aA
Penkiose Europos šalyse elektra varomų automobilių įsigijimas ir eksploatacija tapo pigesnė nei benzinu ar dyzelinu varomų, rodo naujausias mokslinis tyrimas.
Elektromobilis
© Gamintojo archyvas

Kaip rašoma pranešime spaudai, tokią išvadą padarė Švaresnio transporto tarptautinės organizacijos (angl. the International Council for Clean Transportation (ICCT) mokslininkai, kurie tyrimui pasitelkė geriausiai Europoje parduodamo automobilio „Volkswagen Golf“ (elektromobilio, hibridinio, benzino ir dyzelio varikliu varomo) įsigijimo, degalų ir mokesčių sąnaudas.

Per ketverius metus šios markės elektromobilis, palyginti su kitomis versijomis, buvo pigiausias dėl mažesnių mokesčių, degalų sąnaudų ir subsidijuojamos automobilio pirkimo kainos Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Nyderlanduose ir Norvegijoje.

Mokslininkų teigimu, jų ataskaita parodė, kad mokesčių lengvatos yra pagrindinis būdas elektra varomų transporto priemonių naudojimo skatinimui ir kovai su klimato kaita bei oro tarša.

Elektromobilių, palyginti su dyzeliniais, savininkai daugiausia (27 proc.) sutaupo Norvegijoje, nes šioje šalyje baterija varomos transporto priemonės atleidžiamos nuo didelio registracijos mokesčio. Elektromobilių vairuotojai Vokietijoje, Prancūzijoje ir Nyderlanduose sutaupo nuo 11 proc. iki 15 proc., tačiau Jungtinėje Karalystėje ši nauda sumažėjo iki 5 proc., valdžiai sumažinus dotaciją elektra varomų automobilių pirkimui, skelbia The Guardian.

Tyrimo mokslininkų nuomone, finansinės lengvatos elektriniams automobiliams nebus reikalingos, kai jų pirkimo kaina sumažės iki iškastinio kuro varomų automobilių, o tokių kainų greičiausiai galima tikėtis nuo 2025 metų iki 2030-ųjų.

Vis tik įsigijimo kaina nėra pagrindinis veiksnys elektromobilių vairuotojams. Prie naudų prisideda mažesni automobilių parkavimo ir kelių mokesčiai bei išplėtotas pakankamas įkrovimo stotelių tinklas. Taip pat būtinas reguliavimas, kad automobilių gamintojai investicijas skirtų mažiau taršioms transporto priemonėms.

Elektromobilis
Elektromobilis
© DELFI / Domantas Pipas

Dėl išmetamo anglies dioksido transporto priemonės, turinčios vidaus degimo variklį, yra vienas didžiausių oro taršos, dėl kurio vyksta visuotinis atšilimas, šaltinių. Dėl oro taršos kasmet Europos Sąjungos šalyse miršta 0,5 mln. žmonių.

Tyrimas taip pat parodė, kad labiausiai per ketverius metus pabrango iš tinklo įkraunamos hibridinės transporto priemonės, o iš dalies tam įtakos turėjo tai, kad tokie automobiliai turi du variklius.

„Šios tarptautinės organizacijos išvados aktualios ir Lietuvai, svarstančiai, kokį kelią pasirinkti, kad gyventojai pereitų nuo labiausiai aplinką teršiančių automobilių iki aplinkai draugiškesnių priemonių“, – sako Aplinkos apsaugos instituto vadovas Alfredas Skinulis.

Didėjantys reikalavimai mažinti išmetamų teršalų kiekį skatina pasaulio gamintojus investuoti į elektromobilių gamybą. Aplinkosauginiu požiūriu tokios transporto priemonės mažiau teršia aplinką ir orą, nes nenaudoja iškastinio kuro ir jų eksploatacija yra paprastesnė, nes neturi vidaus degimo variklių. Eksploatuojant elektromobilius susidaro mažiau atliekų, ypač pavojingų (pavyzdžiui, alyvos ar filtrų), o beveik visos susidariusios atliekos yra perdirbamos ar dar kartą panaudojamos.

2019 metų vasario pabaigoje Lietuvoje buvo registruota 1 010 elektromobilių. Šių automobilių vairuotojai gali naudotis specialiai pažymėtomis maršrutinio transporto eismo juostomis, parkavimo ir įvažiavimo rinkliavų lengvatomis Lietuvos miestuose. Kelio ženklai ir išduodami specialūs valstybiniai registravimo numeriai elektromobiliams sudaro sąlygas įvažiuoti į tam tikras miestų zonas arba jose parkuotis.

Eko energetika
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
2.5714
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Valdas Adamkus sako jau apsisprendęs, už ką balsuos: būčiau nesąžiningas, jeigu sakyčiau, kad tai ne jis (74)

Nors iki Prezidento rinkimų Lietuvoje liko vos kelios savaitės, kadenciją baigęs Prezidentas...

Estijos prezidentės ir Putino susitikimas – slaptos Rusijos strategijos dalis? (375)

Daugeliui užsienio politikos ekspertų Estijos prezidentės susitikimas su Vladimiru Putinu pasirodė...

Pacientų organizacija išplatino atvirą laišką Verygai: kam jūs, ministre, tarnaujate? (372)

Lietuvos pacientų organizacijų atstovų taryba ( LPOAT ), vienijanti 31 pacientų, sergančių...

Įžūlumo viršūnė: pasisavino ir pardavė laimėtą BMW, nors loterijoje nė nedalyvavo (109)

Kauno apygardos teismui balandžio viduryje teko nagrinėti neįprastą bylą. Teisme atsidūrė...

Pasidalijo neįprastu kiaušinių marginimo būdu: darbo nedaug, o rezultatas – stulbinantis (23)

Dažnai, kol vaikai dar yra maži, įvairiausi sudėtingi kiaušinių dažymo būdai baigiasi...

Lietuvoje šios operacijos moterims – dažnos: tyrimas parodė, kad 80 proc. atvejų intervencija nebūtina

Moterims, kurioms buvo atlikta echoskopija ir diagnozuotos gerybinės kiaušidžių cistos , retai...

Kaip į mados vakarėlį puošėsi garsūs kviestiniai svečiai (4)

Ketvirtadienio vakarą sostinės Verkių dvare dizainerių duetas Lilija Larionova ir Egidijus Rainys...

Lietuviai parodė, kaip savarankiškai įsirengė butą: nuomininkai dėl jo rikiavosi į eilę (1)

Įsirengti būstą taip, kad jis išsyk taptų jaukiais namais – tai ne tik nelengva ir atsakinga...

Darbdaviai „nurašo“ net 30-mečius: nuo kada darbo rinkai esi per senas? (60)

Kai sakome „vyresni darbuotojai “, apie kokį amžių kalbame? Tokį klausimą uždavėme...

Estijos prezidentė po susitikimo su Putinu: aš pati iškėliau aštrias temas pakvietė Putiną į Tartu (364)

Dvi su puse valandos užtrukęs Estijos prezidentės Kersti Kaljulaid susitikimas su Rusijos vadovu...