„Užsirašykite tris savo įmonės stiprybes. Jei jūsų mintys ir komplimentų turinys, kurį gaunate iš savo klientų, sutampa, reiškia, jūs – gerame kelyje. Įmonėms svarbu susikoncentruoti į tai, ką jos moka geriausiai, už ką juos vertina klientai. Tai yra jūsų unikalūs pardavimo taškai, dėl kurių išsiskirsite iš konkurentų. Naudokite juos savo pardavimo ir rinkodaros strategijoje. Įsitikinkite, kad tai pirmas dalykas, kurį pasakysite savo potencialiems klientams. Turint omenyje, kad šie teiginiai pilnai atitinka jūsų vidines vertybes“, – praktiniais patarimais dalijasi „Swedbank“ akademijoje verslo stiprinimo metodologiją dėstantis koučingo specialistas Povilas Petrauskas, pabrėždamas, kad verslui labai svarbu kurti partnerystę bei tarpasmeninius ryšius su savo klientais.

Koučingo specialistas atkreipia įmonių dėmesį į tikslinės auditorijos svarbą, nes ne visi yra ar bus jų klientai: „Tikslinė rinkodara leidžia koncentruotai pritaikyti savo pasiūlymą konkrečiai pasirinktai vartotojų grupei. Duomenų apie savo klientus rinkimas padėtų suprasti, iš kur ateina pagrindinai klientai, kaip jie jus rado ir ko ieško“.

Kaip pastebi „Swedbank“ organizuojamoje akademijoje dalyvaujančių įmonių vadovai, jų supratimas apie rinkodarą buvo kiek kitoks, nei iš tikrųjų turi būti. Daugeliui išsigrynino ir tai, kodėl rinkodarai nebelieka laiko. To priežastis – jėgos nueinančios ne strategijos kūrimui ir įgyvendinimui, o kasdieniams darbams, kuriuos puikiai gali deleguoti kitiems.

Mokymai nuleido „ant žemės“

„Puoškis lietuviškai" pagrindinė veikla – prekyba internete baltiškais raštais puoštais laisvalaikio drabužiais. Jos vadovas Karolis Valiukevičius iki šiol sako labiau įsivaizdavęs rinkodarą tik kaip reklamą. Bet tai, pasak jo, yra gerokai daugiau. „Tai ir tikslinės rinkos pažinimas, esamų ir potencialių klientų paveikslas, suvokimas kodėl klientai perka mūsų produktus, ką jie apie mus galvoja ir kokią žinutę apie mus perduoda savo draugams ir aplinkiniams. Tad vertinant bendrai pas mus rinkodaros kaip ir nebuvo. Tai buvo skirtingų darbų kratinys. Dabar pagrindinė užduotis viską apjungti į vieną sistemą“, – sako akademijoje dalyvaujantis verslo atstovas.

K. Valiukevičius sako, kad iki šiol jo vadovaujamoje įmonėje viskas buvo orientuota į momentinius pardavimus: „Mintyse, žinoma, yra sudėliota įmonės ateities vizija, bet einami darbai užgoždavo planus ir siekius. Tikrai daugiau dėmesio skirsime klientų apsipirkimo patirčiai, sieksime glaudesnio ir artimesnio bendravimo su jais. Atsiliepimus iš klientų gauname puikius, bet, deja, neprašome jų pateikti viešai. Stengsimės daugiau reklamuoti ir skleisti žinią apie patį produkto ženklą „Puoškis lietuviškai". Po truputį dėliojamės ateinančių metų planus. Tad šiais metais įsitrauksime ir konkrečių priemonių planą, kaip įgyvendinsime užsibrėžtus tikslus. Tikimės, kad tai padės nenuklysti nuo kelio“.

„Juokaudamas sakau, kad šie akademijos mokymai „nuleido" mane ant žemės. Suvokiau, kad privalau daugiau laiko skirti strategijai ir pačios įmonės vystymui, o ne užsiiminėti darbais, kuriuos galiu dedikuoti kitiems. Patarimų gauname daug ir įvairių. Iššūkių ir klausimų yra ne ką mažiau. Šiuo metu viską bandome „sugerti" ir palengva pritaikyti kasdieninėje veikloje“, – sako K. Valiukevičius.

Mokymai, pasak prekinio ženklo vadovo, apima ne tik vieną konkrečią sritį, bet priverčia apie savo veiklą ir verslą susimąstyti „iš pašaknų“: „O kai pradedi žiūrėti iš giliau ir toliau, pasimato viskas skaidriau, išryškėja problemos ir bandai ieškoti kelių jas išspręsti ar patobulinti jau esamus procesus“.
Į akademiją ėjo norėdama išmokti būtent rinkodaros

„Dirbame B2B (verslas verslui) sektoriuje, teikiame paslaugas kelioms pagrindinėms įmonėms. Kol kas rinkodaros, galima sakyti, ir neturėjome. Kontaktai, kuriuos užmezgėme, buvo užmegzti tiesiogiai susisiekiant su atsakingais įmonėse asmenimis. Ar veikėme sėkmingai? Galėtume ir geriau. Tiesą sakant, rinkodaros vystymas buvo viena pagrindinių priežasčių, dėl kurių siekėme dalyvauti šioje akademijoje“, – atvira dar viena akademijoje dalyvaujanti socialinio verslo atstovė Auksė Griškonienė, VŠĮ „Galimybių dirbtuvės" vadovė.

Nors A. Griškonienė pati yra baigusi rinkodaros studijas, rinkodaros metodai, pasak jos, keičiasi taip greitai, kad koncentracija į verslo plėtrą atima visą galimą laiką, kurį galėtų skirti viešinimui. „Galbūt, net sakyčiau, tam reikėtų dar vieno papildomo komandos nario. Kokie bebūtų kliuviniai, žinau, kad akademijos metu išvystysime geriausią rinkodaros sprendimą“, – neabejoja įmonės vadovė.

A. Griškonienė sako, kad pagrindinė jų daroma klaida yra ta, jog neviešina savo veiklos: „Ne kartą esame tai girdėję iš verslo atstovų. Planą, kaip keisti šią situaciją, dėliojamės nuo pirmojo susitikimo ir su akademijos mentoriumi Aivaru Šidla“.

Įmonės vadovė džiaugiasi, kad gerai drauge su mentoriumi išsigrynino pagrindinę problemą, trukdančią vystyti jų rinkodarą ir ne tik. „Esminis kliuvinys, kuriame „užsisukame" vėl ir vėl yra tai, jog vietoje to, jog vadovautume verslui, patys dirbame jame. Kitaip sakant, vietoj strateginių planų mes atliekame taktinius veiksmus vėl ir vėl kasdien ir tai po truputį sunaudoja visą mūsų laiką darbe“, – pastebi pašnekovė.

A. Griškonienė sako, kad labai dažnai darbus parsineša namo ir šiokiadieniais, o savaitgalius būna praleidžia prie kompiuterio bei telefono: „Jaučiu, kaip tai atima laiką iš šeimos, ir tai tikriausiai yra vienintelis dalykas, kuris mūsų veikloje ima manęs netenkinti. Taip neturėtų būti. Išsikėlėme šią problemą su mentoriumi, diskutavome apie tai bent 1,5 val ir radome sprendimus. Artimiausiu metu dalį savo atsakomybių planuoju perleisti personalui. Anksčiau maniau, jog niekas nepadarys taip tiksliai užduočių, kaip tai darau aš. Ir, mūsų mentoriaus žodžiais, tai yra pagrindinis mažos įmonės vadovo kliuvinys – manyti, jog pats vienas viską gali padaryti geriausiai“.

Įmonės vadovė neabejoja, kad šioje vietoje atėjo laikas augti ir išvystyti pasitikėjimą komanda. Tai ji ruošiasi padaryti artimiausiu metu ir tiki, kad tai įgyvendinus, pavyks vystyti veiklą sparčiau.

„Be galo džiaugiuosi jau pirmaisiais susitikimais su programos konsultantu bei mentoriumi. Kas kartą turime labai produktyvų laiką. Tikrai nuoširdžiai dėkoju už galimybę susipažinti su Aivaru Šidla iš įmonės „Smiltainis ir Ko". Jis puikiai išmano savo sritį ir žino atsakymus į bene visus mūsų užduodamus klausimus“, – džiaugiasi A Griškonienė.