R. Verkauskaitė-Kazanskienė tvirtina, kad Lietuvoje yra dar neišnaudotų galimybių, tad sumanyta augimo idėja smulkiesiems verslams išties įdomi ne tik smulkiųjų verslų atstovams, bet ir vidutiniam verslui. Projekte panoro dalyvauti nemažai žmonių, kuriems rūpi tai, ką jie daro, mentorių, kurie panoro padėti smulkiesiems verslams eiti pirmyn, verslininkų, kurie noriai dalijasi patirtimi.

Stiprus verslas – stipri Lietuva

„Swedbank“ Lietuvoje vadovė Inga Skisaker priduria, kad sėkmingas smulkus verslas yra neatsiejamas stiprios ir sėkmingos visuomenės dalis.

„Smulkus verslas, tai vieta, kur gimsta idėjos, kur sukuriama darbo vieta ne tik sau, kur gali gimti didelės inovacijos. Idėja sukurti programą smulkiam verslui mūsų kolegoms banke kilo šių metų pradžioje, kai pamatėme, kad stambus verslas turi daug resursų ir galimybių tobulėti, yra daug programų, skirtų startuoliams, o smulkus verslas labai dažnai lieka užribyje. O būtent smulkiam verslui reikia patarimo, kaip sėkmingai ir tvariai augti“, – sako I. Skisaker.

„Swedbank“ Lietuvoje vadovė Inga Skisaker

Projekto dalyviams žinių ir patirties semtis sukurta trijų priemonių pagalba. Pirmoji priemonė – tai versle pasiteisinusi metodologija. „Kiekvienas gali“ kandidatai neslepia, kad kartais nėra net pagalvoję apie procesus verslo metu. Programos esmė – praktiškai sujungti jėgas ir išbandyti, kaip tai veikia realybėje. Smulkiojo verslo atstovų laukia darbas lyderystės tema, procesų ir personalo valdymo žinios, finansų valdymo veikla ir pardavimų bei marketingo valdymo užduotys.

Į projektą įsitraukę mentoriai pagelbės dalyviams pasidalindami savo patirtimi – visi yra vidutinių arba stambesnių įmonių vadovai, savininkai, tad, anot R. Verkauskaitės-Kazanskienės, visi yra praktikai, kurie jau yra pritaikę žinias.

„Antroji priemonė, kurią mes įtraukėme į programą – tai didžiųjų verslų įžvalgos ir pasidalijimai – „Pigu.lt“, „Vinted“, „Google“, „Teltonika“, „Acme Group“, kurie viešų pranešimų metu dalinsis savo patirtimi skirtingose penkiose temose. Tikiu, kad ir stebintys programą per ekranus turės galimybę pasisemti vertingų įžvalgų savo verslo augimui“, – apie šešių savaičių programą pasakoja R. Verkauskaitė-Kazanskienė.

„Swedbank“ smulkių verslo klientų ir rinkodaros vadovė Rasa Verkauskaitė-Kazanskienė

Dešimt smulkiojo verslo atstovų tapo „Kiekvienas gali“ akademijos dalyviais. Juos atrinko speciali komisija ir „Delfi“ skaitytojai. O dalyvauti norėjo net 150 smulkiųjų įmonių, tad atrankos procesas buvo išties sudėtingas.

Ir trečioji, viską apjungianti priemonė – tai verslo stiprinimo programa „System Business Coach“, pagal kurios metodinę medžiagą vyks Smulkaus verslo akademija. Jos kūrėja Beverlee Rasmussen (Kanada) pasidalijo įžvalgomis, kaip smulkus verslas vystomas Kanadoje, ir kokias verslo valdymo sritis reikia įsivertinti, norint pasiekti geriausių rezultatų. Jos sukurta smulkiojo verslo mokymo medžiaga kaip tik ir pritaikyta Smulkaus verslo akademijos programai.

10 įmonių, nepabūgusių tobulėjimo iššūkio

Pirmuoju projekto dalyviu pristatoma MB „Kosmetikos laboratorija“.

„Mūsų pagrindinė veikla yra natūralios kosmetikos gamyba. Viskas prasidėjo, turbūt, daugiau, nei prieš devynerius metus. Dirbau Vilniuje, samdomame darbe, kosmetikos gamyboje, žaliavų srityje. Tiek ta sritis įtraukė, kad pamažu evoliucionavo ir pradėjau pati gaminti. Prieš penkis metus persikėlėme iš Vilniaus į Marijampolę ir įkūrėme savo įmonę su vyru, – pasakoja MB „Kosmetikos laboratorija“ direktorė Rūta Gvazdaitienė.

Moteris sako, kad jos tikslas buvo prieinama kaina pasiekti vartotoją natūralia, gamtai ir žmogui nekenksminga kosmetika. Verslininkė neslepia, kad dalyvavimas programoje yra savotiškas iššūkis sau ir verslui.

Akademijos „Kiekvienas gali“ dalyvės pagalbininke tapo mentorė Dovilė Urbonaitė, kuri yra kelių sėkmingų verslų savininkė, socialinių medijų ir asmeninio ženklo vystymo specialistė bei „Verslių moterų“ edukacijos platformos „She is glowing“ įkūrėja.

Antrasis projekto dalyvis – 2018 metais įkurtos UAB „Definra“ savininkas Agnius Bartininkas su sutuoktine Vilma iš Kauno. „Įmonę įkūriau kartu su žmona ir dar vienu šeimos nariu. Tai yra šeimos verslas. Įkūrėme kaip IT paslaugų ir procesų optimizavimo paslaugų įmonę, tačiau šalia, dėl kitų šeimos narių iniciatyvos atsirado dar ir kitos paslaugos, susijusios su buhalterine apskaita“, – pristato vyras.

Renginio akimirka

Verslo augimo siekis, anot A. Bartininko, jam ir tapo motyvacija varžytis dėl galimybės tapti komandos dalyviu. Vyras tvirtina, kad jam labai svarbu augti ne tik patiems, bet ir augintis klientą, kad žmonės sugrįžtų dėl jiems tinkamų paslaugų, kad užsimegztų ilgalaikiai ryšiai.

UAB „Definra“ mentoriumi tapęs Andrius Vitkevičius dirba įmonėje, kuri specializuojasi gamtinių dujų paskirstymo ir apskaitos įrangoje. A. Vitkevičius yra atsakingas už vidinius procesus, koordinuoja „Lean“ filosofijos diegimą.

Trečiasis smulkiojo verslo atstovas puoselėja dar močiutės vykdytą veiklą. Moteris turgavietėje prekiavo gėlėmis. O Tomas Černauskas įkūrė „Florika“ įmonę ir pratęsė paveldėtą veiklą.

„Močiutė prekiavo turgavietėje gėlėmis tais senais laikais, kai buvo tik vietinės gėlės. Nebuvo importuojamų gėlių. Nebuvo išvystyti mūsų ūkiai, buvo labai skurdus pasirinkimas. Mes atėjome kaip tik su importo gėlių verslo augimu, mūsų salonas prekiauja gėlėmis, praktiškai, iš viso pasaulio“, – pasakoja T. Černauskas.

„Florika“ gėlių salono įkūrėjas sako, kad jie ne tik prekiauja gėlėmis, kuria puokštes, bet ir vykta į šventes, puošia sales.

Renginio akimirka

Klaipėdiečio mentoriumi tapęs Giedrius Dzenkauskas, „Swedbank“ prekybos ir paslaugų klientų skyriaus vadovas, turintis ilgametę patirtį su verslo klientais. T. Černauskui talkins ir kiti mentoriaus kolegos.

Ketvirtasis didelę atranką įveikęs dalyvis – 2007 metais ekologinių produktų prekybos įkūrėja Rūta Sorakaitė. Moteris pasakoja, kad anuomet įkurto verslo dalį ji pardavė savo draugams, o pati ėmė kurti dar vieną veiklą.

„Mokėjau gaminti vegetarišką maistą, išmaniau apie tai – atidarėme vegetariškų patiekalų restoraną, – pasakoja UAB „Rojaus obuoliai“ įkūrėja, dabar tiekianti maistą vaikų darželiams. – Po truputį mūsų ta veikla išsiplėtė iki pakankamai nemažos. Mes maitiname tiktai privačius darželius ir turime kažkiek kaimų mokyklų. „Rojaus obuolių“ įmonės vertybės – žmonių santykiai. Mums yra labai svarbu išlaikyti gerą atmosferą kolektyve, nes, vis dėl to, ne aš uždirbu pinigus, o mano kolektyvas ir visa tai kartu mūsų įmonę augina“.

Moteris sako, kad nori plėstis ir tapti gamybos įmone, tačiau nežino, kaip tai padaryti, todėl jai reikia pagalbos.

Su R. Sorakaite šešių savaičių programos metu dirbs Odeta Bložienė, kuri vadovauja tris restoranų tinklus valdančiai įmonei – „Jurgis ir Drakonas“, „Brooklyn Brother“ ir „Detroito sesės“.

Penktoji projekte dalyvaujanti organizacija – „Galimybių dirbtuvės“, jautriai paliečia bendravimo temą. Tai vieta, kuri sujungia žmones su intelekto sutrikimais. „Tai įstaiga, kuri padeda žmonėms su intelekto sutrikimais panaudoti savo potencialą, įdarbinti savo įgūdžius ir taip užsidirbti. Šitą veiklą sukūrėme kartu su vyru, abu esame šios organizacijos steigėjai, – pasakoja Auksė Griškonienė. Moteris neslepia, kad veiklą pasirinko iš arti matydama, ką reiškia žmonėms būti kitokiais. – Mes turime trylikametę dukrą, kuriai yra sunkus autizmas ir ataksinis cerebrinis paralyžius ir žvelgiant į perspektyvą mes norėjome, kad visuomenė, kurioje ji gyvens subrendusi, būtų palankesnė, kad aplinka būtų palankesnė“.

Renginio akimirka

Prienuose gyvenanti moteris su sutuoktiniu Sauliumi savo veikla jau subūrė vietos gyventojus, įtraukė šeimas ne tik iš Prienų, atvyksta dirbti negalią turintys žmonės ir iš Prienų rajono. Šiuo metu viešoji įstaiga jau turi įtraukusi į veiklą 12 negalios paliestų žmonių, tačiau moteris sako norinti kurti daug planų, prie kurių prisidės ir „Swedbank“ sukurta programa.

Mentorystės socialinės srityje ėmėsi Aivaras Šidla. Vyro vadovaujama įmonė „Smiltainis ir ko“ nuo 2009 metų įkurto smulkaus verslo išaugo į tarptautinio žaidėjo. Įmonėje dirbantys žmonės su negalia rado vietą eskizavimo ir piešimo sąsiuvinių gamybos srityje. A. Šidla vadovaujasi šūkiu, kad svarbiausias yra žmogus ir jam būtina skirti dėmesio.

Šeštuoju laiminguoju tapo jau nuo 1991 metais veiklą pradėjusi įmonė „Dekoskalda“, noras tobulėti į „Kiekvienas gali“ akademiją atvedė įmonės direktoriaus pavaduotoją Edgarą Pundzių.

„Mano tėvas pradėjo šeimos verslą ir įkūrė statybinę įmonę. Baigęs studijas prisijungiau prie šeimos verslo, ieškojome, kaip plėsti savo asortimentą, kaip pasiūlyti naujų prekių ir „atsisukome“ į sodo-daržo asortimentą, po truputį jį plėtėme. Taip natūraliai atsirado „Dekoskaldos“ prekybinis ženklas“, – pristato savo šeimos veiklą E. Pundzius.

Anot vyro, jam didelė vertybė visada buvo klientas ir jo poreikiai, o išvydęs, kad vyksta atranka į akademiją „Kiekvienas gali“, E. Pundzius iškart nusprendė, kad jie nori naudingų savo sričių profesionalų patarimų ir pagalbos, kaip tapti modernesniais.

Verslo paslapčių vyrui mokytis padės Povilas Staigis, vadovaujantis distribucija į Europos ir Azijos šalis užsiimančiai įmonei „Tegra state“. Būtent ši įmonė jau sėkmingai yra įgyvendinusi keturių dienų darbo savaitę ir taip tik optimizavo veiklą.

Septintoji projekto „Kiekvienas gali“ dalyvė – „V2o“ juvelyrikos namų įkūrėja Viktorija Orkinė.

„Nedrįstu dar vadinti mūsų juvelyrikos verslu, man tai yra hobis, nuo to viskas ir prasidėjo nuo hobio. Aš lankiau pas juvelyrą pamokas, sėdėdama droždavau žiedus po „normalaus ir tikro“ darbo. Jis po truputį auga, bet vis dar yra hobis. Įmonė turi tris kryptis, kuriomis veikia. Pirmiausia tai yra autorinės juvelyrikos kūrimas ir gamyba. Taip pat yra galerija, kurioje yra eksponuojami daugiau nei 20-ties juvelyrų darbai ir trečia kryptis yra juvelyrikos renginiai, kur mes supažindiname su juvelyrika ne tik kaip su amatu, bet ir kaip su meno šaka“, – apie nedrąsius žingsnius iš hobio į verslą pasakoja moteris.

V. Orkinė sako, kad juvelyrikos namų tikslas yra užaugti, mat net gerai žinomame Užupyje įkurta veikla vis dar neturi tokio žinomumo ir matomumo, kokio norėtųsi.

Visą projekto laiką V. Orkinę lydės Rūta Merkytė, kuri pristatoma pagal profesiją – gydytoja, pagal pašaukimą – grožio alchemike, produkto kūrybos direktorė bei verslininkė, prieš penkerius metus įkūrusi vieną didžiausių ir sparčiausiai augančių Lietuvoje kosmetikos gamybos įmonių su prekės ženklu „Manilla“.

Aštuntąja projekto dalyve tapo „Delfi.lt“ skaitytojų atrinkta „Puoškis lietuviškai“ įmonė.

„Spalio mėnesį kaip tik mes švenčiame „Puoškis lietuviškai“ gimtadienį ir šiais metais mes jau švenčiame trečiąjį. Pagrindinė mūsų veiklos sritis yra laisvalaikio drabužių pardavimas. Patys mes drabužių nesiuvame, bet dekoruojame baltiškais simboliais. Įmonės tikslai gimė anksčiau, nei pati įmonė – mes galvojome, kaip būtų smagu, kad kiekvienas Lietuvoje gyvenantis žmogus galėtų kažkuo pasipuošti į renginius, į gamtą ir galėtų didžiuotis savo šaknimis – kad esu lietuvis ir kad visi tai mato“, – pristato įmonę Asta Valiukevičienė.

Anot moters, jiems buvo svarbu sukurti nebrangų produktą, kad drabužius galėtų dėvėti išties kiekvienas. Sumanę su Karoliu Valiukevičiumi atidaryti fizinę parduotuvę A. Valiukevičienė sako išvydo ir „Kiekvienas gali“ akademijos projektą, tad iškart susidomėjo lektoriais, mentoriais, kurie jiems būtų itin naudingi sumanytoje plėtroje.

Renginio akimirka

Kaip įgyvendinti norą, lietuviškumo puoselėtojams padės UAB „Litamilk“ vadovė Kotryna Uleckaitė.

Devintoji dalyvė – dar vienas „Delfi.lt“ skaitytojų atrinkta įmonė studija „Cozy Cuts & Beauty“. Studijos bendraįkūrėja Marta Pauliukienė pasakoja, kad jos su drauge nusprendė skirti daugiau dėmesio moterims po gimdymo.

„Visa idėja prasidėjo šiek tiek daugiau nei prieš dvejus metus. Mes su partnere Egle turėdamos prieš tai kitą verslą daug susidurdavome ir vis dar susiduriame su labai daug moterų ir pamatėme tokią problemą, kad pagimdžiusios moterys nori ir toliau būti gražios, bet neturi kur palikti savo vaikų. Pasižiūrėjome rinkos pasiūlą ir pamatėme, kad tokios vietos nėra, kur mama galėtų ateiti su vaiku ir vaiko priežiūra tuo metu kažkas pasirūpintų, kol ji turės grožio procedūras“, – verslo krypties idėja dalijasi M. Pauliukienė.

Renginio akimirka

Jauna moteris sako, kad su partnere jos siūlo ne tik visą paketą paslaugų, bet ir puoselėja tvarumo idėją – dirba su natūraliais produktais, tik trūksta žinių, kaip pritraukti klientus, auginti verslą.

Versle įsitvirtinęs Pijus Makarevičius projekte taps jaunų moterų mokytoju. Vyras dar prieš 13 metų išnaudojo verslo nišą. Tuomet jis ėmėsi vežti baldus iš Lenkijos ir prekiauti jais elektroninėje erdvėje, o dabar vyras jau valdo milijoninio pelno verslą „Baldai1”, vadovauja per 500 žmonių komandai ir aktyviai plečiasi į naujas rinkas.

Dešimtasis projekto dalyvis – ne tik vaikų pramogomis besirūpinantys UAB „Linksmadieniai“ įkūrėjai.

„Prekinį ženklą įkūrėme prieš 12 metų, tada nusprendžiau savo karjerą baigti samdomame darbe ir nueiti į renginius, apie kuriuos svajojau, turbūt, nuo vaikystės. Visus 12 metų mes organizavome renginius. Pradėjome nuo privačių renginių, vestuvių, jubiliejų, išsivystė į verslo renginius, o šiuo metu dirbame, turbūt, visose srityse. Mums labai svarbu nuolat tobulėti, mokytis. Kiekvieną dieną konkuruojame patys su savimi, kad šiandien diena būtų geresnė, nei buvo vakar“, – pasakoja UAB „Linksmadieniai“ vadovė Renata Pažūsienė.

Renginio akimirka

Moteris pagalbos projekte sulauks iš Povilo Petrausko, sertifikuoto kaučingo profesionalo. Apie dvidešimt metų kaučingo srityje dirbantis specialistas padės renginių organizatoriams išgryninti idėjas, įvertinti veiką.

Kviečia sekti dalyvių verslo stiprinimo kelionę

„Kiekvienas gali“ akademijos dalyviai – smulkieji verslai, atstovaujantys 10 skirtingų verslo sričių, todėl organizatoriai tikisi, kad kiekvienas smulkus verslas Lietuvoje ras sau artimą verslą ir sekdamas jo kelionę, įgys žinių ir patirties savo verslo stiprinimui.

Smulkaus verslo akademijos „Kiekvienas gali“ dalyviai ir žiūrovai kviečiami ne tik semtis naujų idėjų, bet ir išdrįsti užkariauti pasaulį. Akademijos atidarymo renginyje pranešimą skaitęs Curtis Sparrer, Ryšių su visuomene butiko „Bospar“ vadovas atskleidžia, kad tam, kad būtų sėkmingi, smulkieji turi būti „mandagiai veržlūs“: nesikuklinti ir drąsiau žvelgti į potencialius klientus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)