aA
Vyriausybės nariai trečiadienį tarsis, ar pritarti kai kurių Vakarų Europos šalių iniciatyvai pereiti prie klimatui neutralios ekonomikos iki 2050-ųjų.
Vyriausybė nesutaria dėl ES ambicijų stabdyti klimato kaitą
© DELFI / Kiril Čachovskij

Vyriausybės pasitarimas rengiamas likus dienai iki Europos Sąjungos viršūnių susitikimo, kuriame bus sprendžiama, ar įsipareigoti iki 2050 metų iki nulio sumažinti grynąjį išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.

Kai kurie Lietuvos ūkininkai ir vežėjai nerimauja, kad priemonės anglies dioksidui mažinti gali pakirsti jų konkurencingumą, jei nebus pakankamos paramos transformuoti ūkio sektorius.

Atsižvelgdamos į šiuos nuogąstavimus, Ekonomikos, Žemės ūkio ir Susisiekimo ministerijos nenori prisijungti prie iniciatyvos.

Tuo metu Aplinkos ir Energetikos ministerijos siūlo, kad Lietuva prisidėtų prie siūlomo plano.

Kad panaikintų taršą, šalys turėtų daugiau investuoti į anglies dioksido sugavimo ir saugojimo technologijas, elektrifikacijas ir alternatyvas iškastiniam kurui, taip pat skatinti vartotojus keisti savo įpročius.

Nerimauja dėl kaštų

Lietuvos ūkininkai ir vežėjai sutinka, kad anglies dioksido išmetimą reikia mažinti, bet perspėja, jog pertvarkos pareikalaus didelių investicijų.

Lietuvos ūkininkų sąjungos vicepirmininkas Raimundas Juknevičius sako, kad bus sudėtinga užtikrinti, jog energija žemės apdirbimui, derliaus priežiūrai ir nuėmimui būtų gaminama neišskiriant CO2 dujų.

„Nematau galimybių, neįsivaizduoju kaip tai galėtų įvykti iki 2050 metų. Visą technikos parką pakeisti paprastai užtrunka ne vieną dešimtmetį“, – BNS sakė jis.

Pasak jo, šiuo metu dar nėra sukurta technologijų pilnai pakeisti dyzelinį kurą.

„Galingas kombainas per dieną suvartoja virš pusės tonos degalų. Tai labai didelis kiekis energijos. Technologija nesukurta, kad būtų pagaminti tokie akumuliatoriai, kurie leistų dirbti panašų laiko režimą“, – sakė R. Juknevičius.

„Suprantame, kad reikia judėti link to, kad planeta toliau nešiltų, nes dėl klimato kaitos žemės ūkis labai nukentės. Iš kitos pusės, politikų priedermė yra išsikelti tikslus, o juos įgyvendinti ne taip paprasta“, – pridūrė jis.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovai sako, kad siekiant mažinti anglies dvideginio emisiją būtina Lietuvoje plėsti infrastruktūrą, kuri leistų naudoti dujas, o ateityje – vandenilį.

„Nors ir turime dujų terminalą, neturime kolonėlių, kuriose galėtume užpildyti sunkvežimių. Į kai kuriuos Europos miestus neįleidžiami dyzeliniai sunkvežimiai, tad prarandame dalį rinkos“, – BNS sakė „Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis.

„Kitas etapas – vandeniliniai sunkvežimiai. Dujas turėtų keisti vandenilis. Jeigu tai įvyks, įmanoma pasiekti sunkiajame transporte tuos nulinės emisijos reikalavimus. Mums kaip valstybei svarbu būti kartu su pokyčiais. Jeigu kažkur pražiopsosim, liksime nuošaly“, – kalbėjo jis.

Naująjį klimato kaitos tikslą labiausiai remia Prancūzija, po ilgų svarstymų neseniai tam pritarė ir Vokietija.

Rytų Europos šalys su Lenkija priešakyje nenori įsipareigoti mažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išskyrimo, jei nesulauks paramos reformuoti nuo anglies daug priklausomą ekonomiką.

Klimatologai sako, kad dėl klimato kaitos vasaromis Lietuvoje karščio bangos tampa vis dažnesnės ir intensyvesnės, keičiasi kritulių pobūdis – dažniau pasitaiko liūtys ir po jų sekantys sausros laikotarpiai, dažniau pasitaiko viesulai.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
1.0000

Top naujienos

14-metė norėjo „greičiau užaugti“: po pirmo karto automobilyje pasijuto atstumta, todėl kreipėsi į policiją (60)

Su Klaipėdos rajone gyvenančiu vaikinu feisbuke susipažinusi keturiolikmetė jau per antrąjį...

Jau šią savaitę laukia visiškai kitoks pandemijos valdymas – kurie algoritmai keisis? (283)

Ant ministrų kabineto stalo jau guli strategija dėl Galimybių paso ateities, šios savaitės...

Užgriuvus galingam ciklonui vėl siautės vėjas: gali laužyti šakas, versti medžius

Pirmadienio dieną orus lems aktyvus ir vėjuotas ciklonas. Diena bus debesuota su pragiedruliais,...

D+Dailius Dargis

Apie tokią apsaugą Lietuvos prezidentai galėtų tik pasvajoti: Agurkinių apsauginis – apie skerdynėmis turėjusį tapti išpuolį, kurį jis atrėmė

Šio asmens gyvenime ne kartą būta tokių pavojingų situacijų, kad jis ar jo saugomi klientai buvo...

Lietuvoje toks šeimos restoranas sukeltų didelį skandalą: pusnuogiai vyrai linksmina ir tėvus, ir jų vaikus (23)

Jeigu naujų patirčių ir nuotykių ieškantys lietuviai Tailando sostinėje Bankoke norėtų...

Masažuotojas: tik iš sutrikusio kliento balso supratau, kad pamiršau įjungti šviesą

Telšiškis Svajūnas Tunaitis prisijaukinęs regėjimo negalią, įkūrė savo verslą, o tam jam...

Herakliškam žygdarbiui būtinybės verčiama rinktinė nori atsiprašyti sirgalių specialiai Delfi iš Košicės (5)

Kad taptų nemirtingas, Heraklis turėjo atlikti 12 iš pažiūros neįmanomų užduočių. Lietuvos...

Gaisras Klaipėdos rajone: ugniagesiai negali patekti į liepsnų apimto namo vidų

Vėlų sekmadienio vakarą, 22.17 val., Bendrajame pagalbos centre skubiosios pagalbos tarnybų ryšio...

Auklėtinių dušą gavęs Sireika taikosi į titulą: kitokių minčių ir būti negali

Pirmą kartą istorijoje į „Citadele“ Karaliaus Mindaugo taurės finalo ketvertą prasibrovęs...

Protrūkis Kinijoje – dar blogesnė žinia pasaulinėms tiekimo grandinėms (35)

Omikron protrūkis Kinijoje drebina tiekimo grandines, gamintojams ir siuntėjams ruošiantis...