„Tokia idėja nėra nauja, ji taikoma Vakarų Europoje. Pavyzdžiui, tokia miestiečio kortelė galioja Šveicarijoje, Lugano mieste, ir tai pasiteisino. Miestiečiams už tai, kad jie gyvena mieste, moka mokesčius, suteikiamos nuolaidos naudotis viešąją infrastruktūra. Arba Taline, kur nemokamu viešuoju transportu gali naudotis tik Talino gyventojai. Manau, jog ir Klaipėda turėtų eiti tuo keliu“, - dėstė Klaipėdos mero pavaduotojas Artūras Šulcas.

Tokia miestiečio kortelė būtų išduodama tik faktiškai Klaipėdoje gyvenantiems ir į miesto biudžetą mokesčius mokantiems piliečiams.

„Lugane su miestiečio kortele galima gauti apie 400 įvairių nuolaidų. Dalis jų yra privačiame sektoriuje, tačiau nemažai jų taikoma ir viešajame sektoriuje. Pavyzdžiui, tokią kortelę turintys miestiečiai gali pigiau važiuoti viešuoju transportu, mažiau mokėti už automobilių stovėjimą ar patekimą į savivaldybės valdomos sporto klubus“, – vardijo A. Šulcas.

Jo manymu, klaipėdiečio kortelę turintiems miestiečiams gali būti taikomos nuolaidos rinkliavai už automobilių stovėjimą, bilietams į savivaldybės biudžetinėse įstaigose organizuojamus renginius, mokėti mažesnius mokesčius už vaikų darželius, sporto būrelius, muzikos ir meno mokyklas ir t. t.

O į kaimus priemiesčiuose gyventi išvykę gyventojai turėtų pajusti, kad nemokamų pietų ateityje Klaipėdoje nebus.

„Kol kad tai yra tik svarstymai, jokie sprendimai nerengiami, tačiau esu įsitikinęs, kad klaipėdiečiai, gyvendami agresyvios pramonės plėtros sąlygomis turi būti privilegijuoti. Už miestiečių sumokėtus mokamus kuriama viešoji infrastruktūra, todėl jiems reikia suteikti nuolaidą ja naudotis Klaipėdoje. Jau esame įdiegę elektroninio bilieto viešajame transporte sistemą, elektroninio moksleivių pažymėjimo sistemą, todėl techniškai tikrai įmanoma įvesti ir miestiečio kortelę“, – dėstė A. Šulcas.

Tiesa, pats tokios kortelės įvedimas bei eksploatavimas taip pat turi savo išlaidas, tačiau miestui jos yra „įkandamos“, ypač, jei įdiegimo išlaidos būtų išdėstytos per kelerius metus.

Miestiečio kortelė skatintų žmones likti gyventi Klaipėdoje. „Tie, kurie yra pasiryžę likti mieste, turėtų būti privilegijuoti“, – įsitikinęs Klaipėdos vicemeras.

Paklaustas, ar tokios miestiečio kortelės negali uždrausti Konkurencijos taryba, nes dėl jos atsirastų nevienodos sąlygos miestiečiams ir, pavyzdžiui, priemiesčio gyventojams, kurie naudojasi Klaipėdos infrastruktūra, A. Šulcas tvirtino, kad sunku būtų įžvelgti kokių nors konkurencijos pažeidimo apraiškų.

„Juk daugelis mūsų turime tam tikrų prekybos centrų ar degalinių lojalumo kortelių ir tai nėra jokia konkurencija. Taigi, klaipėdiečio kortelė taip pat skatintų lojalumą miestui, o ne diskriminuotų ne uostamiesčio gyventojus. Tiesa, Lietuva – stebuklų šalis: čia nėra realios savivaldos – viską sprendžia Vilniaus ponai, kurie išsidalija tiek klaipėdiečių, tiek kitų savivaldybių donorių uždirbamus pinigus. Tad šio sumanymo „torpedavimo“ iš šalies variantas įmanomas“, – nuomonę reiškė A. Šulcas.

Paklaustas, kada klaipėdiečio kortelė galėtų iš vizijos tapti realybe, vicemeras terminų nebuvo linkęs įvardinti.

„Svarbiausia yra ieškoti įvairių būdų, kaip padaryti gyvenimą mieste kokybiškesnį ir patrauklesnį. Per kelerius metus mūsų Klaipėdai pavyko ne tik iškelti bures virš atnaujinto „Meridiano“, bet ir tapti pažangiausiu, versliausiu bei aukščiausios kokybės komunalines paslaugas už mažiausią kainą teikiančiu Lietuvos miestu. Kol kiti miestai apsipirkinėjo prabangos prekių parduotuvėse, Klaipėda rūpinosi ūkiu. Dabar atėjo laikas ieškoti būdų, kaip palepinti savo žmones, Manau, jog klaipėdiečio kortelė yra vienas tų būdų, tad reikia pradėti ieškoti būdų, kaip tai įgyvendinti“, – įsitikinęs Klaipėdos mero pavaduotojas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (114)