Pirmąjį mėnesį laivas šiuo maršrutu kuruos kartą per dvi savaites. Vėliau šiuo netaršiu kuru varomas laivas į Klaipėdą atplauks kas savaitę.
Naujutėlis, tik šiemet pastatytas 148 m ilgio konteinervežis „Eco Umande“ vienu metu gali plukdyti 1260 TEU. Jau minėtu maršrutu konteinerius plukdysiantis laivas švartuosis prie UAB Klaipėdos konteinerių terminalo.
Maršrutą laivas nuplaukia per savaitę. Tačiau kuro prisipildo tik pradiniame uoste – Antverpene. Tiek jam užtenka nuplaukti iki Rygos ir grįžti.
Pasak kompanijos „X-Press Feeders“ atstovo Berto Morano, žaliasis metanolis į aplinka išmeta net 65 proc. mažiau anglies dioksido nei įprastu mazutu varomi laivai.
Bendradarbiavimo susitarimą dėl žaliųjų laivybos koridorių kūrimo Klaipėda su dar penkiais Europos uostais ir Singapūro laivybos įmonė „X-Press Feeders“ pasirašė šių metų balandį.
Bendrame dokumente lietuviai įsipareigojo drauge skatinti tvarios laivybos plėtrą Šiaurės ir Baltijos jūrose kuriant žaliuosius laivybos koridorius, prisidedančius prie CO2 emisijų mažinimo. Taip pat įsipareigota uostuose plėtoti alternatyvių degalų, tarp kurių ir metanolis, tiekimo į laivus infrastruktūrą.
„X-Press Feeders“ yra įsipareigojusi plėtoti tvarią laivybą. Ši iniciatyva atitinka mūsų įsipareigojimą mažinti anglies dvideginio išmetimą ir skatinti aplinkai draugišką veiklą pasauliniuose laivybos maršrutuose. Mūsų aplinkai draugiško, metanoliu varomo laivo „Eco Umande“ atplaukimas į Klaipėdos uostą yra svarbus įvykis ne tik mūsų įmonei, bet ir visai laivybos pramonei. Bendradarbiaudami su tokiais pažangiai mąstančiais uostais kaip Klaipėda, mes imamės konkrečių veiksmų, kad visoje Europoje laivybos pramonė taptų tvaresnė“, – sakė B. Moran.
AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas pastebėjo, kad šiemet ruduo labai švelnus. Viena vertus, galime džiaugtis, kad sąskaitos už šildymą negąsdins. Kita vertus, mes akivaizdžiai jaučiame globalųjį klimato atšilimą. „Gali būti, kad net ir šiauriniame planetos pusrutulyje nebeturėsime šalto rudens ir žvarbių žiemų. Todėl žaliuoju metanoliu, kuris yra draugiškas aplinkai, varomo laivo atplaukimas į Klaipėdos uostą yra istorinis įvykis. Tikiu, kad dar pamatysime ir amoniaku, ir vandeniliu varomus laivus, kurie nebeterš aplinkos. Dirbame ta linkme, kad būtume atsakingi ne tik už save, bet ir visą planetą“, - kalbėjo A. Latakas.
Jis pastebėjo, kad vienu metu prie Konteinerių terminalo krantinių prisišvartavę stovėjo net trijų kartų laivai: pirmasis – tradiciniu mazutu varomas, antrasis – suskystintomis dujomis, o trečiasis – žaliuoju metanoliu.
„Pirmasis uoste reguliariai kursuosiančio žaliuoju metanoliu varomo laivo „Eco Umande“ įplaukimas ne tik simbolizuoja tvarios laivybos eros pradžią Klaipėdos uoste, bet ir įtraukia Lietuvą į tarptautinį žaliųjų laivybos maršrutų tinklą. Tai didelis įvertinimas mūsų pastangoms siekti aplinkosauginių tikslų ir įrodymas, kad esame tarp pažangiausių Europos uostų. Kartu su tokiais uostais kaip Roterdamas ir Antverpenas mes prisidedame prie tvarios jūrinės laivybos pramonės vystymo“, – pridūrė A. Latakas.
Konteinerių terminalo, kuris ir aptarnaus aptariamu maršrutu kursuosiantį laivą, komercijos direktorius Mindaugas Songaila akcentavo, kad įmonė atsakingai žiūri į aplinkosaugą ir koncentruojasi į atsinaujinančią energetiką, tvarumą ir ekologiją.
„Mūsų įmonės viena iš strateginių krypčių – tvarumas, todėl aktyviai investuojame į įvairius sprendimus, kurie padeda mažinti anglies dvideginio emisiją. Įsigyjame aplinkai draugišką techniką, optimizuojame krovos procesus bei naudojame energiją tausojančius sprendimus, siekdami sumažinti neigiamą poveikį aplinkai ir prisidėti prie tvaresnės bei ekologiškai atsakingos uosto veiklos. Mus džiugina, jog šiais metais į mūsų terminalą vis dažniau atplaukia SGD kuru varomi didieji krovininiai laivai, jau buvo atliktos SGD bunkeravimo operacijos, o šiandien priimame žaliuoju metanoliu varomą laivą „Eco Umande“. Visa tai įrodo, jog mes, kaip krovos terminalas, esame atsakingai pasiruošę aptarnauti ne tik iki šiol mums įprastus laivus, bet ir žaliuosius, kurie aktyviai prisideda prie aplinkos išsaugojimo“, – sakė M. Songaila.
Žaliasis laivybos koridorius – tai reguliarus jūrų transporto maršrutas, kuriame ypatingas dėmesys skiriamas laivybos poveikio aplinkai mažinimui naudojant aplinkai draugišką kurą, pavyzdžiui, žaliąjį metanolį ar žaliąjį vandenilį, elektrą, taip pat diegiant infrastruktūrą ir pažangias technologijas, kurios leidžia sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas, oro taršą, triukšmą ir kitas neigiamas pasekmes aplinkai.
Kiek daugiau nei prieš 50 metų veiklą Pietryčių Azijoje pradėjusi įmonė „X-Press Feeders“ šiuo metu dirba visoje Azijoje, Artimuosiuose Rytuose, Afrikoje, Karibų jūros regione, Lotynų Amerikoje, Viduržemio jūros regione ir Europoje. Pati įmonė konteinerių nevaldo, jos pagrindinė veikla – transporto paslaugų konteinerių operatoriams tiekimas. „X-Press Feeders“ šiandien turi daugiau nei 100 laivų nuo 700 TEU iki 7 tūkst. TEU talpos. Žengdama tvarumo kryptimi įmonė iki 2026-ųjų planuoja įsigyti 14 žaliuoju metanoliu varomų laivų. Šiuo metu jau plaukioja 4 tokie laivai, vienas jų – „Eco Umande“.