aA
Apleistas, nenaudojamas ir vietą užimantis automobilis – kasdieninis vaizdas vilniečių gyvenamuosiuose mikrorajonuose. Kiemuose likimo valiai paliktos transporto priemonės, jų savininkų manymu, yra neliečiamos, tačiau iš tikrųjų – tiesa kiek kitokia. Kur kreiptis ir kaip iš kiemo „iškrapštyti“ metalo laužą pasakoja Vilniaus miesto gyventojai ir tokią veiklą vykdančių institucijų atstovai.
Gyventojų skaudulys – neeksploatuojami automobiliai kiemuose: kaip su jais pasielgti?
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Vilnietis Andrius į savo butą viename Vilniaus rajone atsikraustė prieš ketverius metus. Jau tada vyras pastebėjo tris akivaizdžiai nenaudojamus, nuleistomis padangomis kieme stovinčius automobilius.

„Iškart matėsi, kad jie nevažiuojantys jau ilgą laiką: ant vieno iš jų buvo priklijuota daugybė raštelių, baudos lapelių, po kitu – net asfaltas buvo pakeitęs spalvą, o trečiasis automobilis greičiausiai priklausė kažkokiai įmonei, nes buvo apklijuotas skelbimais ir naudojamas kaip reklama. Dar bandžiau rašyti tai įmonei, prašydamas patraukti nenaudojamą automobilį, tačiau jokio atsakymo negavau“, – pasakoja vilnietis.

Andrius ilgai nesukęs galvos, kaip pasirūpinti, kad jo kieme atsirastų vietos jo ir kaimynų automobiliams, užfiksavo senus automobilius telefonu ir kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybės iniciatyva sukurtą internetinę platformą „tvarkaumiesta.lt

„Mūsų kiemas senas, siauras, mašinų daug, todėl tie keletas nenaudojamų automobilių dar labiau sumažino vietos kieme. Telefonu nufotografavęs šiuos automobilius, įkėliau informaciją į „Tvarkau Villnių“ internetinį puslapį. Mano nuostabai, praėjus mėnesiui po mano pranešimo, automobilių kieme nebeliko. Nežinau, ar patys savininkai juos geranoriškai patraukė, ar savivaldybės darbuotojai išvežė, tačiau faktas, kad jų neliko“, – džiaugiasi Andrius.

Paprastas ir efektyvus būdas

Vilniaus savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vadovas Andžej Dinikis pasakoja, kad pagrindinė platformos „Tvarkau Vilnių“ atsiradimo priežastis – noras suteikti vilniečiams patogų ir operatyvų būdą pranešti savivaldybei apie mieste atsirandančias problemas.

„Norėjome sudaryti patogias galimybes vilniečiams pranešti apie pastebėtas mieste problemas – nuo neeksploatuojamų automobilių kiemuose, netinkamai paliktų atliekų iki kelyje atsiradusių duobių ar nešviečiančių gatvės žibintų. Gavę informaciją iš gyventojų galime greitai ir operatyviai perduoti ją atitinkamoms institucijoms, kurios imasi veiksmų“, – pasakoja A. Dinikis.

Gyventojų skaudulys – neeksploatuojami automobiliai kiemuose: kaip su jais pasielgti?
© DELFI skaitytojo nuotr.

Kalbėdamas konkrečiai apie neeksploatuojamų automobilių problemą sostinėje, savivaldybės atstovas sako, kad Vilniuje, kaip bebūtų gaila, išliko sovietinis palikimas – siauri daugiabučių rajonų kiemai, kurie yra tiesiog per maži sutalpinti visus gyventojų automobilius, o ką jau kalbėti apie neeksploatuojamas transporto priemones.

„Pagal tuometinį planą, tokie kiemai turėjo talpinti keletą, o ne keliasdešimt automobilių. Tačiau šiandien pragyvenimo lygis auga ir dabar viena šeima, gyvenanti daugiabutyje, gali sau leisti turėti bent jau vieną automobilį, dažnu atveju net keletą. Todėl natūraliai atsiranda problema – trūksta parkavimo vietų, o negana to, šią problemą dar labiau padidina kiemuose palikti ir nenaudojami automobiliai.

Taip dažniausiai atsitinka dėl to, kad šių nenaudojamų automobilių savininkai išvyksta iš miesto, pačių automobilių nebeapsimoka parduoti ar remontuoti ir panašiai. Žinoma, yra ir pateisinamų priežasčių – savininkų mirties ar ligos atvejai“, – nenaudojamų automobilių palikimo kiemuose priežastis aiškina A. Dinikis.

Naudojantis „Tvarkaus Vilnių“ programėle užtenka nufotografuoti paliktą automobilį, nuotraukoje užfiksuoti jo modelį, spalvą, jei yra – valstybinį numerį, parašyti, kokioje gatvėje jis stovi, bei įkelti šią informaciją į sistemą.

„Jei nuotraukose aiškiai matosi, kad automobilis yra neeksploatuojamas (nuleistos padangos, išdaužti stiklai ir pan.), tokia informacija palengvina pareigūnų darbą ir problema išsprendžiama daug greičiau. Gavęs pranešimą apie be priežiūros paliktą automobilį, Viešosios tvarkos skyrius imasi veiksmų – jei reikia papildomos informacijos, nuvykstama į vietą, ieškomas savininkas, jį suradus, aiškinamasi situacija ir jei savininkas nenurodo svarių priežasčių, kodėl jo automobilis yra neprižiūrėtas ir nenaudojamas, siekiama išsiaiškinti jo pareigas transporto priemonei pašalinti. Dažniausiai nuo procedūros pradžios pasirūpinti automobiliu duodame mėnesį laiko“, – pasakoja Viešosios tvarkos skyriaus vadovas.

Gresia baudos

Jei savininkas nesutinka iš kiemo pašalinti savo automobilio, tada, pasak A. Dinikio, tenka taikyti administracines sankcijas – skirti pinigines baudas.

„Pirmą kartą bauda gali sieki nuo 70 iki 140 eurų, o toliau nevykdant prašymų – ir iki 300 eurų bei teisiniu keliu galimas automobilio konfiskavimas. Visgi, didžioji dalis gyventojų pasirūpina transporto priemonių išvežimu ir griežtesnių priemonių netenka imtis. Tačiau pasitaiko ir tokių atvejų, kai likimo valiai paliktų automobilių savininkų nepavyksta nustatyti. Tada prasideda bešeimininkio turto pripažinimo procedūra – automobilis yra nutempiamas į mūsų aikštelę, metus laiko jis būna apskaitoje ir, jei per tą laiką neatsiranda savininkas, kreipiamės į teismą, kad turtas būtų pripažintas neturinčiu šeimininko ir perduotas valstybės žinion. O tada jau sprendžiama, ką su juo daryti – atiduoti tvarkymui, parduoti ir pan.“, – aiškina specialistas.

Gyventojų skaudulys – neeksploatuojami automobiliai kiemuose: kaip su jais pasielgti?
© DELFI / Audrius Solominas

Per metus tokių pranešimų apie kiemuose paliktus ir neeksploatuojamus automobilius Viešosios tvarkos skyrius gauna išties daug.

„Maždaug 2000 atvejų pasitvirtina, iš jų didžioji dalis savininkų atsiranda. Šiai dienai, nuo birželio mėnesio, neatsiradus automobilių savininkams, iš kiemų išvežėme apie 100 transporto priemonių“, – teigia. A. Dinikis.

Kaip pačiam pasirūpinti savo turtu?

Jei turite nebenaudojamą automobilį ar jo dalių, atsikratyti jomis yra ganėtinai nesudėtinga. Vilniaus apskrities atliekų tvarkymo centro (VAATC) Aikštelių eksploatacijos skyriaus vadovas Virgilijus Pruskas aiškina, kur ir kokiais būdais gyventojai gali priduoti automobilių atliekas.

„Į mūsų aikšteles gyventojai gali atvežti panaudotus akumuliatorius, oro ir tepalų filtrą, pačius tepalus bei padangas. Visos kitos automobilių dalys yra surenkamos ir tvarkomos specializuotose atliekų tvarkymo įmonėse. Jei dalys yra keičiamos autoservisuose, jas privalo priimti pats autoservisas ir perduoti atliekų tvarkytojams. Tačiau jei pats automobilis ir jo dalys yra nebenaudojami, gyventojas gali kreiptis į, pavyzdžiui, Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociaciją, kuri jį nukreips į atitinkamas vietas ir ten jis galės priduoti automobilį arba jo dalis“, – aiškina V. Pruskas.

Anot jo, galimybių ir pasirinkimų, kur priduoti neeksploatuojamą automobilį ir jo dalis, yra išties daug, o už tai dar galima gauti ir atlygį.

„Internete galima rasti daugybę skelbimų apie superkamas transporto priemones ir jų dalis. Taip pat galima kreiptis į metalo supirktuves. Eksploatuoti netinkamų automobilių tvarkytojus galima surasti ir pasinaudojus atliekų tvarkytojų valstybės registru (adresas internete: atvr.aplinka.lt), pasirinkus atliekų kodą 16 01 04. Kur kas paprasčiau yra priduoti automobilį supirkėjams, gauti šiokį tokį atlygį, nei laikyti jį nenaudojamą kieme ir vėliau sulaukti administracinės nuobaudos“, – įsitikinęs VAATC atstovas.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(13 žmonių įvertino)
4.9231

Top naujienos

Nuo Gintarinės ledi iki Šatrijos Raganos: kaip šiandien gyvena Kazimira Prunskienė (33)

Prie Kazimiros Danutės Prunskienės vardo klijuojama daug pravardžių – vienas jų ji pasirinko...

Sąmokslo teorija: dėl vaistų ar baruose praleisto laiko galite negauti paskolos (37)

Ar vartojami vaistai arba pomėgis lankytis baruose gali pakenkti asmens kreditingumo vertinimui?...

Šypsena Jasikevičiaus veide grįžo trumpam: norėtųsi, kad tai būtų postūmis, bet ne į padebesius spaudos konferencijoje auklėjo Jokubaitį (38)

Gerai, kad Sauliui Skverneliui „Žalgirio“ arenos ložėje kompaniją penktadienį palaikė jo...

Koronavirusas pasiekė Europą – nustatyti pirmieji atvejai (170)

Kinijoje dėl mirtino koronaviruso epidemijos jau mirė 26 žmonės, iš viso nustatyta 830...

Iš anksto pasmerktas Brežnevo dukterėčios romanas: kodėl jai buvo užkirstas kelias tekėti už pirmosios meilės? (97)

Džiaugtis lengvu gyvenimu ji anaiptol negalėjo. Giminystės ryšiai su TSKP CK generaliniu...

Tritaškių rekordą Eurolygoje pakartojęs „Žalgiris“ sutriuškino ALBA ekipą (331)

Kauno „Žalgiris“ (7/14) namie su trenksmu revanšavosi Berlyno ALBA (7/14) krepšininkams už...

Valerijus Katkauskas

Ir vėl „visi vyrai tokie“?! N-18 (6)

Perskaičiau Vitalijos Guobės pasakojimą „Dieve, apsaugok nuo klasės susitikimų!“....

Turkijos rytus supurtė stiprus žemės drebėjimas pranešta apie žuvusiuosius (10)

Turkijos rytinę dalį penktadienį supurtė galingas žemės drebėjimas, kurio stiprumas siekia...

Savaitę baigsime sausesniais orais (3)

Penktadienio naktį per šalį slinks šaltasis atmosferos frontas, kuris neš debesis su krituliais....

Domantas Sabonis pakvietė į ekskursiją po „Pacers“ valdas, pristatė merginą ir surengė vėliavų testą (121)

Amerikiečių vlogeriui Austinui Millsui pavyko parodyti visiškai kitą su žiniasklaida įprastai...