Į pirmąjį žaidimų kūrimo maratoną Klaipėdoje užsiregistravo 50 dalyvių iš Klaipėdos, Palangos, Šventosios, net iš kaimyninės Latvijos – žaidimus kuriantis entuziastas atvyko iš Liepojos.

Žaidimus panorę kurti beveik 50 dalyvių net dvi paras Klaipėdos mokslo ir technologijų parke dirbo pasiskirstę į 10 komandų. Vienas renginio dalyvis visą maratonui skirtą laiką – net dvi paras – dirbo be miego, o kiti nusnūdo čia pat, susirangę savo miegmaišiuose.

Žaidimų kūrėjai per 48 val. turėjo sukurti žaidimą nuo idėjos iki veikiančio prototipo. Komandose dirbo ne tik programuotojai ir grafikos dizaineriai, bet ir garso kūrėjai, vadybininkai. Nors maratonininkų amžius svyravo nuo 12 iki 50 metų, tačiau didžioji jų dalis buvo mokiniai ir studentai.

Dauguma jų buvo apsiginklavę ypatinga žaidimų kūrėjams reikiama technika – vieni turėjo prie kompiuterių jungiamus įrenginius, padedančius piešti sugalvotus personažus, kiti pasitelkdami garso kūrimo techniką kūrė žaidimui unikalius garsus, treti kurdami specialiuosius efektus naudojosi nemokomomis programomis.

„Renginys puikiai pavyko, sulaukėme daugiau dalyvių nei tikėjomės. Klaipėda, tik šiais metais įsitraukusi į šį pasaulinį žaidimų kūrėjų tinklą, įrodė, jog čia yra daugybė kūrybinio potencialo ir labai perspektyvaus jaunimo, kuriam galbūt tereikia suteikti minimalių žinių, informuoti apie galimybes. Net neabejoju, kad šis maratonas kai kuriems dalyviams taps tramplynu į vieną pelningiausių šių dienų žaidimų kūrimų industriją. Tikimės, kad tokiam renginiui ateityje dėmesio skirs ir uostamiesčio aukštosios mokyklos“, – kalbėjo Klaipėdos mokslo ir technologijų parko direktorė Roma Stubrienė.

„Susidomėjimą žaidimų kūrimu vertinu kaip labai gerą ženklą verslo sektoriui, nes ši sfera kuria žymią pridėtinę vertę. Investicijos į šios industrijos generavimą yra labai nedidelės, o žaidimų kūrėjų atlyginimai net du kartus didesnis nei vidutinis atlyginimas šalyje. Be to, šioje srityje nėra amžiaus cenzo – vis dažniau pasitaiko, kad profesionaliais žaidimų kūrėjais dirba jaunuoliai, kurie tuo pačiu yra bendrojo lavinimo mokyklų mokiniai. Tenka pasidžiaugti, kad kai kurie iš jų sulaukia net ir pasaulinio pripažinimo“, – mintimis apie renginį dalijosi Klaipėdos apskrities darbdavių asociacijos pirmininkas Aras Mileška.

Maratono dalyviams buvo suteikta visiška kūrybinė laisvė, todėl visi žaidimai labai skirtingi ir originalūs. Stengtasi sukurti kuo patrauklesnį, įdomesnį, gražesnį produktą.

Renginio tikslas – padaryti veikiančius žaidimų prototipus, buvo įgyvendintas su kaupu. Po intensyvaus 48 valandas trukusio darbo buvo pristatyta 10 žaidimų, iš kurių – vienas stalo žaidimas. Visi žaidimai veikė, juos buvo galima išbandyti. Daugelį jų dar reikėtų tobulinti, tačiau pristatytų produktų idėjos, koncepcija, grafika, personažai ir net įgarsinimas buvo originalūs, sukurti pačių dalyvių.

Nors sukurtų žaidimų stilius ir pobūdis labai skyrėsi, tačiau organizatoriai kiekviename jų pastebėjo išskirtinių bruožų – pagal tai buvo įteiktos nominacijos.

Pirmoji vieta atiteko žaidimui „Cats and Rats“, antroji vieta ir nominacija už geriausią istorinę linija atiteko žaidimui „To Choises“, trečioji vieta ir nominacija už geriausią muziką įteikta „Ups and Downs“.

Geriausiu šaudymo žaidimu pripažintas „Pizza Flinger, geriausiu arkada tipo žaidimu nominuotas žaidimas „Blendar^2“, geriausia meninė idėja – „WeirdU“, geriausia platforma – „Tower“, geriausiu stalo žaidimu tapo „The X Game“, geriausiu žaidimu, kurį vienu metu gali žaisti neribotas skaičius žaidėjų, tapo „Pixel MMO“, o už geriausią meninį žaidimo išpildymą nominacija skirta „Deep Within“.

Šia iniciatyva tęsiamos žaidimų kūrimo Lietuvoje maratonų istorinės tradicijos – pirmasis renginys įvyko 2002-aisiais ir buvo antrasis įvykęs žaidimų kūrimo maratonas pasaulyje.

Renginį organizuoja Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija, vienijanti dvylika žaidimų kūrimo kompanijų, atstovaujančių per 150 šios srities profesionalų šalyje.

Visi „LT Game Jam“ dalyviai, užsiregistravę pasauliniame tinkle, kuriame pristatydami savo sukurtą žaidimą, jo idėją ir koncepciją, tapo matomi visame pasaulyje, todėl tiek Klaipėda, tiek visa šalis neliko nepastebėta bendrame žaidimų kūrėjų kontekste.

Jubiliejinį penkioliktąjį „Global Game Jam“ planuojamą rengti 2016 m. sausio 29 – 31 d.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją