aA
Projekto „Mokytojai Lietuvai“ dalyviai iš Suomijos švietimo įstaigų sugrįžo kupini unikalios patirties, kuria dabar dalinasi Lietuvos mokyklose. Projekto dalyviai jau spėjo aplankyti virš 70 mokyklų – o kaip jose reaguojama į suomiškos švietimo sistemos ypatumus? Šįkart kartu apsilankėme Vilniaus „Laisvės“ gimnazijoje, kurioje suomiškas idėjas žadama paversti realybe.
Klasė
© Ignas Rusilas

Skiriasi mokyklų sienos, bet ne turinys

Vilniaus „Laisvės“ gimnazijos direktorė Jūratė Lutinskaitė-Kalibatienė teigia, kad projektą sekė nuo pat pradžių, o gimnazijos mokytojai nekantravo kuo daugiau sužinoti apie Suomijos švietimo sistemą iš projekto dalyvių lūpų. Anot gimnazijos direktorės, susitikimo metu labiausiai visiems gimnazijos mokytojams įsiminė tai, kad, norint tapti švietimo funkcionieriumi Suomijoje, būtinai turi būti dirbęs mokytoju. J. Lutinskaitė-Kalibatienė įsitikinusi, kad ši praktika būtų labai naudinga Lietuvoje.

„Mūsų mokytojai dirba tikrai ne prasčiau, nei Suomijos mokytojai. Pati esu buvusi Suomijos mokyklose ne vieną kartą, todėl drąsiai galiu sakyti, kad iš tiesų kažkokių stebuklų jų pamokose neteko matyti. Mūsų mokytojai irgi dirba grupėse, naudoja aktyviuosius metodus, IT“, – vardija direktorė.

Jūratė Lutinskaitė-Kalibatienė
Jūratė Lutinskaitė-Kalibatienė
© DELFI / Domantas Pipas

Taip pat ji pabrėžia, kad pastaruoju metu gimnazijoje ypatingas dėmesys skiriamas individualios mokino pažangos stebėsenai ir įsivertinimui. Ypač skatinami mokytojai mokinių įsivertinimui naudoti mokiniams priimtinas priemones, t. y., įvairias programėles mobiliuosiuose telefonuose ir panašiai.

„Žinoma, pro akis nepraslydo puikiai įrengtos šiuolaikiškos Suomijos mokyklų klasės. Mūsų gimnazijos sienos tikrai neprilygsta suomiškosioms. Bet juk mokykla yra ne sienos, mokykla – tai joje dirbantys ir besimokantys žmonės. O mūsų gimnazijoje dirba tikri mokytojai profesionalai, o mokiniai ypač akcentuoja geranorišką ir betarpišką mokytojų ir mokinių bendravimą ir bendradarbiavimą“, – aiškina J. Lutinskaitė-Kalibatienė.

Iš Suomijos žada perimti erdvės namų darbams idėją

Visai netrukus po susitikimo su „Mokytojai Lietuvai“ dalyviais, gimnazijos kolektyvas apsitarė, ką naujo galėtų pritaikyti savo gimnazijoje, įkvėptas suomiškų pavyzdžių.


„Apsitarėme, kad savo mokykloje galėtume įsteigti study club, kuriame mokiniai galėtų atlikti namų darbus, konsultuotis su mokytojais. Šiuo metu mokytojams yra skirtos valandos konsultacijoms, kuriomis noriai naudojasi mūsų gimnazistai. Tačiau, pasinaudoję suomių pavyzdžiu, giliau atlieptume Vilniaus „Laisvės“ gimnazijos strategiją „ugdyti laisvą ir kūrybišką ateities asmenybę“, skatintume savo mokinius bendradarbiauti, stiprintume mokinių socialinį atsakingumą“, – vardija pašnekovė.

J. Lutinskaitė-Kalibatienė pabrėžia, kad jai ne mažiau svarbi suomių idėja, kad mokymasis turi vykti visą gyvenimą. Ji įsitikinusi, kad „žmogus yra gyvas, kol mokosi“, ir visai nesvarbu, kiek jam yra metų. Mokymosi visą gyvenimą idėją gimnazijos direktorė vadina gyvenimo varikliu.

„Nors akademinius mokslus jau esu baigusi (bakalauro ir dvejos magistro studijos), pati nuolat mokausi, atrandu sau įdomių dalykų, kuriuos norėčiau išmokti. Vieni paskutiniųjų mano baigtų mokslų yra Baltijos koučingo akademijoje baigti koučingo specialistų kursai, esu sertifikuota koučerė, o fraktalų piešimas – puiki priemonė savęs pažinimui ir relaksacijai. Kasmet atnaujinu savo motociklo vairavimo įgūdžius kolegų motociklininkų rengiamuose mokymuose. Taigi, man svarbiausia – rūpintis, kad nesustotų mano gyvenimo variklis“, – teigia J. Lutinskaitė-Kalibatienė.

Pamoka
Pamoka
© Ignas Rusilas

Nustemba, kai suomiškų bruožų randa Lietuvos mokyklose

Tuo metu projekto dalyvė mokytoja Gitana Piktužytė suskaičiuoja, kad iki šiol spėjo aplankyti 10 mokyklų, kuriose dalinosi Suomijoje įgyta patirtimi ir kilusiomis idėjomis.

„Džiaugiuosi šia patirtimi – dalintis švietimo pasiekimais Suomijoje su savo kolegomis ir bendraminčiais. Net negalėjau įsivaizduoti, kad Lietuva taip subrendusi pokyčiams, esame gerame kelyje – mokyklos pasitinka nuoširdžiai, visur išsivysto diskusijos ir patirtis Suomijoje įgyja prasmę. Aš visur sulaukiau pritarimo ir noro prisidėti prie pokyčių. Žinoma, problemų netrūksta, bet tai ženklas, kad mes neabejingi. Tęsiu savo vizitus tol, kol bus poreikis. Po kiekvieno susitikimo aš suvokiu, kad ir pati kažko išmokau“, – teigia Gitana.

Projekto dalyvė Jurgita Kamadulienė daugiausiai susidomėjimo sulaukia iš pažįstamų, todėl daugiausiai lankosi jų mokyklose. Anot jos, daugelis jau būna susipažinę su Suomijos švietimo sistema iš anksčiau, todėl pristatymo metu pritariamai linkčioja arba kelia diskusija, ypač dėl asistentų, spec. poreikių vaikų, dėl gabiųjų mokymo.

„Stengiuosi neparodyti Suomijos švietimo sistemos kaip kažkokios utopijos, nes daug kas priklauso nuo mūsų pačių. Akcentuoju kiekvieno mokinio sėkmę. Mokytojams atrodo įgyvendinamos ryto asamblėjos, nuolatinis mokinių darbų eksponavimas, dėmesys silpnesnių gebėjimų mokiniams“, – pastebi Jurgita.

Mokytojai įdomiausia pasirodė tai, kad pristatymų metu ji pamato nemažai netikėtų Suomijos pavyzdžių ir Lietuvoje, pavyzdžiui, Kazlų Rūdos Elmos mokykloje-darželyje.

„Tas labai džiugina. Norisi tokias mokyklas viešinti, kurios, turėdamos minimalius resursus, kuria tokią demokratišką, pasitikėjimu grįstą kultūrą“, – sako mokytoja.

Vilniaus Laisvės gimnazija
Vilniaus Laisvės gimnazija
© DELFI / Domantas Pipas

Projekto dalyvė Sandra Leonavičienė pastebi, kad pristatymų metu mokytojams kyla labai daug klausimų, dėl kurių dažnai kyla diskusijos apie tai, ką būtų galima pritaikyti mūsų ugdymo įstaigose.

„Dalis mokytojų po pristatymų teigia, kad dabar jaučiasi dar tvirčiau, nes savo kūrybiškumu ir darbu tikrai nenusileidžia Suomijos mokytojams. Man pačiai teko matyti labai gražių ir išnaudotų erdvių su poilsio kampeliais, kūrybinėm klasėm. Apsilankiusi darželyje pastebėjau, kad jau nuo mažens vaikai supažindinami su informacinėmis technologijomis, pavyzdžiui Alytaus lopšelyje darželyje ,,Volungėlė" auklėtiniai turi galimybę pažaisti su interaktyviomis grindimis“, – pastebi Sandra.

Projekto dalyvis Dalius Miknevičius suskaičiuoja, kad jau spėjo aplankyti penkias Vilniaus mokyklas.

„Mokytojai nuoširdžiai domisi Suomijos švietimo sistema, kai kurie nustemba, kad Suomijos paslaptis slypi paprastuose dalykuose, kaip nuoseklus misijos įgyvendinimas ilgą laiką ir dėmesys kiekvienam vaikui. Dažnai klausia, kokius metodus matėme ir pritaikome. Man asmeniškai paliko didžiausią įspūdį, kad suomiai skiria daugiausiai dėmesio mokiniams, kuriems sunkiausiai sekasi ir deda visas pastangas, kad jiems padėtų“, – aiškina mokytojas.

„Taip pat labai unikali patirtis buvo lankytis Demokratinėje mokykloje, kurioje klasės ir mokyklos aplinkos, organizuojama veikla ir neformalus ugdymas labai priminė Suomiją, nors į ją nesilygiavo. Kas norėtų pajusti gerąją suomišką švietimo dvasią turėtų būtinai apsilankyti Demokratinėje mokykloje ir pamatyti lietuviško atspalvio naujos kartos švietimą“, – prideda jis.

„Mokytojai Lietuvai“ – tai „Maxima grupės“ inicijuotas projektas, kurio metu 15 komisijos atrinktų labiausiai motyvuotų šalies mokytojų iškeliavo nemokamai stažuotis Suomijoje. Iš arti susipažinę su pažangia Suomijos švietimo sistema, gerąją praktiką jie parsivežė į mūsų šalies mokyklas, specialiai organizuotų susitikimų metu dalinasi su Lietuvos mokytojų bendruomene.

Mokytojai Lietuvai
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(1 žmogus įvertino)
2.0000
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Dar neregėta korupcija teismuose: net 8 aukščiausio rango teisėjai įtariami kyšininkavimu papildyta (431)

Prezidentė Dalia Grybauskaitė, atsižvelgdama į generalinio prokuroro Evaldo Pašilio teikimą ir...

Blogiausias „Brexit“ scenarijus atrodo neišvengiamas: viskas, ką reikia žinoti (216)

Iki numatytos Jungtinės Karalystės pasitraukimo iš Europos Sąjungos datos likus kiek daugiau nei...

Pareiškimas iš Rusijos: teks susidurti su tiesioginio ginkluoto konflikto rizika (225)

JAV prezidento Donaldo Trumpo sprendimas trauktis iš branduolinės ginkluotės kontrolės sutarties...

Dramatiška „atiminėjamų vaikų“ legenda – statistinis triukas: suklaidinti liko visi (204)

Nuo praėjusių metų liepos 1-osios iki šių metų sausio 31-osios iš nesaugios aplinkos buvo...

Staigi mirtis, kai medikai tampa bejėgiais: ar gyvensite, priklauso tik nuo esančių šalia (7)

Jei jūsų artimąjį ar šalia esantį nepažįstamąjį ištiktų širdies smūgis , iškviesti...

ISIS nuotakai – bloga žinia iš Didžiosios Britanijos (36)

Didžioji Britanija atims pilietybę iš paauglės, kuri prisidėjo prie džihadistų judėjimo...

Prieš Karlo Lagerfeldo mirtį klausimų kėlė paviešintos nuotraukos su gerokai pasikeitusia dizainerio išvaizda (10)

Antradienį Prancūzijos žiniasklaida pranešė apie mados ikonos – Karlo Lagerfeldo – mirtį....

Aksesuarus kurianti dizainerė: paltas tave šildo, batai padeda eiti, papuošalai tik vargina (1)

Porcelianiniai nešiojami objektai – taip savo kurtus papuošalus apibūdina dizainerė Milena...

Po reformos Sporto rėmimo fondas „pabrango“ 7 kartus – kur vieni mato naudą, kiti regi „šėryklą“ (29)

Sporto organizacijų projektams šiais metais bus išdalinta dvigubai daugiau lėšų, tačiau gerokai...

Artinasi tikroji žiema: kaustys keliolikos laipsnių šaltis (23)

Po pavasariško antradienio į šalį plūstels vėsesni orai – trečiadienį sulauksime...