Patalpos

Pirmojo Klaipėdoje duris atvėrusio „barber shop“ koncepcijos grožio salono „Men's Spot“ bendrasavininkas Povilas pasakoja, kad verslo pradžia buvo labai įdomi ir kartu eksperimentinė.

„Bet kokio verslo pradžia, mano nuomone, nėra lengva. Mūsų atveju ėjome „va bank“, investavome, dėjome daug pastangų, o kadangi Klaipėdoje iki to laiko nebuvo nieko panašaus, tikėjomės sėkmės. Pradžioje su žmona galvojome apie grožio saloną su masažu, pedikiūru ir kitomis panašiomis procedūromis vyrams, tačiau užteko vienerių metų suprasti, kad visgi didžiausia yra vyriško kirpimo paklausa, todėl ties tuo ir apsistojome“, – sako verslininkas.

Pasak jo, tinkamų patalpų paieška buvo prioritetas atidarant grožio saloną. „Patalpos pas mus atsirado pakankamai greitai, nes senamiestyje yra nemažai laisvų erdvių. Patalpų dydis ir kainos priklauso nuo noro investuoti. Kartais gali daugiau investuoti į įrangą, kartais – į sienas.

Pirmąsias patalpas gavome gana gerai įrengtas ir už pakankamai nedidelę kainą. Vis tik, nereikia apsigauti skaičiuojant vien tik nuomos kainą, nes, pavyzdžiui, žiemą už šildymą galima sumokėti ir 500 eurų, o kur dar žemės, komunalinių atliekų tvarkymo ir kiti mokesčiai“, – sako Povilas.
Klaipėda

Tuo metu Vilniaus senamiestyje itališkais drabužiais, aksesuarais ir avalyne prekiaujančios „Sistiana Boutique“ parduotuvės įkūrėjos Simona ir Margarita pasakoja, kad renkantis patalpas teko gerokai paplušėti.

„Parduotuvę norėjome įrengti senamiestyje, kad vieta būtų kuo lengviau pasiekiama daugeliui pirkėjų. Prioritetą teikėme patalpoms su vitrininiais langais, nes drabužių parduotuvėms labai svarbu būti matomoms iš gatvės pusės. Tačiau tuo pačiu mums rūpėjo, kad patalpos nereikalautų didelių investicijų į jų kosmetinį remontą, ko dažniausiai reikia norint sukurti savitą interjerą“, – pasakoja Simona.

Pasak Margaritos, nors iš pradžių merginos patalpų ieškojo tik sostinės centre, po kurio laiko lūkesčius teko pakoreguoti. „Jau po kelis mėnesius trūkusių paieškų savo verslą pradėjome vos nuo 24 kv. m. patalpų senamiestyje esančioje ganėtinai judrioje Liejyklos gatvėje“, – jai antrina Margarita.

Laikui bėgant ir verslui plečiantis, po pusantrų metų Simona ir Margarita persikėlė į patalpas Klaipėdos gatvėje, kurios, kaip sako moterys, beveik atitiko anksčiau jų keltus reikalavimus. Vis tik šių patalpų išlaikymo kaštai išaugo trigubai.

„Kalbant apie komercinės paskirties patalpų nuomos kainas, pavyzdžiui, pagrindinėse Vilniaus senamiesčio prekybinėse gatvėse, kur laisvų prekybinių patalpų rasti išties nėra lengva, kainų intervalas išlieka pakankamai platus, vidutinio dydžio (apie 100–300 kv. m) patalpų nuomos kaina sudaro 17–45 Eur/kv. m.

Kitose senamiesčio gatvelėse nuomos kaina prasideda nuo 11 Eur/kv. m. Tačiau labiausiai kaina priklauso nuo to, kokie yra keliami reikalavimai ieškomoms patalpoms. Verslo pradžioje komercinių patalpų išlaikymo kaina mums siekė apie 22 Eur/kv. m“, – prisimena Simona.

Konkurencija

Povilas pasakoja, kad mintis atidaryti tokio pobūdžio grožio saloną Klaipėdoje išties buvo geras sprendimas, nes rinkoje konkurencijos tuo metu net nebuvo.
Klaipėda

„Nors kituose Lietuvos didmiesčiuose „barber shop'ai“ dygo kaip grybai po lietaus, kaip ir minėjau, pas mus mieste nieko nepašaus iki tol dar nebuvo. Jei kalbėtumėme, pavyzdžiui, apie Vilnių, ten rinka yra tiesiog perpildyta. Sostinėje konkurencingumas priklauso nuo pačių meistrų sugebėjimų ir darbo kokybės“, – sako verslininkas.

Tuo metu Vilniuje, pasak Simonos, vyrauja didelė konkurencija ir drabužių bei aksesuarų rinkoje. Norint išlikti konkurencingiems, privaloma greitai prisitaikyti besikeičiančioje aplinkoje.

„Kiekvienoje sostinės senamiesčio gatvelėje galite pamatyti įsikūrusį bent po vieną drabužių „butikėlį“ ir ne tik. Ne paslaptis, kad dažnai kitų parduotuvių atstovai aplanko ir šalia įsikūrusius konkurentus. Tačiau konkurencija verčia judėti pirmyn ir ieškoti naujų būdų, kuriais galima pritraukti klientų ir išlaikyti juos tolimesniam bendradarbiavimui“, – pasakoja moteris.

Vis dėlto per pastaruosius metus Klaipėdoje atsidarė net 6 nauji „barber shop“ koncepcijos grožio salonai. Anot Povilo, pasitempti tenka gerokai.

„Aš naujai atsidariusius „barberius“ vadinu kolegomis, kai kas – konkurentais. Tačiau visa tai neleidžia mums stovėti vietoje. Mūsų tikslas yra investuoti į mūsų salone dirbančius meistrus, siųsti juos į mokymus ir tobulinti jų įgūdžius. Paradoksalu, bet meistrai uždirba daugiau nei savininkai, tačiau tai yra perspektyva į ateitį“, – sako vyras.

Galimybės

Pasiteiravus „Men's Spot“ bendrasavininkio, kaip, artėjant 3-iems gyvavimo metams, sekasi verslas, Povilas nepraleidžia progos ir pašmaikštauti.

„Pirmaisiais metais, kaip ir dažniausiai būna, patyrėme „minusą“, antraisiais – ant duonos jau užteko, o trečiaisiais gal ir vandens išeis atsigerti“, – juokauja vyras, tačiau greitai surimtėja ir sako, kad pradedant verslą reikėtų žiūrėti į penkerių metų perspektyvą. Įsikurti ir tais pačiais metais jau skaičiuoti pelną – gana utopiškas tikslas.

Kalbėdamos apie verslo perspektyvas ir mokesčius Vilniuje, Simona ir Margarita sako, kad pasiryžus vykdyti bet kokią veiklą, reikėtų įsivertinti savo verslo galimybes bei rizikas. Po to, į tai atsižvelgus, galima pasirinkti, kokį verslą vykdyti.

„Plečiantis mūsų verslui atitinkamai keitėsi ir verslo forma, padidėjo mokestinė našta. Pagal veiklos pobūdį mūsų įmonė patenka į prekybininkų kategoriją, kuri labiausiai jaučia mokesčių naštą Lietuvoje. Kaip ir didžioji dalis Lietuvos darbdavių, mes mokame didelius socialinio draudimo mokesčius“, – sako Simona. Vis tik merginos džiaugiasi, kad verslas auga ir plečiasi, o klientų ratas nuolat didėja.

Miestas ar idėja?

Povilo teigimu, įgyvendinant verslo idėją visiškai nėra svarbus miesto dydis, svarbiausia – pasiūlyti žmonėms kažką naujo ir neįprasto.

„Tenka girdėti, kad net vilniečiai renkasi investuoti pas mus. Tai džiugina, nes miestas atsigauna, įgyja naujų spalvų. Reikia turėti protingą viziją, negalvoti, kad viskas ateis greitai ir iš pradžių neinvestuoti milžiniškų pinigų. Klaipėdoje yra visos galimybės verslo plėtrai. Reikia tik gerų idėjų, o šiais laikais jaunimas jų tikrai turi“, – tvirtina vyras.

Jam pritaria ir Simona, kuri sako, kad šiuolaikinis jaunimas iš tiesų generuoja genialias idėjas, tačiau daugeliui pritrūksta drąsos jas realizuoti. Moters patarimas – nebijoti rizikuoti. „Jeigu visgi nepavyksta, nereikėtų nuleisti rankų, nes kai užsidaro vienos durys – atsidaro kitos“, – įsitikinusi verslininkė.