aA
Švedijos vyriausybė pasiūlė naują lengvųjų transporto priemonių apmokestinimo sistemą, kurį pradės veikti nuo šių metų liepos 1 d. Pagal naują schemą tradicinės benzinu varomos transporto priemonės bus apmokestintos didesniu mokesčiu, o varomos elektra – turės daugiau nuolaidų ir paskatų.
Elektromobilis
© Andrius Laucius

Švedijos vyriausybės paskelbtame pranešime teigiama: „Vyriausybė siūlo naują lengvųjų transporto priemonių „apmokestinimo-skatinimo“ sistemą, kuri įsigalios nuo 2018 m. liepos 1 d. Pagrindinis šios sistemos įvedimo motyvas yra padidinti aplinkai palankių transporto priemonių skaičių šalyje.

Ši „apmokestinimo-skatinimo“ sistema papildys bendruosius ir jau esančius degalų mokesčius ir padės sumažinti transporto sektoriaus priklausomybę nuo naftos bei daromą neigiamą poveikį klimatui.

Dėl šios sistemos, benzinu ir dyzelinu varomos transporto priemonės, nuo tada, kai tik bus apmokestintos, per pirmuosius trejus metus turės papildomai mokėti, žinoma, tik jei paklius į tokius taršos rėmus: jei nuvažiavus 1 km automobilis į aplinką išmes 95-140 gramų CO2, reikės sumokėti 7,96 eurus už 1 gramą CO2, o jei bus išmetama daugiau kaip 140 gramų CO2, tada mokestis sieks 10,38 eurus už 1 gramą. Nuo ketvirtųjų metų mokestis sieks 2,13 eurus, o CO2 kartelė bus nuleista iki 111 gramų vienam kilometrui.“

Remiantis Švedijos „EV-Volumes“ duomenimis, įvairių rūšių elektromobilių dalis 2018 m. balandžio mėn. Švedijoje siekė 6,1 proc. nuo visų įregistruotų naujų automobilių. Tai yra net 85 proc. daugiau nei pernai.

Elektromobilis
Elektromobilis
© Algirdas Venskus

Švedijos vyriausybės paskelbtame pranešime toliau teigiama, kad „aplinkai draugiškiems automobiliams yra pašalinamas 5-erių metų mokesčio už aplinkos taršą atleidimas, bet itin mažas CO2 emisijas išmetantiems automobiliams yra įvedama skatinimo sistema.

Tiems automobiliams, kurie į aplinką visiškai neišmes CO2, bus skiriama 60 000 Švedijos kronų priemoka. O tiems, kurie neviršis 60 gramų CO2/1km, priemoka sieks 10 000 kronų. Taip pat yra reikalavimas, kad ši priemoka negali viršyti 25 proc. naujo automobilio kainos. Suskystintomis gamtinėmis dujomis varomi automobiliai užsitikrina 10 000 kronų priemoką. Iki šiol šie automobiliai nebuvo laikomi aplinkai draugiškais.“

Beje, 60 000 Švedijos kronų yra apie 5820 eurų, o 10 000 kronų – 970 eurų. Tad tokia valstybės parama įsigijant hibridinį ar pilnai elektrinį automobilį yra ganėtinai ženkli.

Kalbant apie atsirandantį papildomą mokestį, jis vienai transporto priemonei gali siekti nuo kelių iki keletos tūkstančių Švedijos kronų. Viskas priklausys nuo transporto priemonės modelio ir nors 3000-7000 papildomų Švedijos kronų arba 290-680 eurų už automobilį nėra menkniekis, bet tai nėra tokio aukšto lygio mokestis kokį turi Norvegija, jau nekalbant apie tai, kad ji išvis ketina uždrausti benzinu ir dyzelinu varomas transporto priemones.

Elektromobilis
Elektromobilis
© Algirdas Venskus

Tačiau finansinės paskatos įsigyti elektrines transporto priemones yra išties didelės. Štai keletas pavyzdžių, kokios būtų taikomos priemokos įsigijant skirtingo tipo automobilius: „Nissan LEAF“ (ir kitos pilnai elektrinės transporto priemonės) – 5820 eurų priemoka; „BMW i3 Rex“ – 4850 eurų priemoka; „Kia Optima“ – 3150 eurų priemoka; „Volvo XC90 T8“ – 1860 eurų priemoka.

„EV-Volumes“ tikisi, kad padidinus priemokų dydžius įsigijant naują elektrinę transporto priemonę ir padidinus mokesčius taršioms transporto priemonėms, iki 2021 metų Švedijos elektromobilių rinkos dalis padidės iki 25 proc.

„EV-Volumes“ įkūrėjas ir rinkos analitikas Viktoras Irleas tikisi, kad iki šių metų pabaigos elektromobilių rinkos dalis Švedijoje išaugs iki 8 proc. ir tikimasi itin aktyvių elektromobilių pardavimų šių metų antroje pusėje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Dakaro aidas: Vanago šuolis nosimi į žemę ir Gelažninko smėlyje pamestas motociklas (46)

Šių metų Dakaras Lietuvai ypač sėkmingas – parvežti net du rekordai: 24 vieta galutinėje...

Prezidentinę kampaniją Skvernelis pradeda labai rizikuodamas (1091)

Prezidentinę kampaniją Saulius Skvernelis pradeda reitingų duobėje, pirmą kartą jo karjeroje...

Buvę Motiejūno bendraklubiai mato jo dominavimą Kinijoje: D-Mo vieta – NBA lygoje specialiai DELFI iš Londono (22)

Praėjusią savaitę Donatas Motiejūnas sužaidė rezultatyviausias rungtynes savo karjeroje....

Ekspertai įvertino, kas toliau laukia prezidentinėse varžytuvėse (38)

Praėjusią savaitę premjeras Saulius Skvernelis pareiškė, kad kandidatuos prezidento rinkimuose....

Istorinis Dončičiaus vakaras neatnešė sėkmės „Mavericks“ klubui slovėno trigubas dublis

18 taškų, 11 atkovotų kamuolių ir 10 rezultatyvių perdavimų – tokie skaičiai puošia NBA...

Jūsų nusižengimus matys visi – VMI skelbia, kas atsidurs „gėdos lentoje“ (42)

Valstybinė mokesčių inspekcija ( VMI ) pradėjo fiksuoti gyventojų ir įmonių nusižengimus....

Artinasi stingdančio šalčio banga: sinoptikai perspėja iš anksto – viena diena bus ypač nemaloni

Pirmadienio naktį jau kai kur pažnaibys rimtesnis šaltukas. Neigiama temperatūra išliks ir...

Sulaikytas nužudyto Gdansko mero apsaugos vadas (39)

Labdaros renginio , per kurį nužudytas Gdansko meras Pawlas Adamowiczius , apsaugos vadas...

Mačiulis sudalyvavo 10 metų iššūkyje: pažiūrėkite į Lietuvos skaičius (292)

Socialiniuose tinkluose išpopuliarėjusį 10 metų pokyčių iššūkį įgyvendino ir ekonomistas...

Pirkėjai nusigręžia nuo daug žadėjusio rajono: koją kiša vienas „bet“ (174)

Vilniaus šiaurinėje dalyje įsikūręs Santariškių mikrorajonas išsisikiria ne tik kaip medicinos...