aA
Šiuolaikinis žmogus dieną dažniausiai pradeda ir baigia su telefonu rankoje. Skambučiai, el. laiškai, socialinių tinklų ir daugiau žingsnių nueiti raginančių programėlių pranešimai daugelį lydi nuo ryto iki vakaro. Deja, dažnai telefonu naudojamasi ir prie automobilio vairo, o tai, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojo Rimvydo Pociaus teigimu, kelia didelę grėsmę eismo saugumui. Lietuvos kelių policijos tarnyba skaičiuoja, kad dėl naudojimosi telefonu be laisvų rankų įrangos vairuojant šiemet jau paskirta daugiau kaip 320 tūkst. eurų baudų.
Pažeidėjai skaičiuojami ne šimtais, o dešimtimis tūkstančių: pražūtingas įprotis Lietuvoje – itin gajus
© Organizatorių nuotr.

Pažeidėjų netrūksta

Pasak draudimo bendrovės „ERGO“ pranešimo žiniasklaidai, Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininko Vytauto Grašio teigimu, naudojimasis mobiliojo ryšio priemonėmis prie vairo, kuomet tai daroma be laisvų rankų įrangos, išlieka itin aktualia problema. Per pirmąjį šių metų pusmetį nustatyti daugiau nei 24,3 tūkst. tokių atvejų. Vien Vilniuje fiksuota daugiau nei 5,2 tūkst. pažeidimų.

„Galima konstatuoti, kad naudojimasis telefonu vairuojant automobilį išlieka nemaža problema tiek miestuose, tiek mažesnėse gyvenvietėse. Naudodamiesi telefonais prie vairo be laisvų rankų įrangos vairuotojai nesutelkia viso dėmesio į kelią, o užsiima pašaline, su vairavimu nesusijusia, veikla. Tą aiškiai draudžia kelių eismo taisyklės“, – sako V. Grašys.

Užsiimti pašalinėmis veiklomis kelyje – pavojinga

R. Pocius pažymi, kad neretai kelyje vairuotojai ne tik kalbasi telefonu be laisvų rankų įrangos ar rašo žinutes, bet ir įsigudrina paskaityti naujienas, panaršyti socialiniuose tinkluose ar net pažaisti žaidimus. Tai itin apriboja vairuotojo galimybes reaguoti į įvykius kelyje ir kelia didelę grėsmę eismo saugumui.

„Net ir akimirkai nuo vairavimo atitrauktas dėmesys gali labai brangiai kainuoti. Įvykiai kelyje ar gatvėje gali keistis labai greitai, staiga atsirasti nenumatytų kliūčių. Vairuotojui taip pat gali tekti reaguoti į kitų vairuotų manevrus, o bet kokia su vairavimu nesusijusi veikla apsunkina galimybes tai padaryti. Kad ir kiek daug šiandien kalbama apie vadinamąjį „multitaskingą“ – kelių užduočių atlikimą vienu metu, prie automobilio vairo jo praktikuoti tikrai nereikėtų. Žmogaus smegenys 100 proc. gali susitelkti tik į vieną veiklą, o, kai jų yra daugiau, dėmesys padalinamas kiekvienai iš jų. Taigi jei dalis dėmesio nukreipiama į kalbėjimą telefonu, mažiau jo lieka įvykiams kelyje“, – sako R. Pocius.

Navigacijos telefone naudojimas – tik su tinkama įranga

Jo teigimu, išmaniesiems telefonams turint vis daugiau galimybių, kyla ir daugiau pagundų jomis pasinaudoti vairuojant. Vienas iš to pavyzdžių – žemėlapių ir GPS navigacijos telefone naudojimas. Anot R. Pociaus, ne visi vairuotojai naudodamiesi navigacija telefone pasirūpina specialiais dėkliukais ir laikikliais, kurie leidžia tokia funkcija saugiai naudotis be rankų.

„Dažnai kelionės maršrutas tikrinamas paėmus telefoną į rankas, o tai tikrai yra nesaugu. Visuomet geriausia, kad kelionės maršrutu rūpintųsi šalia sėdintis keleivis. Jei jo nėra, reikėtų naudotis tinkama navigacijos įranga, kuri leistų į maršrutą žvilgtelėti labai neatitraukiant akių nuo kelio. Tipinėmis jau tapo ir situacijos, kuomet prie vairo skaitomi ar atrašinėjami elektroniniai laiškai ar žinutės. Dažnai tokiais atvejais teisinamasi, kad telefonu naudojamasi tik sustojus prie raudono šviesoforo signalo ar tuščiame kelyje. Visgi kelių eismo taisyklėse nedviprasmiškai nurodoma, kad prie vairo naudotis telefonu rankomis galima tik sustojus ir išjungus automobilio variklį“, – primena R. Pocius.

Galima netekti teisės vairuoti

Už tokių taisyklių nesilaikymą yra numatyta nuo 60 eurų iki 90 eurų siekianti bauda. Be to, už šį administracinį nusižengimą gali būti skiriamas teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nuo 1 iki 3 mėnesių. Visgi, R. Pociaus teigimu, ne nuobaudos, o pirmiausiai rūpinimasis savo ir kitų eismo dalyvių saugumu, turėtų tapti paskata vairuoti atsakingai ir prie vairo neužsiimti pašalinėmis veiklomis.

R. Pociaus primena, kad važiuojant automobiliu 60 km/h greičiu, automobilio stabdymo kelias palankiomis oro sąlygomis yra 25-38 metrai, o nukreipus dėmesį į telefoną 1 sekundei, stabdymo kelias du tris kartus pailgėja.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(19 žmonių įvertino)
3.6316

Top naujienos

Analitikai su nerimu stebi įvykius Vokietijoje: šis scenarijus Europai pridarytų daug bėdos (190)

Labai tikėtina, kad po šį sekmadienį vykstančių rinkimų į Vokietijos parlamentą bus...

Raminta Rakauskė | D+

Metalo supirkinėtojai tokių kainų nebuvo matę nuo 2009-ųjų: gyventojai nešė viską, ką galėjo

Kol dalies pramoninių metalų kainos po truputį sminga žemyn, kai kurių vis dar skaičiuoja...

Liūdnos žinios: Kaune kovojama dėl COVID-19 sergančio naujagimio gyvybės Kauno klinikų reanimacijoje gydomi du vaikai (837)

Medikų nerimas auga: reanimacijoje vis daugiau koronavirusu sergančių vaikų. LNK žinios praneša,...

Plakatą Nausėdai JAV iškėlusi lietuvė: mūsų yra visame pasaulyje (853)

Plakatą „Nausėda yra homofobas“ iškėlusi mergina yra lietuvė Eglė Malinauskaitė . 21 metus...

Orai: nauja savaitė atneš permainų (1)

Praslinkus aktyviam Atlanto ciklonui, šeštadienį nuo Skandinavijos priartės naujas žemo...

Brutualiu žinomos prodiuserės nužudymu kaltinamas žurnalistas išsidavė itin išsamiais įvykio aprašymais (15)

39 metų televizijos prodiuserė iš Prancūzijos Sophie Toscan du Plantier ramiame Airijos regione...

Pristatė, kaip artimiausiu metu keisis pensijos Lietuvoje: nėra viskas jau taip gerai (370)

Rugpjūčio mėnesį socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė pristatė, kaip...

Pats garsiausias ir paslaptingiausias klubas Berlyne: ką jie ten taip slepia? (20)

Berlynas – 100% pats išskirtiniausias miestas Europoje, turintis unikalią aurą, kurios...

Agnė Kulitaitė | D+

Agnė Kulitaitė: iki kominių pasivažinėjimų vidury dienos nueinamas labai ilgas kelias (2)

Pastarojo laiko įvykiai tik dar kartą patvirtino, jog net ir šiais neramiais laikais konstantų vis...

Gražiausia pasaulio lengvaatlete tituluojama vokietė bėgimo takelį išmainė į podiumą (71)

22 metų Alica Schmidt buvo per žingsnį nuo savo didžiausios gyvenimo svajonės, tačiau jos...