Rinkdami mokytojus, komisijos nariai siekė įvairovės

Komisijos išrinkti mokytojai spalio 26 d. išvyks į 10 dienų mokymus Suomijoje. Kartu su jais išvyks ir žurnalistų komanda, leisianti stebėti išmoktas pamokas, patirtis bei atrastas idėjas gyvai DELFI platformoje.

Viena iš komisijos narių, DELFI vyr. redaktorė Rasa Lukaitytė-Vnarauskienė, teigia norėjusi, kad į Suomiją iškeliautų kuo įvairesnių mokytojų komanda. Pagal tai ji ir vertinusi nugalėtojus.

„Pirmiausiai norėjau, kad į stažuotę vyktų kuo įvairesnių dalykų mokytojai iš skirtingų Lietuvos vietų. Žvelgiant į anketas matyti, kad Lietuvoje iš tiesų yra labai daug motyvuotų, savo profesiją mylinčių mokytojų“, – teigia ji.

Komisijos narys, „Maxima Grupės“ valdybos pirmininkas Dalius Misiūnas teigia, kad jam svarbiausiu atrankos kriterijumi tapo mokytojų motyvacija.

„Daugiausia dėmesio skirta tam, ar kandidatai į projektą žvelgia kaip į platesnio masto iniciatyvą, skirtą ne tik atrinktam penkioliktukui, o visos Lietuvos mokytojams. Dėl šios priežasties didžiausio įvertinimo sulaukė mokytojai, pasižymintys noru mokytis ir plėsti akiratį ne tik patys, bet ir skleisti gerąsias praktikas visoje Lietuvoje. Norėdamas, kad projekto dalyviai dalintųsi skirtingomis patirtimis ir idėjomis tarpusavyje bei grįžę iš Suomijos skleistų įgytas žinias visoje Lietuvoje, atsižvelgiau į tai, kad mokytojai vyktų iš įvairių šalies vietovių ir mokyklų“, – aiškina komisijos narys D. Misiūnas.

Anot jo, tai, jog į projektą užsiregistravo keli šimtai kandidatų, rodo, kad mokytojai yra suinteresuoti savo specialybės prestižo kėlimu ir nori prie to asmeniškai prisidėti.

„Šiandienos mokytojai mato besikeičiantį pasaulį ir nori tobulėti tam, kad jų mokiniams būtų užtikrinti geriausi mokymosi metodai, leidžiantys įgyti reikalingų žinių ir įgūdžių. Džiaugiuosi matydamas, kad turime daug mokytojų, kuriems jų profesija – tikrasis pašaukimas“, – teigia D. Misiūnas.
Projekto „Mokytojai Lietuvai“ nugalėtojai

Kas laukia mokytojų Suomijoje?

„Mokytojai Lietuvai“ – „Maxima Grupės“ inicijuota mokymosi kelionė, kurios kulminacija yra 10 dienų vizitas Suomijoje. Iki tol kiekvienas atrinktas mokytojas kartu su projekto komanda turės išsigryninti jam, jo bendruomenei ir administracijai šiuo metu svarbiausius klausimus, kuriems atsakymų ieškos Suomijos mokyklose.

Bendradarbiaujant su Helsinkio universiteto profesoriais, jau dabar mokytojams yra paruoštas informacijos paketas tyrimų bei naujausių studijų, su kuriomis mokytojai turės susipažinti iki atvykstant į Suomiją.

Norima, kad šis projektas būtų mokytojų visapusiškas švietimas, kuomet ne tik būtų galima geriau pažinti Suomijos švietimo sistemos ypatumus, tačiau mokytojai analizuotų, kas jiems yra efektyvus mokymas ir kaip tai užtikrinti savo pamokose, kokios yra tendencijos ir kaip atliepti švietimo aktualijas, kaip ugdyti jaunimą rytojui.

Vizito Suomijoje metu mokytojai turės galimybę apsilankyti visų pakopų ugdymo įstaigose – valstybinėse ir privačiose mokyklose, mokyklose, kurios specializuojasi vaikų su specialiais poreikiais integracija ir užimtumu, mokyklose, kurios akcentuoja vaikų asmeninį ugdymąsi bei individualų mokymosi planą, mokyklose, kuriose aktyvi demokratinio ugdymo kultūra, kurios yra stiprios matematikos bei kitų mokslų srityse ar yra neįprastos, nes tuo pačiu yra praktinės mokyklos ir būsimiems mokytojams.

Vizitų mokyklose metu mokytojai dalyvaus pamokose, analizuos, kokius mokymo metodus naudoja individualūs mokytojai ir ruoš sau pritaikomus bei efektyvius mokymo įrankius. Po pamokų stebėsenos seks gyvos diskusijos su mokyklos pedagogais bei administracija.

Nepamirštant, kad mokymasis turi būti smagus ir atliepiant vieną iš Suomijos mokytojų siekiamybių – pamokas organizuoti už mokyklos ribų, – mūsų mokytojai savaitgalio metu ne tik lankysis taip vertinamose suomių bibliotekose ar keliuose geriausiuose ugdymo prasme muziejuose, kaip kad Heureka ar Amos Rex, tačiau ieškos įkvėpimo, kaip savo pamokas būtų galima organizuoti kitaip.