aA
Kasmet Lietuvoje generuojama tūkstančiai tonų atliekų, tarp kurių yra ir automobilių remonto atliekos. Kai kurios automobilių atliekos yra degios ir toksiškos, jų negalima tiesiog išpilti į žemę ar kanalizaciją arba po naudojimo išmesti į šiukšlių dėžę. Netinkamas automobilių remonto atliekų atsikratymas yra žalingas ne tik aplinkai, bet ir žmonių sveikatai.
Variklio remontas
Variklio remontas
© Shutterstock

Kaip rašoma pranešime spdaui, kiekvienas transporto priemonės savininkas yra atsakingas už tinkamą automobilio atliekų tvarkymą ir turi žinoti, kad kai kurios atliekos gali būti pakartotinai naudojamos ar perdirbamos. Atėjus laikui išvalyti garažą, nereikėtų palikti jame nereikalingų automobilio dalių. Ką daryti su dažniausiai susidarančiomis automobilių atliekomis – alyva, filtrais, padangomis ir akumuliatoriais?

Variklio alyva

Automobiliams būtina reguliariai keisti alyvą. Neteisingai pašalintas naudotas variklio tepalas yra vienas iš pavojingiausių taršos šaltinių. Vienas litras alyvos gali užteršti milijoną litrų vandens. Senos alyvos išpylimas kieme sukeltų didelį pavojų aplinkai dėl naudotame tepale esančių teršalų kaip švino, kadmio ir arseno. Tačiau užterštas tepalas gali būti perdirbamas ir vėl panaudojamas kaip tepalinė ar hidraulinė automobilių alyva.

Alyva
Alyva
© Organizacijos nuotr.

„Dažniausiai vairuotojai automobilio alyvą keičia autoservisuose, kurie ir turi pasirūpinti šios atliekos sutvarkymu. Tais atvejais, kai alyvą keičiame namuose, naudotu tepalu tenka pasirūpinti patiems. Vienas iš būdų – alyvos atliekas pristatyti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles arba perduoti pavojingų atliekų tvarkytojams“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovė Veronika Masalienė.

Filtrai

Panaudotus automobilių tepalų, kuro ir oro filtrus taip pat būtina perdirbti. Filtrų atliekose yra metalo, alyvos, plastmasės ir filtruojančios medžiagos. Metalą galima daug kartų perdirbti ir tokiu būdu taupyti gamtos išteklius ir energiją.

Gyventojai senus automobilių filtrus gali palikti autoservisuose, jei naudojamasi jų paslaugomis tvarkant transporto priemonę, arba nuvežti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų aikšteles. Filtrus, kaip ir kitas automobilių atliekas, taip pat galima perduoti atliekų tvarkytojui.

Automobilio akumuliatoriai

Akumuliatorius yra toksiškas dėl korozinių medžiagų ir jų sudėtyje esančių sunkiųjų metalų, kuriems patekus į aplinką gali būti užterštas dirvožemis ir vanduo. Tačiau dauguma akumuliatorių dalių yra perdirbami, pavyzdžiui, švino plokštės gali būti pakartotinai naudojamos jas minimaliai apdorojus.

Padangos
Padangos
© Shutterstock

„Svarbu, kad naudotas akumuliatorius būtų laikomas sandarioje talpykloje ir taip būtų užkirstas kelias teršalams patekti į aplinką ir ją užteršti. Jokiu būdu negalima deginti senos automobilio baterijos, nes išmetami dūmai yra pavojingi ir gali sprogti. Seni automobilių akumuliatoriai irgi turi patekti pas atliekų tvarkytojus“, – teigia V. Masalienė.

Senus automobilių akumuliatorius priima ne tik tokias atliekas tvarkantys atliekų tvarkytojai, bet ir savivaldybių stambių atliekų surinkimo aikštelės. Perkant naują akumuliatorių, senąjį galima palikti pardavėjui.

Padangos

Senas automobilių padangas nevalia mesti bet kur. Į aplinką patekusios padangų atliekos suyra tik per 120–140 metų, o padangas perdirbus arba panaudojus energijai gauti taupomi gamtos ir gamybos ištekliai.

„Atliekų tvarkytojai už seno akumuliatoriaus ir filtrų atidavimą jo turėtojui atlygina, tačiau už alyvos ir padangų atliekų pridavimą gali tekti sumokėti. Didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės nemokamai iš gyventojų priima tik tam tikrą alyvos ir padangų atliekų kiekį“, – primena bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ vykdomoji direktorė Kristina Štelmokaitienė.

Eko energetika
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
1.8000

Top naujienos

Policija dar tiria savo veiksmus, bet ir be tyrimo matyti daugybė pažeidimų (105)

Mažeikių rajone, Viekšnių kapinėse, palaidotas 35-asis nepriklausomos Lietuvos istorijoje...

Šiemet atostogausime kitaip: skatinamas vietinis turizmas, bet ne visiems verslams tai padės (48)

Akivaizdu, kad šios vasaros atostogos gerokai skirsis nuo praėjusių vasarų, kai lietuviai, vos...

Vilniuje sutrikus vairuotojo sveikatai įvyko avarija: medikai kovoja dėl vyro gyvybės (4)

Pirmadienį Vilniuje įvyko avarija - susidūrė lengvasis automobilis „Volvo“ ir vilkikas...

Štai kas šiuo metu vyksta automobilių turguje: 4500 Eur kainuojantį automobilį prašo parduoti už 2500 (275)

Lietuvoje ir toliau laisvėjant karantinui, į normalų gyvenimą tikisi sugrįžti ir...

Agnė Keizikienė

Apie vaikų miegą nuo A iki Z: pamirškite bemieges naktis!

Ar žinojote, kad, anot tyrimų, susilaukus vaikų, moterys kas naktį netenka vidutiniškai po...

Monikai Kvietkutei gali tekti vėl minti teismų duris – kodėl Andrius Šedžius nemoka visų teismo priskirtų alimentų? (59)

Dainininkė Monika Kvietkutė , vaikštinėdama sostinėje, patikina labai laukianti karantino...

Turiu priklausomybę seksui ir meilei. Štai kaip supratau, kad tai – problema (2)

Visi pažįstame žmonių, kurie per daug geria. Jie – alkoholikai, kurie paverčia savo ir...

Geležinės moterys: bėgo nuo patyčių, metė narkotikus, šlaunimis traiško melionus (33)

Kai kalbama apie jėgos trikovę arba kultūrizmą, šios sporto šakos dažniausiai siejamos su...

Didžiausios visų laikų pandemijos: kas padėjo jas įveikti? (6)

Viduramžiais blogos higienos ir sanitarijos sąlygos, karai ir badas buvo įvairių ligų plitimo...

Psichologės išpažintis apie nepagražintą motinystę: labai išsigandau, kai vyresnėlė trenkė mažajai, o aš trenkiau jai (5)

Psichologė Aušra Mockuvienė dalinasi įžvalgomis apie išgyventą motinystę ir išmoktas pamokas....

|Maža didelių žinių kaina