Kalbėdamiesi apie šiandien pastebimą požiūrį į verslininkus ir verslo demonizavimą verslininkai sutinka, jog bėgant metams jis keitėsi. Pasak D. Liulio, dar prieš 10–15 m., kai jis pradėjo kurti savo verslą, pasitaikydavo ir pašaipų. „Tačiau tai labiau senesnių laikų totalitarinės visuomenės, kuri buvo prieš vertę kuriančius žmones, požiūris. Šiuo metu su tuo nesusiduriu ir manau, kad judame teisinga linkme į priekį“, – sako komercinės prekybos lyderį Pigu.lt atstovaujantis verslininkas bei pridūrė, kad lietuviai iš tiesų yra verslūs žmonės.

Anot SEB banko valdybos narės ir SEB Baltijos šalių tarnybos mažmeninės bankininkystės vadovės S. Gutauskaitės–Bubnelienės, tokie procesai kaip globalizacija ir skaitmenizacija, kurie šiuo metu vyksta rinkoje, yra nauji ir rodo, kad verslui reikia kitų įgūdžių. Keitėsi ne tik verslai, bet ir pati visuomenė.

Tuo tarpu „Delfi“ vadovas pastebi, jog pastarieji metai buvo tikras egzaminas verslams. Kiekviena krizė tapo tikru išbandymu, kurį verslininkai turėjo įveikti. „Tai matome ir žiniasklaidoje, kuri yra visuomenės atspindys, kaip žiūrima į tą patį verslą. Tai tam tikras lakmuso popierėlis. Žinoma, yra ir tam tikrų negatyvių pavyzdžių, kuriuos žiniasklaida puikiai nušviečia. Tačiau, iš kitos pusės, verslo įvaizdis gerėja. Verslininko įvaizdis kaip „spekulianto“ ar blogiečio po truputį mažėja. Kur pasitempti yra, bet tie patys iššūkiai yra visame pasaulyje“, – pastebėjo žiniasklaidos verslo atstovas.

Palietus pelno ir naudos verslui temą S. Gutauskaitė–Bubnelienė dalijasi įžvalga, kad daugelis verslų šiandien naudos nematuoja uždirbamu pelnu. Naudą verslininkai vis dėlto vertina per socialinę atsakomybę ir galimybę dalintis su visuomene. „Bankai tikrai yra verslo augimo katalizatoriai, kurie padeda verslams augti, finansuoja plėtrą ir matant tokius gerus pavyzdžius norisi, kad verslai labiau įsitrauktų į mentorystę.

Nauda grįžta mums visiems. Kuriame labiau verslininkiškai mąstančią visuomenę, naują ekonomikos potencialą, auginame būsimus verslius žmones, kurie galbūt ne tik verslus kurs, bet ir atras naujų formų, kaip realizuoti save. Didesnė nauda matuojama visuomenės gerove, o ne pinigais“, – sako laidos „Verslo požiūris“ viešnia.

„Delfi“ direktorius V. Benokraitis pastebi, kad didžioji dalis verslininkų šiandien daro daug gero, tačiau kartu yra kuklūs, paprastai vengia apie tai kalbėti. Galvojant apie visuomenės edukavimą ir siekiant parodyti atsakingą verslo požiūri į visuomenę, prieš kelis metus gimė specialus turinio kanalas, kuris dabar vadinasi „Verslo požiūris, o pernai „Delfi“ pradėjo iniciatyvą, skirtą pagerbti prie Lietuvos gerovės kūrimo prisidedančias įmones ir verslininkus, - „Atsakingo požiūrio apdovanojimai“.

„Žmonės bijojo kalbėti apie verslą ir savo socialinę atsakomybę, kurią kuria. Verslininkai daro daugybę gerų darbų ir be to, kad uždirba pelną. Norėjosi duoti daugiau drąsos verslui, sukuriant platformą.

Tai ir yra mūsų kaip žiniasklaidos misija šiame kontekste – nušviečiant eilinį kasdienį srautą sukurti tas kitas platformas, kuriose verslas galėtų parodyti save iš kitos pusės“, – apie misiją kalba žiniasklaidos priemonės vadovas.

Daugiau apie verslo lyderių požiūrį ir šiandienius verslo aspektus galėsite išgirsti naujausioje „Verslo požiūris“ laidoje. Gegužės 27 d. 16.30 val., tiesioginės transliacijos metu, LOGIN konferencijoje galėsite pamatyti pokalbį su SEB banko valdybos nare ir SEB Baltijos šalių tarnybos mažmeninės bankininkystės vadove Sonata Gutauskaite–Bubneliene, Pigu.lt vadovu Dainiumi Liuliu ir „Delfi“ vadovu Vytautu Benokraičiu.

LOGIN konferencija šiais metais atvira visiems. Stebėkite nemokamai jau dabar ČIA. Susipažinti su visa programa galite čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (37)