aA
Praėjusių metų prognozės, kad euro įvedimas ženkliai kilstels automobilių rinką, nepasitvirtino. Jau akivaizdu, kad tokiais pardavimais, kuriuos pirmą 2014-ųjų pusmetį fiksavo Latvija, Lietuva nesidžiaugs. Kita vertus, pardavėjai perspėja, kad euras turėsiantis įtakos automobilių kainoms – jos esą ūgtels iki 5 proc., o rinka ims busti žiemos pabaigoje.
Prieššventinės eismo grūstys Vilniuje
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

2014-ųjų rudenį skaičiuota, kad Lietuvai įsivedus eurą, kils automobilių pardavimai. Buvo teigiama, kad išsigandę euro žmonės labiausiai pirks panaudotus automobilius. Apibendrinę paskutiniųjų savaičių statistiką pardavėjai puse lūpų skelbia, kad gruodis visgi buvęs ramus, o bumo galima tikėtis žiemos pabaigoje-pavasario pradžioje.

Latvijos prekeiviams pasisekė labiau

Prieššventinės eismo grūstys Vilniuje
Prieššventinės eismo grūstys Vilniuje
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Autoplius.lt plėtros vadovas Viktoras Daukšas DELFI pasakojo, kad kiekvienais metais nuo Kalėdų iki Naujų metų prekyba automobiliais stoja. Šį sezoną tai esą pasijuto stipriau, nes šventės buvo darbo savaičių viduryje. Tuo metu sausio pradžioje pirmos dvi savaitės visada būna lėtos, kol visi atsigauna po švenčių.

„Šie metai dar ypatingi tuo, kad valiuta keičiasi ir žmonėms reikia persiorientuoti kainose. Nuo pat pirmų sausio dienų jaučiamas Autoplius.lt lankomumo augimas, žmonės tikrinasi, kaip kinta automobilių kainos, taip pat pratinasi prie naujos valiutos“, - sakė V. Daukšas.

Jo teigimu, prieš euro įvedimą Latvijoje prekyba naudotais automobiliais augo trečdaliu. Šaliai tapus Eurozonos nare prekyba nesustojo ir pirmą 2014 metų ketvirtį fiksuotas 22,2 proc., o naudotais – 15,8 proc. augimas.

1. Naujų automobilių kiekiai

2013 Q1

2014 Q1

Lietuva

3149

3849 +22.2%

Latvija

2785

3451 +23.9%

Estija

5418

5522 +1.9%

suma

11352

12822 +12.9%


2. Naujai įvežti naudoti automobiliai

2013 Q1

2014 Q2

Lietuva

32488

30881 -4.9%

Latvija

9465

10965 +15.8%

Estija

6592

5973 -9.4%

Portalo atstovas apgailestavo, kad Lietuva nepasuko tuo pačiu keliu kaip Latvija.

„Mūsų šalyje naudotų automobilių, pirmą kartą registruotų Lietuvoje, šių metų trečią ketvirtį užfiksuota žymiai mažiau. Tuo tarpu Latvijoje prieš euro įvedimą naujai įvežti naudoti automobiliai buvo šluote šluojami“, - sakė V. Daukšas. 

Šį skirtumą jis teisino tuo, kad Lietuvos automobilių rinką pernai labai paveikė automobilių registravimo ir išregistravimo tvarkos pakeitimas. Daugybė automobilių buvo išregistruota, o dalis jų buvo pardavinėjami. Vyro teigimu, automobilių persiskirstymas vidinėje rinkoje mažina naujai įvežtų naudotų automobilių poreikį. 

Tiesa, automobilių rinkoje viena taisyklė nekinta - didysis automobilių prekybos sezonas prasideda nutirpus sniegui – vasario pabaigoje, kovą. Tačiau nors ir bus sudaroma daugiau sandorių, už juos teks sumokėti daugiau nei įprastai. 

„Po euro įvedimo automobiliai brangs, vien dėl apvalinamo pavertus į euros kainos gali augti nuo 2 iki 5 procentų“, - prognozavo V. Daukšas. 

Kadangi ir nenaujas automobilis kainuoja tūkstančius, šis ir kelių procentų pokytis turėtų ženkliai paploninti pinigines. Paguosti galėtų tik tai, kad „prasisukus“ kalendoriniams metams automobilių kainos šiek tiek mažėja arba galima daugiau pasiderėti dėl jų kainos. 

Naujų automobilių rinkoje streso nėra

Esminių pokyčių metų pabaigoje nefiksavo ir Lietuvos autoverslininkų asociacija. Jos generalinis direktorius Rokas Knyva apibendrino, kad pardavėjų lūkesčiai išpildyti nebuvo.

„Bendrą augimą mūsų nariai – naujų automobilių pardavėjai – matė, bet jis nėra toks, kokio mes tikėtumėmės“, - sakė R. Knyva. 

Asociacijos atstovas teigė, kad praėjusių metų viduryje buvo bandyta prognozuoti euro įtaką naujų automobilių pardavimams, tačiau nesėkmingai. 

Orai Vilniuje
Orai Vilniuje
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

„Buvo kitų faktorių, dariusių įtaką automobilių pardavimams, o pokyčius reikėtų sieti su rinkoje susiformavusiais įpročiais. Kadangi kalbame apie naujų automobilių pardavimus, tai jei tūlam lietuviui prireiks automobilio, jis visada pagalvos, kaip sutaupyti pinigų, ir pirks naudotą transporto priemonę“, - atviravo R. Knyva.


Asociacija stebuklų nežada ir šiems – 2015- iesiems.

„Nematau jokių akivaizdžių priežasčių, dėl kurių turėtų ženkliai kilti naujų automobilių kainos pasikeitus valiutai. Litas jau seniai buvo tiesiogiai susietas su euru. Tai, kad turime eurą, nėra priežastis kelti kainas. Jas gali keisti vartojimo indekso pokyčiai, gerovės kilimas, bet ne valiuta“, - įsitikinęs Lietuvos autoverslininkų asociacijos gen. direktorius.

Paklaustas, ar šiemet visgi tikimasi parduoti daugiau automobilių, R. Knyva per daug neatviravo.

„Taip, pokytis bus. Jei nesitikėtume, kad bus parduota daugiau automobilių nei 2014-aisiais, tai jau būtume sunerimę. Dabar sunerimę nesame. Mus labiau neramina priežastys, dėl kurių naujų automobilių pardavimai neauga tokiais tempais, kokiais jie turėtų augti. Kaimyninėse valstybėse naujų automobilių parduodama sąlygiškai gerokai daugiau nei pas mus“, - atsakymo ieškojo R. Knyva.

Automobilių spūstys Vilniuje
Automobilių spūstys Vilniuje
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Vyro teigimu, priežasčių galima ieškoti ir Rusijoje, kurioje ženkliai kritę naujų automobilių pardavimai. Tai vienaip ar kitaip koreguoja ir pačių automobilių gamintojų planus, tačiau esminių pokyčių Lietuvoje nesukelia. 


„Žmonės galvoja, kad Rusijoje dabar šluojama viskas, tačiau šis sumažėjusių pardavimų fenomenas egzistuoja. Prabangos prekės, geri automobiliai buvo išties iššluoti iš salonų, bet vertinant bendrus pardavimus, jie krito stipriai. Tai rodo, kad pasiturintys Rusijos gyventojai pinigus leido automobiliams, tačiau vidurinysis sluoksnis, tiems, kam su pinigais striukiau, juos skyrė kitiems poreikiams“, - kaimyninės šalies situaciją vertino R. Knyva. 

Visus sukaustė euro baimė?

Metų pabaigoje šalies ekonomistai spėjo, kad šešėlyje sukaupti pinigai turėtų keliauti į automobilių prekeivių kišenes. Nenaujų automobilių pardavėjų asociacijos vadovas Gintas Braždis DELFI patvirtino, kad būta žmonių, automobilius pirkusių vien dėl noro atsikratyti litais, tačiau jų esą buvę nedaug. 

„Labai didelių pokyčių metų pabaigoje nepastebėjau. Tiesa, buvo žmonių, kurie automobilius pirko ne tam, kad jų labai reikėtų, tačiau tam, kad išleistų turimus litus. Juk šiaip retas kuris taip daro, o euro įvedimas tik paskubino tuos, kurie svarstė apie automobilio įsigijimą ateityje“, - svarstė G. Braždis.

Automobilių rinka: pavasarį driokstels euro pasekmės
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Metų pabaigoje buvo stebimas tik nežymus pardavimų išaugimas, tačiau bumo laukiama pavasarį.


„Automobiliais pradedama domėtis pavasarį, dar nesibaigus žiemai – pavyzdžiui, vasario pabaigoje. Yra kasmetinė tendencija, kad žmonės vasarai nori pakeisti turimą automobilį. Kitas bumas būna rudenį, kai vairuotojai bijosi, kad su turima transporto priemone žiemos jau nebeįveikiantys“, - sakė G. Braždis.

Jo teigimu, išvadų dėl kainų daryti negalima, nes jos tiesiog nekitusios.

„Anksčiau pasitaikydavo, kad persivertus naujiems metams, kainos šiek tiek nukrisdavo. Šiemet to nebuvo“, - tikino jis. 

Paklaustas, ar prognozuoja kainų kilimą šiemet ir ar sietų tai su euru, G. Braždis purto galvą.

„Dėl euro kiltų nežymiai ta kaina, bet tik jei nebūtų ir kitų naudotų automobilių rinkos krizių – rublio nuvertėjimas, kirgizų stojimas į muitų sąjungą“, - priežastis vardino Nenaujų automobilių pardavėjų asociacijos vadovas.

Kirgizija prisijungti prie Muitų sąjungos nori nuo 2011-ųjų ir tai planuoja padaryti šį pavasarį.
DELFI kalbintas ir prisistatyti nenorėjęs vyriškis, Lietuvoje perparduodantis Vokietijoje įsigytus naudotus automobilius, pasakojo, kad jo verslas dabar sustojęs.

„Euro įtaką kainoms pamatysime tik balandžio mėnesį. Niekas dabar nieko neperka – pradėjo žmonės taupyti. Kainos nekilo, kiek buvo, tiek ir liko. Dabar toks laikas – tiek pirkėjai, tiek pardavėjai išsigando to euro ir nežino, kas bus. Dabar tokia pauzė“, - pasakojo jis. 

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Prieš savaitę darytas paskutinis Nekrošiaus interviu: mirties nuojautos tuomet nebuvo (5)

Paskutinysis, dar niekur neskelbtas genialaus teatro režisieriaus Eimunto Nekrošiaus interviu,...

„Spartan“ gedimai – tik ledkalnio viršūnė: be šių veiksmų neišgelbės ir naujas lėktuvas (277)

Gėda, absurdas, pinigų švaistymas. Tokie vertinimai ir pašaipos kaip keliauti pasipylė po to, kai...

Agnė Jagelavičiūtė susigundė pigiais drabužiais iš Kinijos: pasimokykite iš mano liūdnos klaidos

„Taip. Tai nutiko ir man. Vieną dieną, be tikslo slankiodama feisbuko platybėse, pamačiau...

Švedai šiurpsta: rado schemą, kaip šiukšlėm pripažintos mašinos Lietuvoje grįžta į kelius (312)

Skandinavijos šalyse į automobilius, importuotus iš Lietuvos, žiūrima ypač įtariai, ir ne be...

Svarbus punktas, kurį pamirštama įtraukti į nuomos sutartį: pamiršę galite stipriai pasigailėti (45)

Vilnietis Tomas (vardas pakeistas – DELFI), po kelių mėnesių nuomojame bute susidūrė su...

Vaizdingoje vietovėje įsikurusiam rajonui ekspertai piešia miglotas perspektyvas: jis turi vieną ryškų minusą (2)

Aukštieji Paneriai – daugiau pramoninis nei gyvenamasis rajonas, įsikūręs pietryčių...

LKL prezidentas – apie sujudimą Vilniuje, Sabo kadenciją, Šaro priekaištus ir Čeponį laida „Krepšinio zona“ (15)

Lietuvos krepšinio lyga skaičiuoja jau 26-tuosius savo gyvavimo metus, tačiau jai yra vadovavę tik...

Psichologas Paulius Rakštikas: laikas sau nėra fantastika arba septyni žingsniai, kad jo turėtumėte daugiau

Laikas sau yra nuostabus dalykas. Ramia sąžine snūstelėti vidury dienos, išeiti pasivaikščioti...

Linkėdami gero tėvai daro vieną klaidą: kokio produkto nereikėtų duoti vaikams iki metų (2)

JAV pediatrijos akademija (AAP) pakoregavo seniau patvirtintas rekomendacijas, kaip tinkamai maitinti...