aA
Suomijoje atliktas tyrimas parodė, jog verta atnaujinti vairavimo įgūdžius ir išmokti vairuoti automobilį klimatui draugiškesniu būdu. Anot tyrimo autorių, vos 15 minučių tokio vairavimo stiliaus pamoka – naudinga ir gamtai, ir piniginei: gali padėti sumažinti kuro sąnaudas bei automobilio emisijas net iki 15%.
Suomių tyrimas pribloškia: vos 15 minučių kitokio vairavimo pamoka padeda ženkliai sumažinti kuro sąnaudas
© Shutterstock nuotr.

Skirtumas – jau po pirmos teorinės pamokos

Anot pranešimo žiniasklaidai, šių metų gegužės–birželio mėn. bendrovė „Neste“ ir Suomijos vairavimo mokykla „Ajotunti.fi“ tyrė vairavimo stiliaus ir vairavimo mokymo įtaką klimatui. Tyrimą sudarė dvi dalys: apklausa, padėjusi suprasti 1000 suomių respondentų suvokimą apie klimatui draugišką vairavimą, bei bandomieji važiavimai su „Ajotunti.fi“ mokiniais, atskleidę vairavimo įgūdžių įtaką automobilių išmetamam taršalų kiekiui.

„Neste“ ir „Ajotunti.fi“ bandomieji važiavimai buvo atlikti Helsinkyje, Suomijoje. Aštuonių kilometrų maršrutas apėmė važiavimą tiek mieste, tiek greitkelyje. Bandomasis važiavimas su kiekvienu mokiniu iš viso truko dvi valandas.

Pirmojo važiavimo metu vairuotojas važiavo sau įprastu stiliumi. Po jo buvo patikrinami sąnaudų duomenys ir surengiama trumpa teorijos sesija, kurioje buvo aptariami taisytini dalykai, norint važiuoti išskiriant mažiau teršalų. Po jos sekė antrasis važiavimas tuo pačiu maršrutu.

„Bandymų rezultatai parodė, kad išmetamųjų dujų kiekis sumažėjo nuo 6% iki 15%, priklausomai nuo vairuotojo ir jo vairavimo stiliaus. Teorijos sesija bandomojo važiavimo metu lėmė reikšmingus vairavimo pokyčius – važiavimo laiko pagreičio proporcija mažėjo, o vidutinis greitis antrajame rate didėjo mažiau kartų sustojus“, – sako „Ajotunti.fi“ vairavimo instruktorė Kristiina Anunti.

Klimatui draugiškesnio vairavimo žinių vis dar trūksta

Apklausos duomenimis, siekį sumažinti išmetamųjų dujų kiekį ir tausoti gamtą kaip pagrindinį motyvą nurodė net 72% 1824 m. grupės respondentų. Tuo tarpu draugiškiausiais klimatui vairuotojais save laiko 25–34 m. ir 55–64 m. suomiai. Tiesa, šių amžiaus grupių respondentams svarbu ne tik tausoti gamtą, bet ir sunaudoti mažiau degalų – 67% būtent degalų sąnaudų taupymą įvardijo kaip pagrindinę priežastį rinktis tvaresnį vairavimą. Vis dėlto, kas ketvirtas respondentas negalėjo pasakyti, ar jų vairavimo stilius yra draugiškas klimatui.

„Yra didelis skirtumas tarp amžiaus grupių pagal tai, kiek jos išmano apie klimatui draugiškesnio vairavimo principus ir kiek suomių sąmoningai stengiasi vairuoti klimatui draugiškesniu būdu. Ypač svarbu didinti informuotumą apie vairavimo stiliaus poveikį išmetamųjų dujų kiekiui, todėl būtina vairavimo kursuose suteikti tokio vairavimo įgūdžių. Tikime, kad ilgalaikėje perspektyvoje poveikis ypač jauniems vairuotojams bus reikšmingas“, – sako „Neste“ rinkodaros ir komunikacijos viceprezidentas Mika Hyötyläinen.

Anot jo, be esamų automobilių taršą padedančių mažinti sprendimų, tokių kaip mažiau emisijų išskiriantys degalai ir transporto priemonės, reikia ieškoti ir papildomų būdų, mažinančių transporto sukeliamą taršą.

„Mūsų tyrimas įrodė vairavimo pamokų įtaką važiavimo metu išmetamų teršalų kiekiui. Taip pat siekiame paskatinti klimatui draugiškesnio vairavimo įgūdžius tapti svarbesne vairavimo mokymo dalimi tiek Suomijoje, tiek užsienyje. Jei visi mokiniai gautų tokias pačias instrukcijas, tai padarytų reikšmingą įtaką vairavimo kultūrai ateityje“, – sako M. Hyötyläinen.

Automobilio tarša priklauso ir nuo pasirenkamo maršruto. Tai 2020 m. pavasarį atskleidė „Neste“, „HERE Technologies“ ir „PTV Group“ tyrimas. Helsinkio metropolinėje zonoje atlikti bandymai parodė, kad pasirinkus klimatui palankesnį maršrutą CO2 emisijos gali sumažėti iki 6%, palyginti su greičiausiu maršrutu, kurį dažniausiai rekomenduoja navigacinės programėlės.

#nežvairuok
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(40 žmonių įvertino)
1.7500

Top naujienos

Ekspertai abejoja, ar Vakarai paseks Lietuvos pavyzdžiu: ruošiasi visai kitiems scenarijams su Rusija (8)

Delfi kalbinti politologai abejoja, ar Vokietija , kitos Europos valstybės paseks Lietuvos...

Pigios elektros laikai baigėsi: ekspertai įvertino priemones, kurių būtų galima imtis Lietuvoje (20)

Lietuvoje pirmadienį vidutinė elektros paros kaina viršijo 500 eurų už megavatvalandę....

Rusų žurnalistas: Sočyje – dar vienas Erdogano akibrokštas Putinui

Po susitikimo Sočyje Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas ir Turkijos prezidentas Recepas...

Karas Ukrainoje. Ukraina vėl smogė Antonivkos tiltui, Melitopolyje – didžiuliai rusų nuostoliai Rusijos karinėje vadovybėje – dideli pokyčiai (1)

Rusijos karinė vadovybė patyrė rimtų pokyčių dėl kariuomenės nesėkmių Ukrainoje.

Kasčiūnas apie tarptautinės organizacijos išvadas dėl Ukrainos: jos skandalingos (2)

Ketvirtadienį žmogaus teisių gynimo organizacija „ Amnesty International “ paskelbė...

Verslas PliusJustina Maciūnaitė

Ilgai paraštėse tūnoję maži pajūrio miesteliai atsigavo: koks būstas juose gali tapti puikia investicija?

Būsto pajūryje karštinė, NT ekspertų teigimu, jau atvėsusi, tačiau pastarieji keli metai šiai...

ESO paaiškina, ką daryti „Perlas Energija“ klientams: apsisprendimui suteiks daugiau laiko

Nepriklausomas elektros energijos tiekėjas „ Perlas Energija “ pranešė, jog naikina fiksuotos...

„Ignitis“ skelbia siūlymą nukentėjusiems elektros vartotojams: po pirmų keturių mėnesių kaina keistųsi

Penktadienį paskelbta, kad nepriklausomas elektros tiekėjas „ Perlas Energija “ naikina...

Rusija vėl taikosi į didžiausią atominę elektrinę Europoje: pavojus kyla visiems, net blokai užminuoti (2)

Rusai dar kartą apšaudė Zaporižios atominės elektrinės teritoriją, pataikė į aikštelę...

Kinijai vykdant karines pratybas, į Taivaną slapta išvyko dar viena Lietuvos delegacija papildyta (6)

Kinija mosuoja ginklais aplink Taivano salą, o Lietuva esą taikai gali sutrukdyti. Tarp asmenų...