aA
Ekonomiškai ir efektyviai vairuojant vilkikus, degalų sąnaudas, o atitinkamai ir anglies dvideginio dujų emisiją galima sumažinti daugiau nei 10 procentų.
Vilkikas
Vilkikas
© DELFI / Tomas Vinickas

Kaip skelbiama pranešime spaudai, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ narės, bendrovės „Finėjas“ generalinis direktorius Vaidotas Lenktys skaičiuoja, kad per septynerius metus jo vadovaujamos įmonės vairuotojams vidutines degalų sąnaudas, o atitinkamai ir CO2 emisiją pavyko sumažinti apie 15 procentų.

Tokių rezultatų įmonei pavyko pasiekti dėl to, kad pastaroji itin didelį dėmesį skiria ekonomiškam vairavimui. Efektyvaus vairavimo mokymus organizuojančios bendrovės „Ecodriving LT“ direktorė Vaida Balčiūnienė paaiškina, kas yra efektyvus arba ekovairavimas: „Tai yra šiuolaikinis atsakingas ir racionalus vairavimo stilius, kai važiuojama atsižvelgiant į eismo srauto dinamiką, bet tuo pat metu ir saugiai, tausojant transporto priemonę bei sunaudojant mažiau degalų“.

Motyvuoja finansiškai

Remdamasi vykdytų mokymų patirtimi, tiek turima kitų ES šalių statistika, V. Balčiūnienė teigia, jog praktinio užsiėmimo metu besimokantiesiems pavyksta sutaupyti nuo 5 iki 25 proc. degalų. Tai priklauso nuo besimokančiojo jau turimų įgūdžių.

„Ilgalaikis mokymų efektas – 7–8 procentais mažesnės degalų sąnaudos. Jei po kurio laiko mokymas tęsiamas, pasiekti rezultatai užtvirtinami, tai ekonominė nauda, lyginant su pradiniais duomenimis, gali būti ir didesnė“, – akcentuoja V. Balčiūnienė.

V. Lenktys pasakoja, kad įmonėje yra sukurtas finansinis mechanizmas, skatinantis vairuotojus taupyti degalus – kiekvienais metais vasario mėnesį yra išrenkama 20 ekonomiškiausiai vairavusių vairuotojų, kurie apdovanojami piniginėmis premijomis. Ekonomiškiausiais vairuotojais pripažįstami tie, kurie per kalendorinius metus 100 kilometrų atstumą nuvažiavo su mažiausiomis degalų sąnaudomis.

Iš pradžių – pasipriešinimas

Kaip skelbiama pranešime spaudai, tiek „Ecodriving LT“, tiek bendrovė „Finėjas“ mokyti efektyvaus vairavimo pradėjo prieš septynerius metus. V. Lenktys neslepia, kad pradžia buvo sudėtinga, vairuotojai buvo priešiškai nusiteikę.

„Tai buvo naujas ir negirdėtas dalykas rinkoje. Buvo kalbama, kaip instruktorius turėdamas 5 metų patirtį gali mokyti vairuotoją, kuris už vilkiko vairo sėdi jau 20 metų. Šiuo metu vairuotojai jau patys domisi mokymais. Nors prie degalų sąnaudų mažėjimo prisideda autoparko atnaujinimas, tačiau vis dėlto didesnė dalis priklauso nuo vairuotojų kvalifikacijos lygio.

Atrodytų nereikšmingas degalų sutaupymas nuvažiuojant 100 kilometrų, tampa tikrai dideliu skaičiumi, kai nuvažiuojami milijonai kilometrų. Tiek, kiek investuojame į mokymus, yra palyginti nedaug, lyginant su padidėjusiu įmonės konkurencingumu ir teigiamu poveikiu gamtai, nes kompanijos plėtra vykdoma tvarios plėtros principais: didėjant vilkikų skaičiui, daugėjant užsakymų, imamės visų įmanomų priemonių, kurios leistų mažinti neigiamą poveikį aplinkai.

Aplinkos tarša CO2 dujomis – yra didžiausia žala aplinkai, kurią daro transporto įmonės. Vilkikų suvartojamas degalų kiekis tiesiogiai daro įtaką išmetamų CO2 dujų kiekiui, taigi, kuo mažiau vartojame, tuo mažiau teršiame“, – pasakoja V. Lenktys.

V. Balčiūnienė pastebi, kad efektyviai vairuojant ne tik mažiau teršiama aplinka, bet ir labiau tausojama transporto priemonė, tad mažėja išlaidos remontui ir eksploatavimo priemonėms, vairuotojas patiria mažiau streso, o keleiviai važiuoja komfortiškiau.

Efektyvus vairavimas Lietuvoje populiarėja. Įmonių, kurios rūpinasi savo darbuotojų vairavimo įgūdžiais, pasak V. Balčiūnienės, kasmet daugėja.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Istorija, kuria Lietuvoje niekas nenorėjo patikėti: lovoje su kitu vyru užtiktas užsienietis išgyveno tikrą pragarą (1)

Tūkstančiams užsieniečių prieglobsčio nesuteikęs Migracijos departamentas (MD), tikėtina,...

Delfi PliusJurga Grigienė

Londone dirbanti lietuvė sklaido mitus apie gandais apipintą gydymo būdą: išbandę nustemba, koks jis paprastas ir veiksmingas

Tikriausiai ne vienas esate girdėję pasakojimų apie stebuklingą išgijimą panaudojus hipnozinę...

Delfi PliusDaiva Žeimytė-Bilienė, laida „Iš esmės“

Tikina, kad tai – beprecedentė situacija Lietuvoje: perspėja dėl naujų grėsmių, kurių anksčiau neturėjome

Praėjusiais metais per Baltarusiją į Lietuvą patekę migrantai, kurių dauguma negavo...

Karas Ukrainoje. Žiniasklaida: Rusija svarsto antrąjį Kijevo puolimą Baltarusijoje – nerimą keliantys ženklai

Ukrainos ginkluotosios pajėgos pripažino, kad Rusijos pajėgos padarė pažangą Donecko srityje...

Tragedijomis apgaubta tvirtovė liudija daugybės moterų mirtis: jų rankų įspaudai sienose iki šiol kelia šiurpą

Radžastano valstijos Džodpuro mieste stūksančio Mehrangaro forto sienos leidžia pažvelgti į...

Pirmoji „Mados infekcijos“ diena: kolekcijose galima grožėtis elegancija ir svaigti nuo spalvų

Šį penktadienį ir šeštadienį Vilniuje vyksta kasmetinis išskirtinės svarbos mados renginys –...

Klimatologas pateikė naują prognozę: kitą savaitę – džiuginantys pokyčiai (1)

„Dienos trukmė artėja prie 17 valandų, o intensyvesnės šilumos gauname tik labai...

Ką Putinas padarė su Rusija: šalis dar niekada nebuvo tokia atstumta (4)

Nors Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas giriasi, kad Vakarų sankcijų „blickrigas“ žlugo,...

Pilotų užfiksuoti NSO vaizdai suglumino pareigūnus JAV Kongrese – neturėjo paaiškinimo, kas tai (2)

Jungtinių Amerikos Valstijų Kongresas surengė pirmuosius neatpažintų skraidančių objektų tema...

Šokas Stambule: Eurolygos čempionai – sumalti į miltus savo pačių gerbėjų akivaizdoje

Jei Eurolygos čempionų trofėjų išlaikiusi Stambulo „Anadolu Efes“ ekipa tikėjosi viena koja...