aA
Penkiose Europos šalyse elektra varomų automobilių įsigijimas ir eksploatacija tapo pigesnė nei benzinu ar dyzelinu varomų, rodo naujausias mokslinis tyrimas.
Elektromobilis
Elektromobilis
© Gamintojo archyvas

Kaip rašoma pranešime spaudai, tokią išvadą padarė Švaresnio transporto tarptautinės organizacijos (angl. the International Council for Clean Transportation (ICCT) mokslininkai, kurie tyrimui pasitelkė geriausiai Europoje parduodamo automobilio „Volkswagen Golf“ (elektromobilio, hibridinio, benzino ir dyzelio varikliu varomo) įsigijimo, degalų ir mokesčių sąnaudas.

Per ketverius metus šios markės elektromobilis, palyginti su kitomis versijomis, buvo pigiausias dėl mažesnių mokesčių, degalų sąnaudų ir subsidijuojamos automobilio pirkimo kainos Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Nyderlanduose ir Norvegijoje.

Mokslininkų teigimu, jų ataskaita parodė, kad mokesčių lengvatos yra pagrindinis būdas elektra varomų transporto priemonių naudojimo skatinimui ir kovai su klimato kaita bei oro tarša.

Elektromobilių, palyginti su dyzeliniais, savininkai daugiausia (27 proc.) sutaupo Norvegijoje, nes šioje šalyje baterija varomos transporto priemonės atleidžiamos nuo didelio registracijos mokesčio. Elektromobilių vairuotojai Vokietijoje, Prancūzijoje ir Nyderlanduose sutaupo nuo 11 proc. iki 15 proc., tačiau Jungtinėje Karalystėje ši nauda sumažėjo iki 5 proc., valdžiai sumažinus dotaciją elektra varomų automobilių pirkimui, skelbia The Guardian.

Tyrimo mokslininkų nuomone, finansinės lengvatos elektriniams automobiliams nebus reikalingos, kai jų pirkimo kaina sumažės iki iškastinio kuro varomų automobilių, o tokių kainų greičiausiai galima tikėtis nuo 2025 metų iki 2030-ųjų.

Vis tik įsigijimo kaina nėra pagrindinis veiksnys elektromobilių vairuotojams. Prie naudų prisideda mažesni automobilių parkavimo ir kelių mokesčiai bei išplėtotas pakankamas įkrovimo stotelių tinklas. Taip pat būtinas reguliavimas, kad automobilių gamintojai investicijas skirtų mažiau taršioms transporto priemonėms.

Elektromobilis
Elektromobilis
© DELFI / Domantas Pipas

Dėl išmetamo anglies dioksido transporto priemonės, turinčios vidaus degimo variklį, yra vienas didžiausių oro taršos, dėl kurio vyksta visuotinis atšilimas, šaltinių. Dėl oro taršos kasmet Europos Sąjungos šalyse miršta 0,5 mln. žmonių.

Tyrimas taip pat parodė, kad labiausiai per ketverius metus pabrango iš tinklo įkraunamos hibridinės transporto priemonės, o iš dalies tam įtakos turėjo tai, kad tokie automobiliai turi du variklius.

„Šios tarptautinės organizacijos išvados aktualios ir Lietuvai, svarstančiai, kokį kelią pasirinkti, kad gyventojai pereitų nuo labiausiai aplinką teršiančių automobilių iki aplinkai draugiškesnių priemonių“, – sako Aplinkos apsaugos instituto vadovas Alfredas Skinulis.

Didėjantys reikalavimai mažinti išmetamų teršalų kiekį skatina pasaulio gamintojus investuoti į elektromobilių gamybą. Aplinkosauginiu požiūriu tokios transporto priemonės mažiau teršia aplinką ir orą, nes nenaudoja iškastinio kuro ir jų eksploatacija yra paprastesnė, nes neturi vidaus degimo variklių. Eksploatuojant elektromobilius susidaro mažiau atliekų, ypač pavojingų (pavyzdžiui, alyvos ar filtrų), o beveik visos susidariusios atliekos yra perdirbamos ar dar kartą panaudojamos.

2019 metų vasario pabaigoje Lietuvoje buvo registruota 1 010 elektromobilių. Šių automobilių vairuotojai gali naudotis specialiai pažymėtomis maršrutinio transporto eismo juostomis, parkavimo ir įvažiavimo rinkliavų lengvatomis Lietuvos miestuose. Kelio ženklai ir išduodami specialūs valstybiniai registravimo numeriai elektromobiliams sudaro sąlygas įvažiuoti į tam tikras miestų zonas arba jose parkuotis.

Eko energetika
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
2.6667

Top naujienos

D+ DELFI; Nick Wadhams; Marc Champion, Alberto Nardelli, Jennifer Jacobs

Šaltiniai: Kuleba su Blinkenu Lavrovą „pastatė į vietą“ Rusijos veiksmų laiką gali nulemti netikėtas veiksnys (5)

JAV valstybės sekretorius Antony Blinkenas ir Rusijos užsienio reikalų ministras Sergejus...

Čaplinskas – apie omikron atmainą: virusas mutuoja kaip pagal vadovėlį (111)

Tiek Europoje tiek Jungtinėse Valstijose daugėjant naujų patvirtintų omikron atmainos atvejų...

Neuromokslininkė paaiškino, kodėl netikri prisiminimai pakeičia tikruosius ir kaip galime perrašyti savo praeitį (30)

Ar kada nors esate atsidūrę tokioje situacijoje, kai prisimenant tam tikrą įvykį iš praeities,...

Neįtikėtina: permainingame mače Kėdainiuose – 42-ejų Lukauskio karjeros rezultatyvumo rekordas (26)

Mindaugas Lukauskis per du su puse kėlinio surinko 25 taškus ir iš viso pelnęs 33 taškus...

Augant įtampai dėl Ukrainos – JAV pažadas Rytų Europai (118)

Vienas aukšto rango JAV pareigūnas pirmadienį sakė, kad Vašingtonas pateiktų „teigiamą...

D+Agnė Keizikienė

Urologas Balys Dainys – apie varpos dydį: koks yra vidutinis, o koks – gerokai per mažas? (5)

Visais laikais vyriško pasididžiavimo ilgis buvo jautri tema. Ne vienas paauglys gali prisiminti,...

Seimas svarsto kelias Širinskienės pasitraukimo iš LVŽS versijas: prabilo apie gudrų planą prieš Skvernelį (55)

Vienai iš aktyviausių „valstiečių“ vėliavnešių Agnei Širinskienei paskelbus apie...

Armonaitė – apie pandemijos valdymą: Lietuvai nereikia grįžti prie didesnių ribojimų (107)

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė anksčiau išsakytos pozicijos nekeičia net...

D+Giedrius Petkevičius/Sausuolis

Tikrasis karo veidas: kokioje padėtyje reikėjo būti, kad pasaulis myriop pasiustų tūkstančius vaikų-karių

Kuomet įsivaizduojame karo veiksmus, vaizduotė dažniausiai „piešia“ rūsčius raumeningus...