aA
Lietuvoje ir toliau laisvėjant karantinui, į normalų gyvenimą tikisi sugrįžti ir prekybininkai. Visgi sostinės Gariūnų automobilių turgaus prekeivių nuotaikos vis dar liūdnokos. Verslininkai skundžiasi, kad kol kas prekyba vyksta vangiai, o labiausiai jiems trūksta itin svarbių pirkėjų iš užsienio.

Kovo 16 dieną Lietuvoje paskelbus karantiną sustojo didelė dalis prekybos. Nors šalia Gariūnų esančiame automobilių turguje ir toliau stovėjo automobiliai, o už jų langų buvo palikti telefonų numeriai, kuriais su pardavėjais galėjo susisiekti pirkėjai, prekybininkai teigė, kad pandemija jų verslą įšaldė: skambučių sulaukta labai mažai, o ir vėl leidus prekybą turgavietėse kol kas žmonės vangiai ryžtasi pirkti automobilius.

Apsilankius automobilių turguje, didžioji dalis prekybininkų atsisako kalbėti į kamerą, tačiau dalijasi savo patirtimi, kai kamera išjungta. Jau tris dešimtmečius automobilių prekyba užsiimantis Vladislavas pasakojo, kad išgyveno ne vieną krizę, tačiau tokios kaip ši dar neteko.

„Kiekvienais metais buvo sunku, bet šiemet – jau viskas. Niekas neperka“, – sako jis.

Laukia pirkėjų iš užsienio

Griežto karantino metu prekybininkas teigė sulaukęs labai mažai norinčiųjų įsigyti automobilį skambučių.

„O jei skambina, tai už 4,5 tūkst. automobilį sako mokėsiantis 2,5 tūkst. ar net 1,5 tūkst.“, – skundėsi Vladislavas.

Situacija ne ką pagerėjusi, pasak jo, ir pradėjus laisvinti karantino sąlygas: žmonių į automobilių turgų vis dar užsuka mažai, o labai svarbių pirkėjų iš Ukrainos, Latvijos ir Lenkijos ir nebelikę.

Jau daugiau nei dvidešimt metų automobiliais prekiaujantis Rolandas sakė, kad kol kas baisiausias metas, kurį jis prisimena, buvo 2008–2009 m. krizė.

„Galėjai dykai automobilius atidavinėti, niekas būtų neėmęs. Niekam nereikėjo“, – sarkastiškai kalbėjo pašnekovas. Šiuo metu, pasak jo, pirkėjų gal ir būtų, bet nelabai yra ką jiems pasiūlyti.

„Jei gerą kainą siūlytume, tai galėtume viską parduoti, bet nėra ką mums pirkti, tai sėdim su tuo, ką turime, ir laukiame“, – kalbėjo jis.

Štai kas šiuo metu vyksta automobilių turguje: 4500 Eur kainuojantį automobilį prašo parduoti už 2500

Automobilių prekeivis sakė, kad naujų automobilių neturi jau nuo kovo mėnesio, kai paskutinį kartą jų atsivežė iš Prancūzijos. Prasidėjus pandemijai Europoje, užsidarė ir ten automobilių prekyvietės, todėl naujų automobilių įsigijimo planus teko stabdyti.

„Gal ir būtų pirkėjų, bet neturim pasiūlyti nieko naujo“, – sakė jis. Kaip ir pirmasis kalbintas prekeivis, Rolandas labiausiai laukia, kol vėl bus laisvas judėjimas tarp sienų, o visa kita, pasak jo, sutvarkys pati rinka. Tuomet galbūt ir prekyba suaktyvės, tiesa, jau užsuka klientų iš Latvijos.

Bijo visam laikui prarasti pirkėjus iš Ukrainos

Tokiomis pačiomis nuotaikomis gyvena ir automobilių pardavėjas Robertas. Vyras pasakoja, kad, nors šalyje jau laisvinamasi nuo karantino, automobilių turguje – vis dar sąstingis.

„Automobiliai nei atvažiuoti, nei išvažiuoti iš Lietuvos gali. Parduodami dar atvežti kovą. Nors karantino sąlygos ir lengvesnės, reikia, kad žmonės atvažiuotų, o ir mes galėsime išvažiuoti naujų automobilių“, – atviravo pašnekovas.

Robertas teigė, kad pats sulaukia skambučių iš pažįstamų ukrainiečių, jie domisi, kada bus galima vėl atvykti į automobilių turgų.

„Jie nori, turi pinigų, bet dar neįleidžia niekas. Jei taip dar vieną antrą mėnesį, tai prarasime tuos pirkėjus, nes jie važiuos į kitas šalis“, – baiminosi pašnekovas ir pridėjo, kad labai laukia, kada judėjimas per sienas bus laisvas. Neužtenka automobilių prekeiviams ir jau esančio laisvo judėjimo tarp Lietuvos ir Latvijos, nes daug daugiau pirkėjų sulaukiama iš Ukrainos, Moldovos, Tadžikistano, Kirkizijos.

Štai kas šiuo metu vyksta automobilių turguje: 4500 Eur kainuojantį automobilį prašo parduoti už 2500
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Pasiteiravus, ar pandemija nekirto per jo parduodamų automobilių kainą, Robertas tikino, kad kol kas kainos nekrenta.

„Jei žinočiau, kad naujų galėsiu nusipirkti pigiau, pigiau parduočiau, bet dabar mes nežinome, kokios ten (užsienyje – red. past.) kainos. Jei pigiai parduosiu, o ten tokios pačios kainos, tai nieko nebus“, – argumentavo jis.

Automobilių prekeivis Tadas pasakojo, kad pandemija ir karantinas šį verslą kuriam laikui pristabdė.

„Verslas stabtelėjo, pasijautė gana smarkiai. Antra, „Regitra“ pristabdė savo darbą ir šiuo metu gana sudėtinga registruoti automobilius, nes vyksta išankstinė registracija ir, norint užregistruoti automobilį, reikia laukti apie dvi savaites. Dabar buvo klientas, išsirinko automobilį ir jį sunku įtikinti, kad galės registruoti tik po dviejų savaičių, nes nori iškart gauti prekę“, – kalbėjo jis.

Prekybininkas taip pat pasakojo, kad paskelbus karantiną pirmas dvi tris savaites beveik nesulaukė net pirkėjų skambučių telefonu, tačiau pradėjus laisvinti karantino sąlygas skambučių kiekis išaugo.

Nors prekybininkas pastebi, kad klientų padaugėjo, jo nedžiugina pirkėjų lūkesčiai dėl mažos kainos.

Kainų pokyčių kol kas nejaučia

Prieš darbo dienos pietus apsilankius automobilių turguje tikrai nematyti daugybės pirkėjų. Juos suskaičiuoti galima ant rankų pirštų. Pasikalbėti sutikę gyventojai teigė kol kas didžiulių kainų pokyčių nejaučiantys.

„Kaina ta pati. Anksčiau žiūrėjau ir dabar, niekas nepasikeitė. Ką rasiu, tą ir nusipirksiu“, – kalbėjo Rimas.

Didžiulių pasikeitimų nejaučia ir turguje sutiktas Tomas, jis sako, kad kol kas nepavyksta rasti norimo pirkinio.

„Tiesiog šiuo metu reikia kitos mašinos. Derėtis galima, bet kainų nuosmukio nėra. Kol kas nerandu gero varianto, dėl ko galėčiau derėtis“, – teigė jis ir pridėjo, kad galbūt šis metas visai geras įsigyti automobilį.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(118 žmonių įvertino)
2.7712

Top naujienos

Vokietija skambina pavojaus varpais dėl žmonių, kurių visai nepasiekia COVID-19 perspėjimai: užsimenama ir apie rytų europiečius skubiai pradėtas bandomasis projektas (115)

Kai vasario viduryje didžiausias Vokietijos laikraštis „Bild“ paskelbė informaciją, jog tarp...

Atvejų mažiau, bet „biuletenių“ rekordas užfiksuotas pernai balandį – kokios priežastys tai lėmė? (4)

„ Sodra “ pernai fiksavo rekordinius išrašomų nedarbingumo pažymėjimų, vadinamųjų...

Vaidas Mikaitis | D+

Raudonųjų žibintų kvartale apsilankiusius lietuvius nustebino geidulių tenkinimo tvarka: pasijutome tarsi sporto salėje

Vienas protingas žmogus yra pasakęs, jog jei rašytojas nori būti gerai skaitomas, jis turi...

Žiaurumu visą Lietuvą šokiravęs 17-metės žudikas per daug kentėjo, todėl gaus solidžią kompensaciją (398)

Dėl įvykdyto šaltakraujiško nusikaltimo daugiau kaip prieš dešimt metų visą Lietuvą...

Po kvietimo panaudoti 100 „Litexpo“ likusių dozių – būrys norinčiųjų pasiskiepyti papildyta (509)

Šeštadienį likus 100 „ AstraZeneca “ dozių, Vilniaus miesto mero patarėjas Karolis...

Naktį Vilniuje užsiliepsnojo į kelio atitvarą atsitrenkęs „Seat“

Naktį iš šeštadienio į sekmadienį Vilniuje, Geležinio Vilko g., išvažiavęs iš tunelio,...

Šaltus pavasario orus staigiai pakeis vasariška šiluma (5)

Sulaukėme dar vienos šaltos gegužės nakties. Sekmadienio rytas auš taip pat vėsus, bet dieną...

XX amžiaus pradžioje gimęs interjero stilius, kuris mūsų namų nepalieka iki šių dienų: skoninga ir ne pigi elegancija (23)

Minimalistinis stilius pradėjo formuotis praėjusio amžiaus pradžioje. Tam neginčijamos...

Netrukus bus viešai skelbiamos vyrų ir moterų algos įmonėse: 4 patarimai darbdaviams (91)

Siekiant mažinti algų atotrūkį tarp vyrų ir moterų darbo užmokesčio, „Sodra“ skelbs...

Intymi išpažintis: man 25-eri ir aš lig šiolei nežinau, kas yra orgazmas (68)

Kalbos apie seksą ir seksualumą neretai verčia jausti didelį spaudimą būti „normaliems“, t....