aA
Vilniaus mieste pamatyti akiai įprastus antžeminius atliekų surinkimo konteinerius jau greitai taps retenybe – sostinė pereina prie modernios pusiau požeminių konteinerių sistemos. Šiuo metu skelbiami 328 naujų Vilniaus miesto aikštelių projektai, o gyventojai raginami peržiūrėti aikštelių įrengimo planus ir aktyviai išsakyti savo pastabas.
Požeminiai konteineriai
Požeminiai konteineriai
© Organizatorių archyvas

Iš viso Vilniaus mieste iki 2019 metų pabaigos suplanuota įrengti daugiau kaip 750 pusiau požeminių konteinerių aikštelių, kurios ilgainiui pakeis antžeminius mišrių atliekų konteinerius ir rūšiuojamoms atliekoms skirtus vadinamuosius varpelius. Suprojektuotų naujų pusiau požeminių aikštelių adresai viešai skelbiami Vilniaus regiono atliekų tvarkymo centro interneto svetainėje adresu: www.vaatc.lt/konteineriai

Į pagrįstas gyventojų pastabas bus atsižvelgta

Vilniaus miesto savivaldybė yra sudariusi darbo grupę, kuri svarsto vilniečių skundus ir pasiūlymus dėl pusiau požeminių konteinerių aikštelių statybų. Gyventojai gali savivaldybei teikti prašymą dėl konteinerinės aikštelės projekto peržiūrėjimo. Tai galima padaryti elektroniniu paštu savivaldybe@vilnius.lt. Darbo grupė vertins gyventojų pastabas ir ieškos galimybės surasti naują vietą konteinerinei aikštelei.

„Dabar už planavimą atsakingi specialistai galimas statybų vietas vyksta apžiūrėti gyvai – anksčiau buvo vadovaujamasi miesto ir požeminių komunikacijų žemėlapiais, tačiau tai ne visada leisdavo tinkamai įvertinti situaciją. Ne mažiau svarbu, kad diskusijoje aktyviai dalyvautų gyventojai, kurie aikštelėmis ir naudosis. Todėl skatiname peržiūrėti aikštelių planus ir išsakyti savo pastebėjimus – tik tokiu būdu galėsime rasti visiems geriausią sprendimą“, – sako Vilniaus regiono atliekų tvarkymo centro (VAATC) projektų vadovas Darius Palšis.

Svarbi žinia vilniečiams – pasidomėkite, kur bus jūsų atliekų surinkimo konteineriai
© DELFI / Domantas Pipas

Naujų aikštelių planavimas – kompromiso paieška

Naujų pusiau požeminių aikštelių planavimas – didelis iššūkis vietos joms beieškantiems darbuotojams. Statant aikšteles reikia suderinti skirtingus faktorius – Valstybinio atliekų tvarkymo plano reikalavimus, gyventojų interesus, atliekų vežėjų poreikius ir prisitaikyti prie aplinkos sąlygų.

Konteinerinių aikštelių kiekis ir pajėgumai nustatomi atsižvelgiant į aplinkinių namų gyventojų skaičių, tačiau sunkioji planavimo dalis čia tik prasideda. Pagal Valstybinį atliekų tvarkymo planą konteineriai aptarnaujamų namų gyventojams turi būti pasiekiami ne didesniu nei 100 metrų atstumu, tačiau negali stovėti arčiau nei 10 metrų nuo artimiausio gyvenamojo pastato. Aikštelių statymo vietas smarkiai apriboja požeminių miesto komunikacijų tinklas, kuris Vilniaus mieste yra vienas tankiausių Lietuvoje, taip pat antžeminiai statiniai ir želdiniai.

„Aikšteles statyti galime tik ant laisvos valstybinės žemės, kurios miesto teritorijoje nėra daug. Todėl žmonėms viena ar kita vieta konteineriams gali atrodyti tinkamesnė, tačiau ten aikštelės statyti negalime“, – konstatuoja D. Palšis.

Jis aiškina, kad būtina užtikrinti, jog prie konteinerių privažiuos šiukšliavežės, todėl aikšteles stengiamasi statyti arčiau pagrindinės gatvės.

„Atliekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planavimas yra kompromiso paieška. Visada stengiamės galvoti apie sprendimą, kuris geriausiai patenkintų vartotojo poreikius, tačiau turime atsižvelgti ir į miesto infrastruktūrą, atliekų vežėjų galimybes, biudžetą ir panašius faktorius. Todėl kviečiame gyventojus bendrauti ir bendradarbiauti, nes geriausią sprendimą galime priimti dialogo ir kompromiso keliu“, – sako D. Palšis.

Užsakymo nr.: PT_80909445

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
4.0000

Top naujienos

Policija dar tiria savo veiksmus, bet ir be tyrimo matyti daugybė pažeidimų (118)

Mažeikių rajone, Viekšnių kapinėse, palaidotas 35-asis nepriklausomos Lietuvos istorijoje...

Šiemet atostogausime kitaip: skatinamas vietinis turizmas, bet ne visiems verslams tai padės (54)

Akivaizdu, kad šios vasaros atostogos gerokai skirsis nuo praėjusių vasarų, kai lietuviai, vos...

Vilniuje sutrikus vairuotojo sveikatai įvyko avarija: medikai kovoja dėl vyro gyvybės (7)

Pirmadienį Vilniuje įvyko avarija - susidūrė lengvasis automobilis „Volvo“ ir vilkikas...

Štai kas šiuo metu vyksta automobilių turguje: 4500 Eur kainuojantį automobilį prašo parduoti už 2500 (285)

Lietuvoje ir toliau laisvėjant karantinui, į normalų gyvenimą tikisi sugrįžti ir...

Agnė Keizikienė

Apie vaikų miegą nuo A iki Z: pamirškite bemieges naktis!

Ar žinojote, kad, anot tyrimų, susilaukus vaikų, moterys kas naktį netenka vidutiniškai po...

Monikai Kvietkutei gali tekti vėl minti teismų duris – kodėl Andrius Šedžius nemoka visų teismo priskirtų alimentų? (64)

Dainininkė Monika Kvietkutė , vaikštinėdama sostinėje, patikina labai laukianti karantino...

Turiu priklausomybę seksui ir meilei. Štai kaip supratau, kad tai – problema (5)

Visi pažįstame žmonių, kurie per daug geria. Jie – alkoholikai, kurie paverčia savo ir...

Geležinės moterys: bėgo nuo patyčių, metė narkotikus, šlaunimis traiško melionus (40)

Kai kalbama apie jėgos trikovę arba kultūrizmą, šios sporto šakos dažniausiai siejamos su...

Didžiausios visų laikų pandemijos: kas padėjo jas įveikti? (6)

Viduramžiais blogos higienos ir sanitarijos sąlygos, karai ir badas buvo įvairių ligų plitimo...

Psichologės išpažintis apie nepagražintą motinystę: labai išsigandau, kai vyresnėlė trenkė mažajai, o aš trenkiau jai (5)

Psichologė Aušra Mockuvienė dalinasi įžvalgomis apie išgyventą motinystę ir išmoktas pamokas....

|Maža didelių žinių kaina