aA
Ekonomiškai ir efektyviai vairuojant vilkikus, degalų sąnaudas, o atitinkamai ir anglies dvideginio dujų emisiją galima sumažinti daugiau nei 10 procentų.
Vilkikas
© DELFI / Tomas Vinickas

Kaip skelbiama pranešime spaudai, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ narės, bendrovės „Finėjas“ generalinis direktorius Vaidotas Lenktys skaičiuoja, kad per septynerius metus jo vadovaujamos įmonės vairuotojams vidutines degalų sąnaudas, o atitinkamai ir CO2 emisiją pavyko sumažinti apie 15 procentų.

Tokių rezultatų įmonei pavyko pasiekti dėl to, kad pastaroji itin didelį dėmesį skiria ekonomiškam vairavimui. Efektyvaus vairavimo mokymus organizuojančios bendrovės „Ecodriving LT“ direktorė Vaida Balčiūnienė paaiškina, kas yra efektyvus arba ekovairavimas: „Tai yra šiuolaikinis atsakingas ir racionalus vairavimo stilius, kai važiuojama atsižvelgiant į eismo srauto dinamiką, bet tuo pat metu ir saugiai, tausojant transporto priemonę bei sunaudojant mažiau degalų“.

Motyvuoja finansiškai

Remdamasi vykdytų mokymų patirtimi, tiek turima kitų ES šalių statistika, V. Balčiūnienė teigia, jog praktinio užsiėmimo metu besimokantiesiems pavyksta sutaupyti nuo 5 iki 25 proc. degalų. Tai priklauso nuo besimokančiojo jau turimų įgūdžių.

„Ilgalaikis mokymų efektas – 7–8 procentais mažesnės degalų sąnaudos. Jei po kurio laiko mokymas tęsiamas, pasiekti rezultatai užtvirtinami, tai ekonominė nauda, lyginant su pradiniais duomenimis, gali būti ir didesnė“, – akcentuoja V. Balčiūnienė.

V. Lenktys pasakoja, kad įmonėje yra sukurtas finansinis mechanizmas, skatinantis vairuotojus taupyti degalus – kiekvienais metais vasario mėnesį yra išrenkama 20 ekonomiškiausiai vairavusių vairuotojų, kurie apdovanojami piniginėmis premijomis. Ekonomiškiausiais vairuotojais pripažįstami tie, kurie per kalendorinius metus 100 kilometrų atstumą nuvažiavo su mažiausiomis degalų sąnaudomis.

Iš pradžių – pasipriešinimas

Kaip skelbiama pranešime spaudai, tiek „Ecodriving LT“, tiek bendrovė „Finėjas“ mokyti efektyvaus vairavimo pradėjo prieš septynerius metus. V. Lenktys neslepia, kad pradžia buvo sudėtinga, vairuotojai buvo priešiškai nusiteikę.

„Tai buvo naujas ir negirdėtas dalykas rinkoje. Buvo kalbama, kaip instruktorius turėdamas 5 metų patirtį gali mokyti vairuotoją, kuris už vilkiko vairo sėdi jau 20 metų. Šiuo metu vairuotojai jau patys domisi mokymais. Nors prie degalų sąnaudų mažėjimo prisideda autoparko atnaujinimas, tačiau vis dėlto didesnė dalis priklauso nuo vairuotojų kvalifikacijos lygio.

Atrodytų nereikšmingas degalų sutaupymas nuvažiuojant 100 kilometrų, tampa tikrai dideliu skaičiumi, kai nuvažiuojami milijonai kilometrų. Tiek, kiek investuojame į mokymus, yra palyginti nedaug, lyginant su padidėjusiu įmonės konkurencingumu ir teigiamu poveikiu gamtai, nes kompanijos plėtra vykdoma tvarios plėtros principais: didėjant vilkikų skaičiui, daugėjant užsakymų, imamės visų įmanomų priemonių, kurios leistų mažinti neigiamą poveikį aplinkai.

Aplinkos tarša CO2 dujomis – yra didžiausia žala aplinkai, kurią daro transporto įmonės. Vilkikų suvartojamas degalų kiekis tiesiogiai daro įtaką išmetamų CO2 dujų kiekiui, taigi, kuo mažiau vartojame, tuo mažiau teršiame“, – pasakoja V. Lenktys.

V. Balčiūnienė pastebi, kad efektyviai vairuojant ne tik mažiau teršiama aplinka, bet ir labiau tausojama transporto priemonė, tad mažėja išlaidos remontui ir eksploatavimo priemonėms, vairuotojas patiria mažiau streso, o keleiviai važiuoja komfortiškiau.

Efektyvus vairavimas Lietuvoje populiarėja. Įmonių, kurios rūpinasi savo darbuotojų vairavimo įgūdžiais, pasak V. Balčiūnienės, kasmet daugėja.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Kremliaus Trojos arklys Europoje: pavojingas susitarimas su rusais – tik pradžia (389)

Dar 2017-ųjų lapkritį Ispanija kaltino Rusiją dėl kišimosi į referendumą Katalonijoje....

Gali užtekti vienintelio kriterijaus, kad vaikas būtų paimamas iš šeimos (112)

Alkoholis ir vaikų priežiūra - įstatymiškai neuždrausta, tačiau sunkiai suderinama....

Ketvertuko šeimoje po kaltinimų vyrui – skaudūs išbandymai: motina ryžosi prabilti atvirai (180)

Ašaros, pakilęs kraujo spaudimas ir dingstantis pienas – pirmojo Panevėžyje ir šešto Lietuvoje...

Skvernelio reitingus gali sudeginti ne tik kova su kainomis (192)

Kainos – maisto, šildymo, komunalinių paslaugų – yra pirmo svarbumo reikalas Lietuvos...

Carolinos Herreros patarimai vyresnio amžiaus moterims: ko niekada neturėtumėte vilkėti (54)

Niekas taip nesendina moters, kaip apsimetinėjimas, kad ji vis dar jauna, įsitikinusi Carolina...

Monika Šedžiuvienė – atvirai apie išgalvotas „sužadėtuves“, būsimas vestuves bažnyčioje ir vaikus su naujuoju draugu (84)

Nepaisant keletą metų trukančių viešų skyrybų, šiandien Monika Šedžiuvienė sako esanti...

Turistų spąstai Barselonoje – kosminės eilės ir kišenvagiai nuo šios vietos neatbaido (7)

Jei Barselona būtų draugė, tai būtų draugelka , kuriai nesigėdyčiau 4 valandą ryto...

Po triuškinančios pergalės – Jasikevičiaus juokai apie „snaiperį“ Kavaliauską (24)

„Betsafe – LKL “ čempionate Kauno „Žalgiris“ (10/1) Šiaulių „Šiaulius“ (0/11)...

Karjeros pergalė: Zverevas emocingai triumfavo finaliniame ATP turnyre (10)

Londone (Didžioji Britanija) pasibaigusiame Teniso profesionalų asociacijos (ATP) sezono turnyre...