Daugiau verslo ir turgavietėse. Prasideda sezoniniai produktai, geros oro sąlygos prekybai. Statistikos departamento duomenimis, pernai antrą ketvirtį maisto prekių apyvarta turgavietėse nuo 32,2 tūkst. eurų išaugo iki 36,5 tūkst., o trečią ketvirtį pasiekė 37,8 tūkst. eurų. Tuo tarpu ketvirtą ketvirtį vėl sumenko iki 32,9 tūkst. eurų.

Tad nereikia būti išskirtinai įžvalgiam, kad išvestum paralelę tarp sezoniškumo ir smulkiojo verslo kasdienybės: laikas augti ir subrandinti derlių iki rudens yra trumpas ir intensyvus, todėl kiekviena diena – lemiama, kiekviena detalė – svarbi. Vasaros sprintą bėga ne tik gamta, bet ir smulkieji verslininkai.

Apie ką turėtų pagalvoti pastarieji, kad efektyviausiai išnaudotų vasaros sezono atveriamas galimybes ir neišleistų iš rankų progų užsidirbti? Ko gero, kiekvienam verslui atsakymas yra individualus ir ne pirmus metus patirtį kaupiantys verslininkai jau yra išbandę įvairius būdus. Jie patys žino, kas veikia, kas – ne ir, matyt, ne bankininkui juos mokyti.

Bet mes, bankininkai, galime atkreipti smulkiųjų verslininkų dėmesį į vieną svarbų prekybos niuansą – pirkėjo sprendimą pirkti. Kaip rodo naujausi tyrimų duomenys, Lietuvoje net 22 proc. pirkėjų negalėdami atsiskaityti kortele, apskritai atsisako momentinio pirkinio ir išleidžia pinigus kitur. Banko duomenimis, vidutinė atsisakyto pirkinio vertė – 17 eurų. Verslininkai patys gali suskaičiuoti, kiek pajamų praeina pro šalį, jei kas penktas žmogus neperka, nes mato užrašą „kortelių neaptarnaujame“. Juolab kortele, kaip atsiskaitymo priemone, šiuo metu naudojasi 8 iš 10 šalies gyventojų ir absoliuti dauguma turistų.

Šiuolaikinių atsiskaitymo būdų ignoravimas gali ne tik susilpninti pozicijas konkurencinėje aplinkoje, tačiau ir būti nuostolingas, mat būtent turgų, kaip vietą, kur labiausiai trūksta galimybės atsiskaityti kortele, paminėjo net 75 proc. respondentų Lietuvoje. Toliau išsirikiavo mažos parduotuvėlės, įvairūs kioskai, smulkūs prekybininkai ir ūkininkai. Beje, ūkininkams, gatvės ar paplūdimio prekybininkams, turgaus prekeiviams, fotografams, animatoriams net nereikia įprastų kortelių skaitytuvų. Pakaks išmanaus telefono ir kortelių skaitytuvo derinio.

Greičiausiai sulauksiu kritikos, kad esu šališkas. Bet prieš skubant kritikuoti ir atmesti idėją, verslui vertėtų paskaičiuoti galimą papildomą uždarbį, pasiūlius klientams ne vieną, o kelis atsiskaitymo būdus. Tegul renkasi jie. Juk iš to išloš visi – ir pirkėjas, ir smulkus verslininkas, ir jam teikiantys paslaugas verslai.

Kaip žinia, sezoninė ar švenčių prekyba panaši į sprintą, kur kiekviena detalė – apranga, oras, batai, fizinis pasirengimas, aplinka, kiekviena dienos valanda – svarbi, todėl čia nėra laiko bandyti, įsibėgėti. Tikrai verta gerai atlikti namų darbus, kad per trumpą vasarą būtų išnaudotos visos galimybės, kurias verslininkams yra pasiruošę suteikti pirkėjai iš Lietuvos ir užsienio.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (115)