aA
Pasaulyje netylant kalboms apie klimato atšilimą, vis daugiau dėmesio kreipiama į ekologiją ir priemones, kaip vartoti mažiau plastiko, popieriaus ir taip apsaugoti nuo nevaldomo gamtos resursų naudojimo ir nemažėjančios taršos. Tai neaplenkia ir siuntų gabenimo verslo, kuris jungiasi prie aplinkosauginių problemų sprendimų ir ieško būdų, kaip pagerinti situaciją ir tapti labiau atsakingais. O pradėti galima laikantis kelių esminių taisyklių.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Shutterstock

Visų pirma, mąstymas apie ekologiją siunčiant prekes turėtų prasidėti nuo teisingo jų įpakavimo. Siuntėjas turėtų kreipti dėmesį ne tik į tai, kokias medžiagas naudoja pakuojant siuntą, bet ir patį įpakavimą. Jis būtinas, kad rūšiavimo ir transportavimo metu pakuotė patikimai apsaugotų siuntos turinį ir nekeltų pavojaus aplinkai ir aplinkiniams. Kitaip sakant, siunčiamas daiktas neturėtų išlįsti, išsikišti iš pakuotės, neturėtų būti galima jo pasiekti.

Net ir naudojant perdirbto kartono ar aplinkai draugiškas dėžės būtina atsižvelgti į pakuotės standumą ir tvirtumą. „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius teigia, kad dėl siuntų krovimo vienų ant kitų rekomenduojama patvari pakuotė, atlaikanti iki penkių kartų didesnį už jos pačios svorį ir kritimą iš 80 cm aukščio. Atsižvelgiant į šiuos reikalavimus praktikoje dažniausiai naudojamos kietos kartono dėžės lygiais kraštais. Dėžės tvirtumui užtikrinti gali padėti ir apsauginiai, iš tvirto, presuoto kartono pagaminti kampai.

„Laikydamiesi saugumo reikalavimų prekių siuntėjai dažnai galvoja, kad kuo didesnė bus dėžė, į kurią dedamas daiktas, tuo jam bus saugiau. Tačiau svarbiausia tiesiog tinkamai užpildyti tarpus tarp išorinio ir pačios prekės įpakavimų. Tad rūpinantis ekologija, tausojant gamtą, galima rinktis ir tik šiek tiek didesnį, o ne dvigubai ar trigubai daikto dydį viršijantį įpakavimą. Motyvuoti taip elgtis turėtų padėti ir dėl mažesnės pakuotės atpingantis siuntimas“, – pataria G. Bilevičius.

Užpildas taip pat gali būti ekologiškas

Tinkamai pasirinkus įpakavimą, kitas žingsnis – tuščių ertmių užpildymas pakavimo medžiaga. Rinkoje dabar siūloma itin daug skirtingų medžiagų – tai burbulinė plėvelė, burbuliniai vokai, putplastis, įvairios fiksuojamosios putos ir kt.

Siuntiniai
Siuntiniai
© Shutterstock

„Be šių daiktų stabilumą dėžėje turinčių užtikrinti medžiagų populiarėja ir kur kas ekologiškesnės priemonės – gofruotas kartonas, vata, medžio drožlės, šienas. Kita itin populiarėjanti pakavimo medžiaga – vyniojamas pakavimo popierius. Tai universali, tvirta, atspari plyšimui, keliems sluoksniams perdengti naudojama medžiaga, kuri gali būti naudojama ir tuščių ertmių užpildymui. Aplinkosaugos šalininkus džiugina ir tai, kad dažniausiai ši pakavimo medžiaga jau yra pagaminta iš perdirbto popieriaus, o naudoti masina ir geras kainos bei kokybės santykis“, – tendencijas apžvelgia pašnekovas.

Ekologija rūpinasi ir siuntų bendrovės

Remiantis įvairiais tyrimais, rūpestis gamta daro įtaką netgi žmonių įpročiams – vis daugiau jų renkasi ekologiškus produktus ir aplinkosaugos idėjas propaguojančias parduotuves. Toks elgsenos pokytis neaplenkia ir siuntų bendrovių, kurios ieško vis įvairesnių būdų, kaip padėti aplinkai.

Kaip rašoma pranešime spaudai, jau dabar plačiai įgyvendinamas sprendimas tiems, kuriems rūpi gamtos apsauga, yra siuntų savitarnos terminalai. Mat į juos vienu metu pristatoma daugybė siuntų, o kurjeriui nereikia po visą miestą nukeliauti dešimtis ar šimtus kilometrų aplankant kiekvieną siuntos gavėją – taip į aplinką išmetama kur kas mažiau anglies dvideginio dujų.

„Tiek dėl pagalbos aplinkai, tiek dėl patogumo šio alternatyvaus pristatymo būdo populiarumas didėja. Todėl nuolat plečiame savitarnos terminalų geografiją, o klientai dažnai užsisakytą prekę gali atsiimti arba priduoti savo siuntą ir neišsukdami iš kelio į namus ar darbą. Taip kurjeriui papildomai nereikia važiuoti paimti iš jūsų siuntos“, – privalumus vardina pašnekovas.

Siuntiniai
Siuntiniai
© Organizatorių archyvas

Taip pat egzistuoja idėja vis daugiau siuntų pervežti naudojant bepilotes skraidykles, panašu, taip ir neišpopuliarės dėl itin griežtų reikalavimų, tačiau gerųjų pavyzdžių visgi esama. Pavyzdžiui, „DPD“ padalinys pietų Prancūzijoje vykdo reguliarius komercinius, 15 kilometrų trunkančius dronų skrydžius.

„Dronai neįsivaizduojami didžiuosiuose Europos miestuose, nors kalbama apie galimybes juos plačiau išnaudoti pristatant siuntas į atokias vietas. Tačiau yra ir kitų būdų kaip galima siuntas pristatyti sukeliant gamtai kuo mažiau neigiamo poveikio, pavyzdžiui, naudojant autonominius robotus, elektra varomus automobilius, motorolerius, paspirtukus. Tai itin gelbsti siaurose senamiesčių gatvelėse, ten, kur sunkiau pravažiuoti, kur autotransporto priemonių eismas yra ribojamas arba draudžiamas“, – teigia G. Bilevičius.

Eko energetika
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Top naujienos

Pulmonologas papasakojo apie klastingiausią COVID-19 savybę: kodėl aukomis tampa net ir jaunimas (85)

Santaros klinikų pulmonologijos ir alergologijos centro vadovas profesorius Edvardas Danila...

Kuo grėsė lietuvių klaidos karantino metu: už pažeidimus – badas ir amžinas poilsis masinėje kapavietėje (141)

Iš pradžių skambėjo įspėjimai, rekomendacijos, o tada ir nurodymai, išaugusios baudos už...

Vienu paskutiniųjų lėktuvų iš Minsko į Vilnių atvyko 87 keleiviai (2)

Lietuvai dėl koronaviruso grėsmės uždarius oro erdvę, Vilniuje šeštadienį nusileido vienas...

Iš Londono per patį viruso skleidimąsi grįžusi lietuvė: pirmiausia noriu padėkoti (117)

Atvykau skrydžiu Londonas – Vilnius kovo 30 dieną. Sutikimas pasirodė labai organizuotas. Daug...

Per karantiną Užimtumo tarnyboje – bedarbių antplūdis: kas liko be darbo? (5)

Dėl karantino priverstinai uždarius kai kurias įmones, sustojus daliai individualių veiklų,...

Profesorius Čaplinskas: pasaulyje daugėjant COVID-19 atvejų, aiškėja daugiau faktų apie infekcijos plitimą paaiškino, kas ir kaip užsikrečia (185)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro vadovas, medicinos mokslų daktaras, profesorius Saulius...

Amerikiečių ekspertai: koronaviruso aukų pasaulyje – daugiau kaip 60 000 (41)

Covid-19 pasaulyje jau pareikalavo daugiau kaip 60 000 žmonių gyvybių, skelbia amerikiečių...

Viskas pasikeitė per porą savaičių: ar jau žinom, kas laimės rinkimus (916)

Šalyje paskelbtas karantinas ir įvestos griežtos jo priemonės dėl koronaviruso grėsmės keičia...

Paulius Jurkevičius. Salut, mano karantino generole! (2)

Taip, ketinu parašyti apie kariškus rangus. Nes juk karas. Bet jeigu galvojote, kad šis tekstas...

Matt Gross

Pandemija. Ar derėtų atšaukti savo vestuves ir kiek tai kainuotų?

Beveik pusė amerikiečių atidėjo savo vestuves – tačiau kokia to kaina?

|Maža didelių žinių kaina