aA
Ekonomiškai ir efektyviai vairuojant vilkikus, degalų sąnaudas, o atitinkamai ir anglies dvideginio dujų emisiją galima sumažinti daugiau nei 10 procentų.
Vilkikas
Vilkikas
© DELFI / Tomas Vinickas

Kaip skelbiama pranešime spaudai, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ narės, bendrovės „Finėjas“ generalinis direktorius Vaidotas Lenktys skaičiuoja, kad per septynerius metus jo vadovaujamos įmonės vairuotojams vidutines degalų sąnaudas, o atitinkamai ir CO2 emisiją pavyko sumažinti apie 15 procentų.

Tokių rezultatų įmonei pavyko pasiekti dėl to, kad pastaroji itin didelį dėmesį skiria ekonomiškam vairavimui. Efektyvaus vairavimo mokymus organizuojančios bendrovės „Ecodriving LT“ direktorė Vaida Balčiūnienė paaiškina, kas yra efektyvus arba ekovairavimas: „Tai yra šiuolaikinis atsakingas ir racionalus vairavimo stilius, kai važiuojama atsižvelgiant į eismo srauto dinamiką, bet tuo pat metu ir saugiai, tausojant transporto priemonę bei sunaudojant mažiau degalų“.

Motyvuoja finansiškai

Remdamasi vykdytų mokymų patirtimi, tiek turima kitų ES šalių statistika, V. Balčiūnienė teigia, jog praktinio užsiėmimo metu besimokantiesiems pavyksta sutaupyti nuo 5 iki 25 proc. degalų. Tai priklauso nuo besimokančiojo jau turimų įgūdžių.

„Ilgalaikis mokymų efektas – 7–8 procentais mažesnės degalų sąnaudos. Jei po kurio laiko mokymas tęsiamas, pasiekti rezultatai užtvirtinami, tai ekonominė nauda, lyginant su pradiniais duomenimis, gali būti ir didesnė“, – akcentuoja V. Balčiūnienė.

V. Lenktys pasakoja, kad įmonėje yra sukurtas finansinis mechanizmas, skatinantis vairuotojus taupyti degalus – kiekvienais metais vasario mėnesį yra išrenkama 20 ekonomiškiausiai vairavusių vairuotojų, kurie apdovanojami piniginėmis premijomis. Ekonomiškiausiais vairuotojais pripažįstami tie, kurie per kalendorinius metus 100 kilometrų atstumą nuvažiavo su mažiausiomis degalų sąnaudomis.

Iš pradžių – pasipriešinimas

Kaip skelbiama pranešime spaudai, tiek „Ecodriving LT“, tiek bendrovė „Finėjas“ mokyti efektyvaus vairavimo pradėjo prieš septynerius metus. V. Lenktys neslepia, kad pradžia buvo sudėtinga, vairuotojai buvo priešiškai nusiteikę.

„Tai buvo naujas ir negirdėtas dalykas rinkoje. Buvo kalbama, kaip instruktorius turėdamas 5 metų patirtį gali mokyti vairuotoją, kuris už vilkiko vairo sėdi jau 20 metų. Šiuo metu vairuotojai jau patys domisi mokymais. Nors prie degalų sąnaudų mažėjimo prisideda autoparko atnaujinimas, tačiau vis dėlto didesnė dalis priklauso nuo vairuotojų kvalifikacijos lygio.

Atrodytų nereikšmingas degalų sutaupymas nuvažiuojant 100 kilometrų, tampa tikrai dideliu skaičiumi, kai nuvažiuojami milijonai kilometrų. Tiek, kiek investuojame į mokymus, yra palyginti nedaug, lyginant su padidėjusiu įmonės konkurencingumu ir teigiamu poveikiu gamtai, nes kompanijos plėtra vykdoma tvarios plėtros principais: didėjant vilkikų skaičiui, daugėjant užsakymų, imamės visų įmanomų priemonių, kurios leistų mažinti neigiamą poveikį aplinkai.

Aplinkos tarša CO2 dujomis – yra didžiausia žala aplinkai, kurią daro transporto įmonės. Vilkikų suvartojamas degalų kiekis tiesiogiai daro įtaką išmetamų CO2 dujų kiekiui, taigi, kuo mažiau vartojame, tuo mažiau teršiame“, – pasakoja V. Lenktys.

V. Balčiūnienė pastebi, kad efektyviai vairuojant ne tik mažiau teršiama aplinka, bet ir labiau tausojama transporto priemonė, tad mažėja išlaidos remontui ir eksploatavimo priemonėms, vairuotojas patiria mažiau streso, o keleiviai važiuoja komfortiškiau.

Efektyvus vairavimas Lietuvoje populiarėja. Įmonių, kurios rūpinasi savo darbuotojų vairavimo įgūdžiais, pasak V. Balčiūnienės, kasmet daugėja.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Kinija pranešė apie vienos mirtiniausių ligų istorijoje atvejį, Rusija stiprina pasienio kontrolę (47)

Kinija patvirtino vieną buboninio maro atvejį šiaurinėje šalies Vidinės Mongolijos...

Desperatiški laikai reikalauja desperatiškų priemonių: rado alternatyvą šeimos gydytojui

Karantino metu kai kurie gyventojai greitąją pagalbą mato kaip lengvesnę išeitį bandant...

„Sodra“: mažėja ligos išmokų, senjorai gaus gerokai pasikeitusias pensijas (32)

Pirmąjį mėnesį po karantino nedarbo išmokų gavėjų skaičius vis dar gerokai didesnis, nei tuo...

Turistai užfiksavo kainas Turkijoje: kebabas – 47 eurai, kavos puodelis – 23, o maudynės jūroje – 70 eurų

Pasak kurortinio miesto Bodrumo mero, keldamos kainas už paslaugas, turizmo įmonės kovoja dėl...

TS-LKD patvirtino rinkimų sąrašą: keitėsi ir pirmosios pozicijos (26)

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) partijos Prezidiumas, gavus...

Populiaraus Vilniaus turgaus prekeiviai tiesiai šviesiai išklojo, kas šiuo metu vyksta lietuvių piniginėse (14)

Nors karantinas Lietuvoje jau pasibaigęs, vis dėlto jo padariniai iki šiol jaučiami. Vienas...

Profesionalai pasidalijo patarimais, kaip atnaujinti senus baldus: turėdami šias priemones, viską galite pasidaryti patys

Kai pagaliau rasite tą tobulą baldą, kurio ilgai ieškojote, galite susidurti su šiek tiek...

Įvertino istorijos egzaminą: gali išsisukti ir šiek tiek nežinodamas, bet turėdamas gebėjimą analizuoti tekstą įvardino sunkiausią klausimą (14)

Istorijos brandos egzaminas daug staigmenų nepateikė, tarsi atokvėpis po matematikos išbandymo....

„Eurovizijos“ numylėtiniai „The Roop“ toliau skina pergales: Vaidotas Valiukevičius pelnė asmeninį prestižinį apdovanojimą (14)

Nors „Eurovizijos“ dainų konkursas buvo atšauktas dar kovo mėnesį, tačiau Lietuvai turėjusi...

|Maža didelių žinių kaina