aA
Pasaulyje netylant kalboms apie klimato atšilimą, vis daugiau dėmesio kreipiama į ekologiją ir priemones, kaip vartoti mažiau plastiko, popieriaus ir taip apsaugoti nuo nevaldomo gamtos resursų naudojimo ir nemažėjančios taršos. Tai neaplenkia ir siuntų gabenimo verslo, kuris jungiasi prie aplinkosauginių problemų sprendimų ir ieško būdų, kaip pagerinti situaciją ir tapti labiau atsakingais. O pradėti galima laikantis kelių esminių taisyklių.
Asociatyvi nuotr.
© Shutterstock

Visų pirma, mąstymas apie ekologiją siunčiant prekes turėtų prasidėti nuo teisingo jų įpakavimo. Siuntėjas turėtų kreipti dėmesį ne tik į tai, kokias medžiagas naudoja pakuojant siuntą, bet ir patį įpakavimą. Jis būtinas, kad rūšiavimo ir transportavimo metu pakuotė patikimai apsaugotų siuntos turinį ir nekeltų pavojaus aplinkai ir aplinkiniams. Kitaip sakant, siunčiamas daiktas neturėtų išlįsti, išsikišti iš pakuotės, neturėtų būti galima jo pasiekti.

Net ir naudojant perdirbto kartono ar aplinkai draugiškas dėžės būtina atsižvelgti į pakuotės standumą ir tvirtumą. „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius teigia, kad dėl siuntų krovimo vienų ant kitų rekomenduojama patvari pakuotė, atlaikanti iki penkių kartų didesnį už jos pačios svorį ir kritimą iš 80 cm aukščio. Atsižvelgiant į šiuos reikalavimus praktikoje dažniausiai naudojamos kietos kartono dėžės lygiais kraštais. Dėžės tvirtumui užtikrinti gali padėti ir apsauginiai, iš tvirto, presuoto kartono pagaminti kampai.

„Laikydamiesi saugumo reikalavimų prekių siuntėjai dažnai galvoja, kad kuo didesnė bus dėžė, į kurią dedamas daiktas, tuo jam bus saugiau. Tačiau svarbiausia tiesiog tinkamai užpildyti tarpus tarp išorinio ir pačios prekės įpakavimų. Tad rūpinantis ekologija, tausojant gamtą, galima rinktis ir tik šiek tiek didesnį, o ne dvigubai ar trigubai daikto dydį viršijantį įpakavimą. Motyvuoti taip elgtis turėtų padėti ir dėl mažesnės pakuotės atpingantis siuntimas“, – pataria G. Bilevičius.

Užpildas taip pat gali būti ekologiškas

Tinkamai pasirinkus įpakavimą, kitas žingsnis – tuščių ertmių užpildymas pakavimo medžiaga. Rinkoje dabar siūloma itin daug skirtingų medžiagų – tai burbulinė plėvelė, burbuliniai vokai, putplastis, įvairios fiksuojamosios putos ir kt.

Siuntiniai
Siuntiniai
© Shutterstock

„Be šių daiktų stabilumą dėžėje turinčių užtikrinti medžiagų populiarėja ir kur kas ekologiškesnės priemonės – gofruotas kartonas, vata, medžio drožlės, šienas. Kita itin populiarėjanti pakavimo medžiaga – vyniojamas pakavimo popierius. Tai universali, tvirta, atspari plyšimui, keliems sluoksniams perdengti naudojama medžiaga, kuri gali būti naudojama ir tuščių ertmių užpildymui. Aplinkosaugos šalininkus džiugina ir tai, kad dažniausiai ši pakavimo medžiaga jau yra pagaminta iš perdirbto popieriaus, o naudoti masina ir geras kainos bei kokybės santykis“, – tendencijas apžvelgia pašnekovas.

Ekologija rūpinasi ir siuntų bendrovės

Remiantis įvairiais tyrimais, rūpestis gamta daro įtaką netgi žmonių įpročiams – vis daugiau jų renkasi ekologiškus produktus ir aplinkosaugos idėjas propaguojančias parduotuves. Toks elgsenos pokytis neaplenkia ir siuntų bendrovių, kurios ieško vis įvairesnių būdų, kaip padėti aplinkai.

Kaip rašoma pranešime spaudai, jau dabar plačiai įgyvendinamas sprendimas tiems, kuriems rūpi gamtos apsauga, yra siuntų savitarnos terminalai. Mat į juos vienu metu pristatoma daugybė siuntų, o kurjeriui nereikia po visą miestą nukeliauti dešimtis ar šimtus kilometrų aplankant kiekvieną siuntos gavėją – taip į aplinką išmetama kur kas mažiau anglies dvideginio dujų.

„Tiek dėl pagalbos aplinkai, tiek dėl patogumo šio alternatyvaus pristatymo būdo populiarumas didėja. Todėl nuolat plečiame savitarnos terminalų geografiją, o klientai dažnai užsisakytą prekę gali atsiimti arba priduoti savo siuntą ir neišsukdami iš kelio į namus ar darbą. Taip kurjeriui papildomai nereikia važiuoti paimti iš jūsų siuntos“, – privalumus vardina pašnekovas.

Siuntiniai
Siuntiniai
© Organizatorių archyvas

Taip pat egzistuoja idėja vis daugiau siuntų pervežti naudojant bepilotes skraidykles, panašu, taip ir neišpopuliarės dėl itin griežtų reikalavimų, tačiau gerųjų pavyzdžių visgi esama. Pavyzdžiui, „DPD“ padalinys pietų Prancūzijoje vykdo reguliarius komercinius, 15 kilometrų trunkančius dronų skrydžius.

„Dronai neįsivaizduojami didžiuosiuose Europos miestuose, nors kalbama apie galimybes juos plačiau išnaudoti pristatant siuntas į atokias vietas. Tačiau yra ir kitų būdų kaip galima siuntas pristatyti sukeliant gamtai kuo mažiau neigiamo poveikio, pavyzdžiui, naudojant autonominius robotus, elektra varomus automobilius, motorolerius, paspirtukus. Tai itin gelbsti siaurose senamiesčių gatvelėse, ten, kur sunkiau pravažiuoti, kur autotransporto priemonių eismas yra ribojamas arba draudžiamas“, – teigia G. Bilevičius.

Eko energetika
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Top naujienos

Skvernelis: aš esu priešlaikinių rinkimų šalininkas (33)

Šiuo metu Lietuvoje egzistuoja trys ugniagesių gelbėtojų grandys – vieni pavaldūs...

Po slapto STT tyrimo – kaltinimai garsiam verslininkui: dovanų maišelyje – butelis alkoholinio gėrimo ir vokelis

Lietuvos transporto ir logistikos paslaugų bendrovių grupės „ Transekspedicija “ generalinis...

Kelionė į Keniją šeimai neapsiėjo be nuotykių: batai iš padangų, akistata su medžiojančia liūte ir pasikeitęs vaikų elgesys

Jei dar visai neseniai motinystė siejosi su dvejų metų namų rutina, tai šiandien vis daugiau...

JAV bombonešių skrydžiai virš Lietuvos ir Estijos: šį kartą rusams paspendė ir spąstus (290)

Trečiadienio popietę virš Lietuvos jau antrą kartą šiais metais pasirodė JAV strateginis...

ES narės pritarė siūlymui atidėti „Brexit“ (18)

Europos Sąjungos narės trečiadienį iš principo pritarė siūlymui atidėti Didžiosios...

Užkalnis. Ši vyriausybė klyno nesugebėtų užsisegti (262)

Žiūrim, ką turim. Alytuje tai dega, tai smilksta, tai rūksta senos padangos, gyventojai...

Mantas Stonkus paviešino savo susirašinėjimą su Alytaus meru: jis galėtų būti neblogas komikas (9)

Praėjusią savaitę vienoje Alytaus padangų perdirbimo gamykloje kilęs gaisras tapo rimta...

Seimo narių uždarbis vėl kaitina kraują: tūkstančiai dalijasi pasenusia melagyste (144)

Vagių šutvė! Valdžiažmogių pasityčiojimas iš liaudies! Tokios reakcijos vėl pasipylė po to,...

Dar vienas išbandymas Adomaičio kariaunai: „Tofaš“ – „Rytas“ (37)

Vilniaus „Rytas“ (1-2) trečiadienio vakarą 20 val. išvykoje žaidžia Europos taurės B grupės...

Kaip Vokietija atrėmė spaudimą didinti išlaidas ir netgi laimėjo sąjungininką (2)

Pasaulio finansų vadovų susitikime Vokietija griežtai atsisakė įvesti visapusiškas ekonomines...