aA
Vasarinių padangų pasirinkimas – ne toks slidus reikalas, kaip kad pasitaiko su žieminėmis padangomis. Tačiau būtina atsižvelgti į tam tikrus kriterijus ir įvertinti savo poreikius.
© Nissan nuotr.

Visų pirma, vasarą nebūna nei ledo, nei sniego, todėl didžiausias išbandymas padangoms būna šlapias asfaltas. Bet jis taip pat yra rimtas iššūkis, ypač per liūtį važiuojant, pavyzdžiui, magistrale.

Kadangi visos padangos atrodo vienodai juodos ir apvalios, tik specialistai gali atskirti pelus nuo grūdų. O visiems kitiems verta pasinaudoti jau kelerius metus Europos Sąjungoje galiojančia padangų žymėjimo sistema. Pagal šią sistemą, padangos žymimos, nurodant jų triukšmingumą, sukibimą šlapiame kelyje ir pasipriešinimą riedėjimui. Triukšmo lygis nurodomas decibelais, o kiti du kriterijai – skirstant į kategorijas nuo A iki G. Rinkdamiesi padangas, ieškokite kuo geresnio visų trijų rodiklių derinio ir kuo aukštesnių kategorijų.

Skirtumai tarp geriausių ir prasčiausių padangų yra tikrai nemenki. Pavyzdžiui, A kategorijos padanga reiškia, kad 80 km/h greičiu važiuojančio „Nissan Pulsar“ stabdymo kelias šlapiame kelyje gali būti net iki 18 metrų trumpesnis, nei naudojant G kategorijos padangomis! Tai – geras motyvas nesirinkti abejotinų produktų.

Kaip pasirinkti tinkamas vasarines padangas?
© Nissan nuotr.

Kita svarbi charakteristika – pasipriešinimas riedėjimui. Ši savybė turi didelę įtaką automobilio degalų sąnaudoms. A kategorijos padangos, lyginant su G kategorija, automobilio degalų sąnaudas leidžia sumažinti iki 0,6 l/100 kilometrų!

Į rašomus decibelus etiketėje atkreipkite dėmesį tuo atveju, jeigu vertinate salone tvyrančią tylą. Padangų triukšmingumas tam turi didelę įtaką.

Jeigu esate sportiško važiavimo mėgėjas, savo „Pulsar“ galite parinkti tokiam važiavimo stiliui suderintas padangas, kaip „Continental ContiSportContact 5“, „Dunlop Sport Maxx RT“. Tiesa, jos gali būti kietesnės, triukšmingesnės ir padidinti degalų sąnaudas.

Jeigu patinka važinėti saugiai ir komfortabiliai, rinkitės kelionines padangas, kaip, pavyzdžiui, „Bridgestone Turanza ER300“ ar „Pirelli P6 Cinturato“. Šios padangos – aukso viduriukas.
Jeigu norite važinėti itin taupiai, rinkitės „Goodyear EfficientGrip“, „Continental ContiPremiumContact 5“ar „Michelin Energy Saver“. Tokios padangos važiuoja tyliai ir ilgai, bet dažniausiai savo sukibimo savybėmis nusileidžia kelioninėms.

Žinoma, visuomet atsižvelkite į gamintojo nurodytus padangos matmenis ir greičio kategoriją.
Verta prisiminti, kad beveik niekada nebūna „pigiai ir gerai“. Geras padangas gali pagaminti tik didelę gamybos patirtį sukaupusios kompanijos. Ir savo geriausių produktų jos pigiai neatiduos. Taupant pinigus, galima pasidomėti didiesiems koncernams, kaip „Bridgestone“, „Goodyear-Dunlop“, „Michelin“ ar „Continental“, priklausančiomis pigesnėmis markėmis. Tokiomis, kaip „Firestone“, „Sava“, „Kleber“, „Uniroyal“ ar „Barum“. Šių markių padangos yra kuriamos, naudojant senesnes brangiųjų markių technologijas. Todėl jos neretai pasiūlo gerą vertę.

Padangas privaloma keisti, kai jų protektoriaus gylis sumažėja iki 1,6 milimetro. Tačiau, norėdami važinėti saugiai, nelaukite šios ribos ir apsiribokite ne mažesniu, nei 4 milimetrų gyliu. Tai leis važinėti, užtikrinant priimtiną padangos efektyvumą šlapiame kelyje.

Kitas padangų tinkamumo kriterijus – amžius. Gamintojai tvirtina, kad 5 metų amžiaus padanga, senstant gumai, palaipsniui praranda savo pradines eksploatacines savybes. Bet kurioje padangų parduotuvėje ar servise turėtumėte gauti tikslią informaciją apie padangos gamybos datą. Ši yra įspaudžiama ant šoninės dalies – dažniausiai tai būna keturženklis skaičius, žymintis gamybos metus ir savaitę.

Ir nepamirškite bent porą kartų per mėnesį patikrinti savo „Nissan Pulsar“ padangų slėgį. Naudojantis prietaisų skydelyje esančiu padangų slėgio indikatoriumi, tai padaryti visai nesudėtinga. Atminkite, kad nepakankamai pripūstos padangos didina padangų konstrukcijos dėvėjimąsį ir degalų sąnaudas, o perpūstos – blogina sukibimą su keliu ir spartina protektoriaus dilimą. Juk padangų sąlyčio su kelio paviršiumi plotas yra tie keturi, delno dydžio lopinėliai, kurie turi išlaikyti visas automobilį veikiančias jėgas.

Sužinokite daugiau apie naująjį „Nissan Pulsar“ ir jo eksploatacines savybes, apsilankę tinklapyje nissan.lt.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Petrauskienė: mokytojai sako, kad atlyginimai – ne pagrindinė streiko priežastis (52)

Net ir įvedus etatinį mokytojų apmokėjimą maždaug penktadalio mokytojų atlyginimai mažėjo,...

Vyras įsigytą mašiną iš salono vadina „kate maiše“, pardavėjai ginasi parašais ant sutarčių (138)

Arūnas iš Klaipėdos įsigytą „Ford Grand C-Max “ vadina „kate maiše“, nors automobilį...

Prieš naują maitinimo strategiją mokyklose ir darželiuose – eksperimentas: ką vaikams teko valgyti? (81)

Sveikatos apsaugos ministerija pirmą kartą inicijavo tokį eksperimentą: pagal specialistės...

Šokiruojantis moksleivių muštynių stadione vaizdo įrašas: kas ir kodėl buvo nutylėta (293)

Keliasdešimt moksleivių su mobiliaisiais telefonais, filmuojantys dviejų bendraamžių muštynes...

Legendinis Arlauckas prisiminė nuotykius su Sabu ir Kurtinaičiu: istorijų „stiprumas“ gali priblokšti (33)

Žodžio kišenėje neieškanti Eurolygos legenda Joe Arlauckas davė išskirtinį ir Ispanijoje...

Akis į akį susidūrė su Rusijos FSB: pasakė, kad turiu du variantus (119)

Leidinys „The Insider“ ir „ Bellingcat “ tyrėjų grupė paviešino tyrimą, kuriuo...

Panevėžyje vandalai nesiliauja niokoję daugiabučio: gyventojai jau svarsto budėti naktimis (22)

Renovuoto Panevėžio daugiabučio gyventojai, nebeapsikentę sutvarkytą sieną niokojančių...

Mokslininkai sutarė nuo šiol kilogramą skaičiuoti kitaip (35)

Istoriniu balsavimu šalys, dažnai nesutariančios dėl daugybės kitų klausimų, penktadienį...

Kibernetinės atakos vyksta nuolat, nors apie jas garsiai ir nekalbama (4)

Kibertechnologijų ekspertas, beveik trisdešimt metų Izraelio gynybos pajėgose tarnavęs generolas...

Įvardijo Klaipėdos problemas – rado ir sisteminių bėdų (5)

Stotelę nuo autobuso skiria dviračių takas , kai kuriose gatvėse ne tik lopas ant lopo, bet ir...