Uosto direkcija ir toliau investuoja į infrastruktūros vystymą, ypač kanalo ir krantinių gilinimą. Tai esą vienintelis ir pagrindinis įrankis, sudarant galimybę uosto įmonėms konkuruoti ir pritraukti į šalies biudžetą didesnes pajamas.
© DELFI / Valdas Kopūstas

Pernai pinigai į uosto pirsų, krantinių statybą, jų ir uosto kanalo gilinimą pasiekė rekordą – investuota daugiau kaip 300 mln. litų. Panaši suma numatoma ir šiemet, tačiau didžiąją lėšų dalį planuojama skirti kai kurių, šiaurinėje uosto dalyje, esančių įmonių krantinėms sutvarkyti ir pasiekti prie jų didesnius gylius.

„Didėja laivai, o pasaulinėj laivyboj, toje globalioj laivyboj jų parametrai keičiasi. Sekančiais metais Panamos kanale bus jau nauji parametrai, kuriuos mes vadiname „Post Panamax“ laivų dydžiai pritaikyti ir be jokios abejonės uostas taip pat turi būti tam pasirengęs. Tai yra pagrindinis įrankis mūsų konkurencinėj kovoj“, – aiškino Klaipėdos jūrų uosto generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Klaipėdos uosto kanalas išgilintas iki 14,5 metro. Pagal tai Klaipėda lenkia tik mažesnius – Liepojos ir Kaliningrado uostus. Rygos, Venspilio uostuose gylis siekia 17 metrų. Tačiau kol kas Klaipėdai sėkmingai pavyksta su jais konkuruoti. Vis dėl to ateityje ne tik žadama dar išgilinti kanalą, bet ir 11 laipsnių pasukti išorinę kanalo dalį. Esant dabartiniams molams, ir ypač sudėtingoms oro sąlygoms, laivų įėjimas į uostą būna sunkus.

Iki 2016 metų uosto investiciniai planai siekia daugiau kaip 1 mlrd. litų. Per metus, iš rinkliavų ir žemės nuomos, uosto direkcijos biudžetas kasmet pasipildo apie 150 mln. litų. Tačiau šių lėšų nepakanka greitai įgyvendinti investicinius planus.

„Mes labai tikimės, kad per Susisiekimo ministeriją mums pavyks suderinti subsidijų gavimą iš ES ir tuos pinigus turėsim. Dėl to ir numatom tuos projektus. Sakau, turėdami vienintelį įrankį, mes privalom, čia yra mūsų pareiga investuoti į infrastruktūrą ir kurti kuo palankesnes sąlygas didinti konkurencingumą mūsų įmonėm, kad būtų generuojamos vis didesnės pajamos Lietuvos biudžete“, – pasakojo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto Rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas.

Spartų investicinių planų įgyvendinimą tikimasi paspartins ir uosto bendrasis planas. Šiuo metu rengiamas jo projektas. Pasak uosto direkcijos vadovo, toks planas būtinas mažiausiai dešimčiai metų, kad atskirais atvejais nereikėtų rengti detaliųjų planų ir gaišti laiko.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Amžius – svarbus rodiklis imant būsto paskolą (7)

Jei esate vyresnio amžiaus ir norite pasiimti paskolą, bankai jos gali ir nesuteikti.

Iš kuklios sumos išgyvenantis daugiavaikis tėtis prisipažino: ne finansiniai sunkumai yra didžiausias iššūkis (10)

800-1100 eurų – iš tokių mėnesinių pajamų Mažeikiuose gyvena Juozo daugiavaikė šeima ....

Ekspertai juokauja: jei toks bus Karbauskio pasirinkimas, tai Vilniau, laikykis (290)

Europarlamentaro Antano Guogos vis dažnesni pasirodymai valstiečių-žaliųjų draugijoje ėmė...

Įrengė 22 kv. metrų butą Vilniaus senamiestyje: čia tikrai galima gyventi ir dviese (94)

Mažas butas, jeigu yra tinkamai įrengtas, gali būti puiki erdvė gyventi jaunam žmogui arba net...

Trumpas priėmė Putino iššūkį: šių ginklavimosi varžybų Kremlius tęsti tiesiog nepajėgs (1381)

Tebūnie ginklavimosi varžybos. Mes juos pranoksime visur. Taip dar 2016-ųjų gruodį sakė tuomet...

Atostogos Lenkijos pajūryje: ar tikrai pasijausite kaip ponai? (107)

Lenkijos pajūris yra tiek daug aprašytas ir prigirtas, kad kartais darosi sunku atskirti realią...

Mamą nustebino sūnaus poelgis: matyt, kažką darau kitaip nei visos (37)

Visos mamos skirtingos, bet turi vieną bendrą tikslą – padaryti viską, kad jų vaikas būtų...

Horizonte – dar viena futbolo šventė: į Marijampolę kitame etape atkeliautų „Celtic“ (5)

Jei Marijampolės „Sūduvai“ pavyks išlaikyti svečiuose įgytą persvarą prieš Jūrmalos...

Audra niokojo Kauną: vanduo apsėmė gatves, vėjas vartė reklamų stendus ir medžius (193)

Antradienio popietę Kauną užklupo škvalas. Smarki liūtis užtvindė kai kurias svarbias Kauno...

Kinai sukūrė nedegančią ir labai stiprią medieną (22)

Daugybė pasaulio medžių kasdien yra nukertama dėl žaliavos poreikio. Mes turime ir kitų,...