Palangos viešbučių ir restoranų asociacijos vadovė Ingrida Valaitienė teigia, kad prognozuoti vasaros sezoną kol kas sudėtinga, tačiau tikimasi, kad jis bus geras, nes žmonėms greitu metu galimybių išvykti į kitas šalis nebus – tikėtina, kad jie ilsėtis vyks į Lietuvos pajūrį. Ji pastebi, kad ir anksčiau metiniame Palangos kurorto atvykstančiųjų sraute apie 80 proc. įprastai sudarydavo vietiniai turistai.
Karantino paveiktiems poilsiautojams žada sumažinti kainas
Pajūrio viešbučių ir restoranų tinklo „Tubinas“ įsteigėjas Juozas Tubinas teigia, kad nuotaikos po paskelbto karantino šoko pamažu keičiasi – guodžia tai, kad nuo gegužės 11 d. viešbučiai galės įsileisti svečius. Taip pat jis pabrėžia, jog šiemet paslaugų kainos, atsižvelgiant į karantino pasekmes vietinių gyventojų mokumui, turėtų būti mažesnės.
„Buvome visi šoke, kai apyvartos nukrito iki nulio, o įsipareigojimus ir toliau reikėjo vykdyti. Tačiau viešbučiams gelbėjo valstybės pagalbos mechanizmas, padėjęs situaciją išspręsti lengviau. Stebint rezervacijas, matome, kad susidomėjimas labai didelis, Palangoje tikimės daug turistų. Dabar pildosi gegužės ir birželio mėnesiai, kurie yra pakankamai nebrangūs, tačiau įprastai mums piko laikotarpis būdavo liepa ir rugpjūtis, kuomet generuojame didžiąją dalį metinio biudžeto.
Anot pajūrio viešbučių ir restoranų tinklo įsteigėjo, neteko girdėti apie viešbučius, kurie dėl karantino pasekmių svarstytų užsidaryti, nes, pasinaudojus valstybės parama, „šį periodą tikrai buvo galima išgyventi.“
„Aišku, džiaugiamės, kad ta krizė yra ne prieš žiemą, nes tada visai būtų nuotaikos prastos. Vasara čia pat, visų nuotaika gera, visi tikisi, kad vasarą atidirbsim, tačiau nežinomybė išlieka“, – sako J. Tubinas.
Restorano vadovei tenka girdėti apie kolegas, kurie durų jau neatvers
Palangoje įsikūręs „Restoranas 4“ pirmąjį gegužės savaitgalį kvietė poilsiautojus išgerti kavos ir pavalgyti lauko terasoje. Anot restorano vadovės Vestos Žemaitės, kol kas praeiviai rinkosi nedrąsiai, stabtelėdavo tik puodeliui kavos ar desertui.
„Restoranas 4“ vadovė teigia, jog karantinas verslą paveikė skausmingai, tačiau jai žinoma ir kur kas blogesnių atvejų – pasak jos, dalis kolegų uždarinėja duris, kurių galbūt daugiau niekada neatvers. Restorano kolektyvas karantiną išgyveno sutartinai išėjus į prastovas.
„Karantiną prakentėjome, tačiau padėtis dabar gerokai pasunkėjusi. Visi restoranai gyvena iš apyvartinių lėšų – tai reiškia, kad einamojo mėnesio apyvarta dengia praėjusio mėnesio išlaidas. Nuo kovo mėnesio vidurio ir visą balandį neturėjome jokių pajamų, todėl susikaupusios sąskaitos tebeliko kabėti. Situacija labai sudėtinga, galbūt kiti nuleidžia rankas ir nebandys iš jos išsikapanoti, o mes kol kas bandome atsistoti ant kojų. Tikimės, kad bus daugiau apsvarstoma PVM mažinimo galimybė, nes faktas, kad mums tai stipriai pagelbėtų ir leistų stabilizuoti įmonės finansus. Kas myli savo darbą, nenori užsidaryti ir tikrai kovos, todėl būtų gerai, kad kažkas pagelbėtų iš viršaus“, – sako restorano vadovė.
Kainų atžvilgiu teks prisitaikyti prie klientų galimybių
„Jau pagal dabartinę situaciją matome, kad karantinas turizmo sektoriui padarė ypač neigiamą įtaką. Palyginus su praeitais metais, tuo pačiu metu jau turėjome nemažą turistų srautą tiek iš Lietuvos, tiek ir iš užsienio valstybių. Nors viešbučių veikla Palangoje atnaujinama nuo gegužės mėnesio 11 dienos, bet užsakymų skaičius kol kas nėra džiuginantis. Tačiau tikimės, kad šylant orams šį sezoną sulauksime daugiau svečių iš Lietuvos“, – teigia A. Stasiūnienė.
Šiuo metu viešbučio „Rąžė“ komanda dėlioja planus, kaip pritraukti svečius iš Lietuvos, nes turistų iš užsienio dėl karantino dar teks palaukti. Nors šiemet viešbutis buvo sulaukęs daug užsakymų iš aplinkinių šalių, paskelbus karantiną, jie visi buvo atšaukti.
„Šiais metais turėjome daugiau nei įprastai turistinių grupių ir individualių užsakymų iš aplinkinių šalių – Latvijos, Estijos ir Lenkijos ir kitų. Labai liūdna, tačiau, užsivėrus šalių sienoms, visi užsakymai buvo atšaukti, tai neapsakomai didelis nuostolis. Tad atnaujinus veiklą teks orientuotis į individualius svečių iš Lietuvos užsakymus. Mūsų komanda, reaguodama į kardinalius pasikeitimus, dėlioja planus, kaip pritraukti svečius iš Lietuvos ir pateikti patrauklius pasiūlymus. Akivaizdu, kad kainų atžvilgiu reikės būti itin lankstiems ir prisitaikyti prie klientų lūkesčių ir galimybių. Nors karantinas verslą paveikė skausmingai, bet stengiamės žiūrėti į ateitį pozityviai ir tikimės, kad vasarą pavyks kažkiek atsitiesti, kad galėtume egzistuoti“, – teigia A. Stasiūnienė.