aA
Kasmet Lietuvoje generuojama tūkstančiai tonų atliekų, tarp kurių yra ir automobilių remonto atliekos. Kai kurios automobilių atliekos yra degios ir toksiškos, jų negalima tiesiog išpilti į žemę ar kanalizaciją arba po naudojimo išmesti į šiukšlių dėžę. Netinkamas automobilių remonto atliekų atsikratymas yra žalingas ne tik aplinkai, bet ir žmonių sveikatai.
Variklio remontas
Variklio remontas
© Shutterstock

Kaip rašoma pranešime spdaui, kiekvienas transporto priemonės savininkas yra atsakingas už tinkamą automobilio atliekų tvarkymą ir turi žinoti, kad kai kurios atliekos gali būti pakartotinai naudojamos ar perdirbamos. Atėjus laikui išvalyti garažą, nereikėtų palikti jame nereikalingų automobilio dalių. Ką daryti su dažniausiai susidarančiomis automobilių atliekomis – alyva, filtrais, padangomis ir akumuliatoriais?

Variklio alyva

Automobiliams būtina reguliariai keisti alyvą. Neteisingai pašalintas naudotas variklio tepalas yra vienas iš pavojingiausių taršos šaltinių. Vienas litras alyvos gali užteršti milijoną litrų vandens. Senos alyvos išpylimas kieme sukeltų didelį pavojų aplinkai dėl naudotame tepale esančių teršalų kaip švino, kadmio ir arseno. Tačiau užterštas tepalas gali būti perdirbamas ir vėl panaudojamas kaip tepalinė ar hidraulinė automobilių alyva.

Alyva
Alyva
© Organizacijos nuotr.

„Dažniausiai vairuotojai automobilio alyvą keičia autoservisuose, kurie ir turi pasirūpinti šios atliekos sutvarkymu. Tais atvejais, kai alyvą keičiame namuose, naudotu tepalu tenka pasirūpinti patiems. Vienas iš būdų – alyvos atliekas pristatyti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles arba perduoti pavojingų atliekų tvarkytojams“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovė Veronika Masalienė.

Filtrai

Panaudotus automobilių tepalų, kuro ir oro filtrus taip pat būtina perdirbti. Filtrų atliekose yra metalo, alyvos, plastmasės ir filtruojančios medžiagos. Metalą galima daug kartų perdirbti ir tokiu būdu taupyti gamtos išteklius ir energiją.

Gyventojai senus automobilių filtrus gali palikti autoservisuose, jei naudojamasi jų paslaugomis tvarkant transporto priemonę, arba nuvežti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų aikšteles. Filtrus, kaip ir kitas automobilių atliekas, taip pat galima perduoti atliekų tvarkytojui.

Automobilio akumuliatoriai

Akumuliatorius yra toksiškas dėl korozinių medžiagų ir jų sudėtyje esančių sunkiųjų metalų, kuriems patekus į aplinką gali būti užterštas dirvožemis ir vanduo. Tačiau dauguma akumuliatorių dalių yra perdirbami, pavyzdžiui, švino plokštės gali būti pakartotinai naudojamos jas minimaliai apdorojus.

Padangos
Padangos
© Shutterstock

„Svarbu, kad naudotas akumuliatorius būtų laikomas sandarioje talpykloje ir taip būtų užkirstas kelias teršalams patekti į aplinką ir ją užteršti. Jokiu būdu negalima deginti senos automobilio baterijos, nes išmetami dūmai yra pavojingi ir gali sprogti. Seni automobilių akumuliatoriai irgi turi patekti pas atliekų tvarkytojus“, – teigia V. Masalienė.

Senus automobilių akumuliatorius priima ne tik tokias atliekas tvarkantys atliekų tvarkytojai, bet ir savivaldybių stambių atliekų surinkimo aikštelės. Perkant naują akumuliatorių, senąjį galima palikti pardavėjui.

Padangos

Senas automobilių padangas nevalia mesti bet kur. Į aplinką patekusios padangų atliekos suyra tik per 120–140 metų, o padangas perdirbus arba panaudojus energijai gauti taupomi gamtos ir gamybos ištekliai.

„Atliekų tvarkytojai už seno akumuliatoriaus ir filtrų atidavimą jo turėtojui atlygina, tačiau už alyvos ir padangų atliekų pridavimą gali tekti sumokėti. Didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės nemokamai iš gyventojų priima tik tam tikrą alyvos ir padangų atliekų kiekį“, – primena bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ vykdomoji direktorė Kristina Štelmokaitienė.

Eko energetika
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
1.8000

Top naujienos

Matematikos žinios dugne, mokyklose – tragiška padėtis: net 300 eurų stipendijos abiturientų nesuviliojo (14)

Jau netrukus kai kurių dalykų pedagogų Lietuvoje gali pradėti tragiškai trūkti. Švietimo,...

Išsirinko paklausiausią profesiją Lietuvoje, bet darbo neranda: „užkibus“ už gražaus aprašymo gali tekti grąžinti pinigus (6)

Lietuvoje nuolatos kalbama apie informacinių technologijų (IT) specialistų trūkumą ir vis...

Arūnas Spraunius | D+

Visi pakvaišę dėl Arkties: neaprėpiamas rusų karių skaičius jau čia, bet gėrybių gviešiasi ne tik jie

Pentagonas 2017-aisiais pirmą kartą po Šaltojo karo pasiuntė į Norvegiją 300 jūrų...

Po vasariškai šilto savaitgalio laukia orų permainos: nemaloniausia diena bus ketvirtadienis (1)

Virš Europos palčiai išplitęs drėgnas žemo atmosferos slėgio laukas bus palankus lietaus...

Pasitikrinkite, ar galvą iki šiol plovėte taip, kaip reikia: plaukų dievas įvardijo, kokias klaidas daro moterys, o kokias – vyrai (3)

Ar iš tiesų žinote, kaip taisyklingai reikia plauti plaukus? Gali būti, jog visą laiką tai...

Vieniems tai vakcina nuo vėžio, kiti ją vadina „paleistuvystės skiepu“: kam jo iš tiesų reikia?

Žadėjau vis papasakoti apie kokį nors skiepą ir jo žalą. Žalą antivakseriams . Tęsiame...

Atskirtis tarp vyrų ir moterų atlyginimo Lietuvoje jau kelia nerimą: po tuo slypi kur kas skaudesnė problema (1)

Europos Parlamentui kelia susirūpinimą europiečių moterų ir vyrų atlyginimų atotrūkis:...

8 žavūs daugiamečių gėlių deriniai, kuriuos nesudėtinga prižiūrėti

Ne visi turi laiko reguliariai darbuotis gėlyne, sodinti naujų gėlių, kita vertus, norisi kad...

Įmonė priėmė įdomų sprendimą: dėl atlyginimo dydžio sprendžia kolegos

Programinės įrangos kompanija „10Pines“ išsiskiria unikaliu požiūriu į darbuotojų...

„Maersk“ generalinis direktorius: pasaulio ekonomikoje – jokių realių infliacijos rizikos ženklų

Didžiausios pasaulyje laivybos kompanijos vadovas teigia nematantis jokių pavojingo infliacijos...