aA
Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivui-saugyklai „Independence“ kelioms dienoms teks pasitraukti iš įprastos vietos, nes po juo prisikaupė nemažai dumblo, kurį išvalys specialiai į Klaipėdos uostą atplaukusi Belgijos bendrovei priklausanti žemsiurbė.
Žemsiurbė „AL IDRISI“
© DELFI (V.Spurytės nuotr.)

„Laivas „Indepencence“ yra naujas ir jis gali naviguoti ne tik Klaipėdos uoste, bet ir vandenynuose. Todėl tikrai neturėtų kilti kliūčių jį patraukti nuo SGD terminalo. Numatoma, kad „Independence“ nuo terminalo bus atšvartuotas šeštadienį ir prišvartuotas prie netoli esančios „Klaipėdos Smeltės“ krantinės. Laivas, aišku, bus atjungas nuo dujų perdavimo įrangos, užsandarintas. Panašiai Klapėdos uoste švartuojami ir atšvartuojami tanklaiviai“, – aiškino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Jis nenorėjo įvardinti, kiek ilgai laivas „Independence“ bus prišvartuotuotas prie „Klaipėdos Smeltės“ krantinės. „Tiek, kiek reikės, kiek truks dugno valymo darbai. Viskas tiksliai apskaičiuota, tačiau įtakos planams gali turėti oro sąlygos“, – tvirtino A. Vaitkus.

Krantinė prie SGD terminalo iki 16,5 metro buvo išgilinta prieš dvejus metus. Per juos susikaupė apie 2 metrai dumblo, nešmenų sankaupų, todėl gylis dabar siekia apie 14 metrų. Tačiau laivui „Independence“ tai netrukdė, nes jo grimzda yra kiek daugiau nei 12 metrų.

„Tas gylis ir vieta prie SGD terminalo yra tarsi dumblo ir nešmenų gaudyklė. Tai nieko netikėto, viskas taip buvo planuota, skaičiuota. Taip lengviau išvalyti laivybos kanalą nuo nešmenų, kai jie praktiškai susikaupia vienoje vietoje“, – aiškino A. Vaitkus.

Jis neatmetė galimybės, jog po dvejų metų „Indepencence“ laivą vėl reikės patraukti, kad būtų galima išvalyti uosto aktvatorijos duugną ties SGD terminalu.

Viliamasi, kad darbai jau bus atliekami su specialiai pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymą pastatyta žemsiurbe-žemkase.

„Jau baigiama rengti techninė dokumentacija, o tada galėtume skelbti konkursą projektuoti žemsiurbę, o vėliau – ją statyti. Norime, kad ji būtų pritaikyta būtent Klaipėdos uostui, nes jis gana specifinis dėl savo krantinių. Be to, siekiamybė yra tokia, kad žemsiurbėje būtų sumontuotas variklis, leisiantis naudoti SGD, nes tai labai atpigintų žemsiurbės ekploatacija“, – teigė A. Vaitkus.

Jo žodžiais, labai tikimasi, jog Klaipėdos uostas savo žemsiurbę-žemkasę turės maždaug po dvejų metų. Kol kas skaičiuojama, kad ji gali kainuoti apie 40 mln. dolerių.

Šią savaitę Klaipėdos uosto laivybos kanalo valymo darbus pradės žemsiurbė „AL IDRISI“. Ji priklauso didžiausiai pasaulyje gilinimo ir valymo kompanijai „Jan DE Nul N.V“. Klaipėdos uoste ši belgų bendrovė darbuosis pirmą kartą.

„Tai, kad į Klaipėdos uostą ateina dirbti bendrovė, kuri pasaulyje yra numeris vienas, rodo, kad mes dirbame skaidriai, konkrečiai ir maksimaliai greitai atsiskaitome už darbus“, – teigė A. Vaitkus.

Numatyta, kad žemsiurbė iš Klaipėdos uosto akvatorijos išvalys apie 600 tūkst. kubinių metrų sąnašų. Jos bus palaidotos jūroje, specialiuose rajonuose.
Sutarties vertė – 2,9 mln. eurų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Guoga apie sprendimą nebesitraukti iš politikos: gulėjau lovoje ir pajutau tuštumą (66)

Naujausias Antano Guogos statymas – Centro partija. Kur ir kodėl dingo pažadai trauktis iš...

Gyvai / Eurolygos išgyvenimo drama Tel Avive: „Maccabi“ – „Žalgiris“ (60)

Trečiadienį Izraelyje susitinka dvi komandos, bandančios išsaugoti paskutinę viltį patekti į...

Pasipiktino EV numeriu ne ant elektromobilio: gal „Regitra“ visiems tokius parduoda? (21)

Elektromobilių savininkai Lietuvoje turi kelias lengvatas, pavyzdžiui, gali važiuoti dalimi...

Arūnas Milašius. Žilagalviai – laikas kilti nuo sofos ir eiti dirbti, jūsų jau laukia (166)

Ką bekalbėtumėte, tačiau mūsų darbo rinka keičiasi ir keičiasi ton pusėn, apie kurią...

Sinoptikai turi pavasarinių naujienų: bus bent keli šiltesnio oro pliūpsniai karščio rekordus jau fiksuoja Šiaurės pusrutulyje esančios stotys (11)

Sinoptikai visame pasaulyje stebi pavasario įsitvirtinimą. Ne visose šalyse pavasario pradžia...

Atsakingas pareigas užimanti Vilma Drulienė: kas svarbiausia norint pasiekti bet kokį tikslą (10)

Kovo mėnesį „Litexpo“ vykusioje konferencijoje „Moters vizija“ savo pranešimą skaitė ir...

Rusija įtūžo Lenkijai nepakvietus Putino į Antrojo pasaulinio karo pradžios metines (185)

Rusija trečiadienį reiškė pasipiktinimą, kad Lenkija nepakvietė prezidento Vladimiro Putino...

5 stadijos, kurias įveikia vyras, kol pagaliau supranta sutikęs savo moterį (3)

Dauguma nieko rimto neplanuojančių vyrų sutinka savo vienintelę tada, kai mažiausiai to laukia....

Kodėl skirtingose šalyse naudojami skirtingi kištukiniai lizdai?

Jei daug keliaujate, tikrai esate susidūrę su problema, kuomet svečioje šalyje negalite naudotis...

Augant nerimui dėl „Brexit“ – žinia lietuviams emigrantams: į ambasadas siųs mobilias komandas (189)

Daugelis Lietuvos emigrantų gana neramiai stebi procesus, kurie šiuo metu vyksta britų parlamente.