Šiuo metu parduotuvių lentynose šiuo prekės ženklu pažymėtų gaminių, skirtų vaikams, segmentas įvairuoja nuo sūrelių, gaiviųjų gėrimų iki higienos prekių. Kritikai, galvojantys, kad naujųjų prekių gamintojai taip bando iš tėvelių išvilioti didesnes sumas pinigų, rimtų argumentų gali ir nerasti, nes šių gaminių kainos, kaip dažnai būna su kitais populiariais personažais padabintais produktais, nėra didesnės nei analogiškų prekių be personažo.

Palyginti, Kakės Makės glaistytas varškės sūrelis (40 g) kainuoja 0,36 Eur, kai tos pačios Varėnos pieninės kiti glaistyti sūreliai (40 g) kainuoja po 0,38 Eur; „Margaritos“ Kakės Makės plaukų šampūnas vaikams (250 ml) kainuoja 1,99 Eur, o to paties gamintojo kitas, ne Kakės Makės ženklu pažymėtas, vaikų šampūnas (250 ml) kainuoja 2,89 Eur; tokios pačios ir atitinkamų „Margaritos“ vaikų prausiklių kainos, tiesa, reiktų paminėti, kad brangesni gaminiai yra ekologiški.

Daugmaž panašios ir pieniškų dešrelių, sumuštinių duonelių kainos. Brangesnis gal tik negazuotas gaivusis gėrimas – Kakės Makės (1,5 l) vanduo kainuoja 0,89 Eur, o to paties gamintojo – „Vichy“ kitas gėrimas su skoniu (1,5 l) kainuoja 0,75 Eur.

Tiesa, nors produktai itin populiarūs, pastaruoju metu atsiranda nemažai mamų besiskundžiančių Kakės Makės personažu. Kai kurioms jų užkliūva knygelių turinys, esą ne visi jose pateikiami teiginiai formuoja tinkamą šeimos santykių suvokimą. Interneto tinklaraščiuose taip pat gausu mamų nusiskundimų dėl šio personažo prekės ženklo produktų, esą ne visi jie tikrai pritaikyti vaikams.

Chebra, nu kas daro vaikų dantų pastą snarglių konsistencijos? Normalios vaikiškos dantų pastos būna standžios ir iš tūbelės išspaudžiamos tik ją normaliai spustelėjus. Tuo tarpu Kakės Makės pasta – tokia skysta, kad atsukus tūbelės dangtį ir laikant ją aukštyn kojom, pasta išvarvės pati, net visiškai nespaudžiant tūbelės“, – rašo pasipiktinusi mama tiklaraštyje mamosblogas.lt

Vis dėlto pati leidykla „Alma littera“ Kakę Makę vertina kaip sėkmingą ir itin perspektyvų lietuvišką prekės ženklą, todėl teigia investuojanti į jo plėtrą ir nuolat ieškanti naujų galimybių. „Prekės ženklo vystymui skyrėme didelį dėmesį, investicijos numatomos ir ateityje. Turime aiškias kryptis ir ambicingų tikslų“, – teigia leidyklos direktorė Danguolė Viliūnienė ir tikina, kad Kakės Makės gerbėjai sulauks dar ne vienos malonios staigmenos ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.

Nuo knygų iki spektaklių

Prieš penkerius metus išleista pirmoji paveikslėlių knyga „Kakė Makė ir Netvarkos nykštukas“ buvo pripažinta geriausia Metų knyga vaikams. Kakė Makė mažųjų skaitytojų dėmesį patraukė spalvingomis, įdomiomis iliustracijomis ir istorija, tokia artima kasdienei vaiko patirčiai.

„Manome, kad Kakės Makės sėkmės priežastis yra tai, jog knygos autorei ir dailininkei Linai Žutautei puikiai pavyko atspindėti vaiko pasaulį ir sukurti herojų, su kuriuo vaikai lengvai susitapatino. Po pirmos paveikslėlių knygos sekė antra, trečia, Kakės Makės populiarumas augo, ir pastebėjome, kad viena knygutė per metus nebepatenkina rinkos poreikio, iš skaitytojų sulaukėme daug klausimų apie būsimas knygas ir kodėl jų tiek mažai. Pasistengėme, kad Kakės Makės personažas iš paveikslėlių knygučių pereitų į kitokias knygeles, ir ne tik knygeles“, – pasakojo D. Viliūnienė.

Taip atsirado užduočių, spalvinimo, žaislinės knygos, enciklopedijos. Dabar Kakės Makės knygų asortimentą sudaro 27 pavadinimai, kurių tiražas yra per 200 tūkst. egzempliorių. Be knygų, pasirodė pirmieji leidyklos kurti palydintys produktai: lipdukai, dėlionės, gimtadienio atributika. Buvo sukurta populiari mobilioji programėlė „Kakės Makės nuotykiai“.

Šarūnas Gedvilas

Pamiltas personažas persikėlė ir į Valstybinio jaunimo teatro sceną. Šiuo metu rodomi du Kakės Makės spektakliai, į kuriuos įsigyti bilietus yra tikras iššūkis, nes jie išgraibstomi per pirmas pardavimo minutes.

Naujieji produktai

Praėjusių metų pabaigoje įvertinę ženklo populiarumą leidykla nusprendė kartu su Lietuvos gamintojais Kakės Makės krepšelį papildyti ir kitais produktais: higienos prekėmis, maisto produktais ir gėrimais.

Leidyklos direktorė pasakoja, kad ilgai galvojo, kokie produktai tiktų ir patiktų vaikams, norėjo, kad Kakės Makės produktai atsirastų skirtingose kategorijose, kad jie lydėtų mažuosius Kakės Makės gerbėjus jų kasdienėje rutinoje – nuo pirmųjų ryto higienos ritualų, pusryčių, pietų stalo iki vakarinių maudynių ir saldaus miego. Kartu su gamintojais kruopščiai rinkosi, kokie produktai tiktų Kakei Makei.

„Didelį dėmesį skyrėm produkto kokybei, siekėme, kad jis būtų ne tik skanus ar skaniai kvepiantis, bet ir būtų sveikesnis, turintis kiek įmanoma mažiau dirbtinių priedų, konservantų. Kuriant produktą svarbi buvo ir jo pakuotė. Norėjome, kad ji, kaip ir knygelė, vaikams dovanotų nuotykį – kūrėme siužetišką pakuočių dizainą, jame radome vietos smagiai Kakės Makės ir jos draugų istorijai. Vaikams atpažįstama jau yra ne tik Kakė Makė, bet ir visas būrys kitų veikėjų: Netvarkos nykštukas, monstrai Mamaisa ir Nanaisa, šuniukas, mama, tėtis, senelė, profesorius Lemputis. Juos taip pat įtraukiame į pakuočių sekamą istoriją“, – sakė D. Viliūnienė.

Leidyklos vadovė atskleidžia, kad atsižvelgdami į augantį Kakės Makės ženklo populiarumą neketina apsiriboti maistu, gėrimais ir higienos produktais, žada plėstis ir į kitas kategorijas.

Kakė Makė žinoma ne tik Lietuvoje. Užsienio teises į Kakės Makės knygutes jau įsigijusios 8 šalys: Latvija, Rusija, Danija, Pietų Korėja, Graikija, Izraelis, Lenkija, Estija. Užsienyje aktyviai žadama plėsti ir Kakės Makės prekės ženklą.

Pardavimų sėkmė

Pirmieji panorę, kad Kakė Makė papuoštų jų gaminius, buvo UAB „BIOK laboratorija“. Stebėdami rinką ir matydami, kiek yra kitų vaikiškų kosmetikos produktų – ir „Disney“, ir kitų animacinių filmukų, jie atitikmens pradėjo ieškoti Lietuvoje.

„Ieškojom ko nors vaikiško, žinomo ir pozityvaus, o kadangi patys turime vaikų, supratome, kad Kakė Makė yra tai, ko mums reikia, nebuvo jokių abejonių, ji mums labai tiko“, – pasakoja įmonės rinkodaros vadovė Romualda Stragienė.

Pateikę savo idėją leidyklai ir gavę sutikimą, savo produktus jie pristatė praėjusį lapkritį, kitų gamintojų prekių tuo metu dar nebuvo. Tik vėliau prekės ženklo atstovai produkciją išplėtė ir į kitas kategorijas.

R. Stragienė sako, kad jie iškart sulaukę sėkmės – prekes greit priėmė prekybos tinklai, nes ir patiems prekybininkams pateikta vaikiškų prekių idėja labai patiko.

„Kartais būna labai sunku „patekti“ į lentynas, nėra vietos, reikia argumentų, o šiuo atveju Kakės Makės žinomumas labai padėjo greitai patekti į rinką“, – džiaugiasi R. Stragienė.

Vaikams – sveikesni produktai

UAB „Varėnos pienelis“ komercijos direktorė Jolanta Kuzminienė sako, kad jų Kakės Makės prekės ženklu pažymėtų produktų pardavimai augo kiekvieną dieną nuo pat pasirodymo parduotuvių lentynose.

J. Kuzminienė teigia, kad Kakės Makės pieno produktai yra kur kas sveikesni nei įprasti, juose beveik perpus sumažintas cukraus ir riebalų kiekis. Netrukus gamintojai pristatys ir naujieną – vaikams skirtas varškytes su morkomis, moliūgais, obuoliais.

„Norime, kad vaikiški produktai būtų ne tik skanūs, bet ir sveiki. Įprasta, kad saldumo suteikia vaisiai, o mes ieškojome kitų sveikų alternatyvų“, – pasakoja J. Kuzminienė.

Įmonės komercijos direktorė atkreipia dėmesį į tai, kad vaikų grupė dabar šiek tiek nuskriausta, atrodo, kad parduotuvėse yra visko, bet pagal normas siūlomi produktai labiau tinka suaugusiesiems.

Įtaka mažiesiems

Leidyklos direktorė džiaugiasi, kad remiantis pirmuoju gamintojų įspūdžiu, rezultatai yra puikūs. Taip pat labai džiugina teigiami pirkėjų komentarai, pavyzdžiui, kai kurie tėvai džiaugiasi, kad vaikui plaukus trinkti tapo daug paprasčiau, o dantukų valymas virto smagia pramoga.

„Vaikas, parduotuvėje pamatęs Kakės Makės arbatos pakuotę, nusprendžia jau pasirinktą gazuoto gėrimo buteliuką pakeisti arbata. Matydami, kokį poveikį vaikui daro mylimas herojus, mes priversti dar labiau pasitempti ir atidžiai svarstyti kiekvieną Kakės Makės žingsnį“, – sakė D. Viliūnienė.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (165)