Prieš daugiau kaip metus įkurta specializuota žuvies ir jūros gėrybių parduotuvė „Šiaurės jūra“ šį savaitgalį siūlė šaldytą atlantinę lašišą įsigyti su 30 proc. nuolaida. Parduotuvės vadovas Žilvinas Pupkus sako, kad prie smulkiojo verslo savaitgalio nutarė prisijungti labiau dėl smalsumo.

„Paprasčiausiai nusprendėme pabandyti. Nesitikime ypatingo pirkėjų srauto, nes žmonės pas mus visada eina“, - sakė verslininkas.

Ž. Pupkus džiaugiasi, kad verslas sekasi gerai. Per metus greta parduotuvės atsirado ir žuvies bei jūros gėrybių restoranas.

„Pagal tai, kaip išsiplėtėme per metus, galvoju, kad tiesiog užpildėme tam tikrą spragą, matyt, Vilniuje trūko kokybiškos žuvies parduotuvės ir restorano.

Daugiausia žuvies – net 80 proc. - atkeliauja iš Norvegijos, tunas atskrenda iš Šri Lankos, omarai - iš Kanados, šukutės – iš JAV, aštunkojai – iš Meksikos“, - pasakoja verslininkas.

Smulkus verslas – lyg vaikas

Vos prieš tris mėnesius įkurtų kavos namų „UFF cafe“ lankytojų laukė šiltam vasaros savaitgaliui labai tinkanti staigmena. Nusipirkę vieną šaltos kavos puodelį, antrą – pirkėjai gavo nemokamai.

Kavinės vadovas plaukų stilistas Valerijus Gigevič prie smulkaus verslo savaitgalio prisijungė norėdamas palaikyti kolegas ir parodyti, kad Lietuvoje galima išgyventi iš smulkaus verslo.

„Man labai gražu, kai žmonės kuria šeimos verslus, kai smulkieji verslininkai palaiko vieni kitus, perka vieni kitų produkciją, bendradarbiauja, prekiauja vietiniais produktais. Lietuvoje man to anksčiau trūko“, - sako V. Gigevič.

Jis prisipažįsta, kad versle vis dar yra naujokas. Pirmaisiais mėnesiais po kavinės atidarymo darbo tikrai netrūko, teko iš naujo pergalvoti strategiją, pakeisti pradinę koncepciją.

„Kiekviena diena – kaip naujiena. Faktas, kad kasdien pats turi būti kavinėje, bendrauti su žmonėmis, žiūrėti, ko jie nori, kokie jų poreikiai. Labai daug darbo reikia įdėti, tikrai nėra taip, kad atidarei kavinę ir gali važiuoti atostogauti į Majamį, o pinigai patys plūs į sąskaitą. Smulkus verslas – lyg vaikas, su juo reikia dirbti, atiduoti daug jėgų, laiko.

Kol kas nesigailiu, kas į tai įsivėliau, nors jau yra ir pirkėjas, kuris norėtų kavinę perpirkti, bet dar apie tai negalvoju. Kai matai rezultatą, kad kasdien užsuka ne tik nuolatiniai klientai, bet ir daug naujų žmonių, kyla dar didesnė motyvacija dirbti“, - sako V. Gigevič.

Pataria domėtis naujovėmis

Šunų kirpyklos „Pet style“ įkūrėją ir vadovę Daivą Medalinskienę galima vadinti verslo senbuve. Ji visų veislių šunų kirpimo ir ruošimo parodoms saloną įkūrė prieš dešimtmetį. Be to, verslą moteris praplėtė ir pradėjo prekiauti kitomis prekėmis gyvūnams: kosmetika, maistas ir skanėstai, žaislai, rūbai bei aksesuarai.

Šį savaitgalį šunų kirpykla siūlė 50 proc. nuolaidą augintinio kirpimui pas kirpėją-mokinę ir 10 proc. – pas profesionalią šunų kirpėją-stilistę, šukų maistui bei skanėstams – 20 proc. nuolaida.

Šunų kirpimas

„Sumanymas surengto smulkiojo verslo savaitgalį yra geras, tačiau labai daug iš to nesitikime. Man patinka, kad kažkuria prasme smulkieji verslininkai susiburs, galbūt vieni kitus paremsime. Gal aš pati kažkur nueisiu, ką nors nusipirksiu. Eidama apsipirkti visada stengiuosi kuo daugiau prekių įsigyti iš smulkių verslininkų“, - sakė D. Medalinskienė.

Verslą moteris įkūrė prieš dešimt metų po to, kai įsigijo šunį ir jai nepatiko, kaip jis buvo apkirptas vienoje Vilniaus šunų kirpykloje. Verslo pradžia nebuvo lengva, reikėjo investuoti daug pinigų.

„Dabar matau, kad yra daug būdų gauti paskolas ar paramą besikuriančiam verslui, tai yra gerai. Kiekvienam pradedančiajam patariu domėtis, kaip valstybė ar Europos Sąjungos fondai gali padėti kurti savo verslą.

Pati esu ėmusi paskolą apyvartinėms lėšoms, kad galėčiau atsivežti ir pristatyti naują produkciją. Šiandien verslas sekasi gerai, bendradarbiaujame su Darbo birža ir mokome norinčius šunų kirpimo amato“, - sako verslininkė.

Tarp prisidėjusių prie iniciatyvos – picerija „Jurgis ir drakonas“, industrinio dizaino ir maisto ir mados namai „House of Naive“, „Vero Coffee House“ Kaune, mados namai „Boutique Guru“, užuolaidų salonas „Ieva Pieva“, aktyvaus laisvalaikio aprangos parduotubė „Lukla“ ir kiti smulkaus verslo atstovai.

Visą „nuolaidų lietuje“ dalyvaujančių įmonių ir jų specialiai šiam savaitgaliui paruoštų akcijų sąrašą galima pamatyti paspaudus šią nuorodą.

Anot projekto idėjos autorių, tai ne paskutinis Smulkiojo verslo savaitgalis šiemet. Dar dveji vyks rudenį – rugsėjo pradžioje ir ypač kalėdinėms dovanom pirkti patogiu metu – lapkričio pabaigoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (21)