aA
Kiekvienas į darbą su automobiliu važiuojantis sostinės gyventojas žino, kiek daug jam kainuoja tokia prabanga. Nesvarbu, kokia kuro rūšimi būtų varoma jų transporto priemonė, kelionėms iš ir į namus kiekvieną mėnesį tenka atseikėti nemažai pinigų. Tačiau kai kurie vairuotojai rado būdą, kaip sumažinti kelionių į darbą išlaidas.
Spūstys
© DELFI / Tomas Vinickas

Rado svajonių transportą

Vilnietis Ramūnas jau ne pirmą mėnesį į darbą važiuoja Lietuvoje dar retai sutinkamu elektromobiliu. Visų pirma, elektromobiliai yra brangūs ir ne kiekvienas Lietuvos gyventojas gali jį įsigyti. Antra – daugelis abejoja, ar mūsų šalis pasieks Skandinavijos valstybių lygį elektromobilių infrastruktūros požiūriu. Juolab, kad ir jos paklausa Lietuvoje kol kas maža.

Nepaisant abejonių dėl elektromobilių ateities Lietuvoje, DELFI pašnekovas Ramūnas savo kasdienybės be šios transporto priemonės jau neįsivaizduoja. Anot jo, tai nepaprastai komfortiškas automobilis, kuris labai skiriasi nuo tradicinių: „Elektromobilis labai tylus. Girdi tik specifinį garsą ir ratus. Greitai įsibėgėji. Nereikia pilti kuro, keisti tepalų“, – vos tik pradėjus pokalbį, elektromobilio privalumus vardija Ramūnas.

Vairuotojas tęsia, kad bene didžiausias elektromobilio privalumas yra mažos jo eksploatacijos sąnaudos.

„Yra labai mažai detalių, kurios gali sugesti. Nėra tradicinio variklio ir didžiosios dalies įprastinių besisukančių automobiliuose esančių agregatų. Dėl to išeina, kad yra mažiau kam sugesti“, – pasakoja Ramūnas.

Elektromobilis
Elektromobilis
© Andrius Laucius

Baterija – neamžina

Vis dėlto elektromobilis nėra amžinas. Pašnekovas pabrėžia, kad silpnoji šios transporto priemonės vieta yra baterija, kuri vidutiniškai tarnauja 8 metus. Vėliau ją reikia keisti, o kol kas tai sudaro daug sunkumų. Lietuvoje dar nėra visai išsivysčiusios elektromobilių rinkos, todėl ir jų dalių gauti sunku. Anot Ramūno, žmogus turi kreiptis į atstovybes, kad galėtų pataisyti savo elektromobilį.

Vilnietis tęsia, jog, kaip ir kituose automobiliuose, elektromobiliuose gali tekti remontuoti pakabą, būtina keisti padangas. Tačiau vyras skaičiuoja, kad visos galimos išlaidos nėra tokios didelės, kaip naudojantis kuru varomu automobiliu.

„Aišku, kainuoja elektra. Taip išeina, kad startiniam taške už elektromobilį reikia sumokėti daugiau, tačiau jo priežiūra išeis žymiai pigesnė. Ypač jei dar turi galimybių elektromobilį krautis nemokamai, tai išvis labai gerai“, – priduria pašnekovas.

Krautis galima ir namuose

Nors elektromobiliui nereikia degalų ar alyvos, tačiau jo eksploatacijai būtina elektra. Ramūnas pasakoja, kad yra keli būdai, kaip galima įkrauti savo elektromobilį. Jis pats naudojasi patogiausiu: gyvendamas nuosavame name, elektromobilį krauna naktį. Tiesa, daugiabučių gyventojams toks elektromobilio įkrovimas, ko gero, neįmanomas, todėl jiems belieka naudotis viešomis elektromobilių įkrovimo stotelėmis, kurios būna mokamos ir nemokamos.

Vis dėlto, kiek kainuoja viena kelionė su elektromobiliu, pasakyti sunku, nes tai priklauso nuo baterijos talpos, tačiau kai kuriais atvejais kaštai 100 km gali siekti tik kelis eurus.

„Labai sunku pasakyti vieną kainą, nes priklauso nuo automobilio ir baterijos talpos, kaip greitai ji išsikrauna. Ir nuo to, kiek moki už elektrą. Jei, pavyzdžiui, gyveni nuosavame name su dviejų tarifų mokesčiais už elektrą (dieniniu ir naktiniu), tai užprogramuoji elektromobilį krautis naktį, kada mažesnis mokestis. Tokiu būdu 100 km galima nuvažiuoti už porą eurų“, – pasakoja Ramūnas.

Elektromobilis Nissan Leaf
Elektromobilis Nissan Leaf
© Gamintojo nuotr.

Pašnekovas pabrėžia, kad elektromobilio įkrovimui namuose nereikia jokių specialių įrenginių, be ko niekaip neišsiverčiama specialiose elektromobilių įkrovimo stotelėse: „Užtenka laido. Vieną laido galą reikia įkišti į rozetę, o kitą į elektromobilį. Nes elektromobiliai dažniausia turi dviejų tipų laidus. Vienas laidas yra skirtas krauti iš tų specialių įkrovimo stotelių. Ten yra specifinis laidas ir keli įkrovimo variantai, priklausomai nuo stotelės. Vienas variantas, kai elektromobilis įkraunamas greitai, bet tokių stotelių labai mažai. Tokiose stotelėse elektromobilio baterija įkraunama per 30 minučių. Ir yra mažesnio galingumo: krauna kokias 4 valandas. Jei kraunama namuose, tai krovimo laikas priklauso nuo baterijos talpos. Kuo galingesnis elektromobilis, turi talpesnę bateriją, tuo ilgiau krausis. Gali krautis ir 8 – 10 valandų.“

Infrastruktūra – didžiausia problema

Dėl baterijos elektromobiliai yra sunkesni už įprastus automobilius. Vairuotojas Ramūnas sako, jog tai vienas iš šių transporto priemonių trūkumų, nes dėl svorio didėja ir energijos sąnaudos. Tačiau pati didžiausia elektromobilio problema – priklausomybė nuo elektros. Vis dėlto ji labiau jaučiama Lietuvoje, nes čia infrastruktūra elektromobiliams, pasak šia transporto priemone kasdien važiuojančio Ramūno, labai prasta.

„Jos trūksta. Aš pats esu važiavęs su elektromobiliu iš Vilniaus į Palangą ir mano kelionė labai išsitęsė. Ir žinau, kad yra ir psichologinis barjeras, pavyzdžiui, gyveni Vilniuje ir su elektromobiliu negali ramiai keliauti, turi būtinai turėti šalia antrą automobilį. Su elektromobiliu važinėji po Vilnių, bet prie jūros su juo negali išvažiuoti, nes turėsi stoti, krauti. Kitaip tariant, jauti diskomfortą. Reikia stoti, pavyzdžiui, Kryžkalnyje, kur yra stotelė, krautis, laukti, kol kiti pasikraus ir tada dar laukti, kol tu įsikrausi automobilį“, – pasakoja pašnekovas.

Elektromobiliams skirta infrastruktūra pagaliau žengia pirmuosius žingsnius
Elektromobiliams skirta infrastruktūra pagaliau žengia pirmuosius žingsnius
© Gamintojo nuotr.

Anot jo, Lietuvoje nėra galimybių su elektromobiliais įveikti didelių atstumų, o jei ir yra – tenka išsukti iš kelio ir sugaišti daug laiko: „Miestuose, pavyzdžiui, Vilniuje, įkrovimo stotelės statomos, yra daug privačių iniciatyvų. Bet, kai išvažiuoji iš miesto, iškart jauti trūkumą. Po Vilniaus yra Vievyje, bet reikia išsukti iš kelio, yra prie Elektrėnų, bet kitoj kelio pusėj, ir Kryžkalnis. Bet tai čia tik vienas maršrutas. O jei tarkim važiuotum į Šiaulius pro Panevėžį? Planas įrengti stoteles yra. Bet vėlgi, susiduriama su problema, kad daug kur yra privati žemė ir valstybė turi išpirkti ją. Kita problema, pavyzdžiui, Vilnius – Panevėžys, kiek teko girdėti, techniškai sunku atsivesti elektros liniją. O pagrindinė priežastis, trukdanti elektromobiliams populiarėti ir yra infrastruktūra.“

Vis dėlto į darbą Ramūnas važiuoja beveik dykai. Nors įsigydami elektromobilį turite gerokai patuštinti piniginę, aplinkosauginis aspektas ir šios transporto priemonės atsipirkimas – neabejotinas. Belieka viltis, kad Lietuvoje jėgas surems privačios iniciatyvos miestuose ir valstybė valstybiniuose keliuose, kad infrastruktūra elektromobiliams būtų palanki.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Žemaitaitis: Prezidento rinkimams juodoji pusė ruošia visai kitą scenarijų (149)

„Žmonės dažnai „Tvarką ir teisingumą“ sieja su korupcija“, – sako partijos pirmininkas...

Teisėjų korupcijos byloje aiškėja pirmosios kardomosios priemonės: verslininkų sąrašas plečiasi papildyta 12:28 val. (910)

Vilniaus miesto apylinkės teisme ketvirtadienį toliau teikiami prašymai suimti teisėjų korupcijos...

Futbolo federacijos biudžete – milijoninės skolos, jungiamas taupymo režimas laukia dar vienas VMI patikrinimas (2)

„Buvo ir tokių dienų, kai federacijos sąskaitoje tebuvo vos 1000 eurų, norėdami atleisti...

Prašys naikinti ir Ričardo Malinausko patarėjo neliečiamybę (70)

Teisėjų korupcijos byla vadinamame didžiulio masto ikiteimsiniame tyrime prokurorai kreipiasi į...

Jolanta Blažytė. Prestižinė profesija su biurokratinėmis kirvarpomis ir raminamosiomis piliulėmis (68)

Pūlinių sproginėjimo metas – taip galima būtų pavadinti laikotarpį, kurį šiuo metu...

Po išpuolių Prancūzijoje įspėja apie esminius pokyčius Europoje (143)

„Nesu nei didvyris, nei auka“, – sako garsus prancūzų filosofas Alainas Finkielkrautas. Jis...

Juoda dėmė NBA istorijoje: konferencijos finalas – gėdingai suklastotas teisėjų rankomis (3)

Europoje netylant skandalams dėl teisėjavimo , atverčiame ir vieną skandalingiausių elitinės...

Po skandalo apie pinigų plovimą – smūgis „Swedbank“ akcijų kainai (23)

„Swedbank“ akcijų vertė ketvirtadienį smuko daugiau nei 7 proc. po trečiadienį paskelbtų...

Lavrinovičiai šią kelionę prisimins ilgam: sunkiausia buvo paaiškinti vaikams, kaip šis gyvūnas atsidūrė lėkštėse (1)

Šeštadienį išvykę į karščiu ir prabanga alsuojantį Hurgados kurortą, broliai Darjušas ir...

Kuodis: elitas katastrofai jau pasiruošęs (557)

Pastaraisiais dešimtmečiais algoms beveik nebeaugant, žmonės, bandantys išlaikyti ar didinti...