aA
Dėl augančios internetinės prekybos populiarumo, kai kurie ekspertai linkę prognozuoti liūdną tradicinių parduotuvių galą. Vis tik gali būti, kad jie klysta.
© Shutterstock nuotr.

Pastaruoju metu prekybininkai ryžtasi pasitelkti naujus sprendimus, kurie apsipirkimą fizinėje parduotuvėje daro žymiai patrauklesnį, nei buvo iki šiol, rašoma viešųjų ryšių agentūros „Publicum Media“ išplatintame pranešime spaudai. Kas keičiasi?

Reaguoja į kintančius lūkesčius

Reklamos planavimo agentūros „Publicum Media“ verslo vystymo vadovas Šarūnas Mikelevičius įsitikinęs, jog šiandienos pirkėjas į prekybos vietą ateina ne vien tam, kad tiesiog įsigytų prekę. Anot jo, pirkėjas ateina ieškoti ir atrasti, todėl bus patenkintas, jei jam patiks pats prekės ar paslaugos ieškojimo procesas.

„Dėl šios priežasties šiandien verslininkai konkuruoja ne tik asortimentu, parduotuvių lokacija ar aptarnaujančio personalo paslaugumu, bet ir tuo, kaip vartotojas jaučiasi prekybos vietoje, kokiu būdu gauna jį dominančią informaciją bei kokias emocijas visa tai jam kelia“, – tendencijas aiškina Š. Mikelevičius.

Jo teigimu, prekybininkai Vakaruose stengiasi gerinti apsipirkimo procesą naujausiais skaitmeniniais sprendimais tokiais kaip interaktyvūs ekranai ar specialios mobiliosios aplikacijos.

Pasaulyje plinta išmanūs sprendimai

Anot Osvaldo Varno, vadovaujančio „Samsung“ pardavimams verslui Lietuvoje, parduotuvių su jose integruotais išmaniais sprendimais era dar tik prasideda, tačiau susidomėjimas jais auga. Viena aktualiausių priemonių šiuo metu – išmanūs ir interaktyvūs ekranai.

„Kai kuriose užsienio šalyse, moderniausiose drabužių parduotuvėse, jau naudojami interaktyvūs ekranai. Juose pirkėjas gali matyti, kaip jo pasirinkta prekė atrodo ant modelio 360 laipsnių kampu. Tikėtina, kad ilgainiui išpopuliarės ir šiuo metu technologijų parodose pristatomi skaidrūs arba veidrodiniai ekranai – žvelgdamas į savo atvaizdą juose pirkėjas galės „virtualiai“ pasimatuoti ekrane rodomą drabužį“, – pasakoja ekspertas.

Orientuojasi į kiekvieną pirkėją

Kaip teigia O. Varnas, pirmiausia interaktyvių ekranų parduotuvėse naudą turėtų pajausti pirkėjai, nes šie sprendimai leidžia geriau atsižvelgti į individualias jų preferencijas. „Naujausių technologijų dėka klientui galima pasiūlyti tik tas prekes, kurios atitinka jo poreikius. Pirkėjui pridėjus savo išmanųjį telefoną prie parduotuvėje esančio ekrano speciali sistema mato, kur jis eina, todėl šalia žmogaus esančiuose ekranuose pasirodys konkrečiai jam aktualūs pasiūlymai ir individualiai taikomos nuolaidos“, – sako specialistas.

Pastangos atsižvelgti į asmeninius kiekvieno žmogaus poreikius didina šansus praplėsti lojalių klientų ratą, o tai, žinoma, pliusas patiems prekybininkams. „Interaktyvūs technologiniai sprendimai leidžia sukurti įspūdį, kad klientas gauna visą įmanomą dėmesį, tačiau jam neperšami su jo preferencijomis nesusiję sprendimai. Taigi, tikėtina, kad į tokią parduotuvę žmogus norės grįžti dar ne kartą“, – teigia O. Varnas.

Modernesnės tampa ir Lietuvos parduotuvės

Naujausi rinkos tyrimo rezultatai rodo, kad inovatyvių sprendimų pastaruoju metu vis dažniau ieško ir Lietuvos prekybininkai. Tai iliustruoja faktas, kad per dvejus pastaruosius metus profesionalių monitorių, keičiančių statiškus plakatus parduotuvėse, padaugėjo penkis kartus.

„Lietuvos prekybininkai dar tik atranda modernesnio reklamos ir kito informacinio turinio pateikimo privalumus, tačiau tendencijos nuteikia optimistiškai. Atsiranda supratimas, kad norint išlikti pastebimu greitai besikeičiančiame pasaulyje reikia pasitelkti kūrybišką mąstymą ir naujausias technologijas“, – pastebi O. Varnas.

Tuo tarpu Š. Mikelevičiaus manymu, iki šiol Lietuvos prekybininkai ekranus daugiausiai išnaudoja keletui tikslų. Pirmiausia, jie pasitelkiami kaip išorinės reklamos priemonė vitrinose tam, kad patrauktų praeivių dėmesį. Antra, kaip įvaizdžio priemonė parduotuvių viduje demonstruojant įvaizdinius klipus. Trečia, kaip informavimo priemonė.

„Vis dėlto ilgainiui prognozuojame, kad šiandien Lietuvoje naudojami vienpusės komunikacijos sprendimai vystysis į kur kas labiau interaktyvius sprendimus, kuomet pirkėjai turės galimybę valdyti ekraną prisilietimu ar išmaniuoju telefonu. Tai leis įtraukti klientą, ilgiau jį išlaikyti ir didinti pirkėjo pasitenkinimą ieškojimo ir apsipirkimo proceso metu“, – prognozuoja Š. Mikelevičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Sugalvojo, kaip vilios darbuotojus: 1000 eurų išmoka – tik pradžia (10)

Panevėžio savivaldybė dar vasarą patvirtinusi programą, kaip būtų galima pritraukti į miesto...

Skraidančių automobilių eros besitikintys kūrėjai žvalgosi į Lietuvą (34)

Skraidančių automobilių era turėtų prasidėti per artimiausius penkerius metus – to tikisi bent...

Prakalbino žmones apie seksą sovietmečiu: tai buvo labiau panašu į pilietinį karą nei į revoliuciją (231)

Seksas, malonumas, meilė ir šeima – požiūrio į šiuos dalykus raidą sovietmečiu ėmėsi tirti...

Profesorius Skurvydas: nevartojame visiems prieinamo vaisto, rizikuojame sirgti 26 lėtinėmis ligomis (7)

Jei per savaitę bent 5 kartus po pusvalandį leidžiate savo laiką aktyviai, stipriai sumažinate...

Neįtikėtina drama: „Panevėžys“ fantastišku būdu išplėšė pergalę, auksą ir bilietą į A lygą (3)

Šeštadienį dramatišku finišu baigėsi LFF I lygos sezonas. Paskutiniame ture sprendėsi ne tik...

Medeina Čijauskaitė. Esame auklėjamos būti neįgaliomis princesėmis (254)

Man be proto gaila neišnaudoto moterų potencialo. Man gaila kiekvienos, kuri žiojėjančią...

Prieš ir po: įspūdingi svorį numetusių žmonių pokyčiai (1)

Svorio metimas nėra lengvas darbas: tai reikalauja didžiulių valios pastangų, disciplinos ir daug...

Lietuvio gyvenimas primena pasakojimą apie Odisėją: į jūrą išplaukė trims mėnesiams, o grįžo po metų – neatpažino net sūnus (77)

Kone dešimtmetis praleistas jūroje gaudant vėją, trijų mėnesių plaukimas virtęs metus trukusia...

Populiariausia pasaulyje operacinė sistema tuoj neatpažįstamai pasikeis (32)

Populiariausia pasaulyje mobiliųjų įrenginių operacinė sistema „Android“ jau greitai taps...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Krizė atrieda atidunda (17)

Negalima taip rašyti, todėl parašysiu. Nes politikai mus ir vėl, kaip 2008-aisiais, bandys palikti...