Kitą savaitę į Klaipėdos gatves išriedės 11 naujutėlių ekologiškų „Castrosua“ autobusų, varomų suslėgtosiomis gamtinėmis dujomis (SGD). Keleiviai juos išmėgins netrukus, o bendrovės „Klaipėdos autobusų parko“ (KLAP) vairuotojai jau išreiškė savo nuomonę.
© DELFI

Jie aktyviai teikė prašymus priskirti jiems vieną iš ekologiškų transporto priemonių vietoje dyzeliu varomų autobusų, kurių dalis uostamiesčio viešojo transporto parke vis mažėja.

Šią savaitę į uostamiestį iš Ispanijos atgabentas paskutinis šiųmetės partijos autobusas. Naujosios transporto priemonės paruoštos eksploatuoti. Dar vienas autobusas – hibridinis, varomas ir SGD, ir elektra – šiemet gautas kiek anksčiau ir jau vežioja klaipėdiečius.

Naujosios transporto priemonės skirtos pagal Klimato kaitos specialiąją programą. Pernai KLAP 12-a naujų ekologiškesnių autobusų įsigijo pasinaudojusi ES fondų paramą. Dar devynis ekologiškus autobusus bendrovė yra įsigijusi savo lėšomis.

Šiuo metu iš 70 KLAP autobusų, aptarnaujančių reguliariuosius miesto maršrutus, ekologiški yra 33.

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ prognozėmis, šiemet net penktadalis visų Klaipėdos didžiųjų autobusų ridos teks ekologiškam transportui.

KLAP generalinės direktorės Jelizavetos Daugininkienės teigimu, nors iš pradžių bendrovės vairuotojai neskubėjo girti naujųjų autobusų, laikas ir patirtis paskatino pakeisti nuomonę – atvykstant naujajai partijai, daugelis darbuotojų teiravosi apie galimybę „persėsti“ iš senesnės kartos dyzelinio autobuso į naująjį.

Ekologiški autobusai patrauklūs ne tik švara ir gražiomis spalvomis: jų vairuotojo vieta – patogesnė, joje įdiegta ir individuali klimato kontrolės sistema, įrengtos stebėjimo kameros, padedančios vairuotojui matyti keleivių judėjimą išorėje ir viduje.

Autobusai turi ir keleivių skaičiavimo sistemą – ši įranga padės transporto organizatoriams labai tiksliai sužinoti keleivių srautus.

Nuo pernai Klaipėdoje pradėjusių kursuoti naujų dujomis varomų autobusų šie skiriasi ir tuo, kad yra trijų durų, turi langus su stiklo paketais, tad turėtų būti šiltesni žiemą.

Naujieji autobusai gerina ne tik viešojo transporto įvaizdį, bet ir objektyviuosius rodiklius: 2012–2013 m. dėl techninių gedimų nutrauktų reisų skaičius mažėjo 20 proc.

Anot „Klaipėdos keleivinio transporto“ direktoriaus Gintaro Neniškio, viešasis transportas nuolat populiarėja – statistikos duomenimis, net 43 proc. klaipėdiečių į darbą vyksta autobusais. 2013-aisiais klaipėdiečiai miesto viešuoju transportu keliavo 34,6 mln. kartų.

Modernus ir greitas viešasis transportas, Klaipėdos mero Vytauto Grubliausko įsitikinimu, yra būtinas šiuolaikiško Europos miesto atributas. „Komfortiški autobusai, plačiai aprėpiantis maršrutų tinklas, mažiausios važiavimo kainos – neginčijami Klaipėdos viešojo transporto sistemos pranašumai, – sakė meras. – Džiugu, kad šį sąrašą papildo ir aplinkai draugiškos technologijos autobusai, derantys su sveiko bei „žaliajam“ transportui prioritetą teikiančio miesto siekiais.“

Be „Klaipėdos autobusų parko“ uostamiesčio viešojo transporto maršrutus, kuriais važiuoja didieji autobusai, aptarnauja du privatūs vežėjai. Dar keturi privatūs vežėjai aptarnauja maršrutus, kuriais važiuoja mažesnieji bei mikroautobusai. Iš viso mieste, neskaitant privačių mikroautobusų, keleivius vežioja 140 didžiųjų ir 30 mažos talpos autobusų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Odontologės įspėja: neatlikus įprastos procedūros, gresia baisios ligos ir byrantys dantys (73)

Kada paskutinį kartą jums buvo atlikta burnos higienos procedūra? Odontologės įspėja, kad...

Priverstinė emigracija į Norvegiją neatšaldė svajonės laimę kurti Lietuvoje (29)

Po studijų kelių įmonių biuruose dirbusi Vaida Juodževičiūtė metė sau iššūkį ir prieš...

6 priežastys atsisakyti „Chrome“ naršyklės (84)

Naršyklė yra nepakankamai saugi, greičiau iškrauna nešiojamojo kompiuterio bateriją, perduoda...

Druskininkų meras Ričardas Malinauskas užfiksuotas pikantiškoje vietoje (18)

Antradienio vakarą Druskininkų miesto meras Ričardas Malinauskas leido kartu su šimtais...

Mitais apipinti Balio paplūdimiai vilioja ir atstumia (1)

Balio salą gaubia daugybė senųjų ir modernių mitų. Vienas garsiausių – kad į šią salą...

DELFI skaitytojai atvėrė namų duris: pamatykite, kaip jie gyvena (3)

Konkursas „Interjeras, kurį sukūriau pats“ paskatino daugybę DELFI skaitytojų pasidalinti savo...

Meghan Markle istorija jos pačios lūpomis: apie skaudžius išgyvenimus ir visam gyvenimui įsiminusius tėvo žodžius (46)

Pirmą kartą pasakojimas išspausdintas 2015 metais žurnalo „Elle“ liepos numeryje.

Kilniaširdiškas keturmečio poelgis sugraudino daugelį

Austinas Perine‘as, keturmetis iš Birmingamo, Alabamos valstijos, tapo tikra vietos įžymybe, kai...

Veterinarą vadina monstru: tokį siaubą klinikoje patyriau pirmąkart

Noriu pasidalinti apie A. Mockevičius veterinarijos gydykloje, Kaune, patirtą siaubą ir košmarą,...

Milijonieriaus sūnus žiauriai išžudė savo šeimą (1)

Teismas paskelbė verdiktą visą pasaulį sukrėtusioje byloje – Henris van Breda, milijonieriaus...