Vidaus degimo variklis neretai lyginamas su žmogaus širdimi. Žinant, kokią svarbią reikšmę variklio darbui turi degalų įpurškimo sistema, ją galėtume lyginti su pagrindinėmis žmogaus kraujagyslėmis ir širdies vožtuvais. Taip pat sakoma, kad įpurškimo sistema yra ir viena sudėtingiausių bei didžiausią įtaką variklio darbui turinčių sistemų. Ją sudaro įvairūs degalų cirkuliacijos ir valdymo elementai –vožtuvai jutikliai, siurbliai ir panašiai.

„Naują automobilį įsigiję vairuotojai dažniausiai tikisi, kad jų automobilis visada veiks taip pat sklandžiai, kaip ir pirmąją dieną. Tačiau įpurškimo sistemos problemas provokuojantis anglies nuosėdų kaupimasis įpurškimo sistemoje gali prasidėti jau pirmųjų kelionių metu, o didelė rida lems sumažėjusį sukimo momentą, mažesnį galingumą bei degalų ekonomiją“, – sakė įpurškimo sistemų detalių ir priežiūros sistemos gamintojos kompanijos „Delpfi Technologies“ Rytų Europos rinkos direktorius, Sławomir Welezinski.

Vilniuje veikiančio autoserviso UAB „Ausegra“ serviso vadovo Arvydo Gailiušo teigimu, svarbiausi veiksniai, lemiantys degalų įpurškimo sistemos bėdas, yra naudojamų degalų kokybė, sistemos eksploatacijos laikas ir automobilio pagaminimo metai. Jei automobilio rida viršija 80–100 tūkst. kilometrų, tai irgi vertintinama kaip rizikos veiksnys.

Rizikos veiksnys – dujų įranga

„Gali parūdyti bakas, atsirasti ertmės, per kurias patenka purvas ir užteršia sistemą – tai ir yra didžiausia problema. Profilaktiškai veiksminga priemonė yra kartą per metus keisti automobilio alyvą, nepriklausomai nuo to, kiek kilometrų pravažiuota. Tiek dažnesnis tepalų, tiek ir filtrų pakeitimas tikrai duoda gerą efektą. Turi įtakos ir automobilio eksploatacinės sąlygos, pavyzdžiui, jei važinėjame dulkėtais kaimo keliais – reikia keisti filtrus, nes tai lems tirštą įpurškimo mišinį, kuris gadins sistemą“, – galimas problemas vardijo autoserviso vadovas.

Automobilio variklio užvedimas

Anglies nuosėdų kaupimąsi įpurškimo sistemoje, anot A. Gailiušo, spartina ir važiavimas miesto sąlygomis, kai dažnai sustojama. Be to, įpurškimo sistemai taip pat gali turėti įtakos automobilyje įrengta dujų įranga.

„Viena vertus, dujų įranga padeda taupyti, tačiau kita vertus, tai turi savo kainą. Reikėtų neužmiršti, kad dujos yra sausi degalai. Visi mėgsta maksimaliai važiuoti naudodami dujas, tačiau užmiršta, kad bake užsistovėjęs benzinas keičia savo struktūrą. Jeigu nenorime, kad variklio užvedimo metu kentėtų įpurškimo sistema, reikėtų benziną dažniau atšviežinti“, – atkreipė dėmesį A. Gailiušas.

Autoserviso bei „Delphi technologies“ atstovai įvardijo ir keletą degalų įpurškimo sistemos problemų sprendimo būdų: degalų priedai (valo sistemą, bet didesnių nuosėdų atvejais nepadeda), sistemos sandarumo ir kitų parametrų patikrinimas, purkštuvų sureguliavimas, detalių pakeitimas arba remontas bei įpurškimo sistemos valymas naudojant ultragarsą.

Pasak kompanijos atstovo, reguliarus valymas užtikrina, kad įpurškimo sistemos purkštuvai veikia kaip nauji, ir tai užtikrina gamintojo nustatytus variklio galingumo bei degalų sąnaudų parametrus.

Netvarkinga įpurškimo sistema gali sukelti šias rimtas problemas:

  1. Nestabilus variklio darbas. Ypač pastebima varikliui dirbant laisva eiga.
  2. Nesklandžiai užsiveda variklis. Gali nepavykti iš pirmo karto.
  3. Išaugęs degalų suvartojimas. Pranoksta techninėje charakteristikoje nurodytą suvartojimo kiekį 100 kilometrų.
  4. Automobilio galingumo nuostoliai. Galingumas mažesnis nei nurodyta techninėje charakteristikoje.
  5. Išaugusi automobilio tarša. Gali būti nustatyta techninės priežiūros metu.


Autoserviso vadovas A. Gailiušas taip pat atkreipė dėmesį, kad naujausios kartos automobiliuose – anksčiau nei pastebime kokį nors vieną iš šių požymių – tiesiog įsižiebia speciali lemputė, raginanti apsilankyti autoservise. Čia ir bus nustatyta, kas iš tiesų kaltas dėl jau minėtų bėdų – stringanti įpurškimo ar uždegimo sistema, nes jų sukeltos problemos yra panašios.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (43)