aA
Lietuvos kelių policijos tarnyba vien pernai užfiksavo daugiau negu 42 tūkst. atvejų, kai vairuotojai neteisėtai naudojosi telefonu prie vairo. Netrukus šioje srityje gali atsirasti pokyčių. Vidaus reikalų ministerija įregistravo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriose nurodoma, kad mobiliojo ryšio priemonėmis prie vairo draudžiama naudotis tik tuomet, kai transporto priemonė juda. Apie galimus pokyčius ir tai, kokią įtaką vairavimui daro mobiliųjų telefonų naudojimas, papasakojo saugaus eismo ekspertas Darius Kanapinskas.
Nauja įstatymo pataisa: mažiau nuobaudų vairuotojams, bet dar didesnės spūstys kelyje?
© DELFI / Josvydas Elinskas

Pasak eksperto, situaciją, kaip dažnai lietuviai naudojasi mobiliaisiais telefonais už vairo, geriausiai atskleidžia statistika.

„Problema ta, kad pareigūnai visų atvejų negali užfiksuoti, tam nėra tiek išteklių. Ir turbūt policijos pagrindinis tikslas nėra „apdovanoti“ baudomis, svarbu, kad patys vairuotojai suprastų, jog nukreipus akis į šoną gali baigtis negerai. Tas pats galioja ir pėstiesiems – pasižiūrėkite, kiek jų eina per perėjas, net neapsižvalgę, nes akys įsmeigtos į telefoną. Pačių tyrimų padaryta ne tik Lietuvoje, bet jeigu kalbėtume Lietuvos mastu, Vytauto Didžiojo universiteto mokslininkai atliko daug tyrimų, apklausų, kurios rodo, kad vairuotojai visgi naudojasi mobiliojo ryšio priemonėmis prie vairo“, – kalbėjo D. Kanapinskas.

Saugaus eismo ekspertas pastebi, kad vairuotojai, kuriems daugiau nei 50 m., linkę rečiau prie vairo naudoti mobiliojo ryšio priemones: „Bet iki 50 m., deja, statistika iškalbingesnė, remiantis baudų skaičiumi ir kitais dalykais.“

Norint pažaboti šią problemą, D. Kanapinsko manymu, turėtų būti daugiau švietėjiškos veiklos ir diskusijų šia tema.

"Delfi“ rengiama socialinė akcija "NežVairuok" Vilniuje
"Delfi“ rengiama socialinė akcija "NežVairuok" Vilniuje
© DELFI / Julius Kalinskas

„Dabar daug pasitarnauja žiniasklaida. Jeigu pasižiūrėtume į eismo įvykių statistiką iki 2008 m., pamatytume, kokia ji buvo baisi ir kokią turime dabar. Aišku, žuvusių yra per daug, nešneku apie sužeistuosius, bet kai prie viso to prisidėjo visuomenė, žiniasklaida, tapo visiškai kitokia situacija. Būtų galima kalbėti ir apie alkoholį – turime itin negerą statistiką, lygiai kaip ir dėl telefonų. Kai kurių vairuotojų pozicija atskleidžia tokį tarsi nebaudžiamumo principą: „Ai, sumokėsiu baudą ir viskas bus gerai.“ Vairuotojų niekada nereikėtų gąsdinti baudomis ir baudų dydžiais, tai skausminga, pats svarbiausias dalykas – supratingumas“, – komentuoja jis.

Šiuo metu įregistruotos naujos teisės akto pataisos, pagal kurias vairuotojams draudžiama naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis tik tada, kai automobilis juda. Saugaus eismo ekspertas čia įžvelgia problemą, nes, pavyzdžiui, automobilis, stovėdamas grūstyje, kartais negali laiku pajudėti, nes tuo metu priekyje esantis vairuotojas dar naršo telefone.

„Aišku, tai pati saugiausia pozicija, tik dėl to atsiranda didesnių kamščių. Vėlgi, tie vairuotojai, kurie daug naudojasi telefonais, dar nėra matę (bent jau aš tokią prielaidą darau) tikrų grūsčių didmiesčiuose. Jeigu nuvažiuotume į Paryžių ar kitus didmiesčius, ypač ten, kur daug dviračių transporto priemonių, pamatytume, kad vairuotojams nėra kada žiūrėti į telefoną, nes jie tris veidrodėlius turi stebėti“, – kalba D. Kanapinskas.

#nežvairuok
www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(30 žmonių įvertino)
2.6000

Top naujienos

Ekspertai abejoja, ar Vakarai paseks Lietuvos pavyzdžiu: ruošiasi visai kitiems scenarijams su Rusija (8)

Delfi kalbinti politologai abejoja, ar Vokietija , kitos Europos valstybės paseks Lietuvos...

Pigios elektros laikai baigėsi: ekspertai įvertino priemones, kurių būtų galima imtis Lietuvoje (17)

Lietuvoje pirmadienį vidutinė elektros paros kaina viršijo 500 eurų už megavatvalandę....

Karas Ukrainoje. Ukraina vėl smogė Antonivkos tiltui, Melitopolyje – didžiuliai rusų nuostoliai Rusijos karinėje vadovybėje – dideli pokyčiai (1)

Rusijos karinė vadovybė patyrė rimtų pokyčių dėl kariuomenės nesėkmių Ukrainoje.

Rusija vėl taikosi į didžiausią atominę elektrinę Europoje: pavojus kyla visiems, net blokai užminuoti

Rusai dar kartą apšaudė Zaporižios atominės elektrinės teritoriją, pataikė į aikštelę...

Kinijai vykdant karines pratybas, į Taivaną slapta išvyko dar viena Lietuvos delegacija papildyta (5)

Kinija mosuoja ginklais aplink Taivano salą, o Lietuva esą taikai gali sutrukdyti. Tarp asmenų...

Užfiksuota skaudi avarija Vilniuje: moterį partrenkęs kaltininkas pabėgo ir pasislėpė bėglį padėjo surasti pilietiški gyventojai

Šių metų liepos 24 d., apie 22 val., Vilniuje , Dzūkų g., automobilis VW, vairuojamas dvidešimt...

Kęstutis Girnius. Pelosi ir Pekinas

Beveik buvo galima prognozuoti scenarijų , kurį sukėlė JAV Atstovų rūmų pirmininkės N....

Energetikos ekspertas: rizikų nesuvaldžiusiai „Perlas energija“ nematau kitos išeities kaip tik bankrutuoti (1)

Nepriklausomam elektros tiekėjui „Perlas energija“ paskelbus, kad vienašališkai keis planus...

Maksimo Galkino koncertas Jūrmaloje sustabdytas dėl kruvino incidento: agresyvaus vyro sulaikymo metu jam sulaužyta ranka specialiai Delfi iš Jūrmalos (3)

Jūrmaloje vykęs trečiasis Maksimo Galkino pasirodymas neapsiėjo be incidentų. Šou teko nutraukti...

„Volfas Engelman“ ieško naujų darbuotojų – paruoš itin retos profesijos atstovus, kuriems mokės nuo 1000 eurų į rankas

Tarptautinis alkoholinių ir nealkoholinių gėrimų gamintojas „Volfas Engelman“ planuoja augimą...