„Mokytojai Lietuvai“ – „Maxima Grupės“ inicijuota mokymosi kelionė, kurios sumanymas kilo reaguojant į iniciatyvos „Idėja Lietuvai“ iškeltą tikslą, kad „Mokytojas – prestižinė profesija iki 2025 metų“.

Į šią kelionę penktadienį išvyksta projekto metu komisijos atrinkti mokytojai. Juos lydi DELFI žurnalistų komanda, kuri leis tiesiogiai stebėti mokytojų patirtis Suomijoje bei sekti komandos įspūdžius naujienų portale.

„Šiandien prasideda naujas projekto „Mokytojai Lietuvai“ etapas – smagu matyti entuziastingai nusiteikusius projekto dalyvius. Neabejoju, kad atlikta savo mokyklų poreikių analizė bei pažintis su Suomijos švietimo sistema padės mokytojams pasiekti geriausių rezultatų. Visgi, svarbu nepamiršti, kad projekto dalyvių grįžus iš Suomijos laukia apie 100 susitikimų su kolegomis Lietuvoje. Tai – ilgas kelias, todėl noriu mokytojams palinkėti iš stažuotės pasisemti kuo daugiau patirties, kad visos įgytos žinios sėkmingai pasklistų ir mūsų šalyje“, – teigia „Maxima Grupės“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius Dalius Misiūnas.

Vaikai prašė jų nepalikti ir sugrįžti po kelionės atgal

Kaip mokytojams sekėsi ruoštis kelionei? Dauguma pripažįsta, kad paskutinėmis dienomis skubėjo atlikti visus likusius darbus: pamokos, namų darbų taisymas, renginių organizavimas, ataskaitos, susirinkimai, o kur dar rudeniški galvos ir gerklės skausmai! Tarp visų savo rūpesčių, jie surado laiko namų darbams atlikti ir pasidomėti Suomijos švietimo aktualijomis.

Visgi, penktadienį jie visi su šypsenomis susirinko oro uoste puikiai pasiruošę naujiems iššūkiams, laukiantiems Suomijoje. Šilalės S. Gaudėšiaus gimnazijos mokytojas Tomas Vaitkūnas juokiasi, kad lagaminą susikrovė prieš pat skrydį.

„Žinau, kad būsim švietimo turistais, kaip ir daugelis viso pasaulio žmonių, kurie domisi Suomija. Kita vertus, tikiuosi svetingumo ir idėjų, tikiuosi kad mūsų grupė taps tikra komanda, kuri nuveiks gražių darbų ateityje. O jaučiuosi super, nes važiuoju mokytis“, – sušunka jis.

Akmenės gimnazijos mokytoja Laima Zdanevičienė kelionės laukė ne tik domėdamasi Suomijos švietimo sistema, bet ir atsinaujindama garderobą: įsigijo dvi naujas striukes, batelius ir kuprinę, kad kelionėje jaustųsi patogiai.

Taip pat į lagaminą įsidėjo vaistų širdžiai – moteris juokiasi, kad laimės krūtinėje tiek daug, kad širdžiai reikia pagalbos visą ją sutalpinti. Mokytoja prideda, kad gyvena Gruzdžiuose, o dirba už 50 kilometrų esančioje Akmenėje, todėl prieš kelionę nerimavo, kaip seksis visur laiku suspėti ir pasiruošti.

Lėktuvo į Suomiją nekantriai laukiantis Kelmės specialiosios mokyklos mokytojas Valdas Kančauskas džiaugiasi, kad prieš jo akis – nuostabūs potyriai.

„Turiu labai daug klausimų Suomijos švietimo darbuotojams, bet manau, kad galime pasidalinti ir mūsų sistemos gerąja patirtimi. Vien, kad šalis turi tokius energingus, pozityvius ir šviesius mokytojus, kaip kiti projekto dalyviai, jau yra geras ženklas, kad yra realių galimybių sukurti dar geresnį švietimo stebuklą ir gimtojoje Lietuvoje. Veiklų begalybė, kaip pas visus kažko siekiančius mokytojus. Vaikai prašė jų nepalikti ir parvykti atgal“, – įspūdžiais dalinasi mokytojas.

Kas laukia mokytojų Suomijoje?

Vizito Suomijoje metu mokytojai turės galimybę apsilankyti visų pakopų ugdymo įstaigose – valstybinėse ir privačiose mokyklose, mokyklose, kurios specializuojasi vaikų su specialiais poreikiais integracija ir užimtumu, mokyklose, kurios akcentuoja vaikų asmeninį ugdymąsi bei individualų mokymosi planą, mokyklose, kuriose aktyvi demokratinio ugdymo kultūra, kurios yra stiprios matematikos bei kitų mokslų srityse ar yra neįprastos, nes tuo pačiu yra praktinės mokyklos ir būsimiems mokytojams.

Vizitų mokyklose metu mokytojai dalyvaus pamokose, analizuos, kokius mokymo metodus naudoja individualūs mokytojai ir ieškos sau pritaikomų bei efektyvių mokymo įrankių. Po pamokų stebėsenos vyks gyvos diskusijos su mokyklos pedagogais bei administracija.

Stengiantis atliepti vieną iš principų, kuriuo remiasi Suomijos švietimo sistema – pamokas organizuoti už mokyklos ribų, – mūsų mokytojai savaitgalio metu ne tik lankysis taip vertinamose suomių bibliotekose ar keliuose geriausiuose ugdymo prasme muziejuose, kaip kad Heureka ar Amos Rex, tačiau ieškos įkvėpimo, kaip savo pamokas būtų galima organizuoti kitaip.
Projekto „Mokytojai Lietuvai“ nugalėtojai