Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivui-saugyklai „Independence“ kelioms dienoms teks pasitraukti iš įprastos vietos, nes po juo prisikaupė nemažai dumblo, kurį išvalys specialiai į Klaipėdos uostą atplaukusi Belgijos bendrovei priklausanti žemsiurbė.
Žemsiurbė „AL IDRISI“
© DELFI (V.Spurytės nuotr.)

„Laivas „Indepencence“ yra naujas ir jis gali naviguoti ne tik Klaipėdos uoste, bet ir vandenynuose. Todėl tikrai neturėtų kilti kliūčių jį patraukti nuo SGD terminalo. Numatoma, kad „Independence“ nuo terminalo bus atšvartuotas šeštadienį ir prišvartuotas prie netoli esančios „Klaipėdos Smeltės“ krantinės. Laivas, aišku, bus atjungas nuo dujų perdavimo įrangos, užsandarintas. Panašiai Klapėdos uoste švartuojami ir atšvartuojami tanklaiviai“, – aiškino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Jis nenorėjo įvardinti, kiek ilgai laivas „Independence“ bus prišvartuotuotas prie „Klaipėdos Smeltės“ krantinės. „Tiek, kiek reikės, kiek truks dugno valymo darbai. Viskas tiksliai apskaičiuota, tačiau įtakos planams gali turėti oro sąlygos“, – tvirtino A. Vaitkus.

Krantinė prie SGD terminalo iki 16,5 metro buvo išgilinta prieš dvejus metus. Per juos susikaupė apie 2 metrai dumblo, nešmenų sankaupų, todėl gylis dabar siekia apie 14 metrų. Tačiau laivui „Independence“ tai netrukdė, nes jo grimzda yra kiek daugiau nei 12 metrų.

„Tas gylis ir vieta prie SGD terminalo yra tarsi dumblo ir nešmenų gaudyklė. Tai nieko netikėto, viskas taip buvo planuota, skaičiuota. Taip lengviau išvalyti laivybos kanalą nuo nešmenų, kai jie praktiškai susikaupia vienoje vietoje“, – aiškino A. Vaitkus.

Jis neatmetė galimybės, jog po dvejų metų „Indepencence“ laivą vėl reikės patraukti, kad būtų galima išvalyti uosto aktvatorijos duugną ties SGD terminalu.

Viliamasi, kad darbai jau bus atliekami su specialiai pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymą pastatyta žemsiurbe-žemkase.

„Jau baigiama rengti techninė dokumentacija, o tada galėtume skelbti konkursą projektuoti žemsiurbę, o vėliau – ją statyti. Norime, kad ji būtų pritaikyta būtent Klaipėdos uostui, nes jis gana specifinis dėl savo krantinių. Be to, siekiamybė yra tokia, kad žemsiurbėje būtų sumontuotas variklis, leisiantis naudoti SGD, nes tai labai atpigintų žemsiurbės ekploatacija“, – teigė A. Vaitkus.

Jo žodžiais, labai tikimasi, jog Klaipėdos uostas savo žemsiurbę-žemkasę turės maždaug po dvejų metų. Kol kas skaičiuojama, kad ji gali kainuoti apie 40 mln. dolerių.

Šią savaitę Klaipėdos uosto laivybos kanalo valymo darbus pradės žemsiurbė „AL IDRISI“. Ji priklauso didžiausiai pasaulyje gilinimo ir valymo kompanijai „Jan DE Nul N.V“. Klaipėdos uoste ši belgų bendrovė darbuosis pirmą kartą.

„Tai, kad į Klaipėdos uostą ateina dirbti bendrovė, kuri pasaulyje yra numeris vienas, rodo, kad mes dirbame skaidriai, konkrečiai ir maksimaliai greitai atsiskaitome už darbus“, – teigė A. Vaitkus.

Numatyta, kad žemsiurbė iš Klaipėdos uosto akvatorijos išvalys apie 600 tūkst. kubinių metrų sąnašų. Jos bus palaidotos jūroje, specialiuose rajonuose.
Sutarties vertė – 2,9 mln. eurų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Kovą pažėrė didžiules algas darbuotojams: sumos perkopė 20 tūkst. eurų (137)

Net dvylika bendrovių kovo mėnesį mokėtas vidutinis darbo užmokestis viršijo 10 tūkst. Eur...

Nauja analizė parodė tikrąjį Lietuvos emigracijos veidą: specialistai tikina, kad šie skaičiai šokiruoja (348)

Net 75 procentai emigruojančių nedirba ir nesimoko – tokie skaičiai įvardijami pirmą kartą...

Ballų drama su nelaiminga pabaiga: be atsisveikinimo koncerto, keikiant Šeškų ir nepakilus iš dugno

„O! O! Zo jau kyla kyla, ei, oi, ė, ei, oi, leiski man pakilti. Ei, nuėjome toli, turime pakilti....

Po 40 metų trukusių paieškų pagaliau rastas žudikas maniakas: jis padarė siaubingų dalykų (11)

Kalifornijos pareigūnai po 40 metų trukusios paieškos trečiadienį paskelbė areštavę 72 metų...

„Valstiečiai“ grįžta prie specializuotų alkoholių parduotuvių idėjos (39)

Valdžiai griežtinant alkoholio prekybą ir kartu augant „šešėlinei“ rinkai,...

„Kapitoniškiausias“ Eurolygos kapitonas – ir gerai, kad jam dukart septyniolika (1)

Madrido „Real“ turi Felipe Reyesą, „Barcelona“ – Juaną Carlosą Navarro, Pirėjo...

Į ką atkreipti dėmesį renkantis namų interjerą?

Daugeliui gyventojų įsigijus būstą vieni iš pirmiausiai kylančių klausimų – kaip jį...

Arūnas Milašius. Antras smūgis per sočią senatvę – kaip žlugo planas B (32)

Lietuvos valdžia eilinį kartą sumanė pensijų reformą. Tiksliau nubraukė vienos valdžios...

Medikai išeina į gatves: algos pramušė dugną (218)

Absoliuti dauguma – 67 proc. sveikatos specialistų –neuždirba net vidutinio šalies atlyginimo,...

Kauno zoologijos sodas iš arti: kaip gyvūnai į jį patenka?

Kaune esantis Lietuvos zoologijos sodas ruošiasi minėti 80-ąjį jubiliejų. 1938 m. liepos 1 d....