aA
„Labai prasti mes biznismenai esam, mes tiesiog mėgstam paišyti ir kurti istorijas“, - taip lakoniškai, paprašyti papasakoti apie savo prekės ženklo įkūrimą, atsakė „Padlyzos“ kūrėjai. Tiesa, po ne trumpų įkalbinėjimų savo istorija pasidalinti jie galiausiai sutiko. Tačiau tik su viena sąlyga – nei tikrieji kūrėjų vardai, nei nuotraukos viešinamos nebus.
Piešinėliai „Padlyzos“
© Asmeninio archyvo nuotr.

Šią sąlygą vienas iš katino rožiniame fone kūrėjų Lazeris (taip save įvardijo pašnekovas, tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi – DELFI) pateikė jau paties pokalbio pradžioje. „Mes nenurodome savo vardų, pavardžių ir neduodame savo tikrų nuotraukų“, - dar prieš pirmąjį klausimą suskubo pasakyti pašnekovas. Paklaustas, kodėl slepia savo tapatybę, Lazeris patikina: „Kad būtų įdomiau. „Padlyzos“ ir yra „Padlyzos“. Mums taip yra įdomiau ir jums turėtų būti įdomiau, kai negalite sutapatinti su kažkokia asmenybe. Tokia buvo ta idėja – kad tai būtų katinas, o ne žmogus“.

Tikėtina, kad smalsuoliams, norintiems sužinoti, kas slepiasi už šmaikštaus katino personažo, to padaryti gali ir nepavykti, tačiau, kad tai įmonės UAB „Du dvylika“, kuriai priklauso ir kūrybinė agentūra „Clinic 212”, projektas akylesniems suprasti bus nesunku žvilgtelėjus į oficialaus „Padlyzų“ puslapio kontaktų skyrelį.

Siekė sukurti asmenybę

Mielas, pieštas, kaip patys kūrėjai sako, primityvus katinas rožiniame fone, o šalia jo dažnai grubus, žargoniškas užrašas – būtent taip atrodo Lazerio ir jo kolegos sukurtas prekės ženklas.

Šie piešinėliai šiandien puikuojasi ne tik socialiniame tinkle „Facebook“, bet ir ant marškinėlių, užrašų knygučių, magnetukų ir kitokių smulkmenų. Lazeris pasakoja, kad pirminė idėja buvo sukurti ne piešinuką, o personažą, duoti jam gyvybės ir paversti asmenybe. Būtent dėl šios priežasties kūrėjai ir šiandien vis dar slepiasi už savo nupieštų katinų.

„Mes norėjome tą katiną padaryti tokia dviprasmybe – kuris kalba apie visokias realijas, įvykius, kurie yra ant bangos, bet suteikti jam labai fainą formą – ružavas, mielas. Bet tekstuose, bent jau pačioje pradžioje, jis nebuvo mielas. Tu žiūri į mielą katiną, bet tekstu jis yra kažkoks pusiau marozas. Mums tai atrodė keista ir tuo pačiu žavu“, - šypsosi Lazeris.Vis dėlto kūrėjai tikina, kad pasisako už taisyklingą kalbą ir pabrėžia, kad tikrai neskatina vartoti svetimybių ar žargonų kasdieniame bendravime.

Šiandien „Padlyzos“ jau gyvuoja trejus metus ir, anot pašnekovo, per tą laiką viskas gerokai pasikeitė – katinas tapo nebe toks kandus, švelnesnis.

Pokštas virto prekės ženklu

Pašnekovas tikina, kad didelio pelno sukurtas prekės ženklas neneša, tačiau pripažįsta, kad nuostolio dėl to taip pat nėra. Lazeris pasakoja, jog katinų piešiniai gimė tiesiog iš pokštų darbe, o kad tai pavirs savotišku verslu nebuvo nė minties.

„Su kolegomis ofise turėjome tokį vidinį pokštą. Iš pradžių tarpusavy bendraudami mes vartodavome daug pamirštų kiemo žargono žodžių. Pavyzdžiui, „stukačius“ (skundikas – DELFI). Ir jei ofise kažkas kažkam papadlaižiaudavo, jam ant lapelio nupiešdavome katiną ir parašydavom „padlyza“, - šypsosi vaikinas.

Pirmosios „Padlyzos“
Pirmosios „Padlyzos“
© Asmeninio albumo nuotr.

Vėliau tokius piešinius Lazeris kartu su savo bendraminčiu nutarė perkelti į internetą ir juos piešti reguliariai bei kiekvienam sugalvoti istoriją. Darbas feisbuke neliko nepastebėtas - 2013 metais „Padlyzos“ didžiausiame technologijų ir invocajų festivalyje Baltijos šalyse „Login“ gavo apdovanojimą už socialinio tinklo paskyrą. Žengus į socialinį tinklą, prisimena vaikinas, atsirado prašymų sukurtus personažus perkelti ir ant marškinėlių.

„Aš manau, kad Lietuvoje yra pakankamai prasta situacija su dovanomis, kurios būtų nebrangios, bet fainos. Iš pradžių mes sukūrėme marškinėlius su logotipu. Bet tai darėme ne verslo tikslais, nes verslo iš to nepadarysi. Sutarėm su gyvūnų gerovės iniciatyvom, kad mes tą pelną, kuris bus nuo marškinėlių, atiduosim gyvūnams“, - pradžią prisimena pašnekovas.

Tuomet, teigia jis, marškinėliai kainavo po 80 litų (23 eurai), o uždirbtą 20 litų pelną (5,8 euro). Kadangi marškinėlių su pieštais katinais buvo pagaminta nedaug, pavyko surinkti 1000 litų, o pinigai nukeliavo gyvūnų priežiūrai.

Savo veiklą vadina „monkey bizniu“

Nors idėjos autoriai, kaip patys sako, iš savo sukurto personažo užsidirbti neketino, katinams vistiek norėjosi suteikti formą, o ne tik talpinti juos socialiniame tinkle. Dėl šios priežasties bendradarbiaujant su viena leidyklų buvo pradėtos kurti užrašų knygelės, magnetukai ir kiti atributai.

Lazeris sako, kad verslu tokios savo veiklos vadinti tikrai nenorėtų, esą visa tai labiau daroma dėl smagumo, o ne dėl pinigų ir pelno. „Čia toks monkey (beždžionės - DELFI) biznis. Mes taip vadinam. Mažas čia biznis, tik kad patiems būtų fainiau. Taip, galiu sakyti, kad į minusą nenuėjom, bet kad iš to mašiną nusipirkom, tai ne“, - šypsosi vaikinas. Vis dėlto, sako jis, jei atsirastų galimybė katinu papuošti dar kokį nors produktą, kūrėjai greičiausia to neatsisakytų.

Šiandien, anot pašnekovo, pirkėjus labiausiai domina „Padlyzų“ marškinėliai, tačiau dažniausiai jie perkami ne sau, o kaip dovana draugui ar pažįstamam. „Čia buvo žmonių pageidavimas. Jie nori daug, skirtingų, visokių profesijų, kurias būtų galima atitaikyti“, - sako Lazeris.

„Padlyzos“ kūrėjai
„Padlyzos“ kūrėjai
© Asmeninio archyvo nuotr.

Pašnekovas pripažįsta, kad verslą vystyti trukdo ir laiko stoka, kadangi idėjos autoriai prie to daug nedirba, o duoną perka iš darbo susijusio su dizainu ir kūrybine veikla. Be to, anot Lazerio, „Lietuva tokiam verslui per mažas kraštas, kad tai greitai neišsisemtų ir visi norėtų tai pastoviai pirkti“.

Šiandien pašnekovas teigia jau nebežinantis, kiek piešinėlių yra nupiešta, tačiau spėja, kad kolekcijoje – daugiau nei keli šimtai, o kai kurie jų dar niekur nepublikuoti. Šiandien marškinėlius su „Padlyzų“ piešinėliu galima įsigyti už 17 eurų.

Piešinėlis gimė iš „doodle art“

Nors Lazerio ir kolegos piešiami katinai iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti panašūs į japoniškų animacinių filmukų herojus, pašnekovas teigia kad ryšio tarp to nėra.

„Pats piešinukas gimė iš vadinamo „doodle art“ . Tiesiog norėjome, kad būtų labai primityvus pats piešimo principas. Jeigu žiūrėtume į pirmą piešinį, koks buvo įdėtas į feisbuką, ir į dabartinius, tai ranka prakuto, jie tapo detalesni ir taip toliau, bet pats principas liko – kelios spalvos ir primityvus piešinys“, - sako pašnekovas.

Pašnekovas, paklaustas, ar nesibaimina, jog ateityje pritrūks idėjų, teigia, jog galimybė išsisemti visuomet yra, todėl esą norisi ieškoti naujų sprendimų ir piešinius paversti labiau animuotais, tačiau kaip tiksliai keisis „Padlyzos“ šiandien kūrėjai dar teigia nežinantys.

Piešinėliai „Padlyzos“
Piešinėliai „Padlyzos“
© Asmeninio archyvo nuotr.

„Kai tik atsidarėme (feisbuke - DELFI), piešinėlius dėjome kiekvieną dieną. Paskui sau leidome nedėti savaitgaliais. Pradžioj gal buvo daugiau to laiko ir entuziazmo, dabar mes tai darome pakankamai retai. Ir jeigu patys matom, kad darom iš tos pusės „gal įdedam, nes jau seniai nedėjom“, dažniausiai tai ir nebūna labai fainas piešinukas ar įrašas. Jaučiasi, kai tu specialiai kažką darai. Todėl dabar mes tai darome rečiau, bet norėtųsi, kad būtų daugiau laiko. Man atrodo, kad atėjo laikas kažkaip tą formą atnaujinti“, - teigia vaikinas.

Lazeris nesiryžta prognozuoti ir kokia bus šio prekės ženklo ateitis, tačiau tikina, kad palikti užmarštyje mielai atrodančio, bet mužikiškai kalbančio katino nesinorėtų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Po Naujųjų „ant popieriaus“ uždirbsime daugiau, bet kalbama apie sąmyšį

Nuo 2019 m. sausio 1-osios įsigalios priimta mokesčių reforma, o tai reiškia, kad keisis ir...

Paksą į prezidento postą vedęs Katkevičius: viskas yra taip pat, pamokų neišmokome (572)

2002 metais Lietuvoje vykę prezidento rinkimai nustebino ne vieną analitiką. Nors 2001 m. apklausos...

Pensijų pokyčiai palies visus: kitąmet reikės apsispręsti, kaip elgsimės su savo pinigais (320)

Nuo kitų metų pensijai kaupsime kitaip nei tai darėme iki šiol. Visi jaunesni nei 40 metų...

Tautvydas Marčiulaitis. Reikia pradėti be gailesčio ir labai greitai žudyti mažas kaimo mokyklas (25)

Per du metus matėme ilgai neregėtų dalykų. Mokesčių reformą, švietimo reformą bei...

Dėl Seimo pirmininko pasisakymo apie „gyvulių ūkį“ feisbukas leipsta juokais (70)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis prajuokino daugelį savo atsakymu apie „gyvulių ūkį“...

Šiltoje mero užuovėjoje – Frankenšteino eksperimentas valstybės sąskaita (54)

170 tūkst. eurų – tiek valstybei per metus atsieina sportininkų rengimo centro Druskininkuose...

Liudininkai pasakoja apie Strasbūre kilusią paniką: žmonės lakstė ir verkė ant tilto sužeistąjį radęs vyras: po 45 min. liovėmės gaivinti (108)

Prancūzijos policija trečiadienį tebeieško asmens, nušovusio tris žmones ir sužeidusio dar...

Žinomi keliautojai apie žiemos keliones: kur geriausia švęsti, o kur – ilsėtis (1)

Norintys Naujuosius sutikti užsienyje dar gali gauti bilietų, tik prieš keliaudami turėtų...

Kaunietis garaže slepia itin retą „Mercedes-Benz“ – tokių pasaulyje tik du (91)

„Parduosiu, jei reikės širdį ar kitą organą pirkti“, – juokiasi Stanislovas Bartkevičius,...

Maisto ekspertė pasakė, kaip išsirinkti geriausią silkę šventėms (8)

Nors pastarųjų kelerių metų tendencijos rodo, jog lietuviai vis drąsiau išbando naujus gaminius,...