aA
Vyriausybės nariai trečiadienį tarsis, ar pritarti kai kurių Vakarų Europos šalių iniciatyvai pereiti prie klimatui neutralios ekonomikos iki 2050-ųjų.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Vyriausybės pasitarimas rengiamas likus dienai iki Europos Sąjungos viršūnių susitikimo, kuriame bus sprendžiama, ar įsipareigoti iki 2050 metų iki nulio sumažinti grynąjį išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.

Kai kurie Lietuvos ūkininkai ir vežėjai nerimauja, kad priemonės anglies dioksidui mažinti gali pakirsti jų konkurencingumą, jei nebus pakankamos paramos transformuoti ūkio sektorius.

Atsižvelgdamos į šiuos nuogąstavimus, Ekonomikos, Žemės ūkio ir Susisiekimo ministerijos nenori prisijungti prie iniciatyvos.

Tuo metu Aplinkos ir Energetikos ministerijos siūlo, kad Lietuva prisidėtų prie siūlomo plano.

Kad panaikintų taršą, šalys turėtų daugiau investuoti į anglies dioksido sugavimo ir saugojimo technologijas, elektrifikacijas ir alternatyvas iškastiniam kurui, taip pat skatinti vartotojus keisti savo įpročius.

Nerimauja dėl kaštų

Lietuvos ūkininkai ir vežėjai sutinka, kad anglies dioksido išmetimą reikia mažinti, bet perspėja, jog pertvarkos pareikalaus didelių investicijų.

Lietuvos ūkininkų sąjungos vicepirmininkas Raimundas Juknevičius sako, kad bus sudėtinga užtikrinti, jog energija žemės apdirbimui, derliaus priežiūrai ir nuėmimui būtų gaminama neišskiriant CO2 dujų.

„Nematau galimybių, neįsivaizduoju kaip tai galėtų įvykti iki 2050 metų. Visą technikos parką pakeisti paprastai užtrunka ne vieną dešimtmetį“, – BNS sakė jis.

Pasak jo, šiuo metu dar nėra sukurta technologijų pilnai pakeisti dyzelinį kurą.

„Galingas kombainas per dieną suvartoja virš pusės tonos degalų. Tai labai didelis kiekis energijos. Technologija nesukurta, kad būtų pagaminti tokie akumuliatoriai, kurie leistų dirbti panašų laiko režimą“, – sakė R. Juknevičius.

„Suprantame, kad reikia judėti link to, kad planeta toliau nešiltų, nes dėl klimato kaitos žemės ūkis labai nukentės. Iš kitos pusės, politikų priedermė yra išsikelti tikslus, o juos įgyvendinti ne taip paprasta“, – pridūrė jis.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovai sako, kad siekiant mažinti anglies dvideginio emisiją būtina Lietuvoje plėsti infrastruktūrą, kuri leistų naudoti dujas, o ateityje – vandenilį.

„Nors ir turime dujų terminalą, neturime kolonėlių, kuriose galėtume užpildyti sunkvežimių. Į kai kuriuos Europos miestus neįleidžiami dyzeliniai sunkvežimiai, tad prarandame dalį rinkos“, – BNS sakė „Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis.

„Kitas etapas – vandeniliniai sunkvežimiai. Dujas turėtų keisti vandenilis. Jeigu tai įvyks, įmanoma pasiekti sunkiajame transporte tuos nulinės emisijos reikalavimus. Mums kaip valstybei svarbu būti kartu su pokyčiais. Jeigu kažkur pražiopsosim, liksime nuošaly“, – kalbėjo jis.

Naująjį klimato kaitos tikslą labiausiai remia Prancūzija, po ilgų svarstymų neseniai tam pritarė ir Vokietija.

Rytų Europos šalys su Lenkija priešakyje nenori įsipareigoti mažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išskyrimo, jei nesulauks paramos reformuoti nuo anglies daug priklausomą ekonomiką.

Klimatologai sako, kad dėl klimato kaitos vasaromis Lietuvoje karščio bangos tampa vis dažnesnės ir intensyvesnės, keičiasi kritulių pobūdis – dažniau pasitaiko liūtys ir po jų sekantys sausros laikotarpiai, dažniau pasitaiko viesulai.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
1.0000

Top naujienos

JAV bombonešių skrydžiai virš Lietuvos ir Estijos: šį kartą rusams paspendė ir spąstus (58)

Trečiadienio popietę virš Lietuvos jau antrą kartą šiais metais pasirodė JAV strateginis...

Užkalnis. Ši vyriausybė klyno nesugebėtų užsisegti (120)

Žiūrim, ką turim. Alytuje tai dega, tai smilksta, tai rūksta senos padangos, gyventojai...

Seimo narių uždarbis vėl kaitina kraują: tūkstančiai dalijasi pasenusia melagyste (118)

Vagių šutvė! Valdžiažmogių pasityčiojimas iš liaudies! Tokios reakcijos vėl pasipylė po to,...

Kaunas jau ruošiasi pranešti blogą žinią: šiukšlių išvežimas gali brangti iki 50 proc. (88)

Kaune mieste bei visame Kauno regione gyventojai už buitinių atliekų surinkimą bei išvežimą jau...

Mokykla Kaune neatsigina norinčių dirbti: atrado sėkmės receptą, kuris it magnetas traukia jaunus mokytojus (15)

Naujų mokytojų poreikį Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazijos direktorė Lina Viršilienė vadina...

Paskelbė daugiau detalių apie Anglijoje su 39 žmonių kūnais rastą vilkiką (40)

Sofija trečiadienį patvirtino, kad pietryčių Anglijoje rastas vilkikas , kuriame buvo aptikti...

Pamirškite juodą spalvą, ji išryškins trūkumus – stilistė turi jums geresnę alternatyvą (6)

Nors tikriausiai daugelis taip nepagalvotų, chaki yra viena iš universaliausių spalvų, galinti...

Nuolat atidėliojate? Trys istorijos, kurios privers atsikratyti šio įpročio

Šiandien mintis, kad gyvenimas yra vienas ir reikia išnaudoti kiekvieną jo akimirką, man nėra...

Po vizito Alytuje Justina Stambrauskaitė pajuto pasekmes: tai, kas vyksta, yra visiška katastrofa! (5)

Praėjusią savaitę prasidėjusi ekstremali situacija, kuomet vienoje Alytaus padangų perdirbimo...