aA
Lietuvos miestų gatvėse galima pamatyti ne tik retų, bet ir itin įdomių automobilių. Vieną tokių savo garaže jau šešis metus turi ir kaunietis Deividas Butkus. Išskirtinės išvaizdos pirmos kartos „Volkswagen Caddy“ savininkas pripažįsta, kad šis modelis buvo ne tik išsvajotas, bet ir ilgai ieškotas, o patekęs į rankas tapo nesibaigiančiu projektu.
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
© Asmeninins albumas

Paieškos po visą Europą

„Delfi“ konkurse „Lietuvos automobilis 2020“ savo automobilį parodyti nusprendęs D. Butkus prisiminė, kad visą laiką žavėjosi senesniais automobiliais, todėl ir prieš įsigydamas „Caddy“ važinėjo su pirmos kartos „Volkswagen Golf“ kabrioletu. Kaunietis neslėpė, kad vos tik pardavęs pastarąjį automobilį nusprendė įgyvendinti savo svajonę ir pradėjo „Caddy“ paieškas.

„Lietuvoje tokio automobilio rasti nepavyko, todėl jo teko ieškoti po visą Europą, kol galiausiai pastebėjau skelbimą Švedijoje. Nusprendžiau ilgai nedelsti, pats nuvykau į vietą, jį apžiūrėjau, nusipirkau ir atsivariau į Lietuvą. Tiesa, pradžioje galvojau, kad atvaręs šį automobilį į gimtąją šalį bandysiu jį parduoti, tačiau šiek tiek pasivažinėjęs supratau, kad jis pas mane liks visam laikui“ – įvykius prieš šešis metus prisiminė D. Butkus.

Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
© Asmeninins albumas

Kaunietis aiškino, kad mintys apie pardavimą kilo dėl tuometinės „Caddy“ būklės, mat automobiliui trūko kai kurių detalių, variklis nuolat kaito, o šias problemas papildė ir keletas smulkesnių trūkumų. D. Butkus atviravo, kad tada atrodė, jog su šiuo automobiliu bus per daug vargo, tačiau keli išvažiavimai ir itin teigiamos aplinkinių reakcijos viską apvertė aukštyn kojom.

„Nusprendžiau viską susitvarkyti pats. Pirmiausia ėmiau ieškoti trūkstamų dalių, nes žinojau, kad tai nebus lengva. Nors šio automobilio priekinės dalys gali tikti ir nuo primos kartos „Golf“, tai galinių kėbulo dalių nuo jokio kito modelio pritaikyti nepavyks. Taip vėl prasidėjo paieškos po visą Europą. Kai kurias dalis pavyko rasti Anglijoje, kitas – Vokietijoje bei kitose šalyse. Iš viso prireikė maždaug metų, kol po truputį susirinkau visas reikiamas dalis“, – paieškų subtilybėmis dalinosi kaunietis.

Po techninių darbų – modifikacijos

D. Butkus prisiminė, kad darbai garaže prasidėjo nuo variklio darbų. Kartu su tėčio palaikymu ir pagalba kaistantis benzininis variklis buvo pakeistas į 1,9 l TDI dyzelinį motorą. Kai automobilio širdis vėl dirbo sklandžiai buvo pradėti kėbulo darbai. Kaunietis pasakojo, kad prieš perdažant automobilį visos korozijos pažeistos vietos buvo sutvarkytos, o dugnas tiek iš išorės, tiek iš vidaus antikorozinėmis priemonėmis apsaugotas nuo aplinkos poveikio.

Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
© Asmeninins albumas

„Norėjosi, kad automobilis būtų kuo labiau apsaugotas, o kėbulas kuo ilgiau išliktų kaip įmanoma geresnės būklės. Pasirūpinę šiais darbais pradėjome ieškoti dažų. Žiūrėdamas Amerikoje organizuojamų automobilių parodų nuotraukas susižavėjau mėtine spalva. Pastebėjau, kad tokios spalvos automobilių nuotraukos labiau atkreipia dėmesį, todėl nusprendžiau, kad tokios spalvos noriu ir savo automobiliui“, – pasakojo išskirtinio „Volkswagen Caddy“ savininkas.

Kaunietis teigė, kad prieš šešis metus pradėjus dailinti šį automobilį tobulinimo darbai dar nesibaigia iki šiol. Pokalbio su „Delfi“ metu D. Butkus prisipažino, kad būtent dabar sumontuoti BC reguliuojamo aukščio amortizatoriai yra keičiami į orinę pakabą. Tiesa, dar prieš tai buvo perrinktos visos važiuoklės dalys, perdaryta išmetimo sistema išmetimo vamzdį perkeliant į automobilio vidurį bei kitos modifikacijos.

„Automobilyje yra sudėtas GTI priekinis lipas, Amerikos rinkai skirtas buferis, pagal specialų užsakymą siūtas „Recaro“ salonas, „Volfsburg GTI“ vairas, GTI knobas, juodos lubos, atidaromos orlaidės, originalūs BBS RF 16 colių trijų daliu ardomi ratlankiai, ąžuolo masyvo parketas priekaboje ir kitos modifikacijos. Tai automobilis, kuris nuolat reikalauja dėmesio. Jei vieno sezono metu galiu pasidžiaugti atliktais patobulinimais, tai kito sezono metu jie bus nebeįdomūs, todėl reikia ko nors naujo. Dalyvauju įvairiose automobilių parodose, todėl norisi, kad laikui bėgant automobilis taip pat keistųsi ir taptų dar įdomesnis. Galiausiai, visada į parodas važiuoju ne tam, kad automobilis ten pastovėtų, bet kad būtų pripažintas, o dėl to reikia įdėti daug pastangų ir laiko“, – dalinosi kaunietis.

Nesibaigiantys ateities planai

D. Butkus aiškino, kad ateityje suplanuotų darbų sąrašas taip pat gana ilgas, mat nepaisant jau dabar keičiamos pakabos planuojamas viso automobilio perdažymas ta pačia spalva, taip pat variklio keitimas iš dyzelinio į 1,8 l benzininį variklį su turbokompresoriumi arba didesnį 3,2 l motorą. Negana to, kitą turimą „Caddy“ D. Butkus planuoja pjauti pusiau ir iš jo išskirtiniam mėtiniam „Volkswagen“ pagaminti identiškos išvaizdos priekabą.

„Darbų prie šio automobilio esu numatęs tiek, kad jiems įgyvendinti prireiks dar ne vienų metų. Galiausiai, tai nėra vienintelis automobilis mano garaže, kuris reikalauja laiko ir investicijų. Netgi mano kasdienis automobilis nėra visiškai standartinis. Trumpai tariant, automobilių modifikavimas – mano hobis, todėl tai kas matosi dabar dar nėra pabaiga“, – atviravo D. Butkus.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(62 žmonės įvertino)
3.5484

Top naujienos

„Mes turime dar daug šaudmenų“: Bidenas dėl Putino svarsto net drastišką priemonę (130)

JAV prezidentas Joe Bidenas žada pasinaudoti antradienį numatytu vaizdo pokalbiu su Rusijos...

Energetikos ekspertė Agnia Grigas apie Ukrainos ateitį: galiausiai žaidimas tampa „viskas arba nieko“ (30)

Ukraina turi mažai šansų išsilaikyti kaip viena pagrindinių dujų tranzito tarp Rusijos ir...

Kaukę užsidėti atsisakęs vyras Maskvoje nušovė du žmones, dar 3 sužeidė papildyta (6)

Viename Maskvos valstybinių paslaugų centre ginkluotas vyras antradienį nušovė du žmones ir dar...

Ministerija teigia, kad medikų algos kilo bemaž dukart ir žada, kad toliau kils, bet priedai mokami vangiai (7)

Portalas „Delfi“ neseniai rašė, kad, vykdant Vyriausybės ir Sveikatos apsaugos ministerijos...

Pramonininkai: Lietuva grįžo į Kinijos muitinės sistemas, bet nežinia, ar ilgam (65)

Lietuvos įmonės antradienį sugrąžintos į Kinijos muitinės sistemas, tačiau neaišku, ar...

Laisvės TV tyrimas. Slaptame įraše – Šiaulių gydytojos priešmirtinis liudijimas: savižudybė dirbti Lietuvoje (59)

Nusižudžiusi Šiaulių gydytoja Laura Šilinskytė jautėsi persekiojama ligoninės vadovų, todėl...

D+The Economist

Kokį poveikį pasaulio ekonomikai padarys omikron atmaina?

Praėjus šiek tiek daugiau nei metams po pirmųjų sėkmingų vakcinos nuo COVID-19 klinikinių...

Lietuvos rinktinė žingtelėjo į priekį FIBA reitinge (4)

Po pirmojo pasaulio čempionato atrankos varžybų „lango“ atnaujintame Tarptautinės krepšinio...

Įvertino vairuotojų vaistinėlėse nuo sausio privalomą naujovę: galės turniketus įdėti mirusiajam į kišenę (365)

Dar šių metų pradžioje priimta naujovė, kad automobilių vaistinėlės bus papildytos keliomis...

Paaiškėjo nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos dalyviai: į sceną grįžta Zasimauskaitė, Matačiūnaitė, Lolita Zero (47)

Dėl galimybės atstovauti Lietuvai 2022 m. tarptautiniame dainų konkurse „ Eurovizija “, šį...