Didžiųjų prekybos tinklų kainos, sukėlusios tikrą ažiotažą, iššaukė ir teigiamų pokyčių - privertė atsigręžti visuomenę į smulkiuosius verslininkus. Pastariesiems, norintiems sėkmingai pradėti savo verslą ir siekiantiems atsidaryti savo parduotuvę, specialistai pataria, į ką reikėtų atkreipti dėmesį ir iš kokių klaidų derėtų pasimokyti, kad viskas eitųsi sklandžiai nuo pat pirmųjų žingsnių.
© DELFI / Karolina Pansevič

Pirmiausiai, atidarant pirmąją parduotuvę verslininkai galvoja apie tinkamą prekių asortimentą, parduotuvės fizinę vietą, reikalingą kolektyvą, finansinių procesų valdymą, tiekėjus. Tačiau daugelis pradedančiųjų verslininkų praleidžia pro akis vieną svarbiausių kliento įtraukimo veiksnių – parduotuvės interjerą bei išplanavimą, rašoma pranešime spaudai.

Lokacijos vieta – sėkmės garantas

Net jei atrodo, kad radote savo parduotuvei svajonių vietą, neskubėkite į ją keltis, visko neapžiūrėję. Tiek senuose senamiesčio pastatuose, tiek naujuose prekybos centruose gali kilti problemų dėl vėdinimo sistemų, apšvietimo, drėkstančių ar pelijančių sienų.

„Didelė klaida prieš atidarant parduotuvę būtų neįvertinti lokacijos vietos ir potencialių klientų. Pavyzdžiui, senųjų daugiabučių rajonuose esančiuose parduotuvėse bus daugiau vyresnio amžiaus pirkėjų, o naujų namų rajonuose – jaunų šeimų su mažais vaikais: nuo gyvenamo rajono priklausys pirkėjų poreikiai“, - teigia parduotuvių įrengimu užsiimančios įmonės „ITAB Novena“ pardavimų vadovas Osvaldas Dabravolskas.

Kai pirkėjų įpročiai skirtingi, reikia mažinti arba didinti tam tikrų prekių skyrius, keisti kasų skaičių. Jaunų šeimų pirkinių krepšeliai paprastai – didesni, nes jie apsiperka rečiau nei vyresni žmonės, kurie linkę pirkti po mažiau, bet kone kasdien.

O. Dabravolsko teigimu, būtent todėl patartina kruopščiai išstudijuoti rajono, kuriame planuojama įsikurti, gyventojų apsipirkimo įpročius tam, kad būtų galima kuo geriau juos patenkinti.

Po kainų ažiotažo siūlo suklusti smulkiems verslininkams: yra ir teigiama pusė
© K.Šatūno nuotr.

Maisto ir ne maisto parduotuvių įrengimas - skiriasi

Prekybinė įranga, apimanti visa, kas reikalinga parduotuvei įrengti, pavyzdžiui, lentynas, stelažus, kasas, praėjimo vartelius, apšvietimą, parenkama atsižvelgiant į tai, ar parduotuvė bus maisto, ar – ne maisto prekių.

„Išsirinkus patalpas, laikas galvoti apie parduotuvės įrangą. Maisto ir ne maisto parduotuvių įrengimas skiriasi nevienoda įranga. Drabužių parduotuvėse paprastai dominuoja medis, plastikas, stiklas, pati įranga yra lengvesnė. Maisto ar statybinių prekių parduotuvėse, kuriose lentynos pilnos sunkių prekių, būtina užtikrinti pirkėjų bei personalo saugumą bei parinkti reikalaujamas apkrovas galinčią atlaikyti įrangą“, - teigia specialistas.

Drabužių parduotuvės pasižymi tuo, kad kiekvienai prekei skiriamas nemažas dėmesys. Ypač svarbu – naujovės: jei pasirodo naujas drabužis, nauja kolekcija, pastarajai reikalinga speciali vieta parduotuvėje ir galimybė eksponuoti atskirai.

Po kainų ažiotažo siūlo suklusti smulkiems verslininkams: yra ir teigiama pusė
© DELFI / Karolina Pansevič

Parduotuvės vitrina – vizitinė kortelė

O. Dabravolskas atkreipia dėmesį ir į tai, kad kartais pamirštama skirti dėmesio parduotuvės vitrinai, kuri – it vizitinė kortelė yra klientų sudominimo įrankis. Įžengus į parduotuvę, žvilgsnis visų pirma aprėpia bendrą erdvę, bandant susiorientuoti: jei trūksta aiškaus prekių išsidėstymo, o tarp lentynų – sunku prasibrauti, tai gali tiesiogiai atsiliepti parduotuvės apyvartai. Svarbu, kad net ir mažos kvadratūros parduotuvė atrodytų pakankamai erdvi, neklaidi, tarp lentynų netrūktų vietos prekių apžiūrėjimui.

„Vidutinio dydžio parduotuvėje įprastas atstumas tarp lentynų – 150-170 cm. Pastarasis apskaičiuojamas pagal tai, ar tarp lentynų eilių galėtų prasilenkti du pirkėjai su vežimėliais. Didesnėse parduotuvėse praėjimai – platesni, tačiau didesni ir prekių vežimėliai. Tuo tarpu mažesnėse parduotuvėse kur pirkinių krepšelis mažas, vežimėliai būtų bereikalinga investicija, kuri dar ir apsunkintų srautų judėjimą“, - aiškina ekspertas.

Vaikas prie vitrinos
© RIA/Scanpix

Apšvietimas padeda išryškinti geriausias prekių savybes

Įvertinę savo prekių asortimentą, lokacijos vietą ir pasirinkus vitriną bei stelažus, lieka neatsakytas parduotuvės apšvietimo klausimas. Teisingi apšvietimo sprendimai lemia, kad lentynose neperkaista kosmetika, noksta vaisiai, prekės apsaugomos nuo nublukimo.

Parduotuvėse apšviečiant daržoves ir vaisius, tai dažniausiai daroma pasitelkiant aukštą spalvų atkūrimo indeksą turinčius šviestuvus, kurie puikiai perduoda tikrąją produkto spalvą bei faktūrą, artimą saulės spindulių spektrui. Bendras apšvietimo ryškumas parduotuvėje gali būti iki 3 kartų didesnis negu ryškiausia darbo zona namų virtuvėje.

Apibendrinant, visgi kiekvieną kartą įrengiant parduotuvę reikia kreipti dėmesį į tai, ko reikia rinkai bei konkrečiai parduotuvei pagal joje esančias prekes, kokią žinutę ji komunikuos ir kaip norės pasirodyti pirkėjams: kaip pigiausia, kokybiškiausia, šviežiausia ar dar kitokia parduotuvė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Branduolinių povandeninių laivų kapinyne Rusijoje apsilankęs vokiečių žurnalistas: tai, ką išvydau, sukėlė šoką (114)

Vokiečių žurnalistas Michaelis Schmidtas papasakojo apie tai, kaip Šiaurės vakarų Rusijoje,...

Egzotiškas pasiūlymas Palangoje: vietoj įprastų saldumynų – drakono vaisių, kinkanų ir karališkų uogų (11)

Vaisiais iš Tailando, Kosta Rikos, Izraelio, Turkijos bei Lenkijos Palangoje pirmus metus...

Sekmadienį – dar viena proga pasidžiaugti šiluma (16)

Sekmadienio naktis numatoma nepastoviai debesuota, be lietaus. Vėjas silpnas. Antroje nakties pusėje...

Saugojosi, bet pastojo: apie gyvybei pavojingą negimdinį nėštumą įspėjo ne vienas simptomas (31)

Į DELFI redakciją kreipėsi skaitytoja, norėdama pasidalinti savo istorija. Ji viliasi, kad kitoms...

Kemzūros prognozė nepradžiugins „Žalgirio“ sirgalių: tai sportas, kitaip nebūna (63)

Laiko patikrintas Kęstučio Kemzūros ir Davido Blatto duetas, panašu, ruošia dirvą dar vienam...

Princas George'as švenčia 5 metų gimtadienį: kokią mielą pravardę mažylis turi namuose? (1)

Šiandien, liepos 22 d., Kembridžo mažajam princui George'ui sueina penkeri metai. Šią sukaktį...

Minią sujaudino „The Prodigy“ narių poelgis pasirodymo metu (9)

Ko gero labiausiai lauktas pasirodymas „ Positivus “ festivalyje pateisino visus lūkesčius. „...

Prabilo dar viena su „Alfa vyru“ pasimatyme buvusi mergina: bandė bėgti, bet jis ją sekė (310)

„Ėjau į troleibusą, jis iš paskos“, – apie bandymą pasprukti nuo „Alfa vyro“ Airino...

Visa tiesa apie nuolaidų korteles: kam jos iš tiesų naudingos? (152)

Lojalumo kortelės Lietuvoje atsirado prieš gerus 11 metų ir šiandien jau nieko nebestebina, kad...

Išskyrė 9 akivaizdžiausius partnerių neištikimybės ženklus: juos pajutus, reiktų sunerimti (22)

Vyrus ir moteris į neištikimybę pastūmėja skirtingos priežastys, tačiau ir vieni, ir kiti...