Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivui-saugyklai „Independence“ kelioms dienoms teks pasitraukti iš įprastos vietos, nes po juo prisikaupė nemažai dumblo, kurį išvalys specialiai į Klaipėdos uostą atplaukusi Belgijos bendrovei priklausanti žemsiurbė.
Žemsiurbė „AL IDRISI“
© DELFI (V.Spurytės nuotr.)

„Laivas „Indepencence“ yra naujas ir jis gali naviguoti ne tik Klaipėdos uoste, bet ir vandenynuose. Todėl tikrai neturėtų kilti kliūčių jį patraukti nuo SGD terminalo. Numatoma, kad „Independence“ nuo terminalo bus atšvartuotas šeštadienį ir prišvartuotas prie netoli esančios „Klaipėdos Smeltės“ krantinės. Laivas, aišku, bus atjungas nuo dujų perdavimo įrangos, užsandarintas. Panašiai Klapėdos uoste švartuojami ir atšvartuojami tanklaiviai“, – aiškino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Jis nenorėjo įvardinti, kiek ilgai laivas „Independence“ bus prišvartuotuotas prie „Klaipėdos Smeltės“ krantinės. „Tiek, kiek reikės, kiek truks dugno valymo darbai. Viskas tiksliai apskaičiuota, tačiau įtakos planams gali turėti oro sąlygos“, – tvirtino A. Vaitkus.

Krantinė prie SGD terminalo iki 16,5 metro buvo išgilinta prieš dvejus metus. Per juos susikaupė apie 2 metrai dumblo, nešmenų sankaupų, todėl gylis dabar siekia apie 14 metrų. Tačiau laivui „Independence“ tai netrukdė, nes jo grimzda yra kiek daugiau nei 12 metrų.

„Tas gylis ir vieta prie SGD terminalo yra tarsi dumblo ir nešmenų gaudyklė. Tai nieko netikėto, viskas taip buvo planuota, skaičiuota. Taip lengviau išvalyti laivybos kanalą nuo nešmenų, kai jie praktiškai susikaupia vienoje vietoje“, – aiškino A. Vaitkus.

Jis neatmetė galimybės, jog po dvejų metų „Indepencence“ laivą vėl reikės patraukti, kad būtų galima išvalyti uosto aktvatorijos duugną ties SGD terminalu.

Viliamasi, kad darbai jau bus atliekami su specialiai pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymą pastatyta žemsiurbe-žemkase.

„Jau baigiama rengti techninė dokumentacija, o tada galėtume skelbti konkursą projektuoti žemsiurbę, o vėliau – ją statyti. Norime, kad ji būtų pritaikyta būtent Klaipėdos uostui, nes jis gana specifinis dėl savo krantinių. Be to, siekiamybė yra tokia, kad žemsiurbėje būtų sumontuotas variklis, leisiantis naudoti SGD, nes tai labai atpigintų žemsiurbės ekploatacija“, – teigė A. Vaitkus.

Jo žodžiais, labai tikimasi, jog Klaipėdos uostas savo žemsiurbę-žemkasę turės maždaug po dvejų metų. Kol kas skaičiuojama, kad ji gali kainuoti apie 40 mln. dolerių.

Šią savaitę Klaipėdos uosto laivybos kanalo valymo darbus pradės žemsiurbė „AL IDRISI“. Ji priklauso didžiausiai pasaulyje gilinimo ir valymo kompanijai „Jan DE Nul N.V“. Klaipėdos uoste ši belgų bendrovė darbuosis pirmą kartą.

„Tai, kad į Klaipėdos uostą ateina dirbti bendrovė, kuri pasaulyje yra numeris vienas, rodo, kad mes dirbame skaidriai, konkrečiai ir maksimaliai greitai atsiskaitome už darbus“, – teigė A. Vaitkus.

Numatyta, kad žemsiurbė iš Klaipėdos uosto akvatorijos išvalys apie 600 tūkst. kubinių metrų sąnašų. Jos bus palaidotos jūroje, specialiuose rajonuose.
Sutarties vertė – 2,9 mln. eurų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Pas dūstantį vaiką greitoji vyko 40 minučių: jis būtų miręs, jei ne mamos suleistas vaistas (74)

Jei ne prevenciškai šeimos gydytojos paskirtas vaistas, dabar dviejų metų berniukas nebėgiotų...

Alvydas Jokubatis. Šimtmetį švenčiame su valstybę griaunančiu įsitikinimu (3)

Lietuviai turi kalbėti apie galimą tautos ir valstybės išnykimą, nes būtent iš tokių...

Šimtai tūkstančių Stalino aukų: dienoraščiai atskleidžia šiurpius pasmerktųjų išgyvenimus (243)

Remiantis skirtingais duomenimis, 1937-1938 m. TSRS pateikus politinių kaltinimų buvo areštuota...

Laužo filmuose apie vikingus rodomus stereotipus: jie gyveno ir Lietuvoje (7)

Gyvosios istorijos entuziastų būrys į šiandienį pasaulį prikelia Baltų Vikingų gyvenimą....

Ekonomistas pasiūlė idėją, leisiančią pakelti vidutinį atlyginimą iki 1440 eurų ir susigrąžinti emigrantus (585)

Idėjos Lietuvai, leisiančios iki 2042 metų susigrąžinti daugiau nei pusę milijono tėvynainių...

Išvarytieji? Emigrantas 10 metų skynė agurkus, bet savo pasiekė (88)

Prisistatydamas Virgilijus Šauklys net susinepatogina – jau seniai pats savęs šiuo vardu...

Sunegalavusio Sabonio atsidavimas apstulbino „Pacers“ trenerį (2)

Indianos „Pacers“ ekipa namuose 107:100 nugalėjo vienus NBA Rytų konferencijos lyderių Detroito...

Seksualinis priekabiavimas: kodėl aukos prabyla tik po kelerių metų (240)

Prieš savaitę apie seksualinį priekabiavimą prabilusios Julija Steponaitytė bei Paulė...

Nuo bjaurios automobilio problemos ryte išgelbės keletas atsakymų sau (57)

Dažniausia priežastis, kodėl šaltą rytą variklis neužsiveda – išsikrovęs akumuliatorius...

Darbuotojams Anglijoje – geras ženklas dėl „Brexit“ (23)

Šių metų spalio mėnesį Jungtinėje Karalystėje užfiksuotas pradinio darbdavių siūlomo...