Žvejui – blizgė, sporto mėgėjui – kamuolio atributika puošta dovana

Etiketo žinovas Giedrius Drukteinis įsitikinęs - svarbiausia ne dovanojamas daiktas, o parodytas dėmesys, emocija.

„Kai dovanai galite skirti šiek tiek pinigų, neleiskite jų tam, kas yra akivaizdžiai labai pigu ir nereikalinga. Gražu ir priimtina dovanoti bilietus dviems, pavyzdžiui, į Filharmoniją ar „Jazzu“ koncertą“, - vardino G. Drukteinis.

Jo teigimu, jei įmonė vengia rizikos ar neturi kūrybinių pajėgumų, iš pirmo žvilgsnio atrodo saugiau siųsti tai, ką siunči visi – vizitinių kortelių dėklą, parkerį, niekutį ant stalo. Tačiau net ir tokią dovaną svarbu personalizuoti.

„Įvertinkite žmogų, kuriam bus siunčiama dovana – koks jis, ką mėgsta? Dovaną pirkite atsižvelgę į jo pomėgius. Pavyzdžiui, jei žmogus mėgsta žvejybą, dovanokite blizgę, jei norite nudžiuginti sporto fanatiką, paieškokite marškinių sąsagų su kamuolio simbolika ir panašiai“, - patarė specialistas.

Parkeris, anot etiketo žinovo, yra banali ir rizikinga dovana – galbūt žmogus parkeriu nerašo ir jūsų dėmesys dulkės tamsiame stalčiuje. Jei visgi nusprendėte, kad parkeris yra tai, ko tam žmogui trūksta – jį išgraviruokite originalia bei asmeniška žinute.

Dovana trumpąja SMS žinute – greita, pigu ir originalu

Smulkiajam verslui pagalbos ranką šį sezoną tiesia „Rewalon“ - klientų apdovanojimo sistema, siūlanti nebrangiai, greitai bei asmeniškai nudžiuginti norimą žmogų.

Idėjos principas paprastas – „Rewalon“ savitarnos svetainėje iš plataus sąrašo pasirenkama dovana ir unikalaus kodo pavidalu SMS žinute išsiunčiama verslo atstovui. Jis šį kodą iškeičia į savo dovaną bet kurioje pardavėjo kavinėje, ledainėje ar picerijoje. Rinktis galima iš tokių įmonių kaip „Vero Cafe“, „Statoil“, „Forum cinemas“, „The Body Shop“, „Čili pica“ ir pan.

Įmonės atstovas Arnas Grigaliūnas tikina, kad „Rewalon“ įkurta siekiant bet kokio dydžio įmonėms padėti kurti glaudesnius santykius su klientais bei partneriais.

„Įmonės suprato, kad atvirutės išsiskirti nepadeda - tai daro visi, be to, tradicinis požiūris į dovanas klientams sukelia rūpesčių: kainuoja, vėluoja“, - pastebėjo A. Grigaliūnas, pridurdamas, kad „Rewalon“ siūlomas būdas pasveikinti yra ir technologiškai pažangus. Todėl nestebina ir tai, kad šį pavasarį Maskvoje vykusioje bankinių technologijų konferencijoje „Finnext 2014“ „Rewalon“ buvo apdovanota už geriausią į klientą orientuotą paslaugą.

A. Grigaliūno teigimu, „Rewalon“ leidžia šiuo užimtu kalėdinių laikotarpiu pailsėti ir nebegalvoti, kaip kokybiškai, renkantis iš 17 tinklų, pasveikinti norimą žmogų, tam išleidžiant nuo kelių, iki kelių šimtų litų. Be to, tokia dovana niekada nevėluos ir SMS‘u žmogų pasieks tada, kada klientas tai nustatys – kad ir Kalėdų rytą. Nepažeidžiama ir verslo etiketo žinovo G. Drukteinio paminėta taisyklė, kad dovana turi būti personalizuota – sistemos išsiunčiamą trumposios žinutės tekstą galima pasirinkti, greta dovanos kodo įterpiant ir trumpą sveikinimą ar palinkėjimą.

Planuojamas keturiskart didesnis augimas

A. Grigaliūnas pasakojo, kad tradiciškai klientams sveikinimus reikia ruošti: gaminti, organizuoti, tad patiriama ir nemažai netiesioginių kaštų, kurie dažnai didesni nei patys sveikinimai.

„Mažos įmonės dabar gali siųsti sveikinimus su dovanomis iš tinklų, kurie anksčiau jiems nebuvo pasiekiami. Net didieji rinkos žaidėjai ne visada galėjo sau tai leisti dėl didelių organizavimo sąnaudų“, - sakė įmonės verslo plėtros vadovas. Jis pripažino, kad „Rewalon“ tikriausiai, nepadės, kai kalbama apie svarbius ar didelius klientus, su kuriais reikia susitikti, paspausti ranką, įteikti brangesnę dovaną. Kita vertus, šia paslauga Lietuvoje naudojasi ne tik mažos ar vidutinės įmonės – paslaugos vartotojų sąraše galima rasti tokias bendroves kaip „Bitė Lietuva“, „SEB bankas“, „Swedbank“, „Viasat, „Bobutės Paskola“ ir kt.

Tokios paslaugos Europoje dar nėra, o jos poreikį iliustruoja ir skaičiai – per metus siunčiamų dovanų skaičius išaugo dvigubai, o per šias Kalėdas planuojamas keturiskart didesnis augimas. Klientų motyvavimo ir apdovanojimo idėją pastebėjo ir įvertino ir užsienio investuotojai.

„Rewalon“ paslauga veikia Lietuvoje, Latvijoje bei Rusijoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)