti tiekėją.

II etapas. Patenka gyventojai, sunaudojantys 1000—5000 kWh per metus. Iki 2021 m. gruodžio 10 dienos turėsite pasirinkti tiekėją.

III etapas. Patenka gyventojai, sunaudojantys iki 1000 kWh per metus, namų bendrijos, būsto administratoriai ir visi likę vartotojai. Iki 2022 m. gruodžio 10 dienos turėsite pasirinkti tiekėją.

Verta paminėti: Jei esate antrajame ir trečiajame etapuose, tai reiškia, kad pasirinkimui turite daugiau laiko ir jis tampa laisvanoriškas – galite rinktis dabar arba laukti, kol prasidės etapas, į kurį jūs patenkate.

Tiekėjo paieškos ir pasiūlymų vertinimas

Išsiaiškinus, į kurį elektros rinkos liberalizavimo etapą patenkate, kitas žingsnis, pasak R. Radvilos, yra rinkoje veikiančių tiekėjų pasiūlymų analizė.

„Šiai dienai rinkoje turime 6 tiekėjus, kurie aktyviai dalyvauja šiame procese bei teikia pasiūlymus vartotojams. Kiti tiekėjai dar tik ruošiasi startui. Puslapyje www.pasirinkitetiekeja.lt galima rasti visus, šiuo metu veikiančius, tiekėjus su nuorodomis į jų internetinius puslapius, kainodarą bei kitą kontaktinę informaciją. Paanalizavus tiekėjų pasiūlymus, galite juos palyginti, o jei kyla neaiškumų ar norite pasikonsultuoti, galite su jais susisiekti telefonu ar elektroniniu paštu bei paprašyti, kad pagal jūsų vartojimo profilį sudarytų ir jums atsiųstų savo pasiūlymus. Beje, paprašyti tiekėjo pasiūlymo galima tiesiog per svetainę www.pasirinkitetiekeja.lt, paspaudus mygtuką „Gauti pasiūlymą“, – aiškina ESO atstovas.

ESO Paslaugų tarnybos direktoriaus pasiteiravus, į ką reikėtų atkreipti dėmesį, renkantis tiekėją, pašnekovu teigimu, verta vadovautis ne vien tik siūloma kaina.

„Dažniausiai pasiūlymus svarstome pagal kainą, tačiau mano patarimas būtų vertinti visas dedamąsias, t. y.: tiek kainą, tiek tiekėjo vardo žinomumą, tiek ir aptarnavimą bei atsiskaitymo patogumą. Įvertinus visus šiuos aspektus, galite lengviau priimti sprendimą ir pasirinkti tiekėją“, – sako R. Radvila.

Pasak jo, baimintis, kad pasirinkus tiekėją turėsite jam įsipareigoti ilgam laikui, tikrai nereikėtų.

„Prisirišimas prie vieno tiekėjo, tai dar nereiškia, kad visada privalėsite naudotis tik jo paslaugomis. Kaip ir bet kuriame kitame paslaugų sektoriuje, pasirašomos sutartys, o joms pasibaigus arba jas nutraukus, galite rinktis kitus tiekėjus. Kiek mus teko analizuoti nepriklausomų tiekėjų pasiūlymus, galiu pasakyti, kad jie savo arsenale turi tikrai nemažai pasirinkimo variantų: galima pasirašyti ir įvairaus ilgio terminuotas ir neterminuotas sutartis. Kokį variantą pasirinksite, jau priklauso nuo jūsų prioritetų. Galbūt, esate labiau linkęs į pastovumą, o, galbūt, mėgstate dažniau keisti paslaugų tiekėjus, tokiu būdu ieškodami geriausių pasiūlymų“, – sako ESO atstovas.

Šiuo metu rinkoje veikiantys tiekėjai: „Elektrum Lietuva“, „Enefit“, „Ignitis“, „Inregnum“, „Egto energija“ ir „Perlas Energija“.

Sutarties pasirašymas

Įvertinus rinkoje dalyvaujančių nepriklausomų tiekėjų pasiūlymus ir išsirinkus geriausią variantą sau, metas pasirašyti sutartį.

„Šiai dienai, saugant save ir aplinkinius, priemonės, kuriomis galima sudaryti sutartį, yra gana plačios. Pasirašyti sutartį su tiekėju patogiausia yra elektroniniu paštu, patvirtinant ją elektroniniu parašu. Kas nesinaudoja elektroninėmis priemonėmis, tai neabejotinai galima padaryti ir paprastu paštu arba atvykus į tiekėjo klientų aptarnavimo centrą. Tiekėjai sutartis sudaryti siūlo ir telefonu, paskambinus jų informaciniu numeriu“, – sako R. Radvila.

Dalis gyventojų nuogąstauja, kad po sutarties pasirašymo keisis atsiskaitymo tvarka, reikės įrenginėti papildomą įrangą, o tai sukels neplanuotų rūpesčių. Tačiau, ESO atstovas paneigia tokią informaciją.

„Praktiškai niekas nesikeičia, apie suvartotos elektros energijos deklaravimo ir mokėjimo tvarką klientus informuos jų pasirinktas tiekėjas, taip pat pateikti duomenis bus galima ESO savitarnos svetainėje.

Taip pat pasirinkus tiekėją, jokių instaliavimo darbų, įrangos keitimų ar laidų atvedimo iki namų tikrai nereikės atlikti. Tiesiog pasirašius sutartį, nuo jos įsigaliojimo datos pradedate naudoti elektros energiją, kurią į jūsų namus tiekia pasirinktas tiekėjas“, – aiškina R. Radvila.

Daugiau informacijos apie pokyčius ir atsakymus į dažnai užduodamus klausimus galite rasti svetainėje www.pasirinkitetiekeja.lt arba paskambinus telefonu +37062655565.