Dirbtinis intelektas – jau ne naujiena, vis dažniau jis pasitelkiamas atlikti kai kurias funkcijas, palengvinančias žmonėms darbą. Draudimo kompanija nusprendė dirbtinį intelektą „įdarbinti“ ir transporto priemonių draudimo bei skaidresnio žalos nustatymo srityje.

„Prieš apdrausdami mes turime užfiksuoti nesugadintą transporto priemonę, kaip atrodė automobilis ar kita transporto priemonė, kai buvo be problemų, – turime nufotografuoti ir nuotraukas įkelti į mūsų sistemą. Kai atsitiks įvykis ar bus padaryta žala, mes labai lengvai palyginsime, kokia situacija buvo prieš apdraudžiant ir kokia yra žalos atveju“, – dirbtinio intelekto naudą įvardija BTA Lietuvos filialo vykdomosios valdybos narys Vaidas Labanauskas.

Anot pašnekovo, sprendimas pasitelkti dirbtinį intelektą klientui suteikia gerokai daugiau patogumo ir apsaugo nuo galimo sukčiavimo atvejų.

Žalos atveju viskas paprasta: padaroma nuotraukų, ekspertai nuvažiuoja į vietą – ten problemų kaip
Vaidas Labanauskas
ir nėra. Tačiau pradžioje draudžiantis kliento gali reikalauti labai daug, paslauga bus nepatogi, sudėtinga, tad mes, kaip kompanija, stengiamės pateikti inovatyvių paslaugų, kad būtų kiek įmanoma lengviau. Paslauga „DriveX“ leidžia pačiam klientui nufotografuoti, dirbtinis intelektas paaiškina, kaip tą padaryti, – iš kurios pusės, iš kurio kampo. Taip pat padeda sulyginti su mūsų duomenų baze, ar tikrai fotografuoji tą transporto priemonę, kurią draudi“, – vardija V. Labanauskas.

Draudimo kompanijos atstovas sako, kad dirbtinis intelektas net patikrina nuotraukų kokybę, kad vėliau nekiltų nesklandumų, – ar netrukdo lietus, saulės atspindžiai arba purvas.

Pasak pašnekovo, draudžiantis KASKO draudimu, pasitelktas dirbtinis intelektas leidžia įmonei ne tik gauti kokybiškų nuotraukų, kad vėliau nekiltų nesklandumų, bet ir apsaugo nuo tų, kurie bando praturtėti apgaule.

„Pavyzdžiui, tikriname, ar fotografuojant nėra per ilgų pauzių. Ar nėra taip, kad kažkas kažką pertvarko. Dėl nuotraukų kokybės – tikriname, ir iš kokios šalies, ar sutampa markės modelis, ar nėra kokių machinacijų, aferų“, – naudą draudikams paaiškina V. Labanauskas.

Anot specialisto, be dirbtinio intelekto pasitaikydavo žmogiškųjų klaidų, be to, klientui tekdavo daugiau laiko skirti tam, kad gautų KASKO draudimą.

„Klientas turėdavo atvažiuoti į atstovybę, mūsų darbuotojas ateidavo ir padarydavo nuotraukų. Šiuo metu teikiame daug paslaugų jau be tiesioginio kontakto, ir būtent ši skirta tam, kad klientas pats galėtų padaryti“, – patikina pašnekovas ir priduria, kad populiarėjanti paslauga jau veikia.

Anot V. Labanausko, klientų ji vertinama teigiamai. Aišku, dalis žmonių tiesiog įpratę, kad nuotraukų padaro draudimo kompanijos atstovas; visgi tie, kurie noriai priima dirbti intelekto paslaugą „DriveX“, sutaupo savo laiko.

Draudimo kompanijos atstovas neslepia, kad sukčiavimo atvejai yra stebimi.

„Mes tuos sukčiavimo atvejus renkame iš mūsų duomenų bazės padedant dirbtiniam intelektui, bandom numanyti, kada tikėtinas toks atvejis. Jei sutampa tam tikros aplinkybės, įtariame, kad čia, tikėtina, būsima afera. Tada ekspertai papildomai atlieka patikrinimus, jie jau daromi žmogaus, tačiau visų atvejų tikrinti nereikia“, – apie darbuotojų darbo palengvinimą įdiegus dirbtinį intelektą pasakoja pašnekovas.

V. Labanauskas sako, kad ateities siekis yra aiškiai atskirti sąžiningus klientus ir jiems teikti kokybiškas paslaugas, taip pat išvengti sukčių pasipelnymo draudimo sąskaita bei kartu nuo sukčių apsaugoti sąžiningus klientus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją